Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 817
Hei

Jeg har en Huwaei E5186s-22a 4g router fra Telia som er koblet til PC via ethernet. Den fungerte strålende (20/20 Mbps) før nyåret. I julen var jeg på ferie og jeg hadde med PCn der og koblet fint til nettet.

Da jeg kom hjem var nettverket plutselig veldig tregt - MEN kun i nettleseren. Nedlastning og denslags går som normalt opp mot 20Mbps.
Speedtest viser 20/20Mbps men testmy.net sier 18Kbps.

Problemet er likt på andre PC'er på nettverket så jeg går ut i fra router problem. (ingen av de andre PC'ene ble "utsatt" for nytt nettverk.)


Det meste jeg har forsøkt er endringer på PC siden, kommer ikke på stort å gjøre med routeren.
Her er det jeg har forsøkt:
-forandre DNS
-hard reset av router
-avinstallert senest installerte program
-firewall av
-nye drivere (PC)
-deaktivert ipv6

pingplotter viser stabil ping uten Packet Loss.

Har noen vært borti lignende? Setter stor pris på tips og råd.
Snakket med telia, de kunne ikke svare...
Trådstarter
4 1
Siden ingen har noen forslag kommer jeg til å få Telia til å sende meg ny router. Testet nettopp sim-kortet i en gammel telefon som nå deler nettverk og det fungerer som det skal.
Har hatt samme problemet mange ganger, du må ta ut kontakten til router og vent et par timer så fungerer den igjen. Du burde gjøre dette et par ganger i uka