Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1067
Hei hadde nettop en lan, med endel folk. Noe som resulterte i at routeren tok kvelden.
Har kjøpt ny router nå. Det er Linksys router.
Problemet er at jeg får bare internet på en pc, jeg må og logge in me det telenorgreiene først, noe jeg ikkje måtte før.
jeg klarer heller ikke koble meg opp på internet på xbox live når jeg troubleshooter den sier den at den mangler DNS.
Hva må jeg gjøre for at internet skal virke på alle som kobler seg til netverket uten at de må ha telenor passord osv.?!

Fatter lite av sånt.
har sett på instillingene til routeren, men jeg vet ikke hva dem ska stå på..
Du har mest sannsynligvis valgt feil tilkoblings-instillinger på routeren. Routeren må settes til pppoe og du skriver inne brukernavn og passord der. Da slipper du å skrive det på nytt på hver pc som kobler seg til routeren, og du slipper å bare bruke en av gangen.
Kan det være at du ikke har automatisk IP på alle pc'ene du har tilkoblet routeren? Prøv å sett alle til automatisk hvis du ikke har gjort det.
!mats's Avatar
Trådstarter
Sitat av NoRemorse
Du har mest sannsynligvis valgt feil tilkoblings-instillinger på routeren. Routeren må settes til pppoe og du skriver inne brukernavn og passord der. Da slipper du å skrive det på nytt på hver pc som kobler seg til routeren, og du slipper å bare bruke en av gangen.
Vis hele sitatet...
skal prøve det


Sitat av Poopur
Kan det være at du ikke har automatisk IP på alle pc'ene du har tilkoblet routeren? Prøv å sett alle til automatisk hvis du ikke har gjort det.
Vis hele sitatet...
har gjort det

http://www.home.no/matsoz123/shit/router1.jpg


http://www.home.no/matsoz123/shit/router2.jpg


hmm gikk ikke å sette på PPPoE heller. hmm

ser dere noe feil i instillingene ?
brukernavnet kan ikke ha mellomrom i seg, så med mindre du har endret det for at vi ikke skal se det så er det ruskende feil. edit, PPPoE har ingenting med DHCP å gjøre. La meg finne deg et bilde som sier ting bedre.
Sist endret av meitemark; 3. januar 2006 kl. 17:29.
!mats's Avatar
Trådstarter
det med brukernavnet er greit, (aner ikke hvordan mellomrommene havnet der)

har fått til sånn at jeg ikke trenger passord osv hver gang, men det er bare på denne pcen...
samme dritten med de andre..