Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1038
Noen som vet hvor denne lidninga til vifta skal? Helt framme i kabinette under power button (r4 fractal)

Har prøvd begge di to ledningene men ingen funker

http://i40.tinypic.com/fooxuw.jpg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den skal på hovedkortet.

Uavhengig av hvilket hovedkort du har, så ser kontakten slik ut:


Edit: Du har 4 pins, noe de fleste nyere er(PWM regulering) ellers er det samme, plug & play.
Sist endret av Fleff; 1. januar 2014 kl. 20:31.
Til viftekontrolleren som sitter oppe til høyre fronten av kabinettet ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ser nå dette dreier seg om et R4(31.12.2013 har skylden)

Husk at du også må ha strøm til viftekontrolleren!
Sneakey
Trådstarter
Takk Fleff funkæær nå
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bruker denne tråden istedet for å lage en ny...
Så, når det kommer til å bygge PC'er, sette inn deler og alt det der er jeg helt grønn. ALDRI gjort det før.
Jeg har kjøpt 2 stk Corsair AF140 Quiet Edt. 140mm Vifte, og sjekket denne tråden hvordan man skulle sette de inn. Meget simple greier, men det ser ut til at hovedkortet mitt kun har kontakter med 4 pins, og ingen med 3 sånn som Fleff linket. Er det jeg som er for dårlig til å lete, eller er det ingen med 3 pins der? ;s
De to ledningene du holder i går til viftestyringa som sitter på innsiden av frontpanelet. Du kan kjøre 12v, 7v eller 5v. Husk at det går en ledning fra samme sted som de på bildet, som er strøm til viftestyringa. Det er derfor viftene ikke går når du har plugga dem med kablene på bildet, mao du har ikke koblet strøm til viftestyringa.
Sitat av WopWop Vis innlegg
Bruker denne tråden istedet for å lage en ny...
Så, når det kommer til å bygge PC'er, sette inn deler og alt det der er jeg helt grønn. ALDRI gjort det før.
Jeg har kjøpt 2 stk Corsair AF140 Quiet Edt. 140mm Vifte, og sjekket denne tråden hvordan man skulle sette de inn. Meget simple greier, men det ser ut til at hovedkortet mitt kun har kontakter med 4 pins, og ingen med 3 sånn som Fleff linket. Er det jeg som er for dårlig til å lete, eller er det ingen med 3 pins der? ;s
Vis hele sitatet...
Du bruker de med 4-pins, selvom det er 3 pins fra vifta. 4-pins gjør at du kan styre viftehastighet via programvare.
Sitat av WopWop Vis innlegg
Bruker denne tråden istedet for å lage en ny...
Så, når det kommer til å bygge PC'er, sette inn deler og alt det der er jeg helt grønn. ALDRI gjort det før.
Jeg har kjøpt 2 stk Corsair AF140 Quiet Edt. 140mm Vifte, og sjekket denne tråden hvordan man skulle sette de inn. Meget simple greier, men det ser ut til at hovedkortet mitt kun har kontakter med 4 pins, og ingen med 3 sånn som Fleff linket. Er det jeg som er for dårlig til å lete, eller er det ingen med 3 pins der? ;s
Vis hele sitatet...

3-pin går vanligvis i 4-pin kontakt, sjekket det?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
3-pin går vanligvis i 4-pin kontakt, sjekket det?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke sjekket det, som sagt så er jeg helt grønn når det kommer til dette. Men skal sjekke om det fungerer.

Det er bare en ledning fra vifta, så den skal vel settes i en sånn 3/4 pins port? Er ikke mulig å gjøre noe feil der?
Det skal godt gjøres å feile der, ja. Pleier å være et spor de 3-pins kontaktene passer i på 4-pins kontakter.
Viftene er satt inn og de dundrer og går. Flottings!
Men jeg har også satt inn en hardisk. Tipper jeg gjorde dette rett også fordi jeg finner harddisken i bios, og på CPUID-temperaturmåleren min så er den også oppdaget. Men jeg får den ikke opp i Min Datamaskin enda, og jeg vet det er ett eller annet som må gjøres før den oppdages der. Noen her som kunne hjulpet meg litt med dette?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Regner med dette er en ny disk?

Den er ikke partisjonert, og filsystemet er nok RAW.
Du må inn i diskbehandling, finne disken og formatere/partisjonere den.(Husk at dette fjerner evt innhold)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fleff Vis innlegg
Den er ikke partisjonert, og filsystemet er nok RAW.
Vis hele sitatet...
Kan du gi detaljar om filsystemet raw? For det er mange på nFF som snakker om det, men det er altså ikkje eit filsystem, men derimot ein referanse til mangelen på eit filsystem, og antyder at disken kan nyttast direkte i ein del applikasjonar - t.d. støttar vel vmware direktetilgang til disk.

Den er upartisjonert, og utan filsystem med andre ord.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Regner med dette er en ny disk?

Den er ikke partisjonert, og filsystemet er nok RAW.
Du må inn i diskbehandling, finne disken og formatere/partisjonere den.(Husk at dette fjerner evt innhold)
Vis hele sitatet...
Det er en ny disk ja. Kunne du forklart meg hvordan jeg gjør dette, eller guidet meg til en nettside som viser meg hvordan?
Fikset det selv! *stolt*