Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 874
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Var på kinoen idag for å se Zodiac, en film jeg på forhånd har lest/hørt/sett nada om bortsett fra en trailer på tv2 for noen dager siden.

Filmen baserer seg på en sann historie om en seriemorder (Zodiac) som herjet California i slutten av 1960tallet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac_...ur_Leigh_Allen
Seriemorderen sendte inn en rekke brev til forskjellige aviser med kodet budskap både før og etter drapene skjedde.

Filmen er for min del årets høydepunkt så langt og flere av skuespillerne rett og slett overbeviste. Først og fremst må jeg fremheve Jake Gyllenhaal, Robert Downey Jr. og Mark Ruffalo.

Filmen er en Krim/Thriller men har en rekke humoristiske replikker som virkelig var med på å toppe opplevelsen denne filmen gav. Det er mulig det var nødvendig å få inn slike faktorer for å holde publikum rolig i 2.5 timer og det klarte den absolutt.

Her er hvertfall min filmanbefaling så langt i filmåret 2007

http://www.imdb.com/title/tt0443706/
Vet ingenting
Gleder meg til å se denne filmen. Den har jo fått storkritikk Er litt skeptisk til Robert Downey og Gyllenhaal, men etter som du sier så presterte de bra? Er spent.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Sitat av margido
Gleder meg til å se denne filmen. Den har jo fått storkritikk Er litt skeptisk til Robert Downey og Gyllenhaal, men etter som du sier så presterte de bra? Er spent.
Vis hele sitatet...
På bakgrunn av hvilke skuespillerprestasjoner er du kritisk til Downey og Gyllenhaal om jeg får spørre?
Robert Downey Jr. er pokker ta meg blant de aller best skuespillerene jeg veit om. Kiss Kiss Bang Bang, Chaplin, Natural Born Killers og The Singing Detective er gode eksempler. Jeg gleder meg som en hund til Zodiac. En mann som har Se7en og Fight Club på CVen fortjener respekt!
Jeg har sett den. Den var en laang film , men spennende hele veien. Var en scene der som var helt sjuk. Da han knivstikker et kjæreste par, det så så ekte ut at jeg begynte og le.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Robert Downey Jr. er pokker ta meg blant de aller best skuespillerene jeg veit om. Kiss Kiss Bang Bang, Chaplin, Natural Born Killers og The Singing Detective er gode eksempler. Jeg gleder meg som en hund til Zodiac. En mann som har Se7en og Fight Club på CVen fortjener respekt!
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg, RDJ har hatt mye bra roller den siste tiden. De har minnet litt om hverandre, der han har vært delvis forvirret/alkoholisert og med meget treffende replikker hele veien.
Grunnen til at han spiller slike roller bra er vel kanskje fordi han har god erfaring med rus(miss)bruk i sitt private liv også
Derfor litt skuffende at margido ikke kommenterte hvorfor han var skeptisk til de to nevnte skuespillerne i filmen.

Stemmer forøvrig at David Fincher er mannen bak Se7en og Fight Club (noe jeg burde nevnt i åpningstråden), og jeg mener denne filmen er helt på høyde med de to.