Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 21226
Sitat av minigolf Vis innlegg
Beklager, så ikke tråden før nå. Om du fortsatt ikke har et sted å sove i natt så kan du sende meg en PM. Jeg stiller naturligvis et rom til disposisjon om ting ikke har løst seg med faren din enda.
Vis hele sitatet...
Du høres ut som en kongekar! Snillt å tilby han dette! respekt!
Sitat av andy19o92 Vis innlegg
Idag blir jeg kasta ut, grunnet er at min far tok meg i å røyke hasj. Har røykt
noen månder men har greid meg fint med skole, trening og jobb.Går i 3vgs.


Så det jeg egentlig lurer på er, hva gjør jeg nå? jeg har ikke et sted og bo.. og ikke 1 kr på kontoen. Får ikke lønn før 10 dager og det er kunn 6000kroner.
Vis hele sitatet...

Let å si.. Jeg gikk vgs i københavn. Der røyka vi ofte hasj - med lærerne når det var klassefester og skolebar!
Det gikk en strek. IKKE vær stein i skoletiden. Hasj har en meget dårlig effekt på korttidshukommelsen. Så hvis du er stein, er det like greit å ikke være på skola i det hele tatt. Vent til kvelden med å røyke, og ikke hver dag. Å røyke hver dag, er nesten like teit som å drikke alko hver dag - unngå det!
Shape up! Følg reglene i huset der du bor. Hvis faren din ikke tolererer at du røyker hasj, så må du respektere det, og la det være. Drikk deg heller full isteden, for det synes han sikkert er greit. Når du flytter for deg selv kan du røyke så mye hasj du vil.

Snakk med faren din, legg deg flat, si unnskyld og lov på tro og ære at du ikke skal gjøre det mer (før du flytter ut ).
Sist endret av Markus; 1. november 2010 kl. 13:42. Grunn: Litt tegnsetting som ble glemt.
Sitat av Markus Vis innlegg
Shape up! Følg reglene i huset der du bor. Hvis faren din ikke tolererer at du røyker hasj, så må du respektere det, og la det være. Drikk deg heller full isteden, for det synes han sikkert er greit. Når du flytter for deg selv kan du røyke så mye hasj du vil.

Snakk med faren din, legg deg flat, si unnskyld og lov på tro og ære at du ikke skal gjøre det mer (før du flytter ut ).
Vis hele sitatet...
Er enig i delen om at han skal respektere det hvis faren ikke vil at han skal røyke, men gutten fikk jo ikke en advarsel engang? (som jeg har fått med meg iallefall, har forsåvidt bare skummet gjennom) Å bare kaste ut sin egen sønn uten en advarsel er helt utrolig at noen faktisk kan gjøre. Håper alt ordner seg!
slutt å røyke...simpelt.
Sitat av Frishis Vis innlegg
Er enig i delen om at han skal respektere det hvis faren ikke vil at han skal røyke, men gutten fikk jo ikke en advarsel engang? (som jeg har fått med meg iallefall, har forsåvidt bare skummet gjennom) Å bare kaste ut sin egen sønn uten en advarsel er helt utrolig at noen faktisk kan gjøre. Håper alt ordner seg!
Vis hele sitatet...
Det er nok ganske mye mer til denne historien enn det trådstarter legger frem, men det er egentlig ganske uvesentlig. Tråden var nok mer ment for å finne løsninger annet enn å bo hjemme, og problemet ble løst. (like greit i mine øyne, om du er 18 år og har store problemer med å innrette deg hjemme kan du like gjerne prøve deg på egne ben en stund..)
Det er for såvidt forståelig at din far ikke er intressert i å ha Cannabis i sitt hus. Det er foreløpig forbudt å oppbevare og distribuere i Norge. Hvor farlig det er eller ikke er, det er uvesentlig. Du styrer ditt eget liv, men skal du røyke Cannabis så burde du heller gjøre det en plass det aksepteres. Ikke hjemme hos din far.

Jeg sjønner godt at han reagerte på dette, men at han jagde deg ut av hus var nok bare for å påpeke at det ikke tolereres i hans hus. Syns du skal ta deg en tur hjem til din far å ta en alvorsprat med han. Så lenge du er under utdanning eller ikke er istand til å klare deg selv, så har han et ansvar overfor deg selv om du er myndig.
No disrespect. Men hvis han ikke gjør dette for å gi deg lærepenge og ikke lar deg flytte inn igjen etter par dager, så virker han ikke veldig gjennomtenkt. Da hadde jeg vurdert å gå bort til han og kalle han for en pappskalle!
Sitat av emphi Vis innlegg
Bare fordi alle som ender opp på heorin har prøvd hasj betyr ikke det at hasjen var grunnen til at de tok steget videre. Isåfall må jeg få lov til å påpeke at så og si alle som prøver hasj, prøvde alkohol først. Så da må jo alkohol være et gateway drug? Og jammen tror jeg ikke en stor del av dem som benytter et eller annet rusmiddel (lov eller ulovlig) har drukket vann. HERREJESUS VANN FØRER TIL RUSBRUK!!! Ser du virkelig ikke hvor tåpelig argumentet ditt er?
Vis hele sitatet...
alle som bruker heroin har drukket vann før. skal vi forby det?
Er ikke det det handler om. Men når man tar ting som hasj og marihuana så vil man miste effekten etter en god stund, og det kan føre til at du craver etter sterkere saker. Utover dette, så vil jeg bare si: Kjør på, gjør hva dere vil, ekke meg det går ut over..

Og en ting til! Denne gutten spurte aldri om noe råd ang. rus, så gi opp med moralpreket deres. Det er derfor vi har rustelefonen
Sist endret av Noizy; 4. november 2010 kl. 19:46.
Sitat av Noizy Vis innlegg
Er ikke det det handler om. Men når man tar ting som hasj og marihuana så vil man miste effekten etter en god stund, og det kan føre til at du craver etter sterkere saker. Utover dette, så vil jeg bare si: Kjør på, gjør hva dere vil, ekke meg det går ut over..

Og en ting til! Denne gutten spurte aldri om noe råd ang. rus, så gi opp med moralpreket deres. Det er derfor vi har rustelefonen
Vis hele sitatet...
Om du bygger opp en forferdelig toleranse, saa er det ikke værre enn aa slutte en maaned eller to.
Sitat av Noizy Vis innlegg
Men når man tar ting som hasj og marihuana så vil man miste effekten etter en god stund, og det kan føre til at du craver etter sterkere saker.
Vis hele sitatet...
Jasså? Du har røykt selv da regner jeg med? Ellers kan du jo holde godt kjeft.
Sist endret av Don Veto; 4. november 2010 kl. 20:30.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Jasså? Du har røykt selv da regner jeg med? Ellers kan du jo holde godt kjeft.
Vis hele sitatet...
nummer 1000 er jo ikke like gøy som nummer 1
Sitat av Noizy Vis innlegg
Er ikke det det handler om. Men når man tar ting som hasj og marihuana så vil man miste effekten etter en god stund, og det kan føre til at du craver etter sterkere saker.
Vis hele sitatet...
Ah, nesten litt morsomt å komme over den typiske myten der på dette forumet. Men bare av interesse: Har du noen gang reflektert litt over den påstanden der, eller er du en slik som svelger ting rått uten å tenke særlig over det? Jeg mener, det er ikke en voldsom logisk sans som trengs for å skjønne at det er bullshit. Grunnen til at cannabis og andre rusmidler får sin effekt svekket, er fordi kroppen adapterer til de forhøyede nivåene av stoffet. F.eks. cannabis har virkestoffer hvis ruseffekt hovedsaklig forårsakes av binding til en reseptor som kalles CB1. Disse reseptorene nedreguleres og rusfølelsen svekkes (samtidig som abstinens oppstår når stoffet er ute av kroppen). Hva er da det logiske? Jo, å ta mer cannabis. Hvorfor skal man da gå over til stoffer som virker på helt andre systemer i hjernen og gir en helt forskjellig ruseffekt, samt at det ikke tilfredsstiller de adaptive mekanismene utført i nervesystemet? Det er jo cannabisen som har mistet effekten, det er jo den man fortsatt vil ha, både fysisk og psykisk.
Enig!! Akoholbruk fører til en raskere og kraftigere toleranseoppbygging enn cannabis, og hva gjør alkoholbrukeren da?
Drikker større mengder med alkohol!! Hvis argumentet som noizy og maange andre bruker hadde vært korrekt, hadde ingen "gått over" fra alkohol til cannabis, siden cannabis gir en svakere rus. De aller fleste som drikker opplever at de trenger mer fra gang til gang for å bli like fulle. De tyr ikke til amfetamin eller heroin fordi de "craver etter sterkere saker"...
Sitat av Afasar Vis innlegg
Ah, nesten litt morsomt å komme over den typiske myten der på dette forumet. Men bare av interesse: Har du noen gang reflektert litt over den påstanden der, eller er du en slik som svelger ting rått uten å tenke særlig over det? Jeg mener, det er ikke en voldsom logisk sans som trengs for å skjønne at det er bullshit. Grunnen til at cannabis og andre rusmidler får sin effekt svekket, er fordi kroppen adapterer til de forhøyede nivåene av stoffet. F.eks. cannabis har virkestoffer hvis ruseffekt hovedsaklig forårsakes av binding til en reseptor som kalles CB1. Disse reseptorene nedreguleres og rusfølelsen svekkes (samtidig som abstinens oppstår når stoffet er ute av kroppen). Hva er da det logiske? Jo, å ta mer cannabis. Hvorfor skal man da gå over til stoffer som virker på helt andre systemer i hjernen og gir en helt forskjellig ruseffekt, samt at det ikke tilfredsstiller de adaptive mekanismene utført i nervesystemet? Det er jo cannabisen som har mistet effekten, det er jo den man fortsatt vil ha, både fysisk og psykisk.
Vis hele sitatet...
Akkurat, der svarer du selv på poenget mitt. Er ikke alle som har råd til å kjøpe seg masse cannabis for å få et lite buzz når de har såpass stor toleranse. Og til dere andre smartasses som tror de vet mye, jeg røyker selv cannabis ofte. Alkohol blir det i helgene, alt etter om jeg går ut eller ikke. Skal mye mer til for å bli alkoholavhengig enn å bli avhengig av NARKOTIKA.
Sist endret av Noizy; 5. november 2010 kl. 16:44.
Sitat av Noizy Vis innlegg
Skal mye mer til for å bli alkoholavhengig enn å bli avhengig av rusmidler.
Vis hele sitatet...
Alkohol er et rusmiddel, smarten.
Sitat av Noizy Vis innlegg
Utrolig morsomt når noen tar seg tid for å rette ens skrivefeil Takk skal du ha!
Vis hele sitatet...
Det var ikke en skrivefeil, det er en logisk krets i hjernen din som ikke fungerer som den skal. At du endret det til NARKOTIKA gjør deg bare enda dummere. At et rusmiddel er ulovlig gjør det ikke automatisk mer/mindre farlig, eller mer/mindre avhengighetsskapende.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
alle som bruker heroin har drukket vann før. skal vi forby det?
Vis hele sitatet...
"Bare fordi alle som ender opp på heorin har prøvd hasj betyr ikke det at hasjen var grunnen til at de tok steget videre. Isåfall må jeg få lov til å påpeke at så og si alle som prøver hasj, prøvde alkohol først. Så da må jo alkohol være et gateway drug? Og jammen tror jeg ikke en stor del av dem som benytter et eller annet rusmiddel (lov eller ulovlig) har drukket vann. HERREJESUS VANN FØRER TIL RUSBRUK!!! Ser du virkelig ikke hvor tåpelig argumentet ditt er?"

Les igjen, takk, og prøv å forstå hva som står der. Selvfølgelig skal vi ikke forby vann. Men du kan ikke nekte for at alle som begynner å drikke alkohol (eller skyte heroin) drakk vann før de begynte med noe 'annet'. Det betyr dermed ikke at vann fikk dem til å gå over til sterke 'stoffer' (kan være alt fra kaffe til alkohol til kokain). Det samme gjelder for teorien om at hasj er "the gateway drug". Hasj er det mest utbredte ulovlige rusmiddelet vi har i verden - selvfølgelig er det da også statistisk sett riktig at de tyngste rusbrukerne har brukt hasj(cannabis) før - men betyr det at å røyke hasj = å ende opp med å bruke tyngre stoffer?
Nå har jeg vel hoppet over side 4 og 5, om ikke bare side 5. Men uansett, er litt artig å se hvordan svarene gikk fra "litt teit av faren din å kaste deg ut pga hasj røyking" til "Prøver du hasj er det mer sannsynelig at du ender opp med nåla i armen enn om du hadde latt vær" til "LEGALISER DET!".
Jesus Kristus..

Vel jeg kan ikke si mer enn at jeg har full tro på at denne karen kommer seg gjennom livet med glans.
Dette er ingen typisk stoner, greit nok at han røyker det ulovlige narkotikumet cannabis. Men les
Sitat av Andy19o92
Har røykt noen månder men har greid meg fint med skole, trening og jobb.Går i 3vgs.
Vis hele sitatet...
fra første posten faktisk (som mange av dere helt sikkert har glemt.)

Har liten tro på at han plutselig i dette skole året finner ut at trygdesnylting er tingen for ham og at han gir skole opp helt.

Dessuten så er ting mellom ham og faren ordnet etter hva jeg har forstått, så er ikke slik at han ikke klarer å stå imot gruppepresset i den lokale knarke parken eller et av hospitsene han eventuellt skulle tatt tak under.

Kanskje hele denne hendelsen gir ham ennå et sunnere forhold til cannabis. Vel ikke vet jeg, det får nesten tiden vise.

Men bare så det er sagt så er forsatt ikke denne karen en stereotypisk stoner som driter i allt og alle. Han er en veldig fornuftig kar om jeg får lov.

Sisst men ikke minst, er det noe jeg har sagt i denne posten som du ikke sender serlig pris på Andypandy, sender du meg en PM, så skal jeg se om jeg får endret på det eller om NSO kan slette den eller noe i den dur.
Godt at ting orndet seg for deg
Slapp av jeg har samma problemet. Bare stikk til NAV så får du økonomisk bistand, åsså får du en leilighet til maks 4500. Vi får det ihvertfall her hvor jeg bor!
Noen som vet ossen det går med gutten? Har ikke svart siden 25 Oktober :O
Sist endret av Ruudi; 6. november 2010 kl. 23:47.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Noen som vet ossen det går med gutten? Har ikke svart siden 25 Oktober :O
Vis hele sitatet...
Ja, om du leser en side tilbake ser du jeg har skrevet at han og faren har skværet opp
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av emphi Vis innlegg
"Bare fordi alle som ender opp på heorin har prøvd hasj betyr ikke det at hasjen var grunnen til at de tok steget videre. Isåfall må jeg få lov til å påpeke at så og si alle som prøver hasj, prøvde alkohol først. Så da må jo alkohol være et gateway drug? Og jammen tror jeg ikke en stor del av dem som benytter et eller annet rusmiddel (lov eller ulovlig) har drukket vann. HERREJESUS VANN FØRER TIL RUSBRUK!!! Ser du virkelig ikke hvor tåpelig argumentet ditt er?"

Les igjen, takk, og prøv å forstå hva som står der. Selvfølgelig skal vi ikke forby vann. Men du kan ikke nekte for at alle som begynner å drikke alkohol (eller skyte heroin) drakk vann før de begynte med noe 'annet'. Det betyr dermed ikke at vann fikk dem til å gå over til sterke 'stoffer' (kan være alt fra kaffe til alkohol til kokain). Det samme gjelder for teorien om at hasj er "the gateway drug". Hasj er det mest utbredte ulovlige rusmiddelet vi har i verden - selvfølgelig er det da også statistisk sett riktig at de tyngste rusbrukerne har brukt hasj(cannabis) før - men betyr det at å røyke hasj = å ende opp med å bruke tyngre stoffer?
Vis hele sitatet...

hehe.. tydeligvis forstod du ikke at det var ironisk met... virker som vi er enige
Slutt med hasj og prøv på nytt med familien din.
Sitat av emphi Vis innlegg
"Bare fordi alle som ender opp på heorin har prøvd hasj betyr ikke det at hasjen var grunnen til at de tok steget videre. Isåfall må jeg få lov til å påpeke at så og si alle som prøver hasj, prøvde alkohol først. Så da må jo alkohol være et gateway drug? Og jammen tror jeg ikke en stor del av dem som benytter et eller annet rusmiddel (lov eller ulovlig) har drukket vann. HERREJESUS VANN FØRER TIL RUSBRUK!!! Ser du virkelig ikke hvor tåpelig argumentet ditt er?"

Les igjen, takk, og prøv å forstå hva som står der. Selvfølgelig skal vi ikke forby vann. Men du kan ikke nekte for at alle som begynner å drikke alkohol (eller skyte heroin) drakk vann før de begynte med noe 'annet'. Det betyr dermed ikke at vann fikk dem til å gå over til sterke 'stoffer' (kan være alt fra kaffe til alkohol til kokain). Det samme gjelder for teorien om at hasj er "the gateway drug". Hasj er det mest utbredte ulovlige rusmiddelet vi har i verden - selvfølgelig er det da også statistisk sett riktig at de tyngste rusbrukerne har brukt hasj(cannabis) før - men betyr det at å røyke hasj = å ende opp med å bruke tyngre stoffer?
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men at hasj kan være et gateway drug er jo fakta!

Det er vell heller at man kommer i "feil miljø", enn at selve hasjen har skylda.

Vann og alkohol er lovlig, derfor får du heller ingen kontakt med det kriminellemiljøet ved å bruke disse "stoffene" :P

Hadde hasj blitt solgt på Rema ville det ikke vært et gateway drug, håper du skjønner min mening =)
Sist endret av Torepia; 21. desember 2010 kl. 19:53.
dra til nav, de SKAL hjelpe deg med en bolig. etter loven så er det ulovlig og ikke ha en fast bopel og siden du er kastet ut har du ikke det. (jeg kan ikke vise til noe kilde)

jeg har en kamerat som ble kastet ut av leiligheten hvor han leiet i sommer, han gikk på nav og fikk en nød bolig om jeg husker rett. det var iallfall at han fikk et lite rom og sove på i noe bofellesskap greier mens han ventet på egen leilighet.
denne var ment på kort sikt siden nav bater for uke og ikke mnd.

jeg ville droppet alt som har med barnevern og gjøre, sjansen for at det blir verre en det er nå er stor tror jeg.

hvis du er villig til å slutte er jo å snakke med faren din det smarteste, det smarteste er nok også og slutte å røyke.
trangsynt far du har..
Digital nomade
trippy's Avatar
Folkens følg med da, han og faren har skværet opp, les forrige side.
Er som regel sånn det blir. Foreldre blir bråsinte og sier du skal ut,
-forklar at hasj ikke er et farlig rusmiddel og sammenlign gjerne med andre ting som er farligere (for eksempel alkohol, hvor mange dør årlig av alkoholpåvirkning enten ved å drikke seg i hjel, pæse ut og fryse ihjel, kjøre ihjel seg selv og andre i trafikken etc) og dra fram de positive tingene med hasj sett i forhold til andre ting. Være seg at du nyter det på kvelden med en pakke kjeks, som andre vil ta en øl til fotballkampen eller i parken med venner som andre vil grille pølser - like naturlig som det og like skadelig som det.
-vil de fortsatt ikke høre så si at det er greit, men dumt at de ikke kan akseptere det og at det ikke dreier seg om noe rusmisbruk.
-pakk sakene dine og kræsj hos en kompis uten å gi lyd fra deg på noen dager og du vil garantert få telefoner og "streng" beskjed fra foreldrene om å komme hjem igjen = problem solved. (da tar de deg hjem, vet at du røyker, men graver hodet i sanda og later som ingenting for å ikke lage mer helvete, for da vet de at de ikke kan stoppe deg uansett og de vil heller ha deg hjemme enn at du er et sted de har null kontroll)
Digital nomade
trippy's Avatar
Eller bare respektere foreldrene sine litt og høre på hva de faktisk sier. Hvis de ikke vil at du skal røyke hasj eller bruke rusmidler mens du fortsatt bor hjemme kan man ikke da bare slutte å drive med det? har selv blitt tatt av mine foreldre, men det var ikke fordi hasj er farlig, de ville bare ikke at jeg skulle bli tatt for det så jeg fikk noe på rullebladet mitt. Det er ikke jeg som eier huset ergo: Ikke mine regler, hvis de sier at jeg ikke skal røyke bønne mens jeg bor hjemme så gjør jeg ikke det. For å sitere fattern: "Hvis du har lyst til å røyke hasj så gjør du det, men da får du vente til du har flyttet ut, så kan du røyke så mye hasj du bare orker for min del."
Syns det handler like mye om at de skal respektere deg. Skal man ikke ha sex, røyke sigaretter eller drikke alkohol så lenge man bor hjemme heller da?
Ser godt hva du mener, men frihet er frihet - og så lenge man ikke ødelegger sitt eller andres liv så er det å ta seg en joint like mye frihets ting som å stikke på stranda eller på fest eller til dama. Er jo ikke som du sitter å har røykesessions med halve skolen i stua dems heller akuratt - for SÅNT venter man med (av respekt) til man har flytta ut.
Sitat av vacant Vis innlegg
Syns det handler like mye om at de skal respektere deg. Skal man ikke ha sex, røyke sigaretter eller drikke alkohol så lenge man bor hjemme heller da?
Ser godt hva du mener, men frihet er frihet - og så lenge man ikke ødelegger sitt eller andres liv så er det å ta seg en joint like mye frihets ting som å stikke på stranda eller på fest eller til dama. Er jo ikke som du sitter å har røykesessions med halve skolen i stua dems heller akuratt - for SÅNT venter man med (av respekt) til man har flytta ut.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at hasj er forbudt etter Norsk lovgivning så blir det noe ganske annet enn å drikke alkohol. Og det blir meningsløst å prøve å diskutere frem at hasj ikke er skadelig osv, har prøvd. Noen ting må du respektere, og er det rart at faren ikke vil at sønnen skal begå kriminelle handlinger i huset hans`?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Med tanke på at hasj er forbudt etter Norsk lovgivning så blir det noe ganske annet enn å drikke alkohol. Og det blir meningsløst å prøve å diskutere frem at hasj ikke er skadelig osv, har prøvd. Noen ting må du respektere, og er det rart at faren ikke vil at sønnen skal begå kriminelle handlinger i huset hans`?
Vis hele sitatet...
Sers godt poeng. Folk må veksa opp på eit punkt i livet, det er ikkje råd for anna. Det er ikkje mot lova å vera overtyda nynazist heller, men eg hadde ikkje vorti glad om sonen min var det. Når du er vaksen med eigen heim, er det meir på rett å snakke om fridom.
Sitat av Torepia Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men at hasj kan være et gateway drug er jo fakta!

Det er vell heller at man kommer i "feil miljø", enn at selve hasjen har skylda.

Vann og alkohol er lovlig, derfor får du heller ingen kontakt med det kriminellemiljøet ved å bruke disse "stoffene" :P

Hadde hasj blitt solgt på Rema ville det ikke vært et gateway drug, håper du skjønner min mening =)
Vis hele sitatet...
Du treffer også på mange som er rusa på diverse party dop som er mer enn villig til å dele/selge deg noen streker når du selv er ruset på alkohol. Og når du selv er ruset på alkohol er viljestyrken langt svakere enn når du er ruset på bare cannabis. Så om du egentlig ikke ville ruse deg på annet enn alkohol i utgangs punktet, er det større sjangser for at du vil teste ut "sterkere stoffer" enn om du hadde sittet i et rom med et par kamerater for å plutselig få for deg ideen om at du vil teste noe annet enn cannabis og alkohol.

For å ikke snakke om alle som prøvde cannabis for første gang på fylla. De utvidet trossalt russpekteret sitt først etter at dem begynte å drikke alkohol.

Poenget er at alkohol er like mye gateway som cannabis om ikke mer. Å jeg håper ikke du fornekter dette ved å tenke at cannabis er et skittent stoff som bare skittne slitne hipper røyker.
For en drittfamilie du har, en oppegående far ville aldri gjort noe slikt (såfremt en ikke har fått tonnevis med advarsler på forhånd...).
Sitat av Simplicity Vis innlegg
For en drittfamilie du har, en oppegående far ville aldri gjort noe slikt (såfremt en ikke har fått tonnevis med advarsler på forhånd...).
Vis hele sitatet...
Er ikke alltid like lett og avgjøre noe på sekundet. Nå er det fullt mulig "far" hadde litt tid på seg til å avgjøre denne beslutningen. Men heller ikke han er en eier av forelder fasiten.

Nå syns jeg selfølgelig ikke dette var den rette beslutningen å følge i utgangspunktet, og jeg ville aldri funnet på å tatt den selv. Men nå er riktignok "far" som er nevnt noen par ganger av den eldre generasjon, som ikke fikk sin informasjon om narkotika via nett, men skole, foreldre og de eldre generellt sett.

Og når du er vokst opp med informasjon om narkotika som ikke ligner grisen, skal det sies at jeg har en vissforståelse for valget "far" tok.
Personlig tror jeg valget han tok grunnes av at "far" er veldig glad i trådstarter og skremme ham med det velkjente probleme hos mange narkomane, hjemløshet. En oppegående gutt vil selvsagt tenke litt om han ikke har fast sted å bo. Å jeg vil tørre å påstå med høy sikkerhet at dette ikke var et lett valg for "far".

Nok beskytting av selveste "far" for å backe trådstarter litt.

Skal også nevnes at Trådstarter har begynnt en diett med et ennå sunnere forhold til cannabis en før.
Ingen cannabis i det heletatt er selvsagt det tryggeste alternativet, men er det noen her som i det heletatt har hørt om noen som først har testet cannabis for å finne ut at vedkommene liker rusen h*n får av denne planten så altfor mange forguder? Noe sier meg allerede at jeg ikke vil få et konkret svar på dette spørsmål.

Før jeg sender mitt svar, som dere sikkert syns er spennende å få vite at jeg har brukt helt sinnsykt lang tid på til tross for lengden, Sier jeg nok en gang at Ts er tilbake i trygge hender hos mor og far, å jeg (så selvsikker jeg er på min mening) kan med sikkerhet si at dette ikke er en gutt dere vil treffe på i Nygårds parken, Oslo s eller lignende steder. Ei heller i en folkevogn eller en slitt joggebukse med flekker fra middag forrige lørdag og en feita i kjæften i sentrum av sentrum.
Kjøpte telt og sovepose jeg bodde ute de 2 første åra av livet mitt. Eller når jeg ble kasta ut.grunnen til dette er fordi fattern sa jeg var en skam for familien fordi jeg har psykisknlidelse. Nå lever jeg et godt liv godt nyttår jeg har drekki for alle på forumet 24 øl hade bra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av klarety Vis innlegg
Kjøpte telt og sovepose jeg bodde ute de 2 første åra av livet mitt. Eller når jeg ble kasta ut.grunnen til dette er fordi fattern sa jeg var en skam for familien fordi jeg har psykisknlidelse. Nå lever jeg et godt liv godt nyttår jeg har drekki for alle på forumet 24 øl hade bra
Vis hele sitatet...
Unnskjyld at jeg blander meg. Men den psykiske lidelsen er tilfeldigvis ikke makka(ftw)?
Vet det er sjukt seint å svare, men skriver meninga mi for det.... hvis faren din behandler deg sånn, oppfør deg likedan tilbake. Er jo digg å bo for seg selv! Beste som er det. Kan du gjøre hva du vil. Ha god dialog med nav, så får du hjelp.
Helt idiotiskt at tråden startet med at han ble kastet ut og tips til hvordan han skulle greie seg, til at en gjeng med.. ja. sparer meg for den. sitter og diskuterer hva slags far han har, om han ender opp som heroinmisbruker og at alkohol og hasj er veien til livet på gata som heroinist. Gutten har ikke skrevet her siden 25 oktober og fortsatt sitter dere/noen/flere her og diskuterer hva som er rett og galt av faren, om hasj er ok og hvordan man blir narkoman.
Sorry om noen syns jeg er helt på trynet, men mesteparten av posten her er ikke snakk om hvordan man hjelper han, men om faren er en drittsekk eller ikke.. Og om det var i leiligheten det ble røkt, om han var dealer eller ikke. Halve posten er meningsløs..