Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4787
Hei

Jeg lurer på hvilken konsoll jeg bør velge før den andre? Har alltid vært xbox tilhenger, men lurer litt på ps4 men xbox one ser jo veldig fristende ut også.

Spiller ikke *så* mye, men liker jo att det skal fungere bra. Skal kobles til 50" full hd plasma skjerm om det skulle ha noe å si.

D

edit, ser jo også film og tv serier, så det hadde vært bra med støtte for dette, og evt mods er også gøy
Sist endret av DrD.O.C; 9. april 2014 kl. 21:26.
Mitt valg falt på PS4 da jeg personlig mener PS har de beste ekslusivene og kontrollene. Idag ble det også bekreftet at The Last Of Us skal relanseres på PS4, hvis du gikk glipp av det på PS3 så er jo dette en gyllen mulighet til å få det med seg i en forbedret versjon
Jeg hadde kjøpt ps4 av den enkle grunn at den kjører 60fps, mens xboxn kjører 30. Hadde xboxn kjørt 60, så hadde jeg kjøpt den uten tvil. Men kan faktisk se at ps4 har mye bedre flyt i grafikk enn xbox.
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Jeg hadde kjøpt ps4 av den enkle grunn at den kjører 60fps, mens xboxn kjører 30. Hadde xboxn kjørt 60, så hadde jeg kjøpt den uten tvil. Men kan faktisk se at ps4 har mye bedre flyt i grafikk enn xbox.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra?
De aller fleste spill som kjører 60 fps på ps4, gjør også det på xbox one.
Tomb Raider/Assasins Creed f.eks er til nå noen ganske få unntak, der Xbox desverre kjører på lavere fps :/

Hvorfor spørre oss om hva du ska kjøpe?
Kjøp deg den som du syns har de beste ekslusive spillene, den beste kontrollen & den konsollen som kanskje kompisene dine har, så du kan spille med de?
Sist endret av Hightime; 9. april 2014 kl. 22:58.
Det blir nesten for dumt å kjøpe konsoll nå etter hva som kjører 1080p/60fps. De har bare være ute noen måneder, så kjøp etter kontroller, venner og ekslusive spill.

Hvis Ghosts ikke kjører 1080p så er det ikke på ingen måte fordi xboxen ikke klarer det.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Spørsmålet er vel helt egentlig hvilken kontroller du liker best. Ser man bort fra det er konsollene nærmest helt like. Den største forskjellen er vel at hvis du liker å game online så er det mindre sjanse at Xbox sine servere kræsjer, da de har ufattelig mye bedre nettløsninger enn PS. (Jeg tror Xbox hadde rundt 300 tusen servere rundt omkring i verden).

Jeg personlig blir klart å gå for Xbox, da jeg syns at kontrollen er overlegent bedre enn PS sin, men det er bare meg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Jeg hadde kjøpt ps4 av den enkle grunn at den kjører 60fps, mens xboxn kjører 30. Hadde xboxn kjørt 60, så hadde jeg kjøpt den uten tvil. Men kan faktisk se at ps4 har mye bedre flyt i grafikk enn xbox.
Vis hele sitatet...
Hahahahahahaha! What? Dette er bare bullshit!
Det er akkurat samme fps på alle spill, både på X1 og PS4. Og ang flyt, det avhenger av spill, f.eks CoD:Ghost flyter bedre på X1.

Til TS: Når du skal velge konsoll så velg etter hvilken konsoll vennene dine har og hvilke spill du ønsker å spille.
Selv har jeg begge da jeg liker PS4 sine eksklusive spill best og at multiplayer spill som er veldig avhengig av connection (CoD) fungerer uten tvil best på X1. Pluss Halo
Jeg kjøpte nettop XBox One og er meget fornøyd (Elkjøp har en import versjon i butikk)
Har kun Forza 5 nå, men elsker spillet :P
kjøpte egentlig XBox One fordi den har sååååååå mye bedre kontroller, ergonomisk sett, også har ikke PS4 Halo
Ellers er jeg ganske nøytral ang. hvilken som er best... blir vel til at jeg kjøper PS4 også, fordi flere av vennene mine spiller på PS4.
men akkuratt nå er det nesten ingen som har noen av dem, så jeg venter litt med PS4.

Konklusjon:
Som så godt som alle de andre sier, må du se det an..:
Hvilke eksklusive spill liker du best?
Hvilken har vennene dine valgt?
Liker du den ene kontrolleren bedre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sliter med samme problem selv :/ . Liker ps4 best, men xbox har en del spill jeg ikke kan få spilt på ps4 og omvendt. Ender sikkert med at jeg kjøper begge 2 når jeg får råd.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av LimitedEdition Vis innlegg
Hahahahahahaha! What? Dette er bare bullshit!
Det er akkurat samme fps på alle spill, både på X1 og PS4. Og ang flyt, det avhenger av spill, f.eks CoD:Ghost flyter bedre på X1.

Til TS: Når du skal velge konsoll så velg etter hvilken konsoll vennene dine har og hvilke spill du ønsker å spille.
Selv har jeg begge da jeg liker PS4 sine eksklusive spill best og at multiplayer spill som er veldig avhengig av connection (CoD) fungerer uten tvil best på X1. Pluss Halo
Vis hele sitatet...
Samme FPS: innimellom, samme oppløsning og samme FPS? Nope.avi.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS...and_Framerates

Til TS: Se på vennene dine har, eller på hva du foretrekker selv av exclusives.

Jeg ville personlig valgt PS4 av de to, pga. mange av tingene MS sa når de launcha konsollen, men ellers er begge kurante. Men jeg misliker sterkt en ting med XBone, det er at den kjører tre OS, som koster kraft som kunne vært brukt til spill.

(Det er ihvertfall det mange sier, usikker på om det faktisk stemmer, men ganske mange ganske pålitelige kilder sier det ihvertfall. subnote: om man kan kalle engagdet pålitelig.)
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Jeg lurer på hvilken konsoll jeg bør velge før den andre? Har alltid vært xbox tilhenger, men lurer litt på ps4 men xbox one ser jo veldig fristende ut også.
Vis hele sitatet...
Har aldri hatt xbox i hus så kjenner ikke så mye til forskjellen her. Etter det jeg har lest så skal ps4 være marginalt hvassere på papir, men det blir vel helt ubetydligt i praksis. Kontrollene blir vel den største forskjellen og selv de er veldig like. På ps4 har dei gått for større kontroller enn på ps1/2/3 som ligger bedre i handa enn dei gamle kontrollerene.

Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Spiller ikke *så* mye, men liker jo att det skal fungere bra. Skal kobles til 50" full hd plasma skjerm om det skulle ha noe å si.
Vis hele sitatet...
Har hatt noen kræsj på ps4, men ikke mye. Ellers så kan du melde deg inn i ps network (399,-/12mnd) så får du "gratis" spill hver mnd som beholdes så lenge du er medlem. Medlemskapet gjelder også Vita/ps3 og du får også spill til disse. Dette har så langt vert mest indie spill som på ps store koster 50-150kr for fullversjon. Ellers så kan du kjøpe spill direkte på konsollen og laste ned slik at du "aldri" mer trenger å putte inn plata for å spille. (500gb hdd, oppgraderbar) Kjenner ikke til hva xbox har.

Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
edit, ser jo også film og tv serier, så det hadde vært bra med støtte for dette, og evt mods er også gøy
Vis hele sitatet...
Pr nå så har ps4 netflix og viaplay, samt dvd/blueray. Kjenner ikke til hva xbox har.