Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2092
Kjøpte bil av en person.

Prøvde bilen på lørdag alt var perfekt med den ingen bulker osv.

På mandag så hadde den en bulk den aldri hadde hatt og bilen dreide mot høyre.

Jeg gikk bort til statens veivesen og de sa den hadde en kontroll-lapp på seg på grunn av dette og feil senkesett en det som står i vognkortet.
Altså ikke er bilen EU-godkjent som sto i annonsen, bilen har feil som ikke sto i annonsen.

Jeg ringte og sa ifra til han at dette ville jeg ikke finne meg i og ville ha pengene tilbake. Etter ca 1 times diskusjon over telefon sa han ok og jeg kjørte og leverte bilen til han, og han gav meg pengene. Kjøpte bilen for 23 tusen og fikk bare 20 tusen igjen, han nektet plent og gi bort disse pengene og sa at 3 tusen var fordi jeg jugde til han om mangel-lappen selv om jeg presset den opp i ansiktet hans.

Kompisen min ber meg ringe politiet da han har tatt 3 tusen kroner av meg, mens vi tørr ikke da han er Albaner (stereotype i know) så det jeg lurer på nå er om jeg faktisk skal ringe politiet eller ikke fordi 3 tusen er jo litt penger!

Så any tips ?
Hvis jeg skal ringe Politiet skal jeg ringe nå eller i morgen?
ring politiet du
og få hele familien hans på døra?
og nå eller i morra?
Spørs vel hvor mye rettigheter du har her da.. Skrev dere noen kontrakt? Hva skrev han om kjøretøyet der?
Om han skrev at den selges som den står, eller som delebil, eller lignende så har du vel egentlig ingenting du skulle ha sagt tror eg. Men du kan jo ringe Politiet i morgen og høre. Du kommer ikkje igjennom for slike ting på denne tiden av døgnet, det er kun nødstilfeller.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Spørs vel hvor mye rettigheter du har her da.. Skrev dere noen kontrakt? Hva skrev han om kjøretøyet der?
Om han skrev at den selges som den står, eller som delebil, eller lignende så har du vel egentlig ingenting du skulle ha sagt tror eg. Men du kan jo ringe Politiet i morgen og høre. Du kommer ikkje igjennom for slike ting på denne tiden av døgnet, det er kun nødstilfeller.
Vis hele sitatet...
Ja vi skrev kontrakt, i kontrakten står det at det ikke er noe feil med bilen, og bilen er i 100% teknisk stand, han sa ikke noe om at den hadde en mangel-lapp/kontroll seddel på statens veivesen. Står ingenting om dele bil, eller at den heller til høyre.

EDIT: fått morra mi til å ringe de i morra da det er hun som signerte.

EDIT2: Det jeg er redd for er trusler osv.
Sist endret av VitoScaletta; 20. august 2012 kl. 22:49.
Er du redd for trusler, så ha på en opptaker (på mobil eller lignende) som du har skjult og ta opp samtalen. Så har du noe å gå til politiet med om det skulle oppstå noe. Når han har gått med på å betale deg tilbake, så får han betale hele summen med det samme. Ikke gi deg på den. Albanere er da ikke mer skumle enn nordmenn.
Neineinei, ikke la han sleppe unna!
Kan si det sånn at hvis dere har ordnet kontrakt og alt det der så vinn du saken, å er du redd for mordi så ikke la ho ordne opp, stå på dine egne bein å slåss juridisk, hvis juridisk ikke fungere så går du fysisk opp til han med en baseball kølle å slår istykker tv'en eller annet
Det er en vesentlig ting man sjekker før man kjøper bil; Eu-kontroll og begjæringer. Har du sjekket at det ikke er gjeld på bilen f.eks?

Gå til forbrukerrådet, politiet bruker ikke tid på sånne småsaker som regel.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Spørs vel hvor mye rettigheter du har her da.. Skrev dere noen kontrakt? Hva skrev han om kjøretøyet der?
Om han skrev at den selges som den står, eller som delebil, eller lignende så har du vel egentlig ingenting du skulle ha sagt tror eg. Men du kan jo ringe Politiet i morgen og høre. Du kommer ikkje igjennom for slike ting på denne tiden av døgnet, det er kun nødstilfeller.
Vis hele sitatet...

Tror ikke han er helt fritatt selv om han skrev det. Merkelig nok...

http://www.dagbladet.no/2012/06/29/t...346277/http://

Tror dog ikke det er sikkert politiet får løst dette. Har du dokumentasjon på hva du har betalt og hva du fikk igjen? Men ville nok gitt dem(politiet) en kjangs selv. Det høres jo ganske shady ut!

Lykke til
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Det er en vesentlig ting man sjekker før man kjøper bil; Eu-kontroll og begjæringer. Har du sjekket at det ikke er gjeld på bilen f.eks?

Gå til forbrukerrådet, politiet bruker ikke tid på sånne småsaker som regel.
Vis hele sitatet...
Det står at bilen er EU-godkjent og ja, den hadde ingen tinglyste greier :P (gjeld)
Politiet har ikke noe med denne saken å gjøre. Dette er eventuelt sivilrettslig sak, regner med du har kvittering/kontrakt for de 23000 du betalte ?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Er du redd for trusler, så ha på en opptaker (på mobil eller lignende) som du har skjult og ta opp samtalen. Så har du noe å gå til politiet med om det skulle oppstå noe. Når han har gått med på å betale deg tilbake, så får han betale hele summen med det samme. Ikke gi deg på den. Albanere er da ikke mer skumle enn nordmenn.
Vis hele sitatet...
Husk å informerer om at sammtalen er tatt opp, hvis ikke er bevismatrialet ugyldig.
Sitat av dggr Vis innlegg
Politiet har ikke noe med denne saken å gjøre. Dette er eventuelt sivilrettslig sak, regner med du har kvittering/kontrakt for de 23000 du betalte ?
Vis hele sitatet...
yes, har kvitering på at vi betalte 23000.

Han nekter plent og gi de 3000 tilbake. Foreldrene mine gidder heller ikke ringe politiet da de ikke vil ha noe med han og gjøre.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Husk å informerer om at sammtalen er tatt opp, hvis ikke er bevismatrialet ugyldig.
Vis hele sitatet...
Det er lov å ta opp en samtale mellom deg og en annen person selv om den andre personen ikke vet om det. Så lenge den som tar opp samtalen er aktivt med i den er det ingenting i veien for det.