Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4092
Hei.

Mulig tittelen på denne tråden er litt vag, men jeg skal forklare det nærmere.

I løpet av en arbeidsdag bruker jeg flere forskjellige nettsider for å hente ut informasjon jeg trenger i for å gjøre jobben min. Eksempler på disse er:
Jeg ønsker å kunne skrive korte "alias" i adressefeltet i Chrome for å slippe å skrive hele adresser, og jeg ønsker samtidig at aliaset skal kunne etterfølges med en varierende streng slik at adressen kan varieres. Tenker noe slik:

Har vurdert å lage et PS-skript som gjør samme jobben, men for mine kolleger er det enklere om dette kan gjøres i nettleseren.

Er dette gjennomførbart? Finnes det en ferdig løsning for dette?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
I søkemotor innstillinger siden (chrome://settings/searchEngines?search=search) i Chrome kan du manuelt legge til en søkemotor. Der kan du opprette et alias, og konfigurere hvilket argument som skal motta søke strengen. Legger du til feks Statens Vegvesen med alias "vv", så skriver du vv i søkebaren, også et mellomrom. Alt etter mellomrommet kommer da inn i søkeboksen på deres sider når du da trykker enter.
Trådstarter
11 2
Tusen takk. Dette løser 90 % av problemet.

Vet du om det finnes støtte for å legge til flere wildcards enn bare "%s" i strengen?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Et annet alternativ er å lage din egen side.

Du kan bruke ren HTML med FORM. Her er et eksempel: https://codepen.io/nsox/pen/wVvQWQ?editors=1000

Last den opp en eller annen plass og gå til den i nettleseren eller sett som oppstartside.
Sist endret av nso; 18. juli 2019 kl. 17:56.