Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 18470
Da er det bare å motanmelde. Du har tross alt mistet eksamener og slitt psykisk? Du har soleklar rett på erstatning.
Trådstarter
Takktakk!

Etterforsker sa "Det er ikke kodet som voldtekt, for at det skal kunne kodes som voldtekt må det være vold eller trusler/tvang inne i bildet."

Well, fuck.. Hvorfor spør man ikke når noen leverer inn en anmeldelse "Var det vold/trusler inne i bildet?" før de ødelegger såpass for et menneske.. Kommer til huset mitt med utrykningsbil og greier, står der i et kvarter så alle naboene får tatt en god titt osv. Nei, jeg gir meg ende over.

Skal høre med min forsvarer om motanmeldelse.
Sist endret av slitenape; 28. mai 2012 kl. 14:16.
Sitat av slitenape Vis innlegg
Takktakk!

Etterforsker sa "Det er ikke kodet som voldtekt, for at det skal kunne kodes som voldtekt må det være vold eller trusler/tvang inne i bildet."

Well, fuck.. Hvorfor spør man ikke når noen leverer inn en anmeldelse "Var det vold/trusler inne i bildet?" før de ødelegger såpass for et menneske.. Kommer til huset mitt med utrykningsbil og greier, står der i et kvarter så alle naboene får tatt en god titt osv. Nei, jeg gir meg ende over.

Skal høre med min forsvarer om motanmeldelse.
Vis hele sitatet...
Gjør det, viss historien din er som du sier, fortjener du en oppreisning, det virker også som politiet ikke gjorde en grundig nok etterforskning heldigvis ble dette klarert oppi, men synes fortsatt at det er rart at de ikke fant ut dette før nå.
Gratulerer TS, virkelig godt å høre at alt ordnet seg!
Jeg ville nok ha motanmeldt hvis jeg var i dine sko, men jeg kjenner ikke deg som person og vet ikke hvor mye ekstra påkjenning dette vil føre med for deg, men "in the end" vil det nok lønne seg så jenta skjønner hvor mye dette har kostet deg, du har tross alt mistet 1 år med utdannelse! Da vil du også få fjernet evt tvil fra andre personer i bygda, i det minste styrke troverdigheten din!

Uansett hva du gjør, nå må du feire! Skal feire for deg med en grandis og en snus!
Trådstarter
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Gjør det, viss historien din er som du sier, fortjener du en oppreisning, det virker også som politiet ikke gjorde en grundig nok etterforskning heldigvis ble dette klarert oppi, men synes fortsatt at det er rart at de ikke fant ut dette før nå.
Vis hele sitatet...
Du har forsåvidt rett i det du sier!
Det er mye rart med denne etterforskinga synes jeg, mye med hvor sykt lang tid det har tatt bare for å komme frem til at det ikke var tegn til voldtekt i forklaringene. Synes det er veldig kjipt at det er jeg som må ringe inn til politiet/forsvarer for å høre om hvordan det går, og at de ikke ringer meg når det er større endringer i saken..
#Offisielt Trønder
Syntes du burde fått oppreisning. Ikke for å gjøre det verre men hun har skadet rykte ditt osv. Du blir jo stemplet som en voldteksmann og mange vil vel fortsette å tro at du er det. + Du har kanskje opplevd at folk har sett rart på deg eller ville holdt seg unna deg? Ihvertfall så synes jeg at du burde få oppreisning
Så flott at det ordnet seg for deg! Har opplevd noe lignende og det er slettes ikke en hyggelig opplevelse. Er også dumt for de som faktisk har blitt voldtatt som kanskje ikke får de troverdigheten de burde hatt.

Litt på siden, men når en søker visum til USA på de enkle måten så er det ett spørsmål om en noengang har blitt arrestert. Og om en har det så må en søke på den mer omfattende måten med ambasadebesøk og ta med papirer for hva som skjedde etc. Er det noen som vet hva USA kan finne ut om deg? Her har det vell vært tatt ut en siktelse som er droppet pga bevisets stilling.. vil de kunne få denne infoen? Er denne infoen på en politiattest f.eks?
Ridder av 1. klasse
En ting som jeg sitter igjen og lurer på etter å lest hele tråden.

Hvem var det egentlig som anmeldte deg? Hun jenten du lå med er jo 15år, med andre ord ikke gammel nok til å anmelde noe/noen...

Du skrev i første tråd:
Sitat av slitenape Vis innlegg
I tillegg finner jeg ut at hun anmeldte saken sammen med en barndomsvenn av meg
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er denne barndomsvennen din? 18år som deg? I så fall er han en jævlig dårlig venn....

Var selv med eksen min en gang for å anmelde noe, men det fikk hun ikke siden hun bare var 17år... Ble også fortalt at foreldrene måtte være med, var ikke godt nok at jeg var 18år...
Trådstarter
Hun anmeldte sammen med min barndomsvenn på nå 19 år.
Ridder av 1. klasse
Er rart at de god tok det... Han er jo ikke foresatte for hun jenten... Ville sagt at anmeldelsen i utgangspunktet var ugyldig
Trådstarter
Foresatte møtte opp i etterkant, vanskelig å huske alt med en gang To måneder siden nå.
Sitat av slitenape Vis innlegg
Voldtektsanklagen er droppet!
Snakket akkurat med politistasjonen og det var klart at det ikke var voldtekt inne i bildet.

Fikk beskjed av etterforsker i saken om å ta meg en is og feire, så da gjør jeg det.
Tusen takk for alle kommentarer.
Vis hele sitatet...
Ta turen ut for å feire du, det holder jeg virkelig med deg i!
Men etter feiringen hadde jeg utvilsomt satt meg ned for ringe rundt til gode advokater, advokater som er mer enn kompetente nok til å virkelig "voldta" henne med en stor stabel bestående av overdimensjonerte og ru lovbøker med masse spisse hjørner.

Slik behandling som du er utsatt for skal ikke forekomme for noen og dette burde du poengtere for din egen del, samt pga. allmennpreventive hensyn.
Du har virkelig fått kjørt deg på mange forskjellige plan pga. dette tåpelige kvinnemennesket og det håper jeg at du får god oppreisning for.

Lykke til videre!
Helt alvorlig folkens, med tanke på at jenten er under den seksuelle lavalder, så tror jeg det lureste i dette tilfelle er å være glad for at saken er over. i yttereste konsekvens kan TS risikere en rimelig kjip straff for å ha hatt seksuell omgang med en mindreårig. Det høres ut som denne jenten sliter med seg selv, å det kan vris til at hun er ung og sårbar og har blitt utnyttet seksuelt av eldre gutter, noe som kan føre til at hun kan få psykiske problemer seinere i livet, selv om dette ikke er tilfelle. han har tross alt begått en straffbar handling.
Trådstarter
Du er inne på noe, innepaanoe.
Det er en av grunnene til at jeg nøler med å gjøre det her.

Ut og feire blir det ikke, da jeg ikke drikker!
Sitat av slitenape Vis innlegg
Ut og feire blir det ikke, da jeg ikke drikker!
Vis hele sitatet...
Det finnes flere måter å feire på. Ta en tur til Tusenfryd.
Sitat av innepaanoe Vis innlegg
Helt alvorlig folkens, med tanke på at jenten er under den seksuelle lavalder, så tror jeg det lureste i dette tilfelle er å være glad for at saken er over. i yttereste konsekvens kan TS risikere en rimelig kjip straff for å ha hatt seksuell omgang med en mindreårig. Det høres ut som denne jenten sliter med seg selv, å det kan vris til at hun er ung og sårbar og har blitt utnyttet seksuelt av eldre gutter, noe som kan føre til at hun kan få psykiske problemer seinere i livet, selv om dette ikke er tilfelle. han har tross alt begått en straffbar handling.
Vis hele sitatet...
Greit nok at han kan bli straffet for å ha hatt seksuell omgang med en mindreårig, men det er en vesentlig forskjell på en slik handling og på voldtekt.
Uansett er ikke en slik siktelse tatt ut per nå og derfor er det lite sannsynlig at den vil bli tatt ut ved en senere anledning heller.

Om man bare lar en slik anmeldelse av voldtekt passere fordi den ble henlagt er det stor sjanse for at trådstarter ender opp med å slepe rundt på dette skitne ryktet i visse kretser i mange år fremover.
Min mening er at han burde sette foten ned - og det hardt som faen!
Hvis ikke er det fare for at enkelte tolker det som om trådstarter bare er lettet fordi saken ble henlagt av ymse årsaker istedenfor å få frem et budskap om at anmeldelsen var langt over grensen.
Altså det å få frem et krystallklart budskap om at dette ikke var noen form for voldtekt, men at den tidligere sexpartneren har en skrue løs.

Det utspilte seg en tilsvarende episode i min hjemby for mange år siden, men da endte den anmeldte opp med å bare la saken passere fordi det aldri ble noe mer ut av anmeldelsen.
Han prøvde bare å tie saken ihjel for så å komme seg videre i livet, men dette fungerte ikke veldig bra for hans del.
Så fort noen nevner navnet hans er det alltid noen som kobler navnet opp mot en angivelig voldtekt selv om hendelsen skulle ha skjedd for snart ti år siden.
Sist endret av Knask; 28. mai 2012 kl. 18:50.
Sitat av Knask Vis innlegg
Greit nok at han kan bli straffet for å ha hatt seksuell omgang med en mindreårig, men det er en vesentlig forskjell på en slik handling og på voldtekt.
Uansett er ikke en slik siktelse tatt ut per nå og derfor er det lite sannsynlig at den vil bli tatt ut ved en senere anledning heller.

Om man bare lar en slik anmeldelse av voldtekt passere fordi den ble henlagt er det stor sjanse for at trådstarter ender opp med å slepe rundt på dette skitne ryktet i visse kretser i mange år fremover.
Min mening er at han burde sette foten ned - og det hardt som faen!
Hvis ikke er det fare for at enkelte tolker det som om trådstarter bare er lettet fordi saken ble henlagt av ymse årsaker istedenfor å få frem et budskap om at anmeldelsen var langt over grensen.
Altså det å få frem et krystallklart budskap om at dette ikke var noen form for voldtekt, men at den tidligere sexpartneren har en skrue løs.

Det utspilte seg en tilsvarende episode i min hjemby for mange år siden, men da endte den anmeldte opp med å bare la saken passere fordi det aldri ble noe mer ut av anmeldelsen.
Han prøvde bare å tie saken ihjel for så å komme seg videre i livet, men dette fungerte ikke veldig bra for hans del.
Så fort noen nevner navnet hans er det alltid noen som kobler navnet opp mot en angivelig voldtekt selv om hendelsen skulle ha skjedd for snart ti år siden.
Vis hele sitatet...
Helt hundre prosent enig i det du skriver her, synes virkelog du skal tenke over dette TS.

Sjangsen for at du får noen straff er _liten_ så bare anmeld!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis jeg har forstått ting riktig har hun vært ærlig om selve forløpet, men anmeldt noen som ikke er voldtekt som voldtekt.

Hvis dette er saken er sjansen for å få henne dømt for falsk anmeldelse ørsmå. Hvis du har noen konkrete økonomiske tap (advokatutgifter, tapt arbeidsfortjeneste etc) - be om erstatning, hvis ikke ville jeg gitt faen. Ikke minst fordi strengt tatt skulle det vært reist sak for sex med mindreårig (mulig den hadde endt opp med straffrihet, men hvem vet. Vilkåra er ikke akkurat objektive).
Sitat av innepaanoe Vis innlegg
noe som kan føre til at hun kan få psykiske problemer seinere i livet.
Vis hele sitatet...
Å det er samfunnet som har skylda for! Du vet, de som printer i hodet ditt om hvor galt det var av deg å ha sex med en som var hele 5-6 år eldre enn du på det tidspunktet, enkelt å hjernevaske den veien.
Har ikke orket å lese gjennom dette, men uansett om det var frivillig fra hennes side er dette en voldtekt i lovens forstand. Hun er 15 år, som er under 16 år. Alle over 16 år som har sex med henne vil da i forhold til loven være voldtektsmen.
Det første du burde gjøre er å anmelde henne for falske anklager. Da skal du se det blir en annen sak Har en kompis som var med om det samme.
Hmm... Så, hva har skjedd siden sist TS? Gikk du til motanmeldelse?
Sitat av necos Vis innlegg
Har ikke orket å lese gjennom dette, men uansett om det var frivillig fra hennes side er dette en voldtekt i lovens forstand. Hun er 15 år, som er under 16 år. Alle over 16 år som har sex med henne vil da i forhold til loven være voldtektsmen.
Vis hele sitatet...
Nei.

Angloamerikansk rett har konstruksjonen "statutory rape", norsk rett har den ikke. Sex med mindreårige er ikke voldtekt med mindre det er vold, tvang eller forsvarsløshet inne i bildet.
Tatt i betraktning at alle historier har to sider, skal jeg velge og ikke stå for noen som helst.
Men om det du sier er sant, tror jeg det værste er unnagjort. Om du i tillegg kan fortelle om visse trakkaserings episoder som har hendt mellom deg og vedkommende, og at hun gjentagende har brutt "besøksforbudet".

Du har mye du kan si i retten

Men! Jeg tror du ser bortifra det faktum at du hadde samleie med en mindreårig jente.
Det derimot, kan bli litt stygt.
Lov og være bedre en jenta og la vær og anmelde tilbake. Høres ut som hun har det tungt, og mer dramatikk trenger hun neppe! =) Dessuten er du sikkert en nok tøff kar til og ikke la deg lide av dette, så denne fillesaken kan jo bare ligge.

Det sagt så har hun jo fortjent det, men moralsk sett er det jo kanskje lurest og la det ligge. (:
Så bra at dette gikk din vei TS. Men jeg ville personlig ført en sak på henne igjen for all det styret å stresset, Ikke minst utdannelsen din!


§ 168. Den, som ved falsk Anklage, Anmeldelse eller Forklaring til Retten, Paatalemyndigheden eller anden offentlig Myndighed eller ved Forvanskning eller Bortryddelse af Bevis eller Tilveiebringelse af falsk Bevis eller mod bedre Vidende paa anden Maade søger at paadrage en anden Sigtelse eller Fældelse for en strafbar Handling, eller som medvirker hertil, straffes, hvis der handles om en Forbrydelse, med Fængsel fra 6 Maaneder indtil 8 Aar og, hvis der handles om en Forseelse, med Fængsel indtil 4 Aar.

Kilde: http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-020.html
Sist endret av doffen67; 17. august 2012 kl. 12:31.
Angående dette med voldtekt, noen som vet hvordan man går fram når man skal anmelde overfall/forsøk på voldtekt? Fint at det ordnet seg for deg ts
Sitat av susej Vis innlegg
Angående dette med voldtekt, noen som vet hvordan man går fram når man skal anmelde overfall/forsøk på voldtekt? Fint at det ordnet seg for deg ts
Vis hele sitatet...
Gå til Politistasjonen og legg frem saken...?
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Gå til Politistasjonen og legg frem saken...?
Vis hele sitatet...
Ja.. er jo så enkelt.. har bare ikke lyst til å dra dit tipper jeg
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Lov og være bedre en jenta og la vær og anmelde tilbake. Høres ut som hun har det tungt, og mer dramatikk trenger hun neppe! =) Dessuten er du sikkert en nok tøff kar til og ikke la deg lide av dette, så denne fillesaken kan jo bare ligge.

Det sagt så har hun jo fortjent det, men moralsk sett er det jo kanskje lurest og la det ligge. (:
Vis hele sitatet...
For noe tull..

Blir man anmeldt for voldtekt får man et stempel i panna som ikke går vekk med såpe og vann!
Det trengs lut for å få det til. En anmeldelse fra TS side er helt på sin plass.

At hun ikke trenger mere dramatikk spiller ingen trille. Hun trenger en lærepenge som hun aldri kommer til å glemme. Falsk anmeldelser av voldtekt kan ødlegge livet til en uskyldig person!

Hadde jeg vært TS hadde jeg tatt noen møter med noen advokater med spisse albuer og i det minste vurdert alternativene mine.
Utrolig vanskelig situasjon, bra det ordnet seg da!
Kjenner en som ble anmeldt, men han ble også dømt.
I ettertid vet alle hva som skjedde fordi ingen klarer å holde kjeft
Hun tjente seg lette 70 000,-