Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1490
Jeg skal kjøpe meg "mixe-utsyr" nå, lurer på hva jeg bør kjøpe og hva jeg IKKE bør kjøpe. Tenker å bruke ca 5000,- på det.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
vel.. spørs hva du skal spille..
skal du spille vinyl så kommer du ikke langt med 5000.
skal du spille cd kan du kanskje klare det på 5000.

for å illustrere så koster 1210'ere som jeg har (vinylspillere) ca. 7.000 pr. stk. nypris i norge.. og mixeren jeg har (en ganske enkel en) koster 3-4.000.


anyways.. gi meg litt mer info om hva du er intressert i, så skal jeg se om jeg kan rote frem noe prisoverslag til deg
Better than thou.
Så må man tenke på forsterker, høytallere etc. etc. og da blir det ganske dyrt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
det trenger man ikke for å mixe...
Trenger 2 platespillere og en mixer, tenkte på en sampler også, men kan vente litt med den. Det burde vel fungere bra med det gamle anlegget jeg har vel, må vel ikke ha PA anlegg for å få lyd ut av det?
Du trenger ikke PA anlegg, det meste går an å bruke, sampler og slikt trenger du ikke kaste deg over før du har satt deg skikkelig inn i mixinga, samplere,synther og grooveboxer kommer i fase 2