Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1820
Hei,

Var for en tid tilbake i førstegangstjeneste, men la merke til at det var lite info rundt emner vi skulle lære og informasjon om råd med mer i forsvaret.

Så jeg tok og laget en app angående dette. Denne er ment til og kunne brukes for dem som skal inn, er inne. Eller eventuelt foreldre hjemme eller personer som er nyskjerrige på hva som skjer i Forsvaret.

Dette er en app laget av Soldater, for soldater. Og er ingen offisell applikasjon fra forsvarets side.

Jeg jobber stadig med og oppdatere den, rette skrive feil etc. Og kunne godt tenkt meg litt tilbakemeling fra dere.

Hvis noen lurer kommer den ikke til og bli publisert for iPhone med det første, dette grunnet apple sine krav og kostnader rundt publisering og utvikling av applikasjoner for iPhone.

Dere finner applikasjonen her.: Førstegangstjeneste A-B-C

Den er også knyttet opp til facebook hvor folk kan komme med eventuelle forslag og tilbakemeldinger. Førstegangstjeneste A-B-C på Facebook

Tusen takk for gode tilbakemeldinger!
Dette er litt utenfor mitt ekspertiseområde, så jeg tviler på at jeg gidder å laste ned appen. Jeg tok meg allikevel den frihet å gjennomføre en liten språkvask, siden det plutselig virket mye festligere enn det jeg egentlig skulle gjøre :

Beskrivelse
Førstegangstjeneste A-B-C et verktøy med tips og triks for deg som skal inn i Forsvaret. Appen er laget med tanke på alt du skal igjennom i løpet av førstegangstjenesten. Når du kommer inn er det mye nytt som skal læres, [COLOR="Red"](<--stryk denne setningen eller sett inn noe mer)[/COLOR]. Tillegg: Endret litt på denne setningen da jeg syntes det hørtes bedre ut. Lar dere setningen stå som den var, er det null prob.

Vi har med denne appen forsøkt å samle det meste [COLOR="Red"]og det viktigste[/COLOR] av det du skal igjennom. [COLOR="Red"](Det blir på en måte litt rart og ha både det viktigste og det meste, siden det viktigste jo er en del av det meste, om du skjønner)[/COLOR]. Den oppdateres fortløpende for å være i samsvar med alt det nye som skjer i Forsvaret.

Her vil du finne alt fra militærforkortelser og avstandsbedømmelse til sanitet og huskeregler, samt mye mer.

[COLOR="Red"]Kommer du over noe, så ikke nøl med å kontakte oss.[/COLOR] [COLOR="Red"](Gjentagelse)[/COLOR]
Finner du noe du mener burde være med i appen? Send oss gjerne et tips! / Ikke nøl med å kontakte oss! [COLOR="Red"](<--velg én)[/COLOR]

================
Sjekk alltid nyhetene for den ferskeste oppdateringen av appen. Hva som er gjort i de eldre versjonene:
V.3.1
+ Flere linker + offlinefunksjon
+ Flere forkortelser
V.3
+ Lagt til brukergrensesnitt for tablet, disse er nå støttet
+ Reklamen er mer brukervennlig
+ Fikset krasjbugs
+ Ny meny med linker som inneholder førstehjelpsinfo fra FSAN, disiplinærloven, grader i forsvaret med mer
+ Bedre design på enkelte menyer
V.2
+ Lagt til flere forkortelser/huskeregler
+ Oppdatert SAN med mer info
[COLOR="Red"]Dette er nytt[/COLOR] [COLOR="Red"](er det noen grunn til at det står der, eller kan det flyttes til toppen?)[/COLOR]
V.4.1.3
+ Flere tips og triks
V.4.1.2
+ Facebook er nå integrert i applikasjonen.
V.4.0.1
+ Menyen er mer brukervennlig og har undermenyer
+ Det fonetiske alfabetet har i tillegg fått en quiz
+ Inneholder nå instrukser for våpenpuss av HK-416
+ Ny meny med tips og triks
+ Bedre støtte for bruk av minne på mobilen gjør at appen jobber raskere
+ Legger du inn dimmedatoen din får du den på startskjermen når du åpner appen
+ Ny, brukervennlig startskjerm med instrukser


Fjesboka:

Om
Førstegangstjeneste A-B-C et verktøy for deg som skal inn til førstegangstjeneste i Forsvaret. Laget av soldater, for soldater.

Oppdrag
Målet vårt er å lage en app som inneholder all informasjon du kan trenge under ditt første møte med Forsvaret. Når du kommer over noe nytt, eller lurer på noe, skal du kunne finne svaret du trenger hos oss.
Sist endret av Samleieobjekt; 21. januar 2014 kl. 19:48.
webster's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for rettskrivingen. Det har aldri vært min sterke side.

Har oppdatert beskrivelsen så den vil bli forandret på iløpet av natten.

Den nye beskrivelsen er som følger.:

Førstegangstjeneste A-B-C et verktøy for deg som skal inn i Forsvaret.

Appen er laget med tanke på alt du skal igjennom i løpet av førstegangstjenesten. Når du kommer inn er det mye nytt som skal læres, alt fra knepping av telt, pussing av sko samt våpen, krigsteknikker til utvidet Førstehjelpskurs.

Vi har med denne appen forsøkt å samle det viktigste av det du skal igjennom. Vi oppdaterer den hele tiden, for og være på linje med alt det nye som skjer i forsvaret.

Her vil du finne alt fra militærforkortelser og avstandsbedømmelse til sanitet og huskeregler, samt mye mer.

Finner du noe du mener burde være med i appen? Send oss gjerne et tips! / Ikke nøl med å kontakte oss!
Vis hele sitatet...
Da må du omformulere til "alt fra knepping av telt og pussing av sko og våpen til krigsteknikker og utvidet førstehjelpskurs."

Vi oppdaterer den hele tiden, for [COLOR="Red"]å[/COLOR] være på linje med alt det nye som skjer i forsvaret.
Om rett skal være rett, så blir ikke "å være på linje med alt det nye som skjer" helt riktig i denne sammenhengen.

Når jeg leser det på nytt nå, mener jeg "er det noe" er riktigere enn "finner du noe".

[COLOR="Red"]Send oss gjerne et tips! / Ikke nøl med å kontakte oss![/COLOR] Det holdet med én av dem. Du må i det minste fjerne skråstreken.
Sitat av Samleieobjekt Vis innlegg
Da må du omformulere til "alt fra knepping av telt[COLOR="Red"],[/COLOR] pussing av sko[COLOR="red"],[/COLOR] våpen til krigsteknikker og utvidet førstehjelpskurs."
Vis hele sitatet...
Er det ikke bedre med flere komma istedenfor å ha "og" tre ganger etter hverandre?
Bra insj!

Trål gjennom den store feltguiden på milforum.net, tonnevis med visdom.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Er det ikke bedre med flere komma istedenfor å ha "og" tre ganger etter hverandre?
Vis hele sitatet...
Da henger ikke setningen på greip. Ser at det ble litt klønete, men det er i det hele tatt en veldig tungvint ordlyd. Hadde jeg hatt bedre kjennskap til hva man faktisk lærer i Forsvaret, kunne jeg ha funnet en bedre setning. Siden jeg ikke har snøring får jeg derimot ikke gjort annet å omformulere det TS skriver.

Ellers overså jeg en ting: Det skal ikke være komma etter "Vi oppdaterer den hele tiden". Den setningen klinger for øvrig ikke noe godt. Jeg mener min formulering høres veldig mye bedre ut.
Sist endret av Samleieobjekt; 22. januar 2014 kl. 19:46.
webster's Avatar
Trådstarter
Jeg skal ta og fikse skrive feila. Er kjempe bra at dere kommer med dem, men skulle også gjerne hatt litt generell tilbakemelding på appen om det er noe som mangler eller kunne vært gjort annerledes. Men all tilbakemelding er god tilbakemelding.

Skal forøvrig ta til meg.:

Trål gjennom den store feltguiden på milforum.net, tonnevis med visdom.
Vis hele sitatet...
Og sjekke det ut, muligens finner jeg mere der jeg kan legge til.
Sist endret av webster; 22. januar 2014 kl. 22:06.