Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 708
Hei der,

Jeg lider av et veldig plagsomt problem, nesten vær eneste gang jeg skrur av maskinen. Tar det rundt 5-7 sekunder så skrur den seg på igjen, uten at jeg har rørt en finger.

Jeg har virkelig sittet å tenkt og tenkt, men ikke kommet fram til noen som helst løsning. Det eneste jeg er beskymrer meg for er om det kan være Hovedkortet.

Maskinen min har også lett for å reboote helt automatisk mens jeg driver med applikasjoner/spill, men da kan jeg å høre en stygg "skrape" lyd fra harddisken. Jeg kan ikke se noe grundt til at det skal være minne brikkene, ettersom jeg nettopp har byttet dem ut med noen nyere og problemet har selvsagt hatt med de gamle brikkene.

Om det skulle være OS problem måtte det være noe tull med den releasen jeg har, ettersom jeg har nettopp formatert.

Release:
Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.SP2.Integrated.F ebruary.2006.MULTI.IMAGE-ETH0

Takk til de som leser denne posten og hjelper til

PS: Har brukt samme release begge gangene.
Sist endret av #Conex; 26. september 2006 kl. 23:22.
Kan være dårlig kontakt mellom minnebrikka og hovedkortet mange hovedkort sliter med det. Men det burde ikke skru pcen på igjen, det er det som er rart hmm, Det er ikkeno gæli med strømforsyninga da? At den har gått i spinn og vet ikke når den skal sende strøm eller ikke? Eller at av/på knappen rett og slett bare har satt seg fast og sender strøm hele tida. Så når du skrur av pcen fortsetter den og slippe igjennom strøm noe som skrur den på igjen med den gang. Rebootinga kan rett og slett skyldes overoppheting(har skjedd med meg før, men da lukta det svidd da) ossen er systemet ditt?(hvilken prosessor osv har du?)
Sist endret av simdal; 26. september 2006 kl. 23:37.
Sitat av simdal
Kan være dårlig kontakt mellom minnebrikka og hovedkortet mange hovedkort sliter med det. Men det burde ikke skru pcen på igjen, det er det som er rart hmm, Det er ikkeno gæli med strømforsyninga da? At den har gått i spinn og vet ikke når den skal sende strøm eller ikke?
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg, kan godt være. Venter litt med å teste dette, se hva de andre har å si. Takk simdal.

Foresten nå skjedde det igjen:
Alle vinduene med Firefox lukket seg, så prøvde jeg å åpne Firefox igjen. Men den rebootet, som sagt dette er ikke bare Firefox. Og dette har også skjedd midt inne i spill etc.

Sitat av simdal
Eller at av/på knappen rett og slett bare har satt seg fast og sender strøm hele tida. Så når du skrur av pcen fortsetter den og slippe igjennom strøm noe som skrur den på igjen med den gang. Rebootinga kan rett og slett skyldes overoppheting(har skjedd med meg før, men da lukta det svidd da) ossen er systemet ditt?(hvilken prosessor osv har du?)
Vis hele sitatet...
Har vannavkjølt GPU og CPU.

Eier en Intel Pentium 4 Prescot 3,4 Ghz. (Ikke Extreme Edition)

Tempraturene under er målt da maskinen er under idle:

Hovedkort: 44°C
CPU: 30°C
AUX: 41°C
GPU: 36°C
GPU omgivelser: 45°C
System Disk: 39°C
De tre andre diskene ligger fra: 33°C - 37°C

Kan ikke skjønne hvorfor Tempraturen skal vær så høy på Hovedkort og GPU omgivelser ettersom jeg har 4 vifter som blåser inn og 3 som blåser ut.
Sist endret av #Conex; 26. september 2006 kl. 23:49.
Vel fant ut i går at faktisk to av viftene stod feil vei, så nå er dem snudd slik at dem blåser inn. Men fremdeles ingen tempratur endringer, synes det er veldig rart?!


Jeg kan forklare kort litt om oppsettet til kjølingen min;

Jeg eier et Lian-Li fulltower som jeg har kuttet plass til 3 stk. 120x120 vifter på toppen av caset, en radiator på 360x120 er koblet på disse, dem blåser da selvfølgelig ut.

Helt nederst forand ved harddisk feste har jeg 2 stk. 80x80 vifter som blåser inn, disse kan reguleres med en knapp forand på kabinettet, jeg har dem alltid på full styrke.

På prosessor høyde bak har jeg 2 stk. 80x80 vifter som blåser inn, disse reguleres av hovedkortet ettersom de er koblet opp til hovedkortet.

Som sagt har jeg også maskinen min vannavkjølt, hvor jeg da kjøler ned CPU og GPU.


Vet ikke om det er så mye mere jeg trenger å tilføye her og nå, men jeg setter pris på de som hjelper til