Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 12330
Sitat av Beis Vis innlegg
Hva er vitsen med et levende vesen som ikke aksepterer folk for den de er?

"Gjør som jeg sier så er du ok!"
Vis hele sitatet...
Et veldig sterkt spørsmål. Rett og slett det essensielle hos oss alle.

Noen av oss er laget slik at vi bryr oss mer om det dypereliggende. Det sees ikke så lett i dagliglivet, det tar uker og måneder før man ser at det mennesket virkelig bryr seg. Men når det bryr seg, så utgjør det en forskjell på et annet plan enn det hos et menneske som bryr seg mer om det på overflaten. Begge plan er like viktige. Men dette har skapt misforståelser i hele menneskehistorien, og har skapt tragedier som er ufattelige. Bare fordi et menneske -tilsynelatende- ikke bryr seg - så har det mennesket noe å tilføre oss andre bare vi gir han eller hun tid til å utvikle seg.

Sitat av Hygge Vis innlegg
Poenget er at det kryr over både døde ting og levende vesen over alt, og i vårt liv må vi selv velge- og velge bort døde ting og levende vesen. Dersom et levende vesen ikke passer inn i ditt liv, så velg det heller bort. Både dødt og levende kommer med en humørskala som absolutt er relevant.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig i det meste i det du skriver der. Men den siste setningen forstår jeg ikke. Døde ting har ikke humørskala?

Men ja - Levende ting har en "humørskala" - en veldig god beskrivelse på menneskets "temperament" om du vil - til hvordan vil skal forholde oss til andre mennesker, og hvorvidt vi skal godta andre.

Vi mennesker har absolutt forskjellige naturer, det er naturlig for oss å skille oss inn i grupper. Men det er like absolutt å ikke krige med hverandre. Vi har dypereliggende evner nok til å unngå kriger - og de egenskapene innehar kun de som det tar måneder å bli kjent med, i seg.
Sitat av Taurean Vis innlegg

Sier meg enig i det meste i det du skriver der. Men den siste setningen forstår jeg ikke. Døde ting har ikke humørskala?
Vis hele sitatet...
Når jeg snakker om døde ting og dets humørskala, så tenker jeg på gleden man selv tilegner seg ved, som f.eks den gode følelsen ved å røyke cannabis. Eller underholdningen man finner i PS3-en.

Sitat av Taurean Vis innlegg

Vi mennesker har absolutt forskjellige naturer, det er naturlig for oss å skille oss inn i grupper. Men det er like absolutt å ikke krige med hverandre. Vi har dypereliggende evner nok til å unngå kriger - og de egenskapene innehar kun de som det tar måneder å bli kjent med, i seg.
Vis hele sitatet...
Dette er et veldig omdebattert tema. Dersom man tar utgangspunkt i at "vi mennesker" har dypereliggende evner til å unngå kriger o.l, utfordrer man også påstanden om at mennesket er et fornuftsvesen og at hvert enkelt individ baserer sine avgjørelser på rasjonell tenking. Folk er forskjellig, og derfor mener jeg at dette også er forskjellig fra person til person, og ikke en godtepose med egenskaper alle mennesker har i skuffen.
Jeg har ikke lest hele tråden.

Det er trist å si det, men hvis dama ikke ville høre på mine argumenter men låste seg til en mening ville jeg seriøst vurdert forholdet. Vi trenger ikke å være enige om alt, men begge skal ha mulighet til å si sin mening.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Når jeg snakker om døde ting og dets humørskala, så tenker jeg på gleden man selv tilegner seg ved, som f.eks den gode følelsen ved å røyke cannabis. Eller underholdningen man finner i PS3-en.
Vis hele sitatet...

Da misforstod jeg. Jeg forstår hva du mener, men jeg mener samtidig at man ikke kan erstatte noen som helst menneskelig kontakt med en utenstående eller syntetisk rus. Derfor mener jeg at man skal alltid velge sin kjæreste fremfor hvem som helst rus. Et menneske har idèer man kan diskutere med, det har ikke et rusmiddel. Da diskuterer man bare med seg selv. Selv om det i seg selv er positivt, så er det å sitte -alene med sine egne tanker resten av sitt liv- ikke positivt. Man bør velge mennesker fremfor rusmiddel.

Et menneske tilfører mange hundre tusener ganger flere inntrykk enn en tv eller en datamaskin.


Sitat av Hygge Vis innlegg
Dette er et veldig omdebattert tema. Dersom man tar utgangspunkt i at "vi mennesker" har dypereliggende evner til å unngå kriger o.l, utfordrer man også påstanden om at mennesket er et fornuftsvesen og at hvert enkelt individ baserer sine avgjørelser på rasjonell tenking. Folk er forskjellig, og derfor mener jeg at dette også er forskjellig fra person til person, og ikke en godtepose med egenskaper alle mennesker har i skuffen.
Vis hele sitatet...
Vel, man KAN utfordra tanken om at hvert enkelt individ baserer sine avgjørelser på rasjonell tenking, fordi sånn som verden er bygd opp i dag, er det så UTROLIG mye påvirkningsfaktorer fra vi er født, til vi dør, at sjansen for at et individ velger bort de utenforstående påvirkningene fra samfunnet, og går sin egen vei, er forsvinnende liten. Det er ikke snakk om å ha "mange" egenskaper, men rett og slett den ène Store Egenskapen med at: "Det eneste som jeg ikke kan velge i mitt liv, er at jeg er født og at jeg skal dø. Alt imellom er valg, selv om jeg føler meg aldri så tvunget".

Denne sannheten er det, trist nok, så utrolig mange mennesker som aldri blir fortalt, på grunn av at FRYKT blir satt inn i oss, fra det øyeblikket vi er født.

Jeg forsøker å frigjøre meg fra følelsen av frykt, og at det eneste øyeblikket som gjelder i hvert eneste menneskes liv i denne verden som gjelder, er NÅ! Vi kan Lære av fortiden, og vi kan prøve å forutse Fremtiden, men vi må aldri glemme å gi slipp på både fortiden og fremtiden og leve akkurat NÅ, hvert sekund, hvert minutt, hver time og hver dag. Det eneste som gjelder er NÅ. Alt annet er millioner av lysår unna oss......
burde vært möderatör
Sitat av LP88 Vis innlegg
Artig at du kaller henne trangsynt fordi hun har spurt TS om å kutte ut én ulovlig greie, og utifra det kaller henne en kontrollerende, trangsynt og kjedelig bitch, dobbeltmoral much?

(Regner med at du putter dama til TS i den kategorien da du ber han om å dumpe henne og finne seg ei ny dame)
Vis hele sitatet...
Dobbeltmoral? Hva snakker du om? Ærlig...

anyways - ja, jeg kaller henne kontrollerende pga. hun forsøker å true TS til å underkaste seg henne med forholdet som innsats, trangsynt pga. hun (i følge TS) mener all bruk av cannabis er misbruk, og kjedelig pga. hun ikke er åpen for nye opplevelser (drugs) bare fordi de er ulovlige.

Det er milliarder av fisk i havet, og noen millioner av dem liker å røyke weed. TS har to valg:
- gjør det klart at han ikke vil slutte å røyke for henne, og sats på at hun bløffer
- kutt ut røykinga for hennes skyld, og se hvor lenge det varer før han går lei av henne

Jeg vet hva jeg hadde valgt, haha! Ville endt opp med å hate både dama og meg selv hvis jeg hadde latt henne styre livet mitt på den måten. Høres kjipt ut... jeg føler med deg
haha dete minner meg om exen min som nekta meg å røyke weed fordi det var "livsfarlig". så tok det et par år før ho var evig stoner Men ja hvis du virkelig elsker denne jenta over alt på jord, så kaster du seff jointen. Hvis ikke kaster du henne.

Jeg skal få meg ei kjerring som røyker i fremtiden hvertfall (trenger ikke gjøre det selv). De er som regel ikke så jævlig stae og dumme...
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Dobbeltmoral? Hva snakker du om? Ærlig...

anyways - ja, jeg kaller henne kontrollerende pga. hun forsøker å true TS til å underkaste seg henne med forholdet som innsats, trangsynt pga. hun (i følge TS) mener all bruk av cannabis er misbruk, og kjedelig pga. hun ikke er åpen for nye opplevelser (drugs) bare fordi de er ulovlige.

Det er milliarder av fisk i havet, og noen millioner av dem liker å røyke weed. TS har to valg:
- gjør det klart at han ikke vil slutte å røyke for henne, og sats på at hun bløffer
- kutt ut røykinga for hennes skyld, og se hvor lenge det varer før han går lei av henne

Jeg vet hva jeg hadde valgt, haha! Ville endt opp med å hate både dama og meg selv hvis jeg hadde latt henne styre livet mitt på den måten. Høres kjipt ut... jeg føler med deg
Vis hele sitatet...
Dobbeltmoral ja, du er jo selv rimelig trangsynt når du trekker konklusjoner som om at hun er kontrollerende når hun har spurt TS om å gi seg med en ting hun ikke liker (så vidt vi vet). True han? Om hun ikke har lyst til å være i et forhold som kan (i verste fall) ende ned politiet på døra, så har hun jo fullstendig rett til å si ifra om det det.

At hun ikke er åpen for nye opplevelser vet du ingenting om? (Foruten det med drugs) og at hun ikke vil bruke drugs gjør hun ikke automatisk tilcen kjedelig person.om du mener det, så ja, da vil jeg si du er ganske så trangsynt.

Jeg er enig i at ikke all bruk av cannabis nødvendigvis er misbruk, men om det er hennes mening (en mening hun deler med mange andre) så vil jeg ikke si at det gjør henne trangsynt, skal være enig i at hun har misforstått litt når det gjellder bruk/misbruk.

Nå må du ikke tro at jeg er er noen motstander av at folk bruker rusmidler (alle typer hvertfall), om folk velger å røyke litt eller whatnot innimellom så er det helt opp til dem selv og det gjør ikke meg noe, delvom jeg ikke gjør det selv. Har derimot forståelse for at ikke alle vil være en del av det.

Hvem er det du føler med? Meg? Du trenger isåfall ikke det, har det fint jeg.
Slik jeg ser det så blir det ikke så svart/hvitt som at en velger jointen eller kjæresten.

Når jeg er ute etter en kjæreste så er det mye som teller inn, og hvis vedkommende ikke klarer å godta at jeg røyker cannabis så sier det litt om dama. Folk har forskjellige preferanser, men jeg foretrekker et oppegående menneske som er på samme bølgelengde som meg.
Jeg mener ikke at hun må røyke selv og digge at jeg røyker, men hvertfall forstå og godta det hvis det ikke påvirker forholdet.
Sist endret av Bluish; 30. november 2013 kl. 17:49.
Sitat av robz1 Vis innlegg
Har en kjæreste og hun plages ekstremt med at jeg gjør dette selvom det kun er en sjelden gang iblant
Vis hele sitatet...
Hvis ditt sjeldne bruk av cannabis ikke går utover henne på noen som helst negativ måte, men derimot hjelper deg på positive måter ville jeg bedt henne 'pakke'....
Kan du ikke snu det rundt? Be henne velge mellom å ta deg som du er eller gjøre det slutt. Det kan kanskje få henne til å se litt annerledes på saken.
Hadde gitt faen i hele dama om hu skal prøve seg på noe så cheesy og uinformativt som det der.
Tydeligvis for dum til å sette seg inn i stoffet, og tydeligvis dramatisk og cheesy nok til å lage et forpult ultimatum ut av det.
Gratulerer kompis!
Dere snakker som om at cannabis er kjempegreier og gjør ingen verdens ting. Det er godt mulig, men det er fortsatt ikke tillatt her i landet, og jeg kan forstå om ei jente ikke vil at kjæresten sin skal vikle seg inn i kriminelle handlinger.
Det går tross alt utover henne også. (Rykter/kjæresten forandrer seg fra det normale etc).

Så jeg forstår at jenter kan stille slike ultimatium. Nå er det bare opp til deg hva du vil mest.
En kjæreste man kan reise med, tilbringe lykkelige dager med, lage mat sammen, sove sammen, elske sammen osv osv
eller og sitte og røyke dem dum sammen med vennene sine.
Jeg vet hva jeg ville valgt om jeg var glad i kjæresten min (noe som burde obvious når man først har gått inn i et forhold).
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Dobbeltmoral? Hva snakker du om? Ærlig...

anyways - ja, jeg kaller henne kontrollerende pga. hun forsøker å true TS til å underkaste seg henne med forholdet som innsats, trangsynt pga. hun (i følge TS) mener all bruk av cannabis er misbruk, og kjedelig pga. hun ikke er åpen for nye opplevelser (drugs) bare fordi de er ulovlige.

Det er milliarder av fisk i havet, og noen millioner av dem liker å røyke weed. TS har to valg:
- gjør det klart at han ikke vil slutte å røyke for henne, og sats på at hun bløffer
- kutt ut røykinga for hennes skyld, og se hvor lenge det varer før han går lei av henne

Jeg vet hva jeg hadde valgt, haha! Ville endt opp med å hate både dama og meg selv hvis jeg hadde latt henne styre livet mitt på den måten. Høres kjipt ut... jeg føler med deg
Vis hele sitatet...
Det der er problemet med forumet her... så fort noen ikke liker at du røyker hasj så "skal de kontrollere livet ditt".

Sitat av enanthate Vis innlegg
Kan du ikke snu det rundt? Be henne velge mellom å ta deg som du er eller gjøre det slutt. Det kan kanskje få henne til å se litt annerledes på saken.
Vis hele sitatet...
I et forhold tilpasser man seg da hverandre, eller skal hun tilpasse seg TS og TS ikke gjøre en drit og be henne "pakke" om hun krever at han endrer en liten ting med seg selv?


Forøvrig: Jeg kjenner igjen holdningene, dette er samme som "aldri gi inn til staten, for gir du dem lillefingeren, så tar de hele hånda (utvidede direktiver osv)"... det er akkurat samme type argumentasjon her jo.

TS: Kjæresten din er ikke staten, hvis du gir inn og hun senere krever mer, kan du gå fra henne, du er ikke "stuck" og må gjøre massive livsendringer for å komme unna. Gi inn på denne tingen, blir hun kontrollerende og begynner å bruke ultimatumer som en måte å kontrollere deg til stadighet, da går du fra henne.

Det er ett jævla rusmiddel, skal minimalt til for å droppe det (og begynne igjen om hun viser seg å være bitch).

Hva taper du på å slutte om det går til helvete med forholdet? Noen måneder med røyking? Er det virkelig så viktig å røyke vær måned? Er det verdens ende å droppe det noen måneder og se forholdet an?
Sist endret av droppboks; 2. desember 2013 kl. 13:14.
Sitat av Jim114 Vis innlegg
Du og damen passer ikke sammen.
Hun er instinktivt bekymret for hvilken innvirkning du har på eventuelle barn.
Slipp henne løs og la henne finne en nerdy sjakkspillende avholdsmann fra sørlandet.
Finn heller en dame med sigaretten i munnvika og dropp barn.
Like barn leker best.
Vis hele sitatet...
jeg er fra sørlandet å spiller sjakk... tror jeg går å henger meg

Edit: Unless somebody gives me her number!
Sist endret av Litago1; 2. desember 2013 kl. 13:47.
burde vært möderatör
Sitat av LP88 Vis innlegg
Dobbeltmoral ja, du er jo selv rimelig trangsynt når du trekker konklusjoner som om at hun er kontrollerende når hun har spurt TS om å gi seg med en ting hun ikke liker (så vidt vi vet). True han? Om hun ikke har lyst til å være i et forhold som kan (i verste fall) ende ned politiet på døra, så har hun jo fullstendig rett til å si ifra om det det.

At hun ikke er åpen for nye opplevelser vet du ingenting om? (Foruten det med drugs) og at hun ikke vil bruke drugs gjør hun ikke automatisk tilcen kjedelig person.om du mener det, så ja, da vil jeg si du er ganske så trangsynt.

Jeg er enig i at ikke all bruk av cannabis nødvendigvis er misbruk, men om det er hennes mening (en mening hun deler med mange andre) så vil jeg ikke si at det gjør henne trangsynt, skal være enig i at hun har misforstått litt når det gjellder bruk/misbruk.

Nå må du ikke tro at jeg er er noen motstander av at folk bruker rusmidler (alle typer hvertfall), om folk velger å røyke litt eller whatnot innimellom så er det helt opp til dem selv og det gjør ikke meg noe, delvom jeg ikke gjør det selv. Har derimot forståelse for at ikke alle vil være en del av det.

Hvem er det du føler med? Meg? Du trenger isåfall ikke det, har det fint jeg.
Vis hele sitatet...
Hun har ikke "spurt TS om å gi seg med en ting hun ikke liker", hun har krangla og skapt helvete til den grad at TS ikke får sove om nettene, og til slutt gitt han et jævla ultiumatum.

At hun ikke er åpen for nye opplevelser antar jeg pga. det er svært typisk for upstuck bitches som dette. Om hun er kjedelig eller ikke er subjektivt, men nå skriver jeg jo hva jeg mener om saken, og i mine øyne er damer som ikke tør bryte loven en gang iblandt kjedelige.

Og herregud, hvordan er det ikke trangsynt å mene at all bruk av cannabis er misbruk? Spesielt mtp. at hun aldri har hverken prøvd det selv eller fordypet seg i lesestoff om emnet. Det er som å si at all form for drikking er alkoholisme; fullstendig retarded. Hvis en skal komme med krav om hvordan kjæresten skal endre livet sitt så bør de for faen vite hva de prater om først.

Har forresten fått med meg at du ikke er en motstander av rusmidler. Drev ikke du med det tidligere, før du kutta det ut for damas skyld? Var derfor jeg skrev at jeg føler med deg ihvertfall. Å være whipped er ikke noe jeg ville unnet noen som helst

Sitat av Choobe Vis innlegg
Det der er problemet med forumet her... så fort noen ikke liker at du røyker hasj så "skal de kontrollere livet ditt".
Vis hele sitatet...
Mnja. Så fort noen gir deg et ultimatum prøver de å kontrollere livet ditt. Dette handler ikke om hasjen, men mulighet til å føre en voksen diskusjon med dama uten at hun tyr til å blackmaile deg til underkastelse med forholdet som gissel når diskusjonen ikke går hennes vei.
Sist endret av pappabetaler; 2. desember 2013 kl. 15:31.
Det starter ofte slik.

Først er det jointen, så kommer meninger, så kommer maten, så kommer oppdragelsen. Til slutt sitter du hjemme uten jobb og er hjemme pappa.... Forskjellen er at nå røyker jeg mens hun er på jobb.... kunne ikke gitt mer faen
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hun har ikke "spurt TS om å gi seg med en ting hun ikke liker", hun har krangla og skapt helvete til den grad at TS ikke får sove om nettene, og til slutt gitt han et jævla ultiumatum.

At hun ikke er åpen for nye opplevelser antar jeg pga. det er svært typisk for upstuck bitches som dette. Om hun er kjedelig eller ikke er subjektivt, men nå skriver jeg jo hva jeg mener om saken, og i mine øyne er damer som ikke tør bryte loven en gang iblandt kjedelige.

Og herregud, hvordan er det ikke trangsynt å mene at all bruk av cannabis er misbruk? Spesielt mtp. at hun aldri har hverken prøvd det selv eller fordypet seg i lesestoff om emnet. Det er som å si at all form for drikking er alkoholisme; fullstendig retarded. Hvis en skal komme med krav om hvordan kjæresten skal endre livet sitt så bør de for faen vite hva de prater om først.

Har forresten fått med meg at du ikke er en motstander av rusmidler. Drev ikke du med det tidligere, før du kutta det ut for damas skyld? Var derfor jeg skrev at jeg føler med deg ihvertfall. Å være whipped er ikke noe jeg ville unnet noen som helst
Vis hele sitatet...

Tror vi bare får være enige i å være uenige, du har dine meninger, jeg har mine.

En helt annen ting er at du ikke vet noe som helst om meg som person, ihvertfall ikke om jeg er whipped eller ikke. Fikk aldri noe ultimatum mellom hun eller rusmidler, jeg visste hun ikke likte det, og valgte å droppe det ut av omtanke for henne, og pga det faktum om at det betydde nada for meg om jeg gjorde det eller ikke. Man gir og man tar i et forhold, og det går begge veier. Om en av partene ber den andre om å forandre seg totalt så er det ikke noe å satse på, men noen småting her og der er noen ganger nødvendig for at ting skal fungere. Tror det skal litt til å finne en man ikke finner noe ved man ikke liker, det klaffer sjeldent 100% uansett hva det måtte være...
Må du være stein sammen med henne?

Kan skjønne om hun synes du er kjip å være sammen med når du er stein.. Finn et kompromiss - og respekter henne nok til at du ikke røyker når hun er i nærheten
Mitt forhold til Mary Jane er et forhold som kjem til å vare livet ut.
Om min kjæreste er for trangsynt til å sette seg ned å høre på fornuft, så er det hennes tap (av både kunnskap og kjæreste)
Som en sa; like barn leker best. Sannheten i det er jo forsåvidt ganske stor, det tror jeg du vet selv. Det å ha en kjæreste som nekter deg å gjøre noe du liker, er ikke greit. Uansett hva det kommer til. Har selv vært i den situasjonen, og dum som jeg var gjorde jeg som han ville, og sluttet å røyke cannabis. Noe som bare endte med at jeg følte jeg hadde ofret ganske mye for han, og vennene mine så på han som teit. Dette forholdet ble heldigvis avsluttet, og jeg er mer lykkelig nå med en joint i hånden og gode venner å pæse til, enn jeg noen gang var med han.

Så mitt råd til deg er vel egentlig at du skal gjøre det du vil, ikke la noen herse med deg. Da er ikke forholdet verdt det.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Mine meninger er mer korrekte enn dine da.

Tøffel.
http://talkincblog.com/wp-content/uploads/2009/03/whip_it.gif
Vis hele sitatet...
Herregud, gidder ikke å diskutere med deg når du skal begynne å slenge usakligheter rundt deg. Tror du burde kutte ned på rusforbruket ditt om du mener at man IKKE bruker ulovlige rusmidler ut av respekt for noen man er glad i er synonymt å være tøffel...
En kompiss fikk nesten samme beskjed, han valgt dama fordi hun "gir" han mer enn marijuana. Selv hadde jeg nok aldri slutta helt pga ei dame, men heller tatt det pa hytteturer o.l. som nemt tidligere.

Har du storre glede av dama enn du har av cannabis?
Sitat av Choobe Vis innlegg
I et forhold tilpasser man seg da hverandre, eller skal hun tilpasse seg TS og TS ikke gjøre en drit og be henne "pakke" om hun krever at han endrer en liten ting med seg selv?
Vis hele sitatet...
Prøv igjen.

Bruk huet før du poster, ikke kommenter bare for å kommentere liksom. Hvis du absolutt skal kverrulere mot mitt lille forslag, så gjør det ordentlig.
Sitat av enanthate Vis innlegg
Prøv igjen.

Bruk huet før du poster, ikke kommenter bare for å kommentere liksom. Hvis du absolutt skal kverrulere mot mitt lille forslag, så gjør det ordentlig.
Vis hele sitatet...
Okei, da synes jeg du kan fortelle meg akkurat hva det var som var så galt i det jeg sa? Ett forhold handler om å tilpasse seg hverandre, og "ta meg som meg er eller gjør det slutt" er den verste holdningen til ett forhold jeg har hørt om. Det handler om å lage kompromisser, hvis begge skal stå på sitt på alt så ville vært eneste forhold som eksisterer gått til helvette.

Forøvrig gjør du en dårlig jobb når jeg ikke engang forstår hva du argumenterer mot (og nei, det er ikke bare meg, spurte en kompis, han mener det samme, han har forøvrig også lest hele tråden).
Mitt forhold varte i nesten 3 år, jeg er 21 år nå! Cannabisen er der fremdeles, så hvem som var den trofaste i denne saken er vel soleklart. Go green
Sitat av testbenken Vis innlegg
Mitt forhold varte i nesten 3 år, jeg er 21 år nå! Cannabisen er der fremdeles, så hvem som var den trofaste i denne saken er vel soleklart. Go green
Vis hele sitatet...
Ja okei, i følge din logikk kan en hypotetisk person da si følgende?

"Jeg begynte med heroin i 18 årsaldern, mista hybelen, familien og vennene mine på grunn av oppførselen min, heroinen brydde seg ikke. Hvem som er trofast er vel soleklart. Go H!"
burde vært möderatör
Sitat av LP88 Vis innlegg
Herregud, gidder ikke å diskutere med deg når du skal begynne å slenge usakligheter rundt deg. Tror du burde kutte ned på rusforbruket ditt om du mener at man IKKE bruker ulovlige rusmidler ut av respekt for noen man er glad i er synonymt å være tøffel...
Vis hele sitatet...
Mistet lysten på å diskutere selv når du tydde til den klassiske "vi får være enige om å være uenige" replikken med en gang du gikk tom for argumenter.

Tror du burde steppe opp rusforbruket ditt hvis du virkelig mener man ikke er tøffel når man kutter ut alt av ulovlige goder kun for husfredens skyld. Du har rett i at man må være villig til å kommunisere og å inngå kompromisser for å få forhold til å fungere, men ærlig talt, det får da være grenser for hvor mye man skal måtte endre seg kun pga. partnerens utdaterte og kjipe holdninger.
Jeg og samboeren min har gått igjennom dette mange ganger, før han forstod at han ikke kunne endre meg. Jeg ville ikke gi han eller røyken opp, men han fikk velge mellom meg, den personen han falt for og ble sammen med frivillig vel viten om at jeg røyker nå og da eller å slå opp med meg. Så istedet for at han ga meg et ultimatum ga jeg han et.

La meg være meg selv, og jeg håper du klarer å være deg selv uten å miste frøkna di!