Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1265
For noen år siden eksperimenterte jeg en del med LSD.
Jeg fikk kjøpt det via darkweb, men samtidig var det ikke et vesentlig problem å skaffe det i Oslo.
Nå har det gått noen år, selv har jeg vært roligere på denne delen av eksperimentering, men nå har det kommet en trang til å gjennopta dette.

Darkweb er nå, som da et fungerende alternativ. Det som derimot ikke virker like populært er lsd.
En annen vesentlig endring er at samtlige av de «kola-huene» som fjollet rundt her tar sopp. Så det har blitt trend, for dem, både på byen og i det vanlige liv.

Hvordan er deres erfaring med dette? Ikke bare tilgjengelighet, men sopp-trenden og at dette brukes «ute på byen».
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt trender går meg hus forbi.Aldri i verden om jeg tar sopp på byen.Sopp er for meg mye mer en rus og fest.
LSD er hellig.
Det nærmeste jeg har vært å stikke på byen er å ta en øl helt på tampen av en lang trip.

Har inntrykk av at psykedelika er litt mer inn. Langt fra i ferd med å bli stuerent men har fått en litt annen plass, og selv blant de som ikke ellers har noe forhold til det begynner det å skilles litt mellom psykdelika og andre rusmidler som kola og amf, men dette går sakte.
Dessuten hører det jo med at jeg som er interressert i psykedelika, og gjerne ser at dette blir mer godtatt legger mer merke til saker med positiv vinkling på det, så det er vanskelig å si hvor reelt dette egentlig er. Særlig at denne her kom forrige november er spennende. Jeg er ikke så kjent med legeforeningen, men tror ikke det hadde gått å skrive noe sånt for 10 år siden.

Aldri hørt noe om å ta psykedelika på byen, bortsett fra noe snakk om såkalte "diskodoser" i Gateavisa sin LSD for nybegynnere artikkel. Husk at det er lett å få inntrykk av at noe er en trend fordi duu møter en 10, 15 stk som holder på med det. Hvis du ikke har noe mer håndfast enn det å vise til ville jeg sagt at det bare er fordi du har møtt litt mange som driver med det i det siste.
Det må presiserer: jeg har selv ingen planer om å begynne å ta disse stoffene på byen(!).
Det er det faktum at det virker til at flere gjør nettopp dette og hvor stuerent diverse stoffer sopp, lsd har blitt mer «vanlige».
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Små doser (30 - 60 µg) syre er kjempemessig som en psykedelisk stimulant. Sopp kan også være supereuforisk i små doser. Kanskje folk har forstått at dette er sunnere og billigere alternativer til mer skadelige greier som amf og kola. Ingenting er hellig. Mitt inntrykk er at det heller er vanlige MDMA-kids/studenter som nå prøver ordentlige psykedelika enn speed- eller kolatryner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Små doser (30 - 60 µg) syre er kjempemessig som en psykedelisk stimulant. Sopp kan også være supereuforisk i små doser. Kanskje folk har forstått at dette er sunnere og billigere alternativer til mer skadelige greier som amf og kola. Ingenting er hellig. Mitt inntrykk er at det heller er vanlige MDMA-kids/studenter som nå prøver ordentlige psykedelika enn speed- eller kolatryner.
Vis hele sitatet...
Er enig i at sopp og syre kan gi en svært euforisk opplevelse - i mye større grad enn MDMA/ecstasy (min erfaring iallfall).
Nå er det jo ikke en klar fasit på hvordan et rusmiddel skal brukes, hva det egner seg til er jo noe annet. Blir nok litt vanskelig å få en heftig spirituell opplevelse på kokain med mindre man sitter der med et hjerneslag da, eller, er sikkert noen som har fått det til på en annen måte og.

Personlig så opplever jeg at både sopp og LSD kan brukes på byen, men det er en ganske klar grense når det kommer til dose for min del, når den krysses så blir jeg utrolig ubekvem ved tanken på å være rundt folk. Men med såkalte "museums doser" kan en sosial setting bli veldig forsterket både negativt og positivt av LSD eller sopp for min del. Mer ofte det sistnevnte.

Hva syntes jeg om at folk tar sopp på byen? Folk bruker det som de vil, argumentet at stoff X er bedre for kropp og psyke enn stoff Y er ganske slitt ut. Så lenge de får enten en positiv/morsom eller lærerik opplevelse ut av det så sier jeg kjør på
Ser for meg om noen år det blir mer og mer normalt å dra ut på byen med sopp eller syre innabords. Akkurat som folk møtes på pub. Narkotikapolitikken må bare få snudd seg først så alle de gamle bestemødrene endrer syn. For de elsker jo statensord og regelverk
Nja, ikke her på bygda i alle fall. MDMA bruken derimot har nok tatt seg opp betraktelig. Var nesten så jeg begynte å lure på om "kidsa" ikke var nyskjerrige lengre, men noen småhippier er det jo. Dog, har ikke hørt om andre enn oss litt mer rutinerte som eventuelt hadde droppa en svak dose sopp eller syre før noen rolige pils på pubben.

Vil heller si at det er en mye skumlere vekst på benzomisbruket og utforskninga blandt de yngre. Er flust av kids her som stuker rundt på rivotril og xanor, relatvit åpentlyst og uten en care (heh)...
Små doser LSD i 20-40mcg landskap fungerer utmerket til en festlig kveld. Den sosiale intelligens og oppmerksomhet stiger flere hakk samt det gode humør. Blanding med alkohol forringer opplevelsen IMO og bør holdes på et minimum.

Sopp kan jeg ikke skjønne er det store, da der ofte gir en slapp og tyngre følelse og mindre energisk og sosialt enn LSD. Sopp er nok for meg også mer "hellig", og ville følt det som en liten hån mot soppgudene å gønne på med sopp blanda med alko ute på byen
Sist endret av Bearass; 17. januar 2019 kl. 08:51.
Sitat av FjellUgla Vis innlegg
Nja, ikke her på bygda i alle fall. MDMA bruken derimot har nok tatt seg opp betraktelig. Var nesten så jeg begynte å lure på om "kidsa" ikke var nyskjerrige lengre, men noen småhippier er det jo. Dog, har ikke hørt om andre enn oss litt mer rutinerte som eventuelt hadde droppa en svak dose sopp eller syre før noen rolige pils på pubben.

Vil heller si at det er en mye skumlere vekst på benzomisbruket og utforskninga blandt de yngre. Er flust av kids her som stuker rundt på rivotril og xanor, relatvit åpentlyst og uten en care (heh)...
Vis hele sitatet...
Sant trodde det bare var her de fleste proppa i seg benzo og andre piller. Så og si de fleste her jeg bor tar piller når de får taki det, både gutter og jenter. Gleder meg til å se hvordan mitt årskull havner om 5/10 år. Ingen bekymringer
Altså jeg skal ikke ta på meg rollen som en moralens vokter – hvordan mennesker selv velger å leve livet får være opp til hver enkelt.
Det som jeg har funnet interessant er snarere at LSD er for meg umulig å oppdrive, men for 5 år siden var ikke dette et problem. Samtidig med dette merker jeg meg at interessen for sopp – både spirituell og hvordan den kan brukes for en ”erstatter” på byen er mye mer legitim blant folk.
Selv har jeg planer om å utforske mikrodosering i det vanlige liv, men jeg har ikke helt kommet meg dit enda.
Spennende tråd. Jeg har selv lagt alt av ulovlige stimulanter på hyllen for en god del år tilbake i angst for rulleblad. Likevel lefler jeg med tanken på og ta opp igjenn konstruktive rusmidler som LSD, gjerne mikrodosering+ for og bruke det i sosiale sammenhenger som på byen.

Jeg har hørt flere sier det er helt topp dersom man er moderat med alkoholen.