Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 447
hei hei freaks

På denne kalde og hvite solskinnsdag kom jeg over en artikkel på tek. En artikkel om den nye oppgraderte oculus-rift: Crystal Cove-edition
(1080p osv...) og tenker jeg burde tenke på oculus bruk i den nye pcen som jeg skal bygge.

Så, hva tror dere en 1080p (kanskje enda høyere, hvem vet) oculus rift vil bruke av pcen? Hvilke specs tror dere vil være optimale?

(vil feks en 770 og i7 være nok eller må man opp på 780 eller høyere)

takk for meg
Sitat av Oculus VR Support - Knowledge base
What are the minimum system requirements for the Oculus Rift developer kit?

Phil
posted this on July 12, 2013 03:07 PM
The computer must have an HDMI or DVI video-out port. Note that VGA is unsupported at this time. Other than that, there are no minimum specifications, though the more powerful the computer, the better the experience will be. Any standard gaming computer should be sufficient to use the Oculus Rift.
Vis hele sitatet...
Dette er fra OculusVR sine egne support sider (vel å merke om developer versjonen), så regner med med at så lenge du har HDMI eller DVI port og en pc med ok+ hardware så skal vel det gå bra.
Fant ikke noe egen info om requirements for Crystal Cove utgaven, men regner med et 770 kort og en i7 prosessor skal kjøre det greit. Kommer vel kanskje litt an på hvilke spill du tenker å kjøre med det.
Sist endret av Juliaan; 15. januar 2014 kl. 19:49.