Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 11991
Hei, jeg har lest litt om efedrin, og det jeg har kommet over er veldig forskjellig. Men jeg har forstått at det kan få dårlige bivirkninger med for mye av stoffet. Men hvor farlig er egentlig efedrin Har noen erfaringer med stoffet? Jeg setter pris på all info som er relatert til efedrin igrunn.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Er jo ikke sunt. Efedrin er jo en av ingrediensene i Amfetamin som er ett greit skadelig stoff.
Efedrin i seg selv, blir man vel bare våken og konsentrert av og ikke den rusfølsen i tilegg som på amf. har jeg fått forståelse av..
Trådstarter
Jeg vurderer om jeg skal bruke en liten dose annenhver dag, til trening. Det er dette jeg er ute etter skikkelig svar på Ikke hvor mye svette jeg får under armene.
Søkepolitiet ringte.
Sitat av EchoOo Vis innlegg
Jeg vurderer om jeg skal bruke en liten dose annenhver dag, til trening. Det er dette jeg er ute etter skikkelig svar på Ikke hvor mye svette jeg får under armene.
Vis hele sitatet...
Du er veldig diffus i måten du formulerer deg på i førsteposten din så det er ikke spesielt rart at du får svar som muligens ikke passer deg perfekt.

Efedrin er ikke spesielt farlig om du er i normal fysisk form, eller ikke overdriver bruken.
Mine erfaringer med efedrin ganske gode mtp. prestasjoner på trening, men jeg hadde en tendens til å få nedtur etter at virkningen gikk ut.
I tillegg følte jeg meg utmattet og veldig trøtt etter en hard treningsøkt med efedrin i kroppen.

Om du har tenkt å bruke efedrin for å forbrenne fett så må jeg nok skuffe deg med at et eventuelt vekttap vil skyldes den vanndrivende effekten til efedrin og etter endt "kur" vil vannet komme tilbake igjen.

Men som sagt hadde jeg gode erfaringer med efedrin på trening.
Energinivået økte en hel del (muligens litt placeboeffekt med i bildet også) slik at jeg presterte bedre på trening og fikk derfor bedre utbytte av treningen min enn ellers.
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Du er veldig diffus i måten du formulerer deg på i førsteposten din så det er ikke spesielt rart at du får svar som muligens ikke passer deg perfekt.

Efedrin er ikke spesielt farlig om du er i normal fysisk form, eller ikke overdriver bruken.
Mine erfaringer med efedrin ganske gode mtp. prestasjoner på trening, men jeg hadde en tendens til å få nedtur etter at virkningen gikk ut.
I tillegg følte jeg meg utmattet og veldig trøtt etter en hard treningsøkt med efedrin i kroppen.

Om du har tenkt å bruke efedrin for å forbrenne fett så må jeg nok skuffe deg med at et eventuelt vekttap vil skyldes den vanndrivende effekten til efedrin og etter endt "kur" vil vannet komme tilbake igjen.

Men som sagt hadde jeg gode erfaringer med efedrin på trening.
Energinivået økte en hel del (muligens litt placeboeffekt med i bildet også) slik at jeg presterte bedre på trening og fikk derfor bedre utbytte av treningen min enn ellers.
Vis hele sitatet...
Takk for info, jeg vet også veldig lite om synefrin, er dette noe lignende til efedrin, bare "mindre farlig"? Eller vet du/dere noe om hva det er i det hele tatt? Sto veldig lite om det på nettet.
Eneste som er farlig med det er om du har en hjertefeil så er det fort gjort att du overbelaster hjertet og får ett infarkt. Også hvis du har ett svakt hjerte, altså ikke noe for gamle eller veldig usunne mennesker å innta. Det virker prestasjonsfremmende ved trening og gjør deg generelt mere konsentrert og våken.

Du som sa att det inneholder efedrin i ren amfetamin tar feil, amfetamin er ett mye sterkere stoff.
Har prøvd effedrin flere ganger og er egentlig ikke verdt bryet, som sagt tidligere så blir det fort mye svette og hjertebank. Synephrine eller hva det heter er omtrent i samme området. Ikke syntetisk fremstilt men de samme bivirkningene. Hvis du bestemmer deg for å prøve effe bør du ikke ta det etter 5 på ettermiddagen, jeg merket også en liten nedtur når effekten ble borte og synes egentlig det virket litt mot sin hensikt (mistet fokus osv)

Kjøp heller noe pulvergreier med koffein på proteinbutikken. Har god erfaring med en del av pulver derfra. Hvis det er under trening du skal bruke det.
Har brukt det litt her og litt der i forbindelse med trening i over 3 aar naa. Har ikke merket noe saerlig bivirkninger. Jeg vil si moderat bruk er relativt ufarlig. Men jeg ville ungaat aa bruke det i situasjoner der man fort maa presse seg hardere en forventet. feks fotball kamp.

Note: Jeg brukte aldri mere 90mg dagen.
Sitat av lilpsych Vis innlegg
Er jo ikke sunt. Efedrin er jo en av ingrediensene i Amfetamin som er ett greit skadelig stoff.
Efedrin i seg selv, blir man vel bare våken og konsentrert av og ikke den rusfølsen i tilegg som på amf. har jeg fått forståelse av..
Vis hele sitatet...
meth de produserer av efedrin.

Søker du på google får du det bekrefta, orker ikke hente kilde når jeg ikke er på meth ;p hoho
Det koker ned til at all slags rus driver rovdrift på hjertet og andre organer og at det beste er vanlig, normal trening, lytt til kroppens signaler. Spis sunt og vær glad.
DEt er ikkje farlig , brukes som oftest til slankemiddel eller medisin om du vill.... 30 mg pr dag
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Du må passe deg for å bruke efedrin kombinert med å spille WoW. Det ene sekundet sitter du i kjelleren til morra di, det neste er du på en øy og skyter folk.
Sitat av EchoOo Vis innlegg
Jeg vurderer om jeg skal bruke en liten dose annenhver dag, til trening. Det er dette jeg er ute etter skikkelig svar på Ikke hvor mye svette jeg får under armene.
Vis hele sitatet...
Hvis du trener for å bygge muskelmasse er du ihvertfall på feil spor.
Efedrin demper matlysten din betraktlig + øker forbrenning samt at du sover mindre/dårligere å dermed restituerer deg tregere
Du kan jo prøve å kjøpe en boks Jack3d, et før-trenings-pulver. Det gir deg masse energi og lar deg pushe grensene litt til. Det inneholder stoffet dmaa, som minner om efedrin, men ikke er på narkotikalista. Det er riktig nok på dopinglista, men det er jo ikke så strengt, ikke værre enn å ta med seg en boks hjem fra sverge.
Sitat av skorpionen43 Vis innlegg
DEt er ikkje farlig , brukes som oftest til slankemiddel eller medisin om du vill.... 30 mg pr dag
Vis hele sitatet...
Kjære freaks. Ikke overse korrekte, utfyllende innlegg om dette. Sitatet ovenfor er ekstremt utvitende, og ikke minst risikabelt for de som måtte lese dette, og akseptere det som et gyldig svar. Det er korrekt at efedrinpreparater blir tatt i brukt som slankemiddel, for å redusere fettvev og som prestasjonsøkende middel (f.eks sport, trening og lignende). Likevel er det varselslamper som blinker her. Det advares blant annet mot skader på hjerte-kar-systemet.

Efedrin er sentralstimulerende middel, men det er så absolutt ikke en av ingrediensene i amfetamin! Stoffet fører blant annet til økt våkenhet, nedsatt matlyst og at det psykiske overskuddet øker. Til tross for dette produserer ikke efedrin psykisk overskudd. Det får hjernens lager av psykisk overskudd til å bli brukt i større grad enn normalt..

Stoffet har to effekter:

Det øker frigjøringen av noradrenalin fra nerveendene.
Det virker direkte stimulerende på både alfa- og betareseptorer i nervesystemet.

Jeg blir også nødt til å gjenta meg selv når det kommer til dette med amfetamin-utsagnet. Stoffet kommer fra [COLOR="SeaGreen"]plante[/COLOR]. Efedrin utvinnes fra visse planter og er et såkalt alkaloid. Disse plantene inngår i den såkalte ”efedra familien.

For de fleste så vil
fornuftig bruk ikke være farlig. Den utbredte
bruken overfor astmatikere (det åpner luftveiene), for eksempel. Man bør trolig unngå efedrin dersom man lider av stoffskiftesykdommer, hjertelidelser og/eller av stress, nervøsitet og angst. Her følger de mest vanlige og kjente bivirkningene:
Det er med god grunn at myndigheter har skjerpet kontrollen og utbredelsen av efedrin. Vel, på grunn av at dette stoffet blir misbrukt som rusmiddel og i narkotikaproduksjon av metaamfetamin.

Bivirkninger: Ready to go?

Nervøsitet
Angst
stress
manglende evne til å slappe av
Økt blodtrykk
Redusert matlyst
Mindre eller ingen sult
Skjelvende hender
Svimmelhet
Hodepine
Økt svetting
Søvnløshet
Dehydrering
Hjertebank)
Muskelsvakhet
Økt kroppstemperatur
Høy puls
Utlading av hjernens mentale overskudd
Psykose
Munntørrhet
Arytmier, hjerterytmeforstyrrelser

- Lucy
Sist endret av Lucy In The Sky; 24. april 2012 kl. 10:27.
Oppholder meg i utlandet og her fikk jeg faktisk efedrin for å ta knekken på bihulebetennelse, av alle ting....

Jeg leste så klart ikke pakningsvedlegget, det er jo teit! jeg leste bare at man skulle ta 1-2 tabletter hver 4. time, husker ikke dosene nå. uansett, jeg sov ikke, spiste ikke og var langt ifra meg selv helt til pakken på 24 tabletter var tom. bihulene var riktig nok rene men jeg var ganske så utkjørt da jeg hadde vært oppe i over tre døgn med en vill puls, null matlyst, bommulskjeft, stressa som satan og sånn ellers litt småtullete i hodet.

Var ikke mange av disse bivirkningene jeg ikke hadde for å si det sånn...
tanken på at det var tablettene jeg fikk fra legen som var grunnen slo meg forsåvidt ikke før jeg endelig hadde klart å fått sovet ut alt dette, ikke at det var enkelt da jeg lå 5cm over madrassen å rista ganske lenge, jævlige drømmer hadde jeg når jeg sovna å!

IMO så er sentralstimulerende soffer bare stress og faenskap.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg

Bivirkninger:......... Laaang liste.....


- Lucy
Vis hele sitatet...

De fleste legemidler har en svært lang liste over MULIGE bivirkninger.
Det betyr ikke at folk ikke vil oppleve positive effekter av legemidlene. Mange på freak "misbruker" diverse legemidler i forhold til den bruken legemiddelet var tenkt brukt til men har likevel en positiv opplevelse av bruken - til tross for at noen opplever en eller flere bivirkninger, mens andre ikke opplever noen som helst bivirkning bare de positive effektene.

Slik er det med effedrin også. Noen vil helt fint kunne kjøre i seg effedrin for å slanke seg, andre vil få farlig høyt blodtrykk. Andre vil bruke effedrin for å være ekstra alert før eksamen e.l.

Poenget er at om en tar slik bruk seriøst å sjekker seg for de farligste symptomene så går det stort sett helt bra for de aller fleste - enten det brukes som slankemiddel eller for økt energi.

Mange som boler går til lege for under og etter kur får å sjekke sine blodverdier, hvordan lever og hjerte har det etc.

Sier ikke at de som bruker effedrin må gå til lege men følg med på puls etc, og tenk på hvor lenge du bør ha pause fra effedrin. Kanskje overvinner fordelene ulempene kanskje er det slik at du hater å bruke det.
Sist endret av random67489; 25. april 2012 kl. 12:41.
Sitat av elkjip Vis innlegg
Oppholder meg i utlandet og her fikk jeg faktisk efedrin for å ta knekken på bihulebetennelse, av alle ting....
Vis hele sitatet...
Man får faktisk sentralstimulerende stoffer mot bihulebetennelse i Norge også. Jeg hadde det i fjor og fikk utskrevet Rinexin. Virkestoffet i rinexin er Phenylpropanolamin, som (hvis jeg ikke tar helt feil) er i slekt med amfetamin. Dosene var ikke nok til å få noen rusvirkning, men fordi jeg hadde eksamen i matte en av dagene jeg var på mitt værste tok jeg en dobbel dose før, og en pille underveis. Av dette ble jeg litt mer fokusert og energifyllt, og nesa kunne pustes med!

Jeg vurderte å ta en stor dose for å kjenne på effektene, men etter litt googling fant jeg ut at hjerneblødning var en ikke-alt-for-sjelden bivirkning av alt for store doser. Den planen ble dermed lagt på hylla

edit: neste gang jeg gikk til legen fikk jeg utskrevet hosemedisin med kodein. Det var ikke langt unna at jeg sa "Man skal jo ikke blande upper's og downer's". Men med tanke på at jeg kanskje skulle trenge sterkere medisiner videre i livet lot jeg den setningen ligge
Sist endret av Membranplan; 25. april 2012 kl. 12:53.
haha!

Spørs om man finner det mer avskrekkende hva medisin inneholder når man vet hva stoffene kan brukes til for "Nytelsens" skyld. :P
Har ikke prøvd efedrin, men prøvde en litt større dose psuedoefedrin (forskjølelses tabletter fra kina, "tylenol") for et par uker siden.

Virkningen lignet på koffein, men mye sterkere, spesielt fysisk. Kjente adrenalin-rush gjennom hele kroppen. Effekten funket dog bare i opp mot 2 timer da, og nedturen var helt for jævlig.

Too bad jeg tok det en sen kveld når jeg bare satt og latet meg foran pc'en da... Ironisk nok hadde jeg ingen problem å sovne på nedturen, og når jeg våknet tidlig på morningen var jeg HELT våken og opplagt. Føltes nesten ut som jeg våknet opp etter å ha lugget i dvale i flere måneder
Nedturen var helt for jævlig sier du?
Kan du beskrive nedturen?
Vet om mange som bruker og har brukt efedrin men har aldri hørt noen snakke om noen nevneverdig nedtur.
Det er ikke pepper tross alt.
Sist endret av random67489; 25. april 2012 kl. 15:30.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Nedturen var helt for jævlig sier du?
Kan du beskrive nedturen?
Vet om mange som bruker og har brukt efedrin men har aldri hørt noen snakke om noen nevneverdig nedtur.
Det er ikke pepper tross alt.
Vis hele sitatet...
Fikk en kraftig hodepine jeg aldri har fått før. Magen vrengte seg også. Kroppen var i "wired" modus, mens hodet var helt hodestups utkjørt og deppa. Vet ikke helt hva det rette ordet er, dysforisk kanskje.

Nå har ikke jeg prøvd noen andre ulovlige stimulanter da, så jeg har ikke noe spesielt å sammenligne det med.

Men når jeg nå ser på pakningen til tablettene ser jeg at de inneholder litt dxm, noe som kanskje kan påvirke litt? Tror jeg tok totalt 120mg psuedoefedrin (som etter det jeg har lest skal tilsvare 40mg efedrin) og 90mg dxm.

Edit: Visste på forhånd under "rusen" at det skulle kommer en form for nedtur, men jeg trodde ikke den skulle komme brått på allerede etter 2timer. Burde sikkert redusert dosen litt med tanke på at det var første gang.
Sist endret av Azarat; 25. april 2012 kl. 15:43.
Jeg velger å tro at for mange av dere som snakker om jævla nedtur på efedrin enten ikke skjønner hva som ligger i begrepet deppa eller at dette er en form for merkelig placebo effekt av å ha lest pakningsvedlegg.

Som sagt jeg har aldri hørt om noen som reagerer på den måten på efedrin og selv ikke i ennå større doser og forholdsvis langvarig bruk.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Jeg velger å tro at for mange av dere som snakker om jævla nedtur på efedrin enten ikke skjønner hva som ligger i begrepet deppa eller at dette er en form for merkelig placebo effekt av å ha lest pakningsvedlegg.
Vis hele sitatet...
Folk flest er vanligvis mer enn kapable til å registrere hva som foregår i følelsesregisteret sitt uten å måtte lese eventuelle medfølgende pakningsvedlegg først.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Hvis du trener for å bygge muskelmasse er du ihvertfall på feil spor.
Efedrin demper matlysten din betraktlig + øker forbrenning samt at du sover mindre/dårligere å dermed restituerer deg tregere
Vis hele sitatet...
Heilt riktig. I tillegg så vil effedrin føre til høyere adrnalinnivå, som igjen "spiser" muskelmasse.
Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Folk flest er vanligvis mer enn kapable til å registrere hva som foregår i følelsesregisteret sitt uten å måtte lese eventuelle medfølgende pakningsvedlegg først.
Vis hele sitatet...
Mulig det men mange mennesker er også utrolig kapabel til å overdrive eller feiltolke. Greit nok med nedtur om det er en helg på pepper da skjønner jeg men en dag på efedrin - virker lite sannsynlig.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Greit nok med nedtur om det er en helg på pepper da skjønner jeg men en dag på efedrin - virker lite sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Nå snakker vi ikke om pepper, men efedrin.

Adverse effects:

Nervous system: restlessness, confusion, insomnia, mild euphoria, mania/hallucinations (rare except in previously existing psychiatric conditions), delusions, formication (may be possible, but lacks documented evidence) paranoia, hostility, panic, agitation
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Ephedrine#Adverse_effects
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Mulig det men mange mennesker er også utrolig kapabel til å overdrive eller feiltolke. Greit nok med nedtur om det er en helg på pepper da skjønner jeg men en dag på efedrin - virker lite sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Hva som går opp må jo komme ned igjen? Efedrin påvirker etter det jeg har lest adrenalin i hjernen like mye som amfetamin (hvis ikke mer) + andre nevrotransmittere (til en mindre grad), så en nedtur etter inntak av mye efedrin er nok ikke noe myte.

Som jeg sa senere i innlegget mitt (edit) så la jeg med at det var en høy dose efedrin, da jeg ikke har prøvd det før. Skal sies at jeg faktisk ikke var obs på at disse forskjølelsestablettene inneholdt efedrin da jeg tok de, men la merke til det da virkningen startet.
Jaja så var det sikkert slik for deg - du må være veldig spesiell. Eller har du kanskje bare lest litt for mye å fått en "placebo-nedtur" fordi du på forhånd trodde det ville bli slik?

Andre spiser efedrin som sukkertøy og det enste de merker er mindre søvn behov, høy puls.

Sitat av Mørkemannen Vis innlegg
Nå snakker vi ikke om pepper, men efedrin.
Vis hele sitatet...
Er jo det jeg sier jo - det er efedrin. Og jeg sier at for meg virker det svært merkelig å oppleve "en jævla nedtur" etter en dag på efedrin.
Sist endret av random67489; 25. april 2012 kl. 21:40.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Jaja så var det sikkert slik for deg - du må være veldig spesiell. Eller har du kanskje bare lest litt for mye å fått en "placebo-nedtur" fordi du på forhånd trodde det ville bli slik?

Andre spiser efedrin som sukkertøy og det enste de merker er mindre søvn behov, høy puls.



Er jo det jeg sier jo - det er efedrin. Og jeg sier at for meg virker det svært merkelig å oppleve "en jævla nedtur" etter en dag på efedrin.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg jo ikke hva din oppfatning av "jævla nedtur" er da. Som jeg har sagt tidligere har jeg ikke prøvd noe sterkere, så jeg har ikke noe spesielt mye å sammenligne med. Syntes alt i alt at effektene som bare varte i underkant av 2timer ikke var verdt flere timer med hodepine, kaldsvette, og nedstemthet.

Nå skal det sies at jeg hadde en dose efedrin som er minst 2 ganger så mye (40mg, uten noe som helst toleranse) som er vanlig til de som bruker det til slankemiddel og trening (8mg-30mg, igjen kommer toleranse inn i bildet). I tillegg slukte jeg også ned en halvliter med energidrikke på forhånd.

Om du er så påståelig at du mener at ikke noen kan få nedtur og bivirkninger av efedrin på en dag så får du vel heller se på "bad" reports på erowid da, http://www.erowid.org/experiences/su...lt_Experiences

http://www.ironmagazineforums.com/su...ephedrine.html

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=94481

Andre spiser efedrin som sukkertøy? Jaja, du kan jo prøve så får du jo se
har nå hatt mine runder med det meste som kan brukes som + og jeg har aldri hørt om noen som beskriver efedrin på den måten du gjør. At du har lest om efedrin til øyet et stort gjør bare at jeg tror ennå mer at du leste deg til den nedturen. mengden du tok er liten og for meg så stemmer ikke nedturen med en enkelt dose.

men det er jo passelig poengløst å fortsette å diskutere hva du følte og evt. riktighet av det så jeg stopper her.
du følte det du følte og har lært at efedrin ikke er for deg. gratulerer.
MyBallantine: Hvis du hadde orket å lese innlegget mitt en gang til hadde du ikke trengt å skrive det innlegget.
@lucy: greit


@azarat
Du klager på en "helt for jævlig" nedtur, likevel så sover du som et barn på efedrin. Du tok dosen en "sen kveld" og sov tungt til "tidlig morgen" og da var du "HELT våken og opplagt".

Du sier videre som forklaring til nedturen:
"Fikk en kraftig hodepine jeg aldri har fått før. Magen vrengte seg også. Kroppen var i "wired" modus, mens hodet var helt hodestups utkjørt og deppa. Vet ikke helt hva det rette ordet er, dysforisk kanskje."

Og dette klarte å du oppleve: 2 timer med effekt fra efedrin fra "sen kveld", til "en jævla nedtur" og tung dyp søvn før du våknet totalt fresh "tidlig morgen".

Du ser selv at ting ikke stemmer her azarat så du kan slutte å trolle nå.
Lær deg heller et nytt ord: inkongruens
Sist endret av random67489; 26. april 2012 kl. 10:28.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
@lucy: greit


@azarat
Du klager på en "helt for jævlig" nedtur, likevel så sover du som et barn på efedrin. Du tok dosen en "sen kveld" og sov tungt til "tidlig morgen" og da var du "HELT våken og opplagt".

Du sier videre som forklaring til nedturen:
"Fikk en kraftig hodepine jeg aldri har fått før. Magen vrengte seg også. Kroppen var i "wired" modus, mens hodet var helt hodestups utkjørt og deppa. Vet ikke helt hva det rette ordet er, dysforisk kanskje."

Og dette klarte å du oppleve: 2 timer med effekt fra efedrin fra "sen kveld", til "en jævla nedtur" og tung dyp søvn før du våknet totalt fresh "tidlig morgen".

Du ser selv at ting ikke stemmer her azarat så du kan slutte å trolle nå.
Lær deg heller et nytt ord: inkongruens
Vis hele sitatet...
Kanskje en helt for jævlig nedtur var en litt overdrivelse, men nedtur FIKK jeg, punktum. Har for øvrig prøvd det en annen gang også (glemte å skrive det tidligere), med mindre dose, da fikk jeg ikke denne nedturen.

En form for nedtur er vanskelig å unngå når du stapper i deg større mengder stimulanter på en gang uten toleranse. Hvorfor jeg sovnet så enkelt vet jeg ikke, men jeg våknet mange ganger om natten. Jeg våknet også opp helt våken (effektene varte sikkert litt fortsatt), men jeg var i et helt klart lavere modus resten av dagen.

Men hva bruker de du kjenner efedrin til da? Til treningssammenheng? Spiser de virkelig efedrin som 'sukkertøy' som du tidligere har nevnt?

Efedrin er ikke noe du skal drive å tulle med, noe som også er grunnen til at det er oppført på både legemiddellisten og dopinlisten. Det kan dog brukes positivt, det skal jeg ikke legge skjul på. Har ingenting i mot å bruke det i treningssammenheng i mindre doser.
Sist endret av Azarat; 26. april 2012 kl. 11:31.
I mine øyne hører efedrin hjemme kun hos de som driver med fitness/kroppsbygging. Det kan være det lille boostet som får en på trening når man er dehydrert og utsultet de siste ukene før konkurranse, samtidig som at det er langt mindre belastende for brukeren enn alternativene.

Selvsagt får man nedtur av en dose efedrin, men det får man faen meg av en kopp kaffe og. Hvorvidt den er merkbar eller bare et teoretisk faktum er et annet spørsmål. I mine øyne er det litt midt i mellom på alle punkter, noe som gjør det mulig å ta det over lengre tidsrom uten å sette altfor dype spor. Men igjen er jeg av erfaring sterkt imot nettopp det å bruke stimulanter sammenhengene over tid
azarat du kan slutte å trolle nå - er bare svada det du sier.
Jeg har brukt efedrin til både trening, skole og fest. Noradrenalin nivået øker jo når man tar efedrin. Og over lengre tid så slutter hjernen å produsere like mye noradrenalin naturlig som før. siden hjernen har høyt nivå tilsatt kunstig. Dermed når man slutter å ta de så opplever man en slags nedtur. Men dette merkes veldig, veldig lite når man bare har tatt det en gang eller to.

Første nedturen jeg hadde var etter 2 ukers daglig bruk. Da var det hardt kjør med skole, trening og masse stress. Så kroppen var bare sliten etter å ha sovet lite og gått på 5 gir høyere enn vanlig.
Merka her at jeg ikke fikk lik effekt som på begynnelsen. derfor slutta jeg i 10 dager.
Bivirkningene her merka jeg vondt i tunga(nesten etsa i den som etter mye surt godteri) og nesten feber tilstand i kroppen. Ingen naturlig energi til å gjøre ting med glede som før.

Neste gangen kjørte jeg på i 1 måned i strekk. Sov maks 6 timer hver natt.
Ettereffektene var like, bare MYE mer ekstreme.

Doseringene var: 4-6 på morran --> fylle på med 3 hver andre time ca helt til 1 time før søvn og tok melatonin, passion flower ekstrakt. Røyka for å kunne nyte maten i det hele tatt og øke sove kvaliteten.

Merker også at magen har tatt skade av dette stoffet, ikke i noe stor grad. men alikavel så gjorde den vondt og svei.

vær forsiktig folkens!