Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3192
Hvis du har stjålet noe, hva og hvor er den beste plassen å få solgt det på?
Ser for meg at det ikke er så lurt å legge det ut på finn.no dagen etter at du stjal.
Ville ikke lagt det ut på nettet hvertfall. Heleri vettu.. niet niet.
Beste er jo og ha kontakter som kjøper alt mulig. Går også ann og selge på nette men ikke anbefalt
Trønder
bushdoctor's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Beste er jo og ha kontakter som kjøper alt mulig. Går også ann og selge på nette men ikke anbefalt
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke har kontakter som kjøper alt mulig?:P
Da er det nok best å lete i avisen etter folk som vil kjøpe saker og ting. Må vel være lettere det, enn å lage en annonse selv.
Sitat av bushdoctor Vis innlegg
Hvis man ikke har kontakter som kjøper alt mulig?:P
Vis hele sitatet...
Haha, vært ute og stjelt nå?
Du kan jo bare høre rundt med venner, selger jo ting veldig fort da
Trønder
bushdoctor's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Haha, vært ute og stjelt nå?
Du kan jo bare høre rundt med venner, selger jo ting veldig fort da
Vis hele sitatet...
Har nok ikke det nei. Men har hatt en ganske hissig sikusjon med en kompiss om hva som var best :P
En ting som er greit å vite er HVA som blir solgt. Mobil? kastekniv? klokke? armbåndsur? De nevnte har forskjellige salgsmetoder, for de selges til forskjellige kjøpere
Det varierer veldig ifra hvilket produkt du har stjålet.
Har du stjålet en blå båt i en liten by, er det ikke triks å selge den i lokalavisen.
Men hvis du har mobiler, kameraer osv, kan disse flyttes ganske enkelt gjennom et venne-nettverk.
Det skal sies at jeg ikke har en bred heleri cv
Holde på tyvegodset et halvt års tid, også legge det ut på nettet vil jeg tro er den beste metoden. Hvis du da stjeler mer og mer og selger ettersom, kan det bli riktig lønnsomt
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Holde på tyvegodset et halvt års tid, også legge det ut på nettet vil jeg tro er den beste metoden. Hvis du da stjeler mer og mer og selger ettersom, kan det bli riktig lønnsomt
Vis hele sitatet...
Avkastningen står ikke i stil etter risikoen spør du meg.

Men for å kanskje svare litt på spørsmålet.

Forbrukerelektronikk er det enkleste å stjele og det som er lettest å omsette, bortsett fra hard cash da :P , da funker et vennenettverk godt, bare du ikke spammer facebook etter hver helg med nye kameraer, mobiler og bærbare pc'er. Noen kan bli mistenksomme da, og folk kjenner folk som kjenner noen som har blitt frastjålet en iphone i helga.

Større ting som båt og bil er definitivt ikke verdt å prøve seg på med mindre det er brukstyveri. Du må kjenne folk og være i et slikt miljø skal du kunne selge det videre, alt for mye stress og alt for vanskelig.

Å stjele ting og selge det på nettet funker, men som tidligere nevt, hold på tjuvgodset en god stund så det mister "Heat" hvis du skjønner.

Selv har jeg en regel på ting som dette og det er spørsmålet om den eventuelle avkastningen står i stil med risikoen.

For stjeler du verktøy og kommer deg avgårde med det og har det til eget bruk i egen garasje, da er avkastningen høy, og risikoen lav.
Stjeler du en båt så blir risikoen betydeligere høyere og eventuell straff hvis du blir tatt mye høyere.

Lykke til
kan tenke meg at en kompis eller tre med electro sjappe(r)/repairshop(s) som reparer betydlige mengder med stuff for sine kunder alltids ville ha ett stort behov for deler etc

edit: heh, gjerne i en annen landsdel hvis du skjønner

hmm, hva om disse igjen har noen kompiser som er grossister/leverandører som godt kunne tenke seg å levere tomme pakker i ny og ne, for å forklare hvor alle disse delene stammer fra. de skal jo selvfølgelig ha betalt. hmm, med litt solid planlegging og en tid i tenkeboksen kan man jo sette opp en fin liten sirkel hvor deler går inn i ene enden og hvite fine penger ramler , ja nesten litt mystisk men ikke helt uforklarlig, ut i andre enden. bleh hvis noen har lyst, bare hopp i tenkeboksen
Sist endret av Seppo; 26. mai 2010 kl. 13:19.
Hvis det er tyvgods uten kjennetegn slik som en kaffikopp f.eks (random? ja) tror jeg ikke det er noe problem å legge ut annonse på finn e.l rett etterpå. Men er det f.eks en tlf eller sykkel kan det bli værre.

Så det enkleste er nokk som folk her sier. Ha et nettverk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Svaret har dukket opp et par ganger her nå. selg det gjennom venner hvis det er lett gjenkjennelig, men hvis det er et produkt som ingen kan kjenne igjen så vil jeg anbefale å bare legge den ut på internett. (etter litt tid selvfølgelig)
Å legge det ut på internett er som å BE om å bli tatt? Det du trenger er kontakter. Bytte i anabole steroider feks
Nå har jeg lest 10 poster om at det kan lønne seg å ha et nettverk.

Er dere virkelig så dumme? Tror dere fyren hadde spurt om han hadde hatt noe slikt?

Hvis jeg spør om hvordan jeg skal bli mett på 10kr, da ville dere vel svart noe som; du hadde blitt mettere på 50kr?

"Undergrunns" forumet burde stenges..
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
"Undergrunns" forumet burde stenges..
Vis hele sitatet...
så så.. Pust rolig, ingen grunn til panikk!
kjedelig streiting
Problemet med å selge slike ting til kontakter, er også at du ofte får lav pris for det. Det beste må være ebay eller noe slikt, eneste problemet er å finne en måte hvor du kan motta pengenes så og si anonymt.
Dra paa et av loppemarkedene i oslo er et paa birkelunden vaer sondag finn en luguber selger aa spor om han er hypp paa no. finnes flere slike markeder i byen foreksempel paa gronland.