Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2577
Hej, jeg har nettopp vært ute for en trafikkulykke der bilen min ble et totalvrak, jeg derimot gikk fint fra det :- ) MEN det og spare opp til en ny bil iløpet av kort tid er ikke noe det er mulighet til da jeg ikke har jobb nå.
(ikke kom og si at jeg ikke kan ta opp lån uten jobb, det er irrelevant med tanke på at det ikke skal gjøres noe før jeg har fått jobb)
men spørsmålet er hvor kan en 19 år "mann" få seg billån?
har ikke noe annet og ta sikkerhet i enn bilen i seg selv.
selvfølgelig vil jeg ikke som 19 åring ta opp noe stort men trenger en trygg og brukbar bil så vil ikke legge meg for lavt i pris, på forhånd takk for svar :- )
vil ikke ha noen leksjoner om livet her bare svar.
Jeg fikk billån på 150k som 20-årig student med kun 36% deltiddstilling, men det forutsatte at jeg hadde kausjonist.
Sikker på du ikke har en mor, far, bror, søster eller noen med fast jobb som kan være kausjonist? I så fall er det null problem.
puppetwar's Avatar
Trådstarter
oh.. btw, hvor lenge kan man miste lappen for uaktsom kjøring med dårlige dekk ? og det at jeg har 3 saker med hasj..

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Jeg fikk billån på 150k som 20-årig student med kun 36% deltiddstilling, men det forutsatte at jeg hadde kausjonist.
Sikker på du ikke har en mor, far, bror, søster eller noen med fast jobb som kan være kausjonist? I så fall er det null problem.
Vis hele sitatet...
Har desverre ingen som har mulighet for og kausjonere, kjenner flere som har gjort det sånn :- )
Sist endret av puppetwar; 17. juni 2014 kl. 03:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av puppetwar Vis innlegg
oh.. btw, hvor lenge kan man miste lappen for uaktsom kjøring med dårlige dekk ? og det at jeg har 3 saker med hasj..


Vis hele sitatet...
Det du heller bør bekymre deg for er om forsikringselskapet ber deg betale all skade på motparts bil . Ble noen av de skadet ?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Det er jo bare en måte å finne ut dette på - og det er å søke et billån og se hva du får i svar. Normalt sett må du ha fast jobb, ingen betalingsanmerkninger og være over 18 år. Noen selskaper gir 100% finansiering, andre gir 80-90%. Søk f.eks. hos Billån.no eller Financiering.no
puppetwar's Avatar
Trådstarter
Takk for svar :- ) og nej Vrangsinn det kom heldigvis ikke noe bil imot da jeg krysset veien å dro rett mot skogen
Jeg fikk lån på 140k når jeg var 18år og lærling. Det var en del styr siden jeg ikke hadde kausjonist, men overbevise banken om at dette fikk jeg til, å fikk lånet. Jobb er som du selv skrev første bud.
Hvor dyr bil trenger du egentlig?
Får jo ganske kurante bruksbiler til 5-10 000 kr på brukten. Noe som det bør kunne gå grett å skrape sammen på kort tid.

Anyhow: Får ikke igjen noe på forsikringen ?
Jeg hadde sjekka hos santander jeg, har intrykk av at de gir "alle" lån. Har fått alle lån jeg har søkt der. Er 25 og tjener ganske godt, men vil ikke tro at et middels stort/lite lån burde by på problemer for noen som søker hos. De gir 100% finansiering og det er forsøket verdt hvertfall
santander gir lån til "alle" ja. Det er absolutt ikke det billigste, men det funker hvis man ikke har andre alternativer. Anbefaler å kjøpe via forhandler, da får du gjerne bruktbilgaranti og de ordner svært ofte finansiering for deg der og da via f.eks santander.

Det finnes absolutt kurante biler til 10000 ja, men det forutsetter at man kan endel om bil og mekker selv. Hvis ikke kan det fort bli ulønnsomt.
Fikk lån på 200k som 18, og 300k som 21
Sitat av puppetwar Vis innlegg
Takk for svar :- ) og nej Vrangsinn det kom heldigvis ikke noe bil imot da jeg krysset veien å dro rett mot skogen
Vis hele sitatet...
bil er luksus.. Du har ingen jobb.. Da kjøper du heller ikke bil med mindre at du er trygdet.