Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1106
Nå har det seg slik at jeg er på antibiotika.
Har vært i 2 uker, skal være i 2 måneder..

Legen min sa jeg ikke burde drikke mens jeg var på kuren.. Eller.. Sa jeg ikke kunne drikke..

Jeg var på apoteket og spurte, der sa de at de normalt anbefalte maks ett glass vin til maten, ettersom om en drakk mye, kunne det være jeg måtte begynne kuren på ny, og det kunne også være at da hadde kroppen min bygd opp antistoffer mot antiobiotikaen, og kuren ville ikke funke i det hele tatt.

Men, jeg er også blitt fortalt av en kamerat, at dette bare er bullshit, og at de bare vil jeg ikke skal drikke, fordi jeg blir så utrolig mye mer full, enn vanlig, når jeg er på antibiotika..


Noen som kan gi meg ett riktig svar angående dette?
Og hvordan funker det med THC og antibiotika?
Jeg gikk på antibiotika for bronkitt, og jeg drakk som en svamp, og jeg lever enda.
Men man blir sinnsykt fort full, og det er vel ikke bra for kroppen eller.
Det beste er jo bare å IKKE drikke, så vil jeg tro at du blir fortest frisk

Når legen sier at du ikke skal drikke, og de på apoteket sier maks 1 glass vin, så tro heller på dem en kammeraten din
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Det er vel slikt at når du drikker, så brytes antibiotikakuren, dvs. de tabelettene du tar etter du har vært på fylla, vil ikke funke mer. Det er noe med at alkoholen bryter ned den beskyttelsen som antibiotikaen har bygd opp. :/
..
Trådstarter
Takker n3xuZ..

Hmmm, tror nok jeg drar en avholds fram til kuren er ferdig da. Men noen som vet hvordan det er med hasj og slikt ?
Gikk på antibiotika når jeg hadde streptokokker og drakk litt, men lever ennå. Poenget med å ikke drikke er at det senker effektiviteten til pillene, med andre ord kan man drikke, men da faller meningen med medisinen vekk.
Jeg googla litt for deg, jeg. Men ikke ta dette automatisk for god fisk.

http://www.doktoronline.no/section/nosection/157

http://studenthealth.oregonstate.edu..._Hlth_0066.htm
Sist endret av DonTomaso; 22. oktober 2004 kl. 15:57.
Tror ikke det er så farlig å røyke hasj når man er på antibiotikakur, men hvis du vil være helt sikker så spør du legen din.
-husk, han har taushetsplikt
Det å stole på kompisen sin er jo ganske idiotisk, når legen du spurte har en sjuårig utdannelse og apotekeren har flere års utdannalse han også. Og det om bronkitt, det går over uansett om du bruker antiobiotika, b3ndx
Det tok to uker før bronkitten min gikk over. Jeg brukte ikke noe annet enn hostesaft.
Det er aldri bevist noen nedsettende effekt av en antibiotikakur ved bruk av alkohol! Legene anbefaler at man ikke drikker når man går på en kur på gennerelt grunnlag. Spør en lege om det er farlig å drikke når man har tatt en halv paracet; han vil garantert anbefale deg å ikke drikke da heller selv om det ikke nødvendigvis er farlig.
en annen grunn til at leger ikke annbefaler legemidler og alkohol er det at hvis man drikker for mye så spyr man........er man i tillegg møkings så tar man ikke en ny etter å ha spydd opp den forrige.......
Dessuten har ofte(nesten alltid) legemidler og alkohol innvirkning på leveren. Det er jo ikke så gøy siden du gjerne vil ha den.
Har selv drukket under antibiotikakur, men etter å ha spurt legen og min mor(som jobber med slikt) så fikk jeg en god liste over ting.
Men som de sa, jeg kunne gjøre det, men da måtte jeg sørge for å ikke drikke så mye at jeg spyr.
Men p.g.a. det med leveren så ville de fraråde meg å gjøre det
..
Trådstarter
Opprinnelig postet av morphinytry
en annen grunn til at leger ikke annbefaler legemidler og alkohol er det at hvis man drikker for mye så spyr man........er man i tillegg møkings så tar man ikke en ny etter å ha spydd opp den forrige.......
Dessuten har ofte(nesten alltid) legemidler og alkohol innvirkning på leveren. Det er jo ikke så gøy siden du gjerne vil ha den.
Har selv drukket under antibiotikakur, men etter å ha spurt legen og min mor(som jobber med slikt) så fikk jeg en god liste over ting.
Men som de sa, jeg kunne gjøre det, men da måtte jeg sørge for å ikke drikke så mye at jeg spyr.
Men p.g.a. det med leveren så ville de fraråde meg å gjøre det
Vis hele sitatet...
Så moren din sier altså at man kan drikke.. Bare ikke til man stuper? Men til man er sterkt brisen liksom?
∮ F dr = 0
Jeg har både gått på pencilinkur for Streptokokker og Øreverk. Drakk i helgene som normalt, under begge kurene. Merka ikke til noe forandring. Men jeg ble også anbefalt å ikke drikke. så gikk jeg på apoteket og spurte, de sa at det ikke var noe farlig, eller DE hadde ivertfall ikke hørt noe om at det var farlig.. Men det er opp til deg vettu
Som så mange andre her har også jeg drukket en del mens jeg gikk på antibiotika. Rådet jeg fikk fra legen min var rett og slett å passe på at jeg drakk mye vann samtidig som jeg drakk alkohol, nettopp for å forhindre for stort væsketap, noe som kan være ugunstig om man forsøker å bli bedre ;o
Men jeg kan jo nevne at du kan bruke en del hjertemedisiner, astmamedisiner, hormonpreparater og antibiotika selv om du drikker litt alkohol. Men følg alltid legerådene.
Vis hele sitatet...
dette er hentet ut fra http://www.helsenytt.no/artikler/legemidler_alkohol.htm

denne siden står det at man må passe på etter hvilken type antibiotika man tar.

selv har jeg hørt at det kan gå hardt utover milten, men jeg har ikke fått noen bekreftelse på dette enda.
Jeg husker jeg skulle dele en helflaske med en kompis som gikk på antibiotika, han ble full etter 2 slurker .. så jeg endte opp med å drikke resten og var 2 fotlengder fra pumping. Moral: ikke drikk evig på anitibiotika.
Opprinnelig postet av duxo
Hmmm, tror nok jeg drar en avholds fram til kuren er ferdig da. Men noen som vet hvordan det er med hasj og slikt ?
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har hørt så kan man røyke så mye rev man vil når man er på antibiotika. Kammerat av meg Gikk på det i to måneder og spurte legen sin om han kunne røyke rev, og legen sa faktisk at det skulle gå helt fint.