Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 20752
Der har vi butikktyvenes svar på Ole Høiland....
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Almenning Vis innlegg
Det var kjempelurt!

Stikk trynet ditt oppi forskjellige kamera, så du er 100% sikker på at alle vet hvem du er før du er ferdig.

I tillegg er alle telefoner som blir stjålet ubrukelige med en gang, og det er ingen som får telefon i hendene før den faktisk er betalt for.
Vis hele sitatet...
Ubrukelige? Kjøpte en stjålet telefon en gang som fikk sperret IMEI, sendte den bare med post til en kar som drev og fikset mobiler og hacket de osv. Fant nettsiden hans gjennom freak men husker ikke hva den het, de var veldig seriøse og opererte lovlig også!

Kostet meg vel rundt 300 spenn, og telefonen funket kjempefint etterpå.
går det an å lage ett lite faraday bur som er i lomma mener du? De fleste gjenstandene som har alarmer er for store, og mobiler har ledningen limt fast til dem, og viss du tar den av så går alarmen. For å unngå det må du slå av systemet, der er den enkleste måten å kutte hovedstrømmen xD
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Å stjele er moro.

Se om du er dyktig nok til å ikke bli tatt. Kjenne adrenalinet pumpe rett før man kjører på. Planlegge utførelsen. Å lykkes.

Husker i mine yngre dager så stjal jeg mange renati bokser. Jeg gjorde det ikke for profit, men det var en slags hobby. Folk kom til meg når de trengte voks.
Vis hele sitatet...
Har så jævlig lyst til å bli proff tyv, men av respekt til famillie så velger jeg å la det ligge. Tror faktisk jeg kunne blitt en heftig tyv :P

Kamelon:
Vi kan gjøre en deal, jeg planlegger tyveriet du gjennomfører det. Betalingen blir at jeg kan le når jeg leser i avisa dagen etterpå at du snubla i døra med hendene fulle av iPhoner.
Ikke ta det ille opp, men jeg tror ikke stjeling er noe for deg. Både med kunnskap rundt emne og måten du skriver på.
Sist endret av JacktheStripper; 4. juli 2013 kl. 22:17.
Føler du deg som Gud når du stjeler, eller er du bare så ynkelig og fattig at du ikke har råd?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det kan hende han har byttet IMEI, men det er ikke til å anbefale.
Vis hele sitatet...
Horror joor hvorfor ikke til å anbefale? Og hvordan gjør man det?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av morsom vampyr Vis innlegg
Horror joor hvorfor ikke til å anbefale? Og hvordan gjør man det?
Vis hele sitatet...
Hæ?

Og man bytter IMEI med programmer for den telefonen. (Har kun prøvd det en gang på en gammel Android)
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Mener å huske at jeg leste noe om at IMEI-bytte kan gå forferdelig(?) galt for telefonen...
Svir sikkert mindre hvis du ikke har betalt for den, men fortsatt...
Det var noen øst-europere som stjal telefoner for omlag 200k fra en lokal expert butikk der jeg bor, de ble tatt en time etterpå og fikk hver sin fengselstraff.

Du bør tenke litt på konsekvenser...
Og når du snakker om og sprenge inn en bakdør for og stjele mobiltelefoner kommer du garrantert til og bli tatt.
Just sayin...
Jeg fikk taki en Sony xperia s telefon hos elkjøp for noen mnd siden, og imei nummeret virker forsatt den dag idag og har ikke hørt noe. var bare å ta av bakdekselet på telefonen der alarmen var så bare se seg litt rundt før man legger den i lomma og går seg ei runde i butikken. easy easy
Grunnen til at kompisen din har en stjålet telefon som fungerer fint uten at politiet har komt på døra, er at politiet har begrenset ressurser og ikke prioriterer tyveri av en telefon fra en privatperson.
Tyveri fra bedrifter derimot, blir prioritert - har selv vært vitne til at politiet stilte opp på døra hos tyven 2 timer etter at telefonen forsvant fra butikken.

I det du setter sim-kortet ditt i telefonen, går det som nevnt melding til operatør som videresender til politiet. De har da mobilnummeret ditt og lokasjonen din.

Ut over det er du enten 12 år gammel eller fullstendig idiot - hvem pokker spør om å sprenge opp veggen på et lager på et offentlig forum, før han spør hvordan en alarm fungerer og TIPS til å bryte seg inn i butikker? Jesus. Greit nok at vi ikke skal være helt aldeles moralpoliti her på forumet, men noen må jo vernes for sitt eget beste. Slik du durer frem her er det ingen tvil om at du kommer til å bli dømt for hva enn du prøver å foreta deg.
Sist endret av nightLook; 5. juli 2013 kl. 13:33.
I motsetning til de fleste andre her, er jeg utelukkende positiv til planen din og tror du har det som trengs for å gjennomføre et profesjonelt brekk! Jeg håper du tar deg tiden til å skrive en brekk-rapport i etterkant =)
Sist endret av Putresopp; 5. juli 2013 kl. 13:43.
Trådstarter
29 6
haters gonna hate. I dag stjal jeg en s4!!!
En venn skulle "kjøpe" mobilen. Dette var først på elkjøp, men han ble følgt til kassen. Da sa han bare at han hadde glemt pengene hjemme. Så reiste vi til expert. Her skulle han også kjøpe s4, men han ble ikke fulgt til kassen. Så han la bare eska i fra seg på ei hylle der kameraet ikke kunne se. Så gikk han ut. Like etterpå gikk jeg inn og putta den i en sekk med fullt av aluminiumsfolie i tilfelle det var alarm eller noe på den, så gikk jeg til kassen og kjøpte en usb minnepinne (akkurat som om jeg kom inn fordi jeg hadde et ærend). Så trakk jeg bare pusten da jeg gikk ut av butikken og var veldig lettet etterpå. Har ikke våget å bruke mobilen enda fordi jeg er redd at den blir sporet. vet ikke en gang om de vet at den er borte enda?

Har funnet ut at det er veldig veldig vanskelig å stjele fra lageret deres.
Sitat av kameleon Vis innlegg
haters gonna hate. I dag stjal jeg en s4!!!
Vis hele sitatet...
Så tøff!
Men du tror ikke at den ansatte husker kompisen din og finner han igjen på kamera når han oppdager at telefonen ble stjålet? Vips så sender de bilde til politiet og eventuelle vekterselskap og da tar det vanligvis ikke lang tid før noen kjenner han igjen, hvis de som leter på kamera bruker hue litt ekstra er det nok ganske lett å plukke ut deg som en mulig mistenkt i det du går inn i butikken også..
Jeg tror du blir tatt for tyveri ganske fort og derfor anbefaler jeg deg å droppe foliebag da dette medfører mye strengere reaksjon fra Politiet (da er det en overlagt/planlagt handling).
Sist endret av Putresopp; 5. juli 2013 kl. 16:23.
Sitat av kameleon Vis innlegg
haters gonna hate. I dag stjal jeg en s4!!!
En venn skulle "kjøpe" mobilen. Dette var først på elkjøp, men han ble følgt til kassen. Da sa han bare at han hadde glemt pengene hjemme. Så reiste vi til expert. Her skulle han også kjøpe s4, men han ble ikke fulgt til kassen. Så han la bare eska i fra seg på ei hylle der kameraet ikke kunne se. Så gikk han ut. Like etterpå gikk jeg inn og putta den i en sekk med fullt av aluminiumsfolie i tilfelle det var alarm eller noe på den, så gikk jeg til kassen og kjøpte en usb minnepinne (akkurat som om jeg kom inn fordi jeg hadde et ærend). Så trakk jeg bare pusten da jeg gikk ut av butikken og var veldig lettet etterpå. Har ikke våget å bruke mobilen enda fordi jeg er redd at den blir sporet. vet ikke en gang om de vet at den er borte enda?

Har funnet ut at det er veldig veldig vanskelig å stjele fra lageret deres.
Vis hele sitatet...
Jeg går ut i fra at selgeren hos Expert registrerte telefonen/salget på kompisen din før han gikk til kassa? Dette er en praksis vi hadde da jeg jobbet for Elkjøp, og jeg regner med at så og si alle sjapper gjør dette.
Trådstarter
29 6
Sitat av Putresopp Vis innlegg
Så tøff!
Men du tror ikke at den ansatte husker kompisen din og finner han igjen på kamera når han oppdager at telefonen ble stjålet? Vips så sender de bilde til politiet og eventuelle vekterselskap og da tar det vanligvis ikke lang tid før noen kjenner han igjen, hvis de som leter på kamera bruker hue litt ekstra er det nok ganske lett å plukke ut deg som en mulig mistenkt i det du går inn i butikken også..
Jeg tror du blir tatt for tyveri ganske fort og derfor anbefaler jeg deg å droppe foliebag da dette medfører mye strengere reaksjon fra Politiet (da er det en overlagt/planlagt handling).
Vis hele sitatet...
kompisen min gjorde jo ikke noe galt? Han skulle kjøpe en telefon, men oppdaget at pengetaska var hjemme så han la eska med mobilen ifra seg. Tilfeldigvis et sted der kameraet ikke ser. Så kommer det en "tilfeldig" person og ser at mobilen er der.
Han som skulle kjøpe mobilen kan ikke få straff for å legge den fra seg, greit nok det var dumt, han burde sagt ifra til de i kassen eller noe, men han får nok ikke en straff for å legge eska fra seg i butikken. På kameraet ser de at han plutselig har eska og plutseligt har han den ikke så han har ikke stjålet den. Senere går det flere personer forbi den aktuelle hylla, men det vises ikke direkte hvem som har eska med seg ut.

Syns det gikk ganske så bra jeg.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
På kamera vises det at kompisen din har telefonen. og så har han den plutselig ikke?
Da antar jo betjeningen at det er han som har tatt den, og siden den ble registert på hans navn (dette er fortsatt praksis) så har de all kontaktinfo om han som de trenger..

Tror dere skal ta med telefonen tilbake og be pent om unnskyldning jeg, før dette går veldig dårlig..
Sitat av kameleon Vis innlegg
viss det er en ståldør hvordan skal jeg da komme meg inn? Er det ett tak eller noe med vindu det går an å komme seg gjennom?
og forresten så er jeg serriøs, blod serriøs, hehe
Vis hele sitatet...
Tnt blåser opp alt ^^
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av kameleon Vis innlegg
Så reiste vi til expert. Her skulle han også kjøpe s4, men han ble ikke fulgt til kassen. Så han la bare eska i fra seg på ei hylle der kameraet ikke kunne se. Så gikk han ut. Like etterpå gikk jeg inn og putta den i en sekk med fullt av aluminiumsfolie i tilfelle det var alarm eller noe på den, så gikk jeg til kassen og kjøpte en usb minnepinne (akkurat som om jeg kom inn fordi jeg hadde et ærend). Så trakk jeg bare pusten da jeg gikk ut av butikken og var veldig lettet etterpå. Har ikke våget å bruke mobilen enda fordi jeg er redd at den blir sporet. vet ikke en gang om de vet at den er borte enda?

Har funnet ut at det er veldig veldig vanskelig å stjele fra lageret deres.
Vis hele sitatet...
Fikk han den med seg uten å oppgi personopplysninger?
Når jeg har kjøpt ting hos de store elektronikkbutikkene registreres personopplysninger og evt abonnement hos selger på den aktuelle avdelingen.
Avhengig av størrelsen på butikken følger enten samme selger meg til kassen og tar betalt eller så blir jeg bedt om å oppgi navn i kassen.

Angående alarmer vil jeg i utgangspunktet tro at det går melding til vekter ganske fort, men samtidig var det nylig innbrudd på et kjøpesenter der jeg bor hvor de kom seg inn til bjørklund som ligger litt inni senteret, knuste seg inn og gjorde rent bord i hyllene for gull og diamanter og kom seg unna.
Jeg vet ikke hvor lang tid de brukte, men det må nødvendigvis ha tatt noe tid og komme seg inn dit.

Når det gjelder mobiler har min lokale butikk så vidt jeg har sett telefonene liggende under disken. Jeg har ikke sett nøye på hvilke materialer det er, men vil tippe at det bare er treverk. Butikken ligger inne i et senter, det er gitter ved inngangene, men det er også store glassflater.

Selv om jeg ikke har tenkt å stjele noe selv er det moro å diskutere det.
datagutten. Stjal de gull og diamanter osv og bare så enkelt? Var det bare for de å knuse ett vindu? og har det ikke kommet i lokal avisen eller noen ting?

En annen ting, går det an å bryte seg inn til en butikk som selger mobiler og bare gå under kassen og så bare ta med seg massevis av mobiler i esker? Uten at de blir deaktiverte eller noe på ett eller annet vis?

Sitat av Gig Vis innlegg
På kamera vises det at kompisen din har telefonen. og så har han den plutselig ikke?
Da antar jo betjeningen at det er han som har tatt den, og siden den ble registert på hans navn (dette er fortsatt praksis) så har de all kontaktinfo om han som de trenger..

Tror dere skal ta med telefonen tilbake og be pent om unnskyldning jeg, før dette går veldig dårlig..
Vis hele sitatet...
Han sa ikke noe om at de registrerte han eller betalte eller noe mener jeg. Han har på seg en tynn bukse og t-skjorte så det er åpenbart at han ikke har fått med seg mobilen/eska ut. Han sier bare at han fant ut at han glemte pengetaska hjemme og la mobileska ifra seg.
Sitat av kameleon Vis innlegg
haters gonna hate. I dag stjal jeg en s4!!!
En venn skulle "kjøpe" mobilen. Dette var først på elkjøp, men han ble følgt til kassen. Da sa han bare at han hadde glemt pengene hjemme. Så reiste vi til expert. Her skulle han også kjøpe s4, men han ble ikke fulgt til kassen. Så han la bare eska i fra seg på ei hylle der kameraet ikke kunne se. Så gikk han ut. Like etterpå gikk jeg inn og putta den i en sekk med fullt av aluminiumsfolie i tilfelle det var alarm eller noe på den, så gikk jeg til kassen og kjøpte en usb minnepinne (akkurat som om jeg kom inn fordi jeg hadde et ærend). Så trakk jeg bare pusten da jeg gikk ut av butikken og var veldig lettet etterpå. Har ikke våget å bruke mobilen enda fordi jeg er redd at den blir sporet. vet ikke en gang om de vet at den er borte enda?

Har funnet ut at det er veldig veldig vanskelig å stjele fra lageret deres.
Vis hele sitatet...
Creds for faktisk å gjøre litt action ut av ordene. Hva blir neste steg på planen? Bruke den eller cashe den inn hos noen lugubre mennesker?

Du bør forresten være litt forsiktig med å dele teknikker så offentlig. Plutselig gjør mange det samme og så blir mulighetene ødelagt.
Sitat av kameleon Vis innlegg
haters gonna hate. I dag stjal jeg en s4!!!
En venn skulle "kjøpe" mobilen. Dette var først på elkjøp, men han ble følgt til kassen. Da sa han bare at han hadde glemt pengene hjemme. Så reiste vi til expert. Her skulle han også kjøpe s4, men han ble ikke fulgt til kassen. Så han la bare eska i fra seg på ei hylle der kameraet ikke kunne se. Så gikk han ut. Like etterpå gikk jeg inn og putta den i en sekk med fullt av aluminiumsfolie i tilfelle det var alarm eller noe på den, så gikk jeg til kassen og kjøpte en usb minnepinne (akkurat som om jeg kom inn fordi jeg hadde et ærend). Så trakk jeg bare pusten da jeg gikk ut av butikken og var veldig lettet etterpå. Har ikke våget å bruke mobilen enda fordi jeg er redd at den blir sporet. vet ikke en gang om de vet at den er borte enda?

Har funnet ut at det er veldig veldig vanskelig å stjele fra lageret deres.
Vis hele sitatet...
I call bullshit.
Hahaha, enn å gjøre seg selv til kriminell på denne måten. Hvis du først skal være idiot og stjele en mobil, så gjør du det vel heller på byen?

Mobilens imei nr vil bli meldt stjålet, og dermed bli blokkert. Taes denne telefonen i bruk vil sim-nr og dens eier bli registrert og bli straffeforfulgt. Butikken ga ikke i fra seg telefonen uten å registrere navn på vedkommende, som knytter vedkommende til tlf's imei nr. Bilde (fra overvåkningskamera) av vedkommende som tok ut telefonen i utgangspunktet vil bli sendt rundt til de andre butikkene og hengt opp på personalrom.

Gratulerer
Sitat av Torepia Vis innlegg
Hahaha, enn å gjøre seg selv til kriminell på denne måten. Hvis du først skal være idiot og stjele en mobil, så gjør du det vel heller på byen?

Mobilens imei nr vil bli meldt stjålet, og dermed bli blokkert. Taes denne telefonen i bruk vil sim-nr og dens eier bli registrert og bli straffeforfulgt. Butikken ga ikke i fra seg telefonen uten å registrere navn på vedkommende, som knytter vedkommende til tlf's imei nr. Bilde (fra overvåkningskamera) av vedkommende som tok ut telefonen i utgangspunktet vil bli sendt rundt til de andre butikkene og hengt opp på personalrom.

Gratulerer
Vis hele sitatet...
Det er jo tydelig at han ikke har gjort det...
hvorfor tar dette helt av? Det er jo egentlig ikke så sykt som det hørres ut. Har har stjålet en verdiløs mobil som han verken kan bruke eller såvidt selge. Synes ikke at det er verdt risken å gjøre en slik jobb som dette. Viss butikksjefen hadde lest disse innlegga her så hadde det vært skikkelig organisert kriminalitet for å stjele en mobil. Det kan bli mye styr av dette tror jeg
Sitat av cold Z Vis innlegg
hvorfor tar dette helt av? Det er jo egentlig ikke så sykt som det hørres ut. Har har stjålet en verdiløs mobil som han verken kan bruke eller såvidt selge. Synes ikke at det er verdt risken å gjøre en slik jobb som dette. Viss butikksjefen hadde lest disse innlegga her så hadde det vært skikkelig organisert kriminalitet for å stjele en mobil. Det kan bli mye styr av dette tror jeg
Vis hele sitatet...
Han har ikke stjålet noe...
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Tis vas phun to red.
jeg lurer på en ting angående imei nr. Viss du bestiller mobil fra ebay. Hvem blir imei nr registrert på da? og jeg mener factory unlocked mobil,slik at de virker på norske abonnemant. for eksempel telenor
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av cold Z Vis innlegg
datagutten. Stjal de gull og diamanter osv og bare så enkelt? Var det bare for de å knuse ett vindu? og har det ikke kommet i lokal avisen eller noen ting?
Vis hele sitatet...
De knuste seg først inn i senteret, deretter måtte de knuse seg inn i butikken hvor de knuste montrene og tok det de ville ha.
Jeg var der dagen etter innbruddet, og da var butikken stengt, men så vidt jeg så manglet montrene hvor det sto gull og diamanter glass og innhold. Montrene med klokker var urørt.
Det sto om det i lokalavisen.
Teleselskapene ser hvilket imei-nummer som er i bruk med deres simkort. Dette logges så man kan finne hvilke simkort som har vært i hvilken telefon.
Dog er det mulig å endre IMEI....
Sitat av Almenning Vis innlegg
Jobber selv på en av stedene det blir solgt mobiltelefoner i Rogaland.
Så om du skulle være så heldig at du faktisk får tak i en, har jeg lagret
tråden her.

Det blir vel kvalifisert til organisert kriminalitet.
Håper du prøver å stikke av eller gjøre noe dumt så fysisk makt kan brukes.

Velkommen skal du være
Vis hele sitatet...
Tøffen som beskytter arbeidsplassen sin Er så teit når ansatte skal "fighte" for butikkene de jobber i og slikt.
Det er ikke dine penger eller dine materialer som blir stjålet, så hvorfor gidder du bry deg så innmari? Det går jo ikke ut over deg personlig på noen måte.

Føler du et så sterkt personlig forhold til arbeidsplassen din? I slik grad at du har lyst til å banke opp en fyr fordi han skriver om å stjele fra mobilbutikker?

Herregud, det er som kassadama på kiwi skal beinfly etter naskere og legge dem i bakken, skrike dem i fjeset og jule dem opp på vegne av butikken.

Protip: du ER ikke jobben din. du jobber et sted fordi dagens samfunn krever valuta av deg for diverse livsnødvendigheter, og det er totalt tilfeldig at du jobber der du jobber. du er et tannhjul i et urverk som ingen bryr seg om, du kan byttes og fjernes etter behov fra bedriften du jobber i... ikke tro jobben din gjør noe for deg personlig.

Man skal ikke føle slik personlig "ære" av å jobbe i en butikk - kanskje om du jobber med noe som faktisk gjør noe som er viktig for helheten av planeten, eller menneskeheten ja greit; men ikke kom her og lek superhelt og moralens vokter bare fordi en random kar synser om å robbe en mobilbutikk (som helt sikkert tar blodpriser uansett).

Du er forresten på freakforum, ikke kvinneguiden.no
Hmmm, lurer på om dette har noe med TS å gjøre?
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Man skal ikke føle slik personlig "ære" av å jobbe i en butikk
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan man det.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Tøffen som beskytter arbeidsplassen sin Er så teit når ansatte skal "fighte" for butikkene de jobber i og slikt.
Det er ikke dine penger eller dine materialer som blir stjålet, så hvorfor gidder du bry deg så innmari? Det går jo ikke ut over deg personlig på noen måte.

Føler du et så sterkt personlig forhold til arbeidsplassen din? I slik grad at du har lyst til å banke opp en fyr fordi han skriver om å stjele fra mobilbutikker?

Herregud, det er som kassadama på kiwi skal beinfly etter naskere og legge dem i bakken, skrike dem i fjeset og jule dem opp på vegne av butikken.

Protip: du ER ikke jobben din. du jobber et sted fordi dagens samfunn krever valuta av deg for diverse livsnødvendigheter, og det er totalt tilfeldig at du jobber der du jobber. du er et tannhjul i et urverk som ingen bryr seg om, du kan byttes og fjernes etter behov fra bedriften du jobber i... ikke tro jobben din gjør noe for deg personlig.

Man skal ikke føle slik personlig "ære" av å jobbe i en butikk - kanskje om du jobber med noe som faktisk gjør noe som er viktig for helheten av planeten, eller menneskeheten ja greit; men ikke kom her og lek superhelt og moralens vokter bare fordi en random kar synser om å robbe en mobilbutikk (som helt sikkert tar blodpriser uansett).

Du er forresten på freakforum, ikke kvinneguiden.no
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det så teit? Fordi en person liker arbeidsplassen og ikke er glad i robbere og naskere (noe jeg forstår, det er unødvendig for mange og stjele/naske) så er det teit?
Dropp det. Du vil bli tatt. Wow, du har stjålet en jakke og en parfyme og nå snakker du om innbrudd? Virker heller ikke for meg som om du har den nødvendige kompetansen som trengs for å drive med dette uansett. Innbruddsalarmer er ganske så avanserte i forhold til klistremerkene du har erfaring med. Kan forøvrig legge til at det klistremerket med en strekkkode du snakker om inneholder ''små metaltråder'' (en spole) som reagerer på magnetfeltet som skapes av bøylene ved butikkens utgang. Disse blir avmagnetifisert i kassen ved kjøp.
Var noen som stjelte en mobil fra oss for noen dager siden..
Rev av bak dekslet på mobilen, håper ikke det var du!!

S3 mini.
Sitat av pondelover Vis innlegg
Dropp det. Du vil bli tatt. Wow, du har stjålet en jakke og en parfyme og nå snakker du om innbrudd? Virker heller ikke for meg som om du har den nødvendige kompetansen som trengs for å drive med dette uansett. Innbruddsalarmer er ganske så avanserte i forhold til klistremerkene du har erfaring med. Kan forøvrig legge til at det klistremerket med en strekkkode du snakker om inneholder ''små metaltråder'' (en spole) som reagerer på magnetfeltet som skapes av bøylene ved butikkens utgang. Disse blir avmagnetifisert i kassen ved kjøp.
Vis hele sitatet...
han sier jo at han såg ikke alarm klistremerke før hankom hjem så jeg har kanskje han har kanskje hatt flaks da. Viss den skulle slått ut på alarmen da. Har han hatt griseflaks?

Sitat av senmord Vis innlegg
Var noen som stjelte en mobil fra oss for noen dager siden..
Rev av bak dekslet på mobilen, håper ikke det var du!!

S3 mini.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk enkelt og genialt. Det har vært mange avanserte og kombliserte tips, men å rive av bakdekselet er jo enkelt! Men problemet er bare kamera. Eneste måten det går an er viss kameraet ikke viser mot mobilene, noe som det gjør nesten over alt. Han kan liksom ikke gå inn med finnlandshette heller.

MEn må han ikke skru ut noen skruer for å få av bakdeksel på s3 mini?
Sitat av LP88 Vis innlegg
Hmmm, lurer på om dette har noe med TS å gjøre?
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har lest av TS så tviler jeg på at han har ferdigheter til å "på forhånd manipulere alarmsystemet"
Hvis du absolutt skal stjele mobiler, gjør det på fest. Kvinnfolk legg de fra seg over alt.

Har selv vært på utplassering på Europris, der fikk jeg i oppgave å klistre "alarm" strekkoder på ting som var populære å stjele. Alt fra godteri til batterier. Så moralen er, sjekk alt du skal stjele.
Hvordan stjele elektronikk fra Elkjøp / Expert uten å bli tatt:
Ta med deg noen venner. Gå innom butikken, si at dere kommer fra *** VGS, Medier og kommunikasjon. Det er et prosjekt hvor dere samler inn gratis reklamemateriell, spør om dere kan få noe av dem, og at det beste hadde vært hvis de hadde noen uniformer til overs (De har ofte det i begynnelsen og slutten av sommeren, for da skaffer f.eks. Lefdal seg masse t-skjorter med logoen foran, og "God sommer!" bak.)

Senere, spaser innom butikken med uniformen nær slutten på arbeidsdagen, lat som du jobber der. Ta med deg noen ting, gå til personalrommet, pakk ned i en sekk. Når arbeidsdagen er slutt, ta med deg sekken og dra hjem

Funket med Lefdal t-skjorte. Har t-skjorta enda

Men: Jeg gikk faktisk på en VGS i nærheten, og vi hadde faktisk et prosjekt, og fikk faktisk uniform. Dette ble faktisk brukt, men når vi ikke trengte dette mer, "kastet" vi dette

Det samme gjelder medisiner / narkotika og lignende. Lett tilgjengelig om du jobber med sånne ting daglig, og gjerne har hovedansvaret

.. eller later som du har det
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hvordan stjele elektronikk fra Elkjøp / Expert uten å bli tatt:
Ta med deg noen venner. Gå innom butikken, si at dere kommer fra *** VGS, Medier og kommunikasjon. Det er et prosjekt hvor dere samler inn gratis reklamemateriell, spør om dere kan få noe av dem, og at det beste hadde vært hvis de hadde noen uniformer til overs (De har ofte det i begynnelsen og slutten av sommeren, for da skaffer f.eks. Lefdal seg masse t-skjorter med logoen foran, og "God sommer!" bak.)

Senere, spaser innom butikken med uniformen nær slutten på arbeidsdagen, lat som du jobber der. Ta med deg noen ting, gå til personalrommet, pakk ned i en sekk. Når arbeidsdagen er slutt, ta med deg sekken og dra hjem

Funket med Lefdal t-skjorte. Har t-skjorta enda

Men: Jeg gikk faktisk på en VGS i nærheten, og vi hadde faktisk et prosjekt, og fikk faktisk uniform. Dette ble faktisk brukt, men når vi ikke trengte dette mer, "kastet" vi dette

Det samme gjelder medisiner / narkotika og lignende. Lett tilgjengelig om du jobber med sånne ting daglig, og gjerne har hovedansvaret

.. eller later som du har det
Vis hele sitatet...
Det kan bli vanskelig. Hva om sjefen ser deg. "jobber du her?". Eller en annen ansatt. Når noe har forsvunnet fra lageret etc så sjekker de kameraet, og da ser de ansikte ditt, det kan du ikkje skjule. Og noen har kode/passord for å komme inn på personalrom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
På butikker som Sparkjøp så har dem en rund flat alarm med stål vaier, hva skjer hvis man klipper denne?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hvordan stjele elektronikk fra Elkjøp / Expert uten å bli tatt:
Ta med deg noen venner. Gå innom butikken, si at dere kommer fra *** VGS, Medier og kommunikasjon. Det er et prosjekt hvor dere samler inn gratis reklamemateriell, spør om dere kan få noe av dem, og at det beste hadde vært hvis de hadde noen uniformer til overs (De har ofte det i begynnelsen og slutten av sommeren, for da skaffer f.eks. Lefdal seg masse t-skjorter med logoen foran, og "God sommer!" bak.)

Senere, spaser innom butikken med uniformen nær slutten på arbeidsdagen, lat som du jobber der. Ta med deg noen ting, gå til personalrommet, pakk ned i en sekk. Når arbeidsdagen er slutt, ta med deg sekken og dra hjem

Funket med Lefdal t-skjorte. Har t-skjorta enda

Men: Jeg gikk faktisk på en VGS i nærheten, og vi hadde faktisk et prosjekt, og fikk faktisk uniform. Dette ble faktisk brukt, men når vi ikke trengte dette mer, "kastet" vi dette

Det samme gjelder medisiner / narkotika og lignende. Lett tilgjengelig om du jobber med sånne ting daglig, og gjerne har hovedansvaret

.. eller later som du har det
Vis hele sitatet...
På apotek tenker du på? Hvordan er det mulig?
Interessant tråd.