Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3564
Regjeringen vil tvinge butikker til å innføre parkeringsavgifter.

Så det kan bli slutt på å parkere utfor din dagligbutikk og kjøpesenter uten å betale avgift. De sier dette lovforslaget skal hjelpe mot Co2 utslipp og at folk skal ta mere buss.

Kilde: http://www.tv2.no/nyheter/politisk/v...t-3843531.html og http://www.itromso.no/nyheter/article567331.ece

Hva tenker dere freaks om lovforslaget ?
Sist endret av karlpistol2; 5. august 2012 kl. 00:17.
Er nå fint få kjøpesentrer som ikke har parkeringsavgift idag. Og de få som har, har ikke merkbart færre kunder enn de som ikke har.

Så dette tror jeg IKKE vil ha noen påvirkning på hvor mange som benytter bil.
Drar man på et kjøpesenter eller en matbutikk, så er det gjerne for å gjøre en STORHANDEL. Noe som betyr at kollektivtransport er et direkte helvette med mange varer.. Spesielt om man handler mer enn man klarer å bære.


Idiotpolitikk som vanlig fra den rødgrønne regjeringen.

De vil jo også pålegge gårdseiere om å ha parkeringsavgift på parkeringen utenfor arbeidsplasser. Dette er og direkte idiotisk.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er nå fint få kjøpesentrer som ikke har parkeringsavgift idag.
Vis hele sitatet...
Her i byen jeg bor så har jeg ikke sett ett eneste kjøpesenter\butikk som har parkeringsavgift, bortsett fra de som man må bruke offentlige parkeringsplasser for å komme til. Så jeg lurer på hvilken by du bor i.
For å si det sånn... Jeg tror Høyre og FrP gnir seg i hendene og fryder seg over at de rødgrønne fremmer et slikt forslag...
IDIOTI.

Mange (feks. min egen familie) kjøper mye fra det lokale senteret, som har gratis parkering i 2 timer, og når vi handler der kjøper vi som regel MYE med mat, og om vi kjører lengre bort (til feks. ski storsenter) handler vi ting vi ikke kan handle på lokalen, som klær, elektronikk etc., da har vi også for mye til og bære.

Dette kommer bare til å gjøre det slik at lokalsenteret må gjøre to ting.

Nr. 1:
Sette opp parkeringsautomater.
Nr. 2:
Skaffe parkeringsvakter.

Ellers vil det ikke si noe.

EDIT: Vil ikke dette i basis si at senterene kan bare regelrett drite i dette, jeg mener, hva kommer dem til å gjøre?

Oh hey, dere dreit i dette og har ikke betalingsautomater satt opp.

Oh yeah, det er fordi det vil gi oss unødvendige utgifter og trøbbel.

Oh hey, da får dere bot.

Oh gee, neste år stemmer jeg ikke på dere igjen.

Oh no, da får vi ikke fremmet flere idiotiske forslag.
Sist endret av Freddy_fred5; 5. august 2012 kl. 00:26.
Så dette på nyhetern i går og kan bare si at dette er rett og slett tåpelig! De som sitt i regjeringa vil jo at vi skal bruke kollektivtransport for å minske bruken av bilen, men ja det er jo også fin ide, men igjen dette blir jo for dumt også. Han som jobbet i flisfirmaet som ble intervjuet av Tv2 sa jo selv at dette blir bare dumt hvis f.eks en kunde skulle handle fliser for flere kiloer, og da kan man jo ikke drasse med disse i busser, tog osv.

Jeg kan ennå ikke se for meg moren min som bruker å storhandle i dagligvare butikk 1 gang i uken. Gjennomsnittlig så kommer hun hjem med 4-6 handleposer. Skullel hun liksom bære alle disse 4-6 handleposer i buss eller i tog???
Entusiast
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er nå fint få kjøpesentrer som ikke har parkeringsavgift idag. Og de få som har, har ikke merkbart færre kunder enn de som ikke har.

Så dette tror jeg IKKE vil ha noen påvirkning på hvor mange som benytter bil.
Drar man på et kjøpesenter eller en matbutikk, så er det gjerne for å gjøre en STORHANDEL. Noe som betyr at kollektivtransport er et direkte helvette med mange varer.. Spesielt om man handler mer enn man klarer å bære.


Idiotpolitikk som vanlig fra den rødgrønne regjeringen.

De vil jo også pålegge gårdseiere om å ha parkeringsavgift på parkeringen utenfor arbeidsplasser. Dette er og direkte idiotisk.
Vis hele sitatet...
Synes selv dette forslaget hørtes helt forkastelig ut, om du skal bare en snartur feks innom bohus for å hente en sofa, må du betale avgifter selvom du skal bare være der i 10 minutter.

Tror ikke dette blir å hjelpe på kollektivtransport, mange som bor langt unna og er avhengig av bilen siden bussen bare går en gang i timen.

I årene som kommer blir det bare mer og mer avgifter
Litt småirriterende, men det er ikke akkurat noe som vil føre til at jeg tar en 180 og stemmer et helt annet parti fordi jeg ikke får parkert gratis på de ekstremt få kjøpesenterene som i dag har gratis parkering (i Stavanger kjenner jeg bare til ett). Synes dog det finnes bedre måter å redde verden på enn småirriterende avgifter som jeg ikke tror vil ha noen spesielt stor innvirkning på hvor mye bil folk kjører.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
For å si det sånn... Jeg tror Høyre og FrP gnir seg i hendene og fryder seg over at de rødgrønne fremmer et slikt forslag...
Vis hele sitatet...
Ja jøss, jeg tipper det norske folk synes forslaget er helt forkastelig og kommer til å basere stemmen sin helt og holdent på grunnlag av dette forslaget.

Get a grip.
Forslaget vil jo fungere glimrende hvis man har 2 timers gratis parkering, før man eventuelt må begynne å betale.
Jeg bor i Oslo, og her er det vell kun Ikea og smartclub som har gratis parkering, av slike "shoppeplasser".
Også reist en del i landet, og kommet over ekstremt mange kjøpesentere som har betalt parkering.
Men storbutikker bruker å ha gratis parkering da.


Alternativet til de som vil ha gratis parkering, er jo bare å sette opp en automat der man må trekke en lapp, så har man 3-5 timer gratis parkering, og ingen parkeringsvakter.


Realist1: LANGT ifra... Dette strider imot en av de viktigste tingene både Høyre og FrP står for: Frihet til egen vilje.
Tvang er en ikke-ting i et Høyre-samfunn.
Sist endret av Blackkoz; 5. august 2012 kl. 00:31.
Vi er så bortskjemte med denne bilen uansett, synes det er kjempepluss å fremme kolektivtransport, så lenge dete r lagt til rette for en utvidelse i den gitte kommune. Si du må betale 30 kroner for å stå en time eller to da, så handler du for 1000 inne på senteret, det vil jeg kalle neglisjerbart.
Sitat av NijO Vis innlegg
Ja jøss, jeg tipper det norske folk synes forslaget er helt forkastelig og kommer til å basere stemmen sin helt og holdent på grunnlag av dette forslaget.

Get a grip.
Vis hele sitatet...
Du mangler alvorlig mye forståelse for menneskelig psykologi og PR-funksjonalitet om du tror gjentatt negativ oppmerksomhet av dette kaliberet IKKE svekker tilliten til et parti/en regjering. Dette er så allmennkunnskap at det er rett og slett dumskap å ikke ha fått med seg.

Regjeringen har hatt flere dumme forslag, dette er et av de nye, og jo flere det blir, jo mer mistillit dannes blant folk. Naturlig nok. Tror du virkelig en sittende regjering kan tillate seg å gjøre hva som helst, og likevel føle seg trygg på støtte blant befolkningen?

Det at DU er en politisk stabukk trenger ikke å bety at alle andre er det. Det bekrefter riktignok alle fordommene om norske velgere (trofasthet, blind på begge øyne etc.), men majoriteten av befolkningen har ikke et uforbeholdent kjærlighetsforhold til et spesifikt parti, og vil følgelig være påvirkbare.

Dette forslaget var garantert dråpen for mange velgere, og jo flere forslag det blir, jo flere velgere får vannglasset fullt. Noe H/FrP kan godte seg over. På lik linje som AP/SV godter seg når det stormer rundt FrP.
Entusiast
Trådstarter
Om lovforslaget kommer frem, vil de ansatte også måtte betale avgifter for å stå utenfor jobben.
Det er nesten som regjeringen tror det er morsomt å kjøre på jobb
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Realist1: LANGT ifra... Dette strider imot en av de viktigste tingene både Høyre og FrP står for: Frihet til egen vilje.
Tvang er en ikke-ting i et Høyre-samfunn.
Vis hele sitatet...
Nei, og dette forslaget er så drøyt at selv hardbarka sosialister kan få problemer med å svelge dette. Ergo negativt for regjeringen.
Hvis de vil vi skal bruke mer offentlig transport, må de senke prisene sånn at det blir attraktivt. Lag mindre busser som går oftere. Senk prisene = Flere tar offentlig transport = De tjener like mye.

Hvis det blir parkeringsavgift ved alle butikker og kjøpesentre, skal jeg begynne å gjøre hærverk på alle jeg kommer over ...
Sist endret av Taurean; 5. august 2012 kl. 00:39.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du mangler alvorlig mye forståelse for menneskelig psykologi og PR-funksjonalitet om du tror gjentatt negativ oppmerksomhet av dette kaliberet IKKE svekker tilliten til et parti/en regjering. Dette er så allmennkunnskap at det er rett og slett dumskap å ikke ha fått med seg.

Regjeringen har hatt flere dumme forslag, dette er et av de nye, og jo flere det blir, jo mer mistillit dannes blant folk. Naturlig nok. Tror du virkelig en sittende regjering kan tillate seg å gjøre hva som helst, og likevel føle seg trygg på støtte blant befolkningen?

Det at DU er en politisk stabukk trenger ikke å bety at alle andre er det. Det bekrefter riktignok alle fordommene om norske velgere (trofasthet, blind på begge øyne etc.), men majoriteten av befolkningen har ikke et uforbeholdent kjærlighetsforhold til et spesifikt parti, og vil følgelig være påvirkbare.

Dette forslaget var garantert dråpen for mange velgere, og jo flere forslag det blir, jo flere velgere får vannglasset fullt. Noe H/FrP kan godte seg over. På lik linje som AP/SV godter seg når det stormer rundt FrP.
Vis hele sitatet...
Du er ikke enig med meg, som du synes rettferdiggjør å kalle meg dum og stabukk. Jeg går utifra at du stemmer FrP.
Sitat av NijO Vis innlegg
Du er ikke enig med meg, som du synes rettferdiggjør å kalle meg dum og stabukk. Jeg går utifra at du stemmer FrP.
Vis hele sitatet...
Nei, det er feil. Du er fremdeles dum hvis du tror negativ PR er greit for regjeringen.
Sist endret av Realist1; 5. august 2012 kl. 00:41.
Nei til tvungen parkeringsavgift, ja til høyere bensinpriser!
Sitat av Fasett Vis innlegg
Nei til tvungen parkeringsavgift, ja til høyere bensinpriser!
Vis hele sitatet...
Fordel for folk med elbil, som min familie
Idioti som alltid, samme idioten som å gjøre avgiftene på nye bilder høyere for at det ikke skal være så mange biler. Selv om at nye bilder forurenser MYE mindre enn bilene gjorde for 5-10 år siden, så da burde man heller få inn nye biler framfor å beholde de gamle. Men hva kan man forvente?
Hmm.. Ser ut til at jeg risikerer å måtte parkere på nærmeste busslomme med varseltrekanten på taket i fremtiden.
Ærlig talt, nå er regjeringen nødt til å gi seg med disse avgiftene. De klarer jo for pokker ikke etablere et godt alternativ til bil de fleste steder i landet, noe som er strengt nødvendig for at folk faktisk skal gidde å bruke kollektivtilbudene. Det eneste de oppnår er at folket blir mer og mer irriterte, samt at de som har dårlig råd og få valg i forhold til arbeidsplass og boplass vil få enda mindre penger å rutte med.

Få Høyre inn i regjering.
Sitat av Fasett Vis innlegg
Nei til tvungen parkeringsavgift, ja til høyere bensinpriser!
Vis hele sitatet...
Når det er kun ett land i hele verden som har dyrere bensinpriser enn oss (US$/Liter), syntes jeg ikke det er et godt forslag.

Kilde
Entusiast
Trådstarter
Egentlig ganske lei av hele regjeringen, uansett hvem som kommer til makten blir det bare mer og mer avgifter.
Bil fungere som en medisin mot panikk anfall når jeg er ute på byen, derfor jeg tar bil føler en trygghet med å kunne kjøre avgårde, eller bare koble seg litt av i bilen med en kopp kaffe, noen flere som føler det samme?

Avgifter på parkeringsplasser, be my guest, vi lever tross i et rik land så hvorfor ikke? bare dem holder seg unna de hersjen bomstasjonene i Finnmark
Sist endret av justastonedhuman; 7. august 2012 kl. 15:42.
Ordfører I Trondheim, Rita Ottervik, var jo ute og signaliserte dette for godt over et år siden: det var for gæernt at det var 2750 gratis parkeringsplasser på NTNU, her måtte noe gjøres. Folk kunne ikke drive og parkere gratis på jobben, de skulle jo reise kollektivt må forstå. Da det ble pekt på at hun selv nøt godt av gratis parkering bak Rådhuset og hverken syklet eller busset til jobb, men kjørte (tilfeldigvis må hun jo heller ikke passere noen bomveipunkter på vei til jobb heller), sa hun:

1) Ja, men hun hadde så mye klær og dokumentmapper å dra på, så hun måtte kjøre, kunne ikke ta bussen med alt dette

2) Etter valget (sept. 2011) skulle hun ta opp et forslag i formannskapet om at det skulle innføres parkeringsavgift også utenfor Rådhuset.

Ang. pkt 1)
Hun må kjøre pga at hun har med seg en dokumentmappe eller to, pluss et klesskift, men vår familie på 5 skal ta bussen til City Syd og handle til uka? (typisk 6-12 handleposer)

Ang. pkt 2)
Vet ikke om dette forslaget noensinne ble tatt opp i formannskapet, var det ihvertfall ikke per februar i år, da det ble kommentert av andre politikere.

Dette er jo ikke et kollektivtiltak, slik jeg ser det. Man vet jo at folk uansett vil fortsette å kjøre til kjøpesenter/butikken/jobben, det er bare at nå kan man kanskje få inn penger på *det* også.

For all del, jeg er ingen stor motstander av skatt/avgifter/gebyrer (innen rimelighetens grenser), hvis vi faktisk får igjen noe for det. Men på tross av at kommunale avgifter/avgifter til Kulturskolen/avgifter til SFO etc etc øker jevnt og trutt, så sitter jeg like forbannet 2 timer i kø når jeg må på legevakten, eller det er 6 ukers behandlingstid hver gang man vil spikre opp en planke eller 10 på huset sitt, eller politiet har ikke tid til å møte opp når du har tatt en innbruddstyv på fersken etc. (satt litt på spissen, men med en viss sannhetsgehalt)

Jada, vet det er syting: vi har det forb* godt i dette landet, men læll ;-)
Sist endret av 9ppel; 7. august 2012 kl. 15:54.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Forslaget vil jo fungere glimrende hvis man har 2 timers gratis parkering, før man eventuelt må begynne å betale.
Vis hele sitatet...
Da kan de like gjerne drite i hele forslaget, da bilen ikke slipper ut co2 på å stå på parkeringsplassen, men på veien fram og tilbake,

Ser for meg flere småbutikker som ikke klarer seg hvis de blir presset på flere (unødvendige) utgifter.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Bil fungere som en medisin mot panikk anfall når jeg er ute på byen, derfor jeg tar bil føler en trygghet med å kunne kjøre avgårde, eller bare koble seg litt av i bilen med en kopp kaffe, noen flere som føler det samme?

Avgifter på parkeringsplasser, be my guest, vi lever tross i et rik land så hvorfor ikke? bare dem holder seg unna de hersjen bomstasjonene i Finnmark
Vis hele sitatet...
Du kjører bil når du er ute å drikker på byen?
Og fordi vi er et rikt land kan vi godt ha ha flere avgifter så lenge de holder seg unna hjemfylket ditt? Enten misforstår jeg eller så skurrer det noe veldig her.

Hensikten bak beslutningen er i og for seg god nok og jeg ser helst at trafikken i byene reduseres, men har politikerne noe å vise til i forhold til det at parkeringsavgifter reduserer trafikk i byene eller bedriver de synsing som vanlig?
Om ikke folket får mer ut av dette enn lovord om "lavere verdier av den demonske CO2-gassen" i storbyene så er bare dette nok en unødvendig avgift da nordmenn flest har god nok økonomi til dette mens CO2-utslippene forblir de samme (er jo for faen ikke noe utslipp fra en bil som står parkert). Men hvor skal det stoppe?
Sist endret av Quadraxis; 7. august 2012 kl. 16:24.
Sitat av Quadraxis Vis innlegg
Du kjører bil når du er ute å drikker på byen?
Og fordi vi er et rikt land kan vi godt ha ha flere avgifter så lenge de holder seg unna hjemfylket ditt? Enten misforstår jeg eller så skurrer det noe veldig her.
Vis hele sitatet...
Når ble byen offisielt et ord for fyll?
Nei men Finnmark trenger ikke bomstasjoner, vi har ingen grunn til sånt fordi vi er såpass liten plass
Sist endret av justastonedhuman; 7. august 2012 kl. 16:28.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Vi er så bortskjemte med denne bilen uansett, synes det er kjempepluss å fremme kolektivtransport, så lenge dete r lagt til rette for en utvidelse i den gitte kommune. Si du må betale 30 kroner for å stå en time eller to da, så handler du for 1000 inne på senteret, det vil jeg kalle neglisjerbart.
Vis hele sitatet...
det er ikke alle som har god nåkk råd til og betale 30 kr for og parkere. jeg som er student har 30-50 kr MAX jeg kan bruke hver dag. hvis jeg kjører moped til butikken må jeg da betale nesten like mye som jeg kan bruke på 1 dag.

Sitat av Fasett Vis innlegg
Nei til tvungen parkeringsavgift, ja til høyere bensinpriser!
Vis hele sitatet...
Høyere bensinpriser kommer bare til og føre til suttring fra alle som kjører mye. tror ikke det har noe serlig og si på miljøet med mindre prisen går over 20kr/L
Den sittende regjeringa er en gjeng med dobbeltmoralister og hyklere. Eneste de tenker er avgifter avgifter avgifter. Ikke helsa og velvære til folk.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8265936

Tollvesenet med Regjeringen i ryggen ønsker å stoppe den nye miljøvennlige drivstoffet selv etter at de tapte rettsaken. Grunnen er at flere dieselbiler vil ta i bruk den og da for ikke myndighetene melka like mye penger som de hadde hatt med den vanlige avgiften på den vanlige dieselen.

De ønsker altså å kreve parkeringsavgifter for å spare miljøet samtidig som de ikke vil ha inn nyere og mye mer miljøvennlig diesel for de mister penger...
For noen stakkarslig mennesker
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Den sittende regjeringa er en gjeng med dobbeltmoralister og hyklere. Eneste de tenker er avgifter avgifter avgifter. Ikke helsa og velvære til folk.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8265936

Tollvesenet med Regjeringen i ryggen ønsker å stoppe den nye miljøvennlige drivstoffet selv etter at de tapte rettsaken. Grunnen er at flere dieselbiler vil ta i bruk den og da for ikke myndighetene melka like mye penger som de hadde hatt med den vanlige avgiften på den vanlige dieselen.

De ønsker altså å kreve parkeringsavgifter for å spare miljøet samtidig som de ikke vil ha inn nyere og mye mer miljøvennlig diesel for de mister penger...
For noen stakkarslig mennesker
Vis hele sitatet...
Skal vi virkelig tilrettelegge for drivstoff som ikke reduserer co2-utslippene når det er de vi virkelig vil ta rotta på? Er fint med mindre lokalforurensing, men er det noe poeng å subsidiere flere hvileputer i miljøkampen?
Gi meg en tbane-buss-trikk fra senteret til døra mi, så skal jeg fint klare meg. Men hva i helvete er dette for et forslag, sånn egentlig? De vil gjøre det enda mer tungvindt å eie bil i Oslo, men da uten å tilby oss noe annet istedenfor? (Foruten om flere avgifter)
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Gi meg en tbane-buss-trikk fra senteret til døra mi, så skal jeg fint klare meg. Men hva i helvete er dette for et forslag, sånn egentlig? De vil gjøre det enda mer tungvindt å eie bil i Oslo, men da uten å tilby oss noe annet istedenfor? (Foruten om flere avgifter)
Vis hele sitatet...
Skal du ha en tilkallingsknapp med den bussholdeplassen og, kanskje? Er det en menneskerett å ha et transportmiddel rett utenfor inngangsdøra di?
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Jeg kan ennå ikke se for meg moren min som bruker å storhandle i dagligvare butikk 1 gang i uken. Gjennomsnittlig så kommer hun hjem med 4-6 handleposer. Skullel hun liksom bære alle disse 4-6 handleposer i buss eller i tog???
Vis hele sitatet...
Hvis hun har råd til 4-6 handleposer, så har hun også råd til å betale en ussel liten parkeringsavgift.

Får meg til å tenke på klassikeren fra bensinstasjoner, hvor folk klager på de høye bensinprisene, mens de kjøper ei flaske cola og ei pølse til over femtilappen.
Så hvis man bor på et øde sted der bussen går en gang i timen, kanskje ikke i det hele tatt virker jo dette veldig fornuftig, not. Samme med de folka som drar for å handle inn masse tunge varer skal "straffes" for å kjøre bil ved å kjøpe seg en parkeringsplass. Enda et tåpelig forslag fra en dum regjering, når skal fokuset gå på noe som faktisk er litt relevant!

Så lurer jeg også på hvor pengene går hvis dette blir vedtatt, ikke oss til gode i hvert fall!
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Gi meg en tbane-buss-trikk fra senteret til døra mi, så skal jeg fint klare meg. Men hva i helvete er dette for et forslag, sånn egentlig? De vil gjøre det enda mer tungvindt å eie bil i Oslo, men da uten å tilby oss noe annet istedenfor? (Foruten om flere avgifter)
Vis hele sitatet...
Det som er ekstra morsomt med det kravet om alternativ er at det er byrådet, med Venstre i spissen, som vil at det skal bli mindre biler og mer tungvindt, samtidig som Høyre har delt opp og solgt kollektivtransporten slik at de ikke lenger kan bestemme at det skal være noe alternativ. Hvis ikke markedskreftene finner ut at det er lønnsomt med bussruter utenfor huset ditt så må du bare sitte å se på at politikerne gjør det vanskeligere og dyrere for deg med bil.
Sist endret av Mith; 8. august 2012 kl. 15:24.
Jeg håper dette forslaget bare gjelder i de litt større byene, for her jeg bor går det kun skolebusser forbi 2 ganger om dagen og man må vente rundt 4-5 timer til en buss skal gå opp igjen. Jeg bor ikke midt ute i skogen heller, men et halveis stort boligfelt.
I helgene kjører det 0 busser forbi.
Jeg bor midt imellom to forskjellige kjøpesentre. Det ene med p-avgift, det andre uten. Har vært på det med p-avgift to ganger på 6 år. Det andre har jeg ikke tall på. Om dette innføres overalt bor jeg såpass nærme grensen at jeg heller betaler litt mer diesel og bompenger, kun av prinsipp for å slippe betale parkeringsgebyr. Hvor smart er det? Miljø idiotene
Sitat av Sjuganov Vis innlegg
Skal vi virkelig tilrettelegge for drivstoff som ikke reduserer co2-utslippene når det er de vi virkelig vil ta rotta på? Er fint med mindre lokalforurensing, men er det noe poeng å subsidiere flere hvileputer i miljøkampen?
Vis hele sitatet...
Slipper man ikke den ekstreme lokalforuensingen i vinterstid i storbyene hvis man tar i bruk det der? For ikke mennesker med astma, kols osv litt bedre livskår med det der?
Kan ikke dieselbiler igjen kjøre i Oslo i vinterstid i rushen med den?
Jeg ser mer fordeler enn ulemper, men det gjør tydligvis ikke du, forklar er du snill.
Sitat av jpano Vis innlegg
Jeg bor midt imellom to forskjellige kjøpesentre. Det ene med p-avgift, det andre uten. Har vært på det med p-avgift to ganger på 6 år. Det andre har jeg ikke tall på. Om dette innføres overalt bor jeg såpass nærme grensen at jeg heller betaler litt mer diesel og bompenger, kun av prinsipp for å slippe betale parkeringsgebyr. Hvor smart er det? Miljø idiotene
Vis hele sitatet...
Det er kjempegod idé, faktisk. For da får jo staten inn avgift både på drivstoffet og bompengene
-Rar på fulltid.
Dette kommer bare til å gjøre de "fattige" "fattigere".

Dette med bensinpriser kommer til å gjøre de "fattige" "fattigere".
For de som bor langt f... inne i skauen, og har ikke råd til bensin. Hva skal de gjøre da?
Skal de gå 5 mil for å komme til nærmeste butikk?
Dette blir for dumt.
Hvor lenge handler dere av gangen egentlig? Et par timers parkering kan da umulig koste mer enn 30 kroner eller noe sånt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Regjeringen vil ikke tvinge alle norske butikker å ha parkeringsavgift.
Forslaget vil fungere slik at kommunene kan, etter vedtak, tvinge lokale virksomheter til å ta betalt for parkering. Dermed blir det opp til hver enkelt kommune sitt lokale styre og iverksette vedtaket.

Problemet med en eventuell avgift er at den treffer helt feil. Rikfolk driter i om de må betale 30.- til butikken når dem skal plassere fra seg by-traktoren sin, mens de som ikke har like mye kjenner det når myntene triller ut. Det kan fort bli noen hundrelapper i måneden.