Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1034
Noen som har erfaringer mtp hvor lenge legemiddel som Aduvanz 70 mg,dvs at det er større doser enn anbefalt kan påvises i blodet.. Jeg har 70 mg på resepter men liker å ta 4-5 av gangen så jeg kan nyte de neste 12-20 timene, men skal nå begynne med blodprøver hver 14 dag for å avdekke hvis jeg tar for mye... Har nok sterk adhd for er ikke no rusfølelse, heller et behag... Anyone??
Ut ifra hva jeg har lest vil ikke større doser føre til særlig lenger halveringstid med mindre du når et metningspunkt hvor du gar så mye lisdex i blodet at det ikke er kapasitet til omdanning. I studier har man gitt folk 300mg uten at mas n nådde metningspunkt.

Du sier du har sterk adhd, et problem med sentralstimulerende er utvikling av toleranse, om du gjør dette jevnlig risikerer du å utvikle toleranse fortere og du vil i mindre grad få de medisinske effektene på impulsivitet, uro, hukommelse etc av medisinen. Forstår at rusen frister, bruker samme med selv og kjenner den gode følelsen når jeg tar den av og til, spesielt om jeg har stått over en dag. Samtidig vil du jo ende opp med ganske mange medisinfrie dager og mer symptomer. Ikke ment som moralpreken, forstår fristelsen og risk for å bli tatt er ikke veldig stor, men tenkt på om det er verdt å få mer plager på mange medisinfrie dager.
Sist endret av OneofaMind; 2. september 2019 kl. 22:10.