Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1113
Hei..

Har i det siste fått en del trusler..
De dreier seg om at mange skal komme å ta meg osv..
Jeg har ikke gjort noe galt, men ei jente liker meg.. Snakker ikke med jenta engang

hva tror dere? Blir jævlig provosert
Sist endret av takoon; 23. juli 2008 kl. 00:42.
Har du i det hele tatt kontakt med politiet? Eller lurer på på hva politiet gjør med saken om du tar kontakt?
Trådstarter
8 0
Er vel det siste ja.. Og det jeg skrev virker ikke så ille, men de mld jeg får er en del mer forsegjort
Sist endret av takoon; 23. juli 2008 kl. 00:52.
Spørs vel intensiteten av disse trusslene og sist men ikke minst graden av hva truslene omhandler... Om du vil ha et bedre svar bør du være litt mer presis med informasjonen du deler??
Trådstarter
8 0
Første mld var at jeg skulle holde meg langt unna henne osv.. Vis ikke skulle han ta med seg en hel jeng å ta meg..
Siste mld var at han skulle ta meg.. At jeg bare skulle vente..

Kjenner til fyrn, og tror han har noen saker hos politiet fra før
Sist endret av takoon; 23. juli 2008 kl. 00:58.
Min oppfattning er at politiet i mange tilfeller ikke setter resurser inn i saken før noe alleredet har hendt. Mulig jeg tar feil, men det er rett og slett slik meg bekjent. Dersom du føler at disse personene som truer deg, virkelig kommer til å gjøre det ville jeg kontaktet politiet og hørt hvordan de responderer.

Husk å ta vare på meldingene, og andre bevismaterialer som kan brukes i en evt. rettsak dersom du skulle ha blitt banket opp / hva enn truselene gjelder.
Trådstarter
8 0
Takk for svar
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Kan SMS brukes som bevismateriale? Personen som har sendt dem har vel strengt tatt ikke fått beskjed om at meldingene lagres, eller?
Trådstarter
8 0
Det er ikke sms..

En ting til.. Jeg har også tilgang på flere jenger som stiller opp.. Men da ender det vel bare med at jeg OG han får grisebank...!? Politiet må jo utelukkes da. hehe
Har selv "erfaring" med dette. Da var det jeg som var den truende personen. Politiet ringte meg samtidig som personen jeg hadde truet satt på politistasjonen. 1 uke senere ble jeg innkalt til avhør.

Graapho: Politiet kan hente ut alle meldinger som offeret har fått.
Sist endret av shonny; 23. juli 2008 kl. 01:13.
Trådstarter
8 0
Hvordan var du mot personen etter dette?
Truslene går jo selvfølgelig også ut på at vis NOEN får vite dette blir det bråk
I den første telefonen jeg fikk, så truet snuten med å sperre mobilabonnementet mitt og internetten min om jeg tok kontakt med offeret igjen (haha). Så i avhøret ble jeg spurt om jeg ville at saken skulle taes til konfliktrådet istedenfor å få bot. Så da valgte jeg konfliktråd.
Sist endret av shonny; 23. juli 2008 kl. 01:18.
Trådstarter
8 0
og etter konfliktråd? var du pisst på personen pga dette så du ville ta han etterpå?

hvaslags trusler ga du?
Sist endret av takoon; 23. juli 2008 kl. 01:20.
sendte deg pm om det.
Hva med å dele det for alle shonny?
Er ikke så keen på at alle her inne skal få vite det, sorry.
Nå gjør du meg nysjerrig, gidder du sende meg en PM a?
Politiet gir deg voldsalarm om det er noe veldig seriøst, men som vi alle vet så er voldsalarm falsk trygghet. Føler du det såpass seriøst som at du trenger voldsalarm, ta kontakt med Ronin (www.ronin.no)... Om det er en ungdomsgjeng på 15 som plager deg kjøp deg teleskopbatong eller noe...