Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 7097
Lurte på om noen av dere viste om det er låv til å ha aper som kjæledyr i Norge. eller evt. hvorfor dette ikke er lov.

på forhånd takk
Nei, det er ikke lov. Har lyst på en selv, men norske lover sier det ikke er klima til dem her i norge
nicht, har også beldig lyst på en ape... :/
Jeg vil ha en Ape med dress og hatt som sitter på skulderen min og kødder med andre! :P A real bro
Vil bare anbefale deg og google det, fant en haug av linker om aper i norge.
Av nysgjerrighet, hvorfor har dere lyst på apekatt som kjæledyr?

Dere er klare over at aper er ekstremt eierkjære? Dersom du går til anskaffelse av en, vil den bite de som i dens øyne opptrer aggressivt mot deg. Den tolker all form for fysisk kontakt med eieren som aggressivt, så jeg ser for meg at en date fort kan gå i vasken.
Videre er den totalt hjelpesløs alene, så noen være hjemme sammen med apekatten hele døgnet.

Igjen, hvorfor vil dere ha apekatt?
Tydeligvis vet ingen her hvor mye ansvar det faktisk er og ha en ape, og takk og lov for at vi har lover som nekter dere å ha de.
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Jeg vil ha en Ape med dress og hatt som sitter på skulderen min og kødder med andre! :P A real bro
Vis hele sitatet...
hahah, ja, jeg tenkte også å ha den på skulderen med sånn kule klær :-)
Sitat av tafsern Vis innlegg
Tydeligvis vet ingen her hvor mye ansvar det faktisk er og ha en ape, og takk og lov for at vi har lover som nekter dere å ha de.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært lov med apekatter som kjæledyr i norge, så regner jeg med at de som vurderte dette ville tatt og lest seg opp på emnet før dem skaffet seg en ape i hus.

Nå er det ikke lov, og heller ingen vits i å lese ''apekatter som kjæledyr 101''
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hadde det vært lov med apekatter som kjæledyr i norge, så regner jeg med at de som vurderte dette ville tatt og lest seg opp på emnet før dem skaffet seg en ape i hus.

''
Vis hele sitatet...
ja, sikkert.
Kjenner noen som har ape, men ikke i Norge da. Dem har filt ned tennen hans, men ikke talom at jeg nærmer meg dem. Den er ikke så stor, men kan bli veldig hissig.

Det er denne apen hvis noen måtte lure.
Sist endret av pax_corpus; 29. november 2010 kl. 16:58.
http://www.youtube.com/watch?v=tipny...eature=related

En video (dog hentet fra en tvserie) sier mer enn tusen ord.
Skulle gjerne hatt en orangutang
Sitat av Neocon Vis innlegg
Skulle gjerne hatt en orangutang
Vis hele sitatet...
Og åssen i helvette har du tenkt til å ha kontroll på den? Den er garantert 7 ganger sterker en deg og ville mest sannsynlig brukt deg som en filledokke en dag den kjedet seg
Mens vi er inne på det, hadde ikke pingviner vært kule som kjæledyr?
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Mens vi er inne på det, hadde ikke pingviner vært kule som kjæledyr?
Vis hele sitatet...
Eller evt. en elefant
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Mens vi er inne på det, hadde ikke pingviner vært kule som kjæledyr?
Vis hele sitatet...
Pingviner hadde vært heftig, men jeg tviler på at den hadde trives spesielt godt i vårt klima.
Fang et ekorn, billigere, krever mindre og langt fra like farlig som en ape.
Haha! Det hadde vært stilig i max to uker, så hadde dere innsett hvor mye ansvar det er

On tooopic:
En hvit liger hadde jo vært above all...
Sist endret av daaa; 29. november 2010 kl. 21:19.
Jeg og tenker mye på hvor fint det hadde vært med et sinna dyr i huset som kunne bite og kaste avføring på meg, men det får bli med drømmen.
On a sidenote: i USA brukes mange små-aper, husker ikke navnet på dem, til hjelp for folk som er handicappede.
Men og ha noen som et kjeledegge?
Nei, hold dere til hunder og katter :P
Jeg hadde pinnedyr en gang.

Kule dyr.
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg hadde pinnedyr en gang.

Kule dyr.
Vis hele sitatet...
Pinnedyr er insekter thou ... men ja veldig kule men personlig foretrekker jeg edderkopper
Ape med monokkel og sånn top hat hadde vært epic. Sett på slips og dress skjorte for ekstra effekt.
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Fang et ekorn, billigere, krever mindre og langt fra like farlig som en ape.
Vis hele sitatet...
Aper blir fort mye ansvar!

Ekorn derimot! Faen så rått det hadde vært å kunne gått rundt med et ekorn på skuldra! haha, de er jo dritkule
Hadde vert kulere med en panda Eller en SJIRAFF !
Mens vi er on topic er det noen kjangse for at jeg lovlig skal kunne eie en pingvin eller en and som kjæledyr?
Sitat av Cthulhu Lars Vis innlegg
Mens vi er on topic er det noen kjangse for at jeg lovlig skal kunne eie en pingvin eller en and som kjæledyr?
Vis hele sitatet...
Skaff deg en dyrepark.
Siden vi allerede har sporet totalt av og er innpå hvilken kjæledyr som hadde vært toppen, ville ingen dyr vært like fett som en Gorilla! Da kunne selv en gjennomsnittlig freak fra forumet blitt pengeinkrever på flekken!

Å tenk dere jenter som sliter med angst, hvor trygge hadde ikke de følt seg med en gorilla? (sålenge de hadde klart å temme den altså :P er jo en stor sjangs for at de ville blitt voldtatt eller revet i fillebiter av denne sjefen av et dyr)

Men tenk dere, en tam gorilla <3

Når vi først er inne på klær til disse geniale dyrene, hva hadde vel vært kulere enn en gorilla med flosshatt og sløyfe på halsen?
Sitat av Bamtox Vis innlegg
Jeg og tenker mye på hvor fint det hadde vært med et sinna dyr i huset som kunne bite og kaste avføring på meg, men det får bli med drømmen.
Vis hele sitatet...
Ye hadde den drømmen jeg og, fikk meg dame og har angret ever since.
Er ikke så mye kasting av avføring men steikepanner, vaser og mobiler går det en del av. Er veldig søtt i begynnelsen men bare blir fort lei.
Har en venn av meg som kan skaffe alt mulig sprøtt. Selv er han inne i reptilmiljøet her jeg bor og han har massevis med diverse godsaker.

Han har sagt at han kan skaffe en ape til meg, men har tenkt at blir for mye ansvar.

Men som sagt de er svært dyre her i Norge og man må vel opp i en 20.000. Den mest vanlige arten de skaffer er, slike de har på akvariet i bergen, silkeaper.

Btw~ Han har kaimaner i kjelleren, syk fyr
▼ ... noen uker senere ... ▼
Og når vi er inne på urealistiske kjæledyr så hadde det jo vært kult med en dinosaur også.
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg hadde pinnedyr en gang.

Kule dyr.
Vis hele sitatet...
Det er jo noen latterlig kjedelige dyr. Formerer seg noe helt sykt om de får muligheten også.

OT: En ape ville du antakeligvis betalt for å bli kvitt etter en kort stund. Godt de ikke er lovlige i Norge. De hadde bare blitt kastet rundt mellom husene på tur...
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ME 2 tru om de er lovlige i norge? de er jo lovlige i kalde russland så.. den var sinnsykt kul ^^,
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
ME 2 tru om de er lovlige i norge? de er jo lovlige i kalde russland så.. den var sinnsykt kul ^^,
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt. Det mest eksotiske dyret man kan ha i Norge er vel bikkje uten pels.
Få deg jobb som dyrepasser i dyreparken i Kristiansand

her
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hadde det vært lov med apekatter som kjæledyr i norge, så regner jeg med at de som vurderte dette ville tatt og lest seg opp på emnet før dem skaffet seg en ape i hus.
'
Vis hele sitatet...
Katt og hund er jo lov, men setter folk flest seg inn emnet når de skal skaffe seg en av de? Niks. Derfor blir det mye vanskjøtsel, mishandling, avliving, omplassering og lignende. Folk syns det er gøy med katt i 2 uker, så går de lei og gir den bort på finn. Når ingen andre vil ha den pga de 2325435 andre kattene som gis bort på samme sted, blir den som regel avlivet. Når den samme familien har glemt hvor mye arbeid det er, skaffer de seg gjerne katt på nytt. Da får du samme problemet igjen...

Jeg kan ikke se hvordan en ape skiller seg ut i så måte, det blir nok samme sak.
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hahaha, han var drit kul, faen ass, fikk sykt lyst på en sånn.
Alle som vil ha en Ape til Norge er dyreplagere!

Jeg er så glad for at det finnes lover angående dette.
Burde vært lov.