Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3510
Hei, jeg har vært litt helgerøyker de siste 5 årene, ikke hver helg men litt til å fra. Har sjeldent fått noia eller noe ubehag men for noen måneder siden skulle jeg slappe av med en joint, fyrte opp og alt virket digg, men etter ca 15 min så begynte jeg å få smerter i testiklene, var skikkelig ubehagelig. Tenkte kanskje at det bare var ett engangs tilfelle, men det ble slik de neste gangene jeg røyket også. Var inne å sjekket meg på sykehuset om det var noe galt men de fant ingenting. Tok meg noen måneder pause, røyket litt grønt i fylla ett par ganger og alt var bra, ingen smerter. Nå for noen uker siden røyket jeg brunt igjen med noen venner, kjente noe ubehag i begynnelsen men det gikk over etterhvert. Noen som har noen ide hva dette kan være eller har opplevd det selv? Har vurdert om det kan ha noen sammenheng med at jeg har noe angst, men har aldri opplevd dette før. Takker for svar.
Har engentlig ingen anelse, men kan det ha vært samme hasjen du har røyket vær gang du har fått vondt i nøttene?
ArbeidsledigProletar
ANgst? Psykosomatisk?
Trådstarter
4 0
Samme hasjen da det var værst, forrige gang var noe en kompis hadde. Har slitt med angst i flere år og har tenkt på at det kan være noe psykisk, men synes det er så rart da det aldri har vært noe problem før, har alltid kost meg som fy når jeg røyker. Liker å røyke mer enn jeg liker å drikke, så er ganske kjedelig å ikke ta seg helgerøyken.. Psykosomatisk, hva betyr det? psykotisk?
Er flere der ute som har opplevd det samme som deg.
Les litt her: https://forum.grasscity.com/threads/...juana.1239311/
Sitat av kush93 Vis innlegg
Samme hasjen da det var værst, forrige gang var noe en kompis hadde.
Vis hele sitatet...
Kanskje det var fra same batch det kompisen din hadde? Kan ha vært samme, store partier med bønne blir ganske godt spredd rundt om i landet.
Tenkte det kunne være noe med bønna da, i og med at du ikke merket noe til det når du røyket grønt? Bare en tanke
Trådstarter
4 0
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Er flere der ute som har opplevd det samme som deg.
Les litt her: https://forum.grasscity.com/threads/...juana.1239311/
Vis hele sitatet...
Takk for linken

Sitat av Alge Vis innlegg
Kanskje det var fra same batch det kompisen din hadde? Kan ha vært samme, store partier med bønne blir ganske godt spredd rundt om i landet.
Tenkte det kunne være noe med bønna da, i og med at du ikke merket noe til det når du røyket grønt? Bare en tanke
Vis hele sitatet...

Røyken jeg hadde ble kjøpt på sørlandet, kompisen min handlet i Oslo men som du sier er det godt mulig det er fra samme. Synes også det var rart at jeg ikke merket noe av grønt, men kan jo ha en sammenheng med at jeg var godt påvirket av alkohol på nach. Håper jeg finner ut av dette, så jeg kan ta meg helgerøyk isteden for å drikke.
Sist endret av kush93; 28. november 2016 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hatt det samme problemet.
Trodde først det var testikkelkreft, men smerten forsvant da jeg våkna dagen etterpå.
Har skjedd meg gjentatte ganger, men har gjort tiltak hver gang det har skjedd.
Tror ikke det er farlig i det hele tatt da smerten alltid går over.

- Det har skjedd kun etter jeg har røyka cannabis. Nesten alltid fordi jeg har sittet i samme stilling over lengre tid. Da hjelper det å reise seg opp, og stå oppreist. Det å ligge på ryggen eller sidelengs hjelper også.
- Da jeg gjorde om kostholdet mitt og fikk en noe sunnere livsstil, forsvant problemet til tross for at jeg satt i samme stilling over en lengre periode, og selv om jeg da inntok større doser Cannabis. Tror altså at livsstil og generell bevegelighet kan være en avgjørende årsak.

Har ikke merket noe til smerten på over et år nå, så jeg regner med at jeg er "kurert" nå
Sist endret av Molekev; 29. november 2016 kl. 09:14.
Trådstarter
4 0
Sitat av Molekev Vis innlegg
Hatt det samme problemet.
Trodde først det var testikkelkreft, men smerten forsvant da jeg våkna dagen etterpå.
Har skjedd meg gjentatte ganger, men har gjort tiltak hver gang det har skjedd.
Tror ikke det er farlig i det hele tatt da smerten alltid går over.

- Det har skjedd kun etter jeg har røyka cannabis. Nesten alltid fordi jeg har sittet i samme stilling over lengre tid. Da hjelper det å reise seg opp, og stå oppreist. Det å ligge på ryggen eller sidelengs hjelper også.
- Da jeg gjorde om kostholdet mitt og fikk en noe sunnere livsstil, forsvant problemet til tross for at jeg satt i samme stilling over en lengre periode, og selv om jeg da inntok større doser Cannabis. Tror altså at livsstil og generell bevegelighet kan være en avgjørende årsak.

Har ikke merket noe til smerten på over et år nå, så jeg regner med at jeg er "kurert" nå
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i det du sier, trodde selv at det var testikkelkreft da smertene var enorme, var såpass ille at jeg måtte reise meg fra sofaen å gå fram og tilbake i leiligheten i flere timer før smertene ga seg. men sjekket dette hos lege og tok ultralyd på sykehus, de fant ikke noe galt. Den andre gangen smertene kom varte de i ett par dager etter, var vondt sitte osv. Har fått litt noia for å få disse smertene så jeg har ikke turt å røyke utenom når jeg har blitt tilbudt i fylla. Livstil er nok en grunn til det, har som regel vært aktiv men har hatt dårlig kosthold i flere år og siden jeg har vært sykemeldt i nesten ett år så har det blitt mye sofaen på meg :-p Har begynt å spise sunnere og er i mer aktivitet, så satser på at neste gang jeg tør å fyre opp en så merker jeg ikke noe smerter, haha :-)
Sitat av kush93 Vis innlegg
Psykosomatisk, hva betyr det? psykotisk?
Vis hele sitatet...
Det er et ofte vagt begrep, men det omhandler psykens effekt på kroppen. Noen mennesker kan få smerter uten fysiologiske (somatiske) problemer. Eksempelvis vondt i magen, hjertestikk OL.. Det kommer ofte når mennesker opplever vanskelige psykiske situasjoner, er du deprimert står du i høyere risiko eksempelvis. Det samme gjelder angst, spesielt angst. Cannabis kan gi slike psykiske symptomer selv om du kanskje ikke en gang merker mye av det selv. Derav psykosomatiske symptomer.

Du kan jo prøve en blindtest med cannabiskapsler.
Sitat av kush93 Vis innlegg
Har begynt å spise sunnere og er i mer aktivitet, så satser på at neste gang jeg tør å fyre opp en så merker jeg ikke noe smerter, haha :-)
Vis hele sitatet...
Spent på å høre om dette har hjulpet for deg også

Kjedelig å måtte legge fra seg på grunn av noe slikt.