Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1943
Gikk til legen nylig da jeg fikk panikkangst på jobben. Det small og føltes som hjerte hoppa ut. For til legen. Informerte om min syke far,pengeproblemer og press fra arbeidsplassen. Det ble for my.. da fikk jeg skrevet ut antipsykosa for soveproblemer. Og han sa at det var angstdempende. Men fikk også vival for den akkute angstfølelsen. Det jeg vil fram til er; jeg vil ikke gå på antipsykosa og jeg har add. Vivalen har fått meg til å fungere igjen. Hva skal jeg gjøre eller si for å få fortsette med den under behandling?
Sist endret av mjaneh1987; 14. august 2018 kl. 14:20.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på det samme selv, nesten samme problemstilling.

2mg sobril gjør meg til et normalt menneske i en dag, men får kun 25 stk per 3 mnd...
Hva har du fått skrevet ut? Mange av disse medisinene fungerer litt på kryss og tvers av slike problemer.

Til Anonym Bruker, fortell 2 mg ikke hjelper på de verste dagene (betydelig del av dem), og spør om 5 mg kan være et alternativ. Del så disse i to.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
For mange år siden slet jeg med en skade som gjorde at jeg ikke fikk fulgt opp prosjekter ordentlig på jobb, måtte ringe inn mye syk. Også endel andre ting som gjorde at jeg slet endel psykisk og med søvn.

Fikk da utskrevet Vival som skulle brukes ved behov... Jeg hadde aldri hørt om dette før og visste ingenting om hvor mye skade de fører med seg når behovet blir hver dag. Ta en på morgenen fordi idag skal jeg jo det ja, trenger litt hjelp da. Kanskje jeg tar 2. Også en på kvelden for å sovne.

Har nå flere år etter endelig klart å slutte helt og herregud så godt jeg føler meg kontra da jeg trengte de daglig for å fungere. Skulle ønske jeg leste om de på freak eller at legen min ga mer informasjon om hvor dritt det kan være å kutte de ut etter sammenhengende bruk. Da hadde jeg aldri brukt de, samme hvor ille det var da jeg trengte de.
Jeg tipper du fikk seroquel som sovemiddel. Det er helt vanlig, enten du er psykotisk eller ikke, så ikke tenk så mye over at legemidlet klassifiserer som et antipsykotika.

Hør på Lima. Vival er svært avhengighetsskapende og har ingen kurativ effekt, det er et virkemiddel som skal anvendes for å behandle den underliggende lidelsen. Langvarig bruk av benzodiazepiner er kjent for å forsterke angst når man ikke bruker stoffet i tillegg, så det er svært lite lurt å gå den veien. Klart det føles godt når angsten forsvinner, men du gjør ingenting for å hjelpe deg selv i lengden. Bruk vival som foreskrevet av legen, altså til akutte tilfeller der du virkelig, virkelig trenger den. Unngå unødvendig bruk, og for all del ikke hver dag, det kommer til å bite deg i ræva fortere enn du aner.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vival og sobril setter bare angsten på pause, for så å komme sterkere tilbake med den når du går av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vival og sobril setter bare angsten på pause, for så å komme sterkere tilbake med den når du går av det.
Vis hele sitatet...
Det er jo et alternativ å aldri gå av det! Ikke at jeg anbefaler det direkte,men jeg kommer aldri av dem igjen..

Skjønner folk er skeptisk til seroquel når de er friske,men det er en veldig fin sovemedisin
Har selv Seroquel på resept å har hatt det i c.a 4 år. Synes selv den funker utmerket for søvn.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt seroquel illegalt i en måned eller så, det gjør at jeg slipper kjipe tanker og sovner. Kan tilogmed dele en 25mg i 4 og fremdeles få effekt. Ikke skjønner jeg hvorfor. Kan være placebo.
har selv fått quetiapine (seroquel) for søvn, funket de første ukene, men etterhvert ble jeg bare sliten og dårlig av de, så slutta å ta dem og nå røyker jeg istedenfor for å sove. funker mye bedre og blir ikke sliten, og psyken min er relativt god den også
Anonym bruker
"Urolig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vival og sobril setter bare angsten på pause, for så å komme sterkere tilbake med den når du går av det.
Vis hele sitatet...
Ikke bare når man går av det. Man bygger jo opp toleranse, så etter en tid så fungerer ikke dosen man er blitt vandt med. Så man får mikroabstinenser (aner ikke hva man skal kalle det) hvis man ikke øker mengden. En periode så var jeg alltid uggen på Søndag fordi jeg måtte bruke mer i løpet uka. Fikk nye på Mandag.
▼ ... over en måned senere ... ▼
quetiapine var det jeg fikk. Beklager at jeg ikke fikk svart tidligere. Livet er tungt til tider. Hadde jag kunnet røyka meg en liten kontra alle pillene som blir utskrevet, så ville add'n vært bedre:/ går ikke når en har barn..
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Antipsyk som Quetiapine/Serquel har for meg ikke gitt noen bivirkninger, bortsett fra at jeg ikke har lyst til å våkne av vekkerklokken.
Bruker selfølgelig lave doser 25mg-75mg ved behov.

Vet vanlig bivirkning er vektøkning pga økt matlyst, men sålenge du trener bort kaloriene du spiser er det vinn-vinn.