Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 840
Jeg koblet tven opp mot pcen her om dagen, alt tikker og går som det skal med ett untak.
Når jeg spiller av en film på pcen så kommer det bare ett svart bilde på tven isteden for filmen.
Noen som kjenner til dette?

Edit: har de nyeste codec'ne og bruker VLC som spiller.
Sist endret av Crustydemon; 19. mai 2007 kl. 22:11.
Sitat av Crustydemon
Jeg koblet tven opp mot pcen her om dagen, alt tikker og går som det skal med ett untak.
Når jeg spiller av en film på pcen så kommer det bare ett svart bilde på tven isteden for filmen.
Noen som kjenner til dette?
Vis hele sitatet...
jeg er 90 % sikker på at hvis du kobler til en dataskjerm i tillegg så kommer filmen til å vises der.

eller du kan velge egenskaper for skjerm, på skrivebordet, og deaktivere den skjermen som du antageligvis ikke bruker, eller er koblet til. usikker på akkurat det. men prøv å gå inn på egenskaper for skjerm.
Sist endret av mrniceguy; 19. mai 2007 kl. 22:11.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du må definere aktiv skjerm i skjermkortets programvare.

Her er valgene "clone" = samme på begge eller "theater" = fullscreen på ene skjermen med spilleren på andre skjermen. f.eks.
Sist endret av AtXbYeA; 19. mai 2007 kl. 22:12.
Takker for svar! det var ikke verre enn å bytte tven fra clone til main
*skamme seg*
jeg finner ikke denne innstillingen i skjermkortets programvare.
skulle gjerne gjort det jeg også, så jeg slipper å bytte mellom hele tiden. jeg har ati skjermkort
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da går du på ATI control center og går på overlay eller.no hvis jeg ikke husker feil.
Mrniceguy ligger ikke den innstillingen under video i ccc?
Men ett spørsmål til, jeg får en sånn "strek med uklarhet" som går opp og ned på tven. Har dere snøring på hva det kan være?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Crusty : Høres ut som kabelen du har mellom tv'en og pcen plukker opp interferens, gjerne dårlig skjerming på kabelen og\eller den går langs en strømkabel.
Sitat av Crustydemon
Mrniceguy ligger ikke den innstillingen under video i ccc?
Men ett spørsmål til, jeg får en sånn "strek med uklarhet" som går opp og ned på tven. Har dere snøring på hva det kan være?
Vis hele sitatet...
det har jeg også. prøv å skift til en kanal på selve TVEN som du ikke bruker. feks 76.. tror det har med scarten å gjøre.

Sitat av AtXbYeA
Da går du på ATI control center og går på overlay eller.no hvis jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
"Overleggingskontrollene aktiveres automatisk under avspilling av hvilken som helst videotype som støtter overleggingsjustering."
Jeg var ute etter å deaktivere dataskjermen, som også er koblet til datan via crt. tven er kobla til via s-video. hver gang jeg restarter datan må jeg deaktivere og sette som primæskjerm og you know resten.

Sitat av Crustydemon
Mrniceguy ligger ikke den innstillingen under video i ccc?
Men ett spørsmål til, jeg får en sånn "strek med uklarhet" som går opp og ned på tven. Har dere snøring på hva det kan være?
Vis hele sitatet...
ccc?

god kveld
Sist endret av mrniceguy; 19. mai 2007 kl. 22:46.
ccc = catalyst controll center
bruker ikke scat, bare den gule ledningen (vanlige video?)
merkelig for den "streken" var ikke der igår.. den er jævlig irreterende etter en stund :/