Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4007
Vi har fått en ekstra tv boks fra Telenor.
Denne koplet jeg opp via kabel til trådløs extender. (Netgear WN2000RPT)
Tv boksen kommuniserer med Telenor, klokka stiller seg til rett tid og programmenyen viser hva som sendes på de forskjellige kanalene.
Får likevel ikke frem sendingene. Får frem: "Ingen signal"

Kontaktet Telenor, men fikk til svar at de kunne ikke hjelpe meg med å få dette til å fungere. De kunne heller ikke svare på hvilke extendere som eventuelt ville fungere.

Er der noen andre her som har prøvd på det samme?

Tips mottas med takk.
Nå har jeg kun erfaring med NGT sin IPTV-løsning, og den krever iallefall at utstyret støtter VLAN (stor forskjell på WLAN og VLAN), noe det er tvilsomt at din trådløse extender støtter..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Nå har jeg kun erfaring med NGT sin IPTV-løsning, og den krever iallefall at utstyret støtter VLAN (stor forskjell på WLAN og VLAN), noe det er tvilsomt at din trådløse extender støtter..
Vis hele sitatet...
Bekreftes av meg.
Trådstarter
3 0
Kan dere anbefale en spesiell extender med vlan?
Min anbefaling er å drite trådløs extender og heller kjøp et sett med Homeplugs, og så bruker du boligens eksisterende strømnett til å skape en en-til-en (tilnærmet kablet) forbindelse imellom Telenor sitt CPE og Telenor sin TV-dekoder..
NGT brukte å sende dette med til nye IPTV-kunder så de slapp å legge kabel fra routermodem til TV-dekoderen, men har i nyere tid gått bort ifra det (for det kan være trøblete og dyrt å feilsøke).

Hvis strømnettet skulle skape problemer, så benytter du deg bare av angreretten du har ved kjøp på Internett og får tilbake pengene, så prøv for all del Homepluggene før angreretten utløper 14 dager etter mottak av utstyr (og angrerettskjemaet)..
Sitat av NemoLordå Vis innlegg
Kan dere anbefale en spesiell extender med vlan?
Vis hele sitatet...
Det ville ikke løst noe som helst siden årsaken til problemet ditt ikke er VLAN, men at routeren din (jeg tipper en zyxel 2812, eller muligens en zyxel 8702 dersom du nylig har fått den) har avskrudd multicast på WLAN. Dette er gjort for å ikke spamme WLANet ditt med MPEG-strømmer på 5-20mbps.

Du har tre alternativer for å koble opp den ekstra STB-en:
1. Strekke en nettverkskabel
2. Kjøpe homeplug-utstyr
3. Kjøpe wifi-bridger, hvor en enhet er tilkoblet router med ethernet-kabel og den andre enheten tilkobles STB med ethernet-kabel

Kun alternativ 1 vil gi deg noe support fra Telenor dersom du opplever problemer
Trådstarter
3 0
Sitat av moridin Vis innlegg
Det ville ikke løst noe som helst siden årsaken til problemet ditt ikke er VLAN, men at routeren din (jeg tipper en zyxel 2812, eller muligens en zyxel 8702 dersom du nylig har fått den) har avskrudd multicast på WLAN. Dette er gjort for å ikke spamme WLANet ditt med MPEG-strømmer på 5-20mbps.

Du har tre alternativer for å koble opp den ekstra STB-en:
1. Strekke en nettverkskabel
2. Kjøpe homeplug-utstyr
3. Kjøpe wifi-bridger, hvor en enhet er tilkoblet router med ethernet-kabel og den andre enheten tilkobles STB med ethernet-kabel

Kun alternativ 1 vil gi deg noe support fra Telenor dersom du opplever problemer
Vis hele sitatet...

Hva med å koble en router nr 2 til telenor sin router med kabel (har en liggende) så extende fra router nr 2? Da slipper jeg vel unna multicast problemet?
Vil ikke strekke kabel med tilhørende boring i vegger og tak.
Sist endret av NemoLordå; 23. januar 2014 kl. 14:20.
Sitat av NemoLordå Vis innlegg
Hva med å koble en router nr 2 til telenor sin router med kabel (har en liggende) så extende fra router nr 2? Da slipper jeg vel unna multicast problemet?
Vis hele sitatet...
Avhengig av hva router #2 støtter så kan det fungere. Men multicast er generelt sårbart og du har ingen garantier for at du får et godt resultat. Dersom du opplever problemer og feilmelder dette til Telenor vil du bare få en sms i retur om å koble fra routeren og se om det bedrer seg.