Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2069
Så har nå jeg blitt den neste heldige utvalgte til og få det Windows feilet med og starte problemet. Og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Bilde av skjermen med feilen: http://imgur.com/VBw6SAb

Jeg kommer ikke inn i BIOSene på pcen
Får heller ikke startet i safe mode
Har også prøvd og boote med en usb (med windows 7) og en dvd-r (ubuntu) men til ingen nytte.

Jeg får en windows 8.1 cd imorgen som jeg bestilte for ca en uke siden, men er bekymret for at den ikke kommer til og virke pga att jeg ikke får bootet fra den dvd-r cden jeg har her.

Har også prøvd og koble ifra harddisken som windowsen ligger på, men samme feil kom opp igjen da og. Setter pris på om noen kunne hjelpe med dette her

Info om PC:
Intel i5 2500k
MSI B75MA-P45
Windows 7 64-bit Home Premium English

Edit: Har heller ingen Recovery disk, og de jeg har lastet ned virker heller ikke
Sist endret av TopWiews; 22. januar 2014 kl. 16:37. Grunn: la til info
Du skal fint klare å komme deg inn i BIOS. F2, ESC, F10 eller F12 er mulige kandidater for dette.
Trådstarter
34 0
Sitat av fatfro Vis innlegg
Du skal fint klare å komme deg inn i BIOS. F2, ESC, F10 eller F12 er mulige kandidater for dette.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg kunne si detter funket. Men det hat seg sånn at boot screenen (som ligner noe på dette her: http://bit.ly/1msLklu) bare er oppe på skjermen i et millisekund eller 2 (det værste er at det ikke er langt ifra) også bare skipper det rett til windows feilmeldingen, det er nesten som om det booter bare rett til den feilmeldingen
Prøvd å fjerne harddisken og se om du kommer deg inn i bios da?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Du skal fint klare å komme deg inn i BIOS. F2, ESC, F10 eller F12 er mulige kandidater for dette.
Vis hele sitatet...
Faktisk ingen av disse

Sakset fra manualen..
Entering
Power on the computer and the system will start POST (Power On Self Test) process.
When the message below appears on the screen, press <DEL> key to enter Setup.
Press DEL key to enter Setup Menu, F11 to enter Boot Menu
If the message disappears before you respond and you still wish to enter Setup, restart
the system by turning it OFF and On or pressing the RESET button. You may also
restart the system by simultaneously pressing <Ctrl>, <Alt>, and <Delete> keys.
Vis hele sitatet...
Edit: Manual
Sist endret av suppesos; 22. januar 2014 kl. 17:17.
Trykk som en gal på DEL fra sekundet du trykker på power on-knappen.
Trådstarter
34 0
Sitat av fatfro Vis innlegg
Prøvd å fjerne harddisken og se om du kommer deg inn i bios da?
Vis hele sitatet...
ja, ssden som windows ligger på er for tiden ikke koblet til pcen, men får opp feilmelding uansett
Trådstarter
34 0
Sitat av WayGone Vis innlegg
Trykk som en gal på DEL fra sekundet du trykker på power on-knappen.
Vis hele sitatet...
setter pris på forslaget, men har nok allerede prøvd det et par hundre ganger xD
Trådstarter
34 0
Sitat av suppesos Vis innlegg
Faktisk ingen av disse

Sakset fra manualen..


Edit: Manual
Vis hele sitatet...
Selv om dette er riktig, så hjelper det ikke stort, kommer ikke inn i biosen uansett hva jeg trykker på
Dette er en long shot, men prøv å fjerne en ram brikke og se om den stopper for å informere deg om at RAM mengde er endret og spør deg om du vil inn i setup (BIOS) Har sett dette på noen pc'er.
Trådstarter
34 0
Sitat av suppesos Vis innlegg
Dette er en long shot, men prøv å fjerne en ram brikke og se om den stopper for å informere deg om at RAM mengde er endret og spør deg om du vil inn i setup (BIOS) Har sett dette på noen pc'er.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! du er en livredder.
Etter en del skruing og trykking fikk jeg endelig boota windows 7 ISOen fra usben jeg hadde og fikk endelig formatert ssden. da er det bare og gjøre klar til enda en formatering til windows 8.1 imorgen da

Og igjen Tusen takk for hjelpen