Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1053
Sitter med en helvettes tørrhoste som plager meg både natt og dag. Legen min tilbyr ikke e-konsultasjon og er jo ikke en eneste ledig time før om over en uke og det reseptfrie greiene er jo bare tull.
har ikke svar på spørsmålet, men jeg synes det lindrer en del å spise (smelte i kjeften) mørk kokesjokolade
Legen må kunne tilby deg en akutttime, dersom du ringer ned tidlig på morgenen?

Jeg fikk utskrevet via Dr dropin på en web konsultasjon. Det står at de ikke skriver ut A og B preparater, men jeg fikk nå ihvertfall Cosylan for hoste. Koster ikke så mye så kan være verd et forsøk
Ring å be om hastetime. Si du ikke får sove
Får du ikke time hos fastlegen din, så går du på legevakta.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Får du ikke time hos fastlegen din, så går du på legevakta.
Vis hele sitatet...
Ikke visst du har historie med rus.
Da sier de bare at de ikke skriver ut A og B-preparater lenger.
Sitat av Junkhead Vis innlegg
Legen må kunne tilby deg en akutttime, dersom du ringer ned tidlig på morgenen?

Jeg fikk utskrevet via Dr dropin på en web konsultasjon. Det står at de ikke skriver ut A og B preparater, men jeg fikk nå ihvertfall Cosylan for hoste. Koster ikke så mye så kan være verd et forsøk
Vis hele sitatet...
Jeg trodde dem ikke skrev ut a og b- preparater?
Legesenteret mitt har øyeblikkelig hjelp. Det har jeg fått B-prep selv med rushistorikk på det spesifikke legemiddelet jeg fikk. Trodde fleste legesenter hadde slik ordning?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Legesenteret mitt har øyeblikkelig hjelp. Det har jeg fått B-prep selv med rushistorikk på det spesifikke legemiddelet jeg fikk. Trodde fleste legesenter hadde slik ordning?
Vis hele sitatet...
Uheldigvis ikke
Prøv som sagt Dr. Dropin så tenker jeg du får hjelp.
Misbrukspotensialet på Cosylan anses som ganske lite hos leger så hvis det er riktig medisin for deg så tviler jeg på at Dr.Drop-in eller legevakta bryr seg om du har rus-historikk. Finnes ingen gode alternative medisiner egentlig hvis det kun er kraftig tørrhoste det er snakk om.
Sitat av hanfrakambo Vis innlegg
Sitter med en helvettes tørrhoste som plager meg både natt og dag. Legen min tilbyr ikke e-konsultasjon og er jo ikke en eneste ledig time før om over en uke og det reseptfrie greiene er jo bare tull.
Vis hele sitatet...
Etylmorfin\kodein er særeles dårlig dokumentert og bare tull det også på samme linje som andre hostestillende medikamenter.
Sitat av Thror Vis innlegg
Etylmorfin\kodein er særeles dårlig dokumentert og bare tull det også på samme linje som andre hostestillende medikamenter.
Vis hele sitatet...
Høres ut som bullshit og liker ikke når folk kommer med sånt uten noe kilde siden det blir forskrevet for nettopp hoste men så ble jeg nysgjerrig. Stemmer bra det.
https://tidsskriftet.no/2009/05/lite...ot-akutt-hoste
Men allikevel har det fungert bra på meg kontra f. eks noskapin.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Høres ut som bullshit og liker ikke når folk kommer med sånt uten noe kilde siden det blir forskrevet for nettopp hoste men så ble jeg nysgjerrig. Stemmer bra det.
https://tidsskriftet.no/2009/05/lite...ot-akutt-hoste
Men allikevel har det fungert bra på meg kontra f. eks noskapin.
Vis hele sitatet...
Placeboeffekten til et sterktsmakende flytende medikament som samtidig har rusegenskaper er langt høyere enn en hvit smaksløs tablett.
Du må klage på vedvarende plagsom hoste

I Danmark for en10-15 år siden kunne man kjøpe piller med dmx mot tørrhoste reseptfritt
Sist endret av JayHova; 12. desember 2023 kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.