Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2359
hei. jeg har en nokia n95 som ikke vil sende meldinger.
Jeg har akkurat kommet hjem fra sverige. og feilmelding på tlefonen er sjekk nettverkstjenester.
noen som kjenner til problemet eller vet hvordan det kan fikses?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Have you tried turning it off and on?

(*mimre til The IT-Crowd*)
1. skru av og på
2. sjekk meldingssentralnummer (fås av din mobiloperatør)
3. sjekk at meldinger sendes over gsm, ikke gprs
Trådstarter
16 0
har sjekket alt. og jeg har meldingssentralnr. og instillinger på gsm og har prøvd å skru av og på men hfortsatt vil den ikke sende meldinger.
Om du har kontantkort, og ikke mer penger på kortet klarer ikke telefonen å binde seg opp til det Norske nettverket før du har sendt en meld eller noe. Har samme problemet selv hver gang jeg kommer fra Sverige med tomt kontantkort.

Fyll opp kortet, send en meld og alt vil være som normalt.
Sitat av Sokkull
Fyll opp kortet, send en meld og alt vil være som normalt.
Vis hele sitatet...
Du fikk med deg hva problemet egentlig var?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Sokkull
Om du har kontantkort, og ikke mer penger på kortet klarer ikke telefonen å binde seg opp til det Norske nettverket før du har sendt en meld eller noe. Har samme problemet selv hver gang jeg kommer fra Sverige med tomt kontantkort.
Vis hele sitatet...
For noe tull. Du trenger kun å koble til et nytt nettverk, og du trenger ingen penger på kortet for å koble deg til. Ditt problem er nok at telefonen ikke automatisk søker opp og velger Telenor / Netcom sine basestasjoner.
Fikk samme problem som deg, kontaktet Onecall som jeg bruker og fikk det riktige meldingssentral nummeret, bare kontakt operatøren din