Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1922
NB: Viste ikke helt hvilket forum jeg skulle poste dette i, så vennligst flytt tråden om den er malplassert.

Hei alle sammen. Jeg er forholdsvis grønn på psykologi, men har underbevisst utviklet en gradvis økende interesse for psyk. Noen som har generel peil som kunne gidd meg en pekepinne på hvor jeg burde lete?

Har min personlighet, alder et cetera noe med hvor jeg burde starte å lete? Er åpen for spørsmål.
Amazon har et par bøker. Ville anbefalt deg å velge et område du velger å fokusere på innen psykologi. Anbefaler også å sjekke ut bukta ^^.
Har du vilje til å invistere litt tid, så er denne videoserien (forelesninger) fra berkley ganske god.
Om ikke så er ''crash course'' enkelt, om ikke noe cheesy fremført.
Du kan jo strengt tatt også anskaffe en bok som en videregående skole har..?

(NB: jeg har ikke psykologi, men jeg har hørt fra mine venner som har det at det virker relativt greit gjennomført, og at boken de bruker også er grei.)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har masse psyk bøker igjen etter studiene mine, noen spesifikk bok?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
En bachelorgrad i psykologi vil være et godt sted å starte. Det kan du ta hos UiO, UiB og trolig også en del andre norske universiteter.
Sitat av Tias Vis innlegg
En bachelorgrad i psykologi vil være et godt sted å starte. Det kan du ta hos UiO, UiB og trolig også en del andre norske universiteter.
Vis hele sitatet...
(eg er forholdsvis grønn på psykologi, men har underbevisst utviklet en gradvis økende interesse for psyk.)
Er det da så lurt å starte på en bachelor med ingen faglig utdanning fra vgs?
Anbefaler deg å bestille vgs bøkene om psykologi. De virker helt ok, og vanskelighetsgraden er forholdsvis lav så lenge interessen er oppe. Man kan da videre ta en utdanning på universitet vil jeg tro.
Sitat av Antidote Vis innlegg
(eg er forholdsvis grønn på psykologi, men har underbevisst utviklet en gradvis økende interesse for psyk.)
Er det da så lurt å starte på en bachelor med ingen faglig utdanning fra vgs?
Anbefaler deg å bestille vgs bøkene om psykologi. De virker helt ok, og vanskelighetsgraden er forholdsvis lav så lenge interessen er oppe. Man kan da videre ta en utdanning på universitet vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
En bachelorgrad i psykologi forutsetter vel ingen forkunnskaper utenom generell studiekompetanse.