Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2363
Hei!
Sist jeg spiste flein for noen uker siden, så merket jeg at jeg ble litt uvel.. Litt mageknip og generelt litt uvel. Søkte litt rundt og fant en metode på youtube.

Man kan visst blande soppen med sterk alkohol, type 90-96%,også la det stå i et norgesglass eller noe annet som ikke slipper ut fuktigheten for så å la alkoholen fordampe til det bare er psilocybin igjen.

Etter det er gjenstår det å få det over i en dråpeteller der hvor en dose skal tilsvare en dråpe. Dette kan man også ha på alt mulig fra godteri til andre spiselige saker.

Har vurdert å prøve å fremstille hjemmebrent, men det er visst en ganske omfattende og farlig prosess. Det er også ganske vanskelig å få det noe særlig over 80% med mindre man har veldig peiling.

Det er jo mange forskjellige typer alkoholer, men det meste er ganske vanskelig å få tak i. På maxbo fant jeg noe som heter blårens og skulle være nesten rein isopropanol.. Lurer da litt på om noen vet om alt vil fordampe og at det ikke blir igjen f.eks. brekkmiddel e.l.? Hvis ikke blårens er aktuelt lurer jeg på om det fins noen alternativer.
Du kan lage te av soppen, det skal vist hjelpe på mage ubehaget.
Som nevnt over, lag te

Klipp soppen opp i et glass
Kok vann i en kjele, når vannet koker skrur du ned på svak varme å har soppen oppi vannet (la trekke 15 min)

Etter dette filterer du vannet gjennom et kaffefilter og lager den Teen du måtte ønske Smaker vanlig te og du slipper ubehag i magen...

Trenger ikke spise soppen, alt virkestoffet er trukket ut i vannet
Takk for svar
Sitat av Kongesnerp Vis innlegg
Som nevnt over, lag te

Klipp soppen opp i et glass
Kok vann i en kjele, når vannet koker skrur du ned på svak varme å har soppen oppi vannet (la trekke 15 min)

Etter dette filterer du vannet gjennom et kaffefilter og lager den Teen du måtte ønske Smaker vanlig te og du slipper ubehag i magen...

Trenger ikke spise soppen, alt virkestoffet er trukket ut i vannet
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo 10 ganger lettere
Sitat av foxcie95 Vis innlegg
Takk for svar


Ja, det er jo 10 ganger lettere
Vis hele sitatet...
Jepp. Har samme problem som deg. Jeg takler ikke å ete soppen. Lager alltid te. Jeg legger soppen i vann i kjele. Lar det varmes opp til kokepunktet, tar kjelen av plata og lar det trekke i 5-10 minutter. Filtrerer og drikker. Gjerne med litt sukker eller honning. Koker gjerne samme soppen på nytt for å være sikker på at jeg har trekt ut mesteparten av virkestoffene, så det blir gjerne 2 eller 3 kopper med te fra samme soppen.

Men forbered deg på en rask opptur. Det kan begynne å virke etter bare noen få minutter.
Bland i litt honning så unngår du mageproblemer.
Okei! Dette gleder jeg meg til å prøve

Sitat av moonunit Vis innlegg
Bland i litt honning så unngår du mageproblemer.
Vis hele sitatet...
Mener du at du har hatt mageproblemer av å drikke te uten honning?
Sitat av foxcie95 Vis innlegg
Okei! Dette gleder jeg meg til å prøve



Mener du at du har hatt mageproblemer av å drikke te uten honning?
Vis hele sitatet...
Spis honning med soppen.Enten du lager te eller spiser den rå/tørket.
Sitat av moonunit Vis innlegg
Spis honning med soppen.Enten du lager te eller spiser den rå/tørket.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om at honning motvirker kvalme fra sopp. Kun personlig erfaring, eller er dette noe flere mener?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Aldri hørt om at honning motvirker kvalme fra sopp. Kun personlig erfaring, eller er dette noe flere mener?
Vis hele sitatet...
Litt fersk ingefær i soppteen sies å dempe kvalme, men jeg kan ikke skrive
under på det.
Ingefær i seg selv har vel dokumentert effekt mot kvalme, så det burde fungere.
Ingefær er kurant. Og honning søter bra
Etter å filtrere ut soppen skal du i teorien ikke bli kvalm, men dette er noe som kan oppstå av andre grunner enn bare den tunge fordøyelsen av soppen. Det er en lillefinger-regel å kaste oppi litt opphakket ingefær for å forhindre en uggen følelse. Som jeg vet har ikke honning noen virkemiddler i seg som er med å forhindre kvalme, men det gir en veldig god flyt i smaken til te'en. Flein-te med honning smaker faktisk meget godt

Edit; Skrivefeil
Sist endret av SoppVandreren; 23. september 2015 kl. 23:09.
Om du lager te og filtrerer ut selve soppen etterpå skal du ikke få noe kvalme av soppen i hvertfall.
Da er det som nevnt over andre årsaker som spiller inn... Samme måte som kroppen reagerer ved sjøsyke Eventuelt reisesyketabletter før "turen" ?