Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3887
Hei, igår byttet eg Hovedkort, Ram og CPU, pcen funket fint for 2 timer ca men var igrunn bare på for eg holdt på meg noko anna, så eg hadde ikkje installert drivere til det nye hovedkortet.
Eg fekk blue screen ganske kjapt igjen etter eg var tilbake.
No kjem eg ikkje lengre en rett etter at eg kan gå innpå Bios, får også blue screen når win prøver å fikse seg skjølv.
har prøvd å kjøre win med Boot fra en harddisk, får blue screen då også...
Har oppdatert BIOS via biosen og det ser ut som pcen funker heilt fint i bios.
Har testet ram med å ta ut et og bare kjøre ein av de men ingen forskjell der.
Skjermkortet funker fint i den andre pcen så det kan ikkje være det.
Har tatt ut harddisken og reformatert den fra en anna pc men samme problem når eg tar den tilbake i pcen, har også prøvd å kjøre boot med bare en harddisk i som ikkje har Win og den eksterne med win på.
Psuen funket heilt fint før eg tok den over i denne pcen også, har ikkje prøvd å ta den tilbake enda.

Eg kommer meg ikkje innpå safemode siden eg får bluescreen før win fåreslår da, finner heller ikkje noko safemode fra bios.

Eg har kommet fra til i mitt hode at det er hovedkortet som det er noko gale med, litt surt med da ser sånn ut no vertfall, nokon som har andre forslag?

Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor
ASUS ROG Strix Z270F Gaming, Socket-1151
Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB
Er det eg satt i pcen igår.

Takk for hjelp
Er windowsen en clean install? Reformaterte du harddisk etter bytte av hovedkort, ram og cpu?
Jeg har hatt noe liknende tidligere og da var det en defekt CPU som var problemet (den var helt ny). Viste seg at den fungerte godt nok til å starte opp og kjøre litt, men endte veldig ofte i bluescreen.
Trådstarter
52 1
Når eg startet den opp for første gong var det ikkje en clean reset, men etter eg fekk problemet tok eg harddisken over i en annen pc og tok en clean reset der.
Tok disken, psu og gpu tilbake i den gammle pcen no og der funker pcen heilt fint, så det er nok ein av de 3 delene eg kjøpte.

Korleis kan eg se om det er cpu'en som er defekt?
Hendelsesforløpet du beskriver er veldig uklart. Har du prøvd å installere Windows på nytt med de nye delene? Hvorfor bruker du en annen PC for å installere Windows?

I utgangspunktet er det ekstremt uvanlig å ha en defekt CPU.
Trådstarter
52 1
Eg har prøvd det ja, men blue screenen kommen før da begynner, har også prøvd Win på Usb, samme skjer der.
Eg brukte bare en anna pc for å prøve å slete da som var på discen og få en clean disc- men da hjalp lite
Sitat av CPKross Vis innlegg
Når eg startet den opp for første gong var det ikkje en clean reset, men etter eg fekk problemet tok eg harddisken over i en annen pc og tok en clean reset der.
Tok disken, psu og gpu tilbake i den gammle pcen no og der funker pcen heilt fint, så det er nok ein av de 3 delene eg kjøpte.

Korleis kan eg se om det er cpu'en som er defekt?
Vis hele sitatet...
Du må prøve med en annen CPU - er nesten umulig å se om den er defekt eller ikke. Jeg fikk veldig mange forskjellige feilmeldinger på bluescreenen, så det kan være et hint der.
Trådstarter
52 1
Får flere forskjellige feilmeldinger sjølv, men har dessverre ikkje en anna CPU til den socketen... Tviler på at komplett sender en CPU så eg kan prøve heller
Hvis du har handlet alle de nye komponentene hos Komplett, så er det bare å kontakte de. De tar som regel mot retur på alle 3 komponentene og feilsøker de for deg. Så får du tilbake de som evt funker + at de erstatter det som evt ikke funker så fremt du ikke har brutt garanti/reklamasjon på noe vis.
Sist endret av danielsk; 23. juni 2017 kl. 18:22.
Trådstarter
52 1
Får snakke med de imorgen! Takk for info