Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1584
Skal møte en kompis til helgen, tenkte å ta med luftgevær for moro skyld. Må ta offentlig transport dit, men er litt usikker på hvordan jeg kan frakte den i henhold til forskriftene.
Holder det med et våpenfutteral? Og dersom en paranoid tante skulle ringt politiet på meg, er grunnen min til å bære våpenet gyldig?
Hva tenker dere? Kom gjerne med innspill på hvordan dere selv frakter våpen når dere ikke har bil tilgjengelig
Putt det i en sekk eller bag og ikke la det være ammunisjon i når du er ute i offentligheten.
Sist endret av einsteindragon; 12. september 2023 kl. 02:02.
Du kan vel eventuelt ringe en våpenbutikk og høre med de, de vet sikkert. Man kan jo kjøpe seg et luftgevær på xxl og ta det med hjem.
Det einsteindragon skriver er den rette måten. Våpenfutteral fungerer utmerket.
For å ha med seg våpen offentlig må man ha aktverdig grunn. Det har du, da du skal ha med luftvåpenet for å ha det moro med.

Bare ikke ta det ut av futteralet før du er fremme
Dette handler mest hvor redde andre kan bli. Mye rare episoder om dagen, folk som går amok,
så hvis en fyr plutselig entrer trikken med en pistol er det klart folk friker ut.
Pakk den inn. så er du golden.
Sist endret av vindaloo; 12. september 2023 kl. 16:00.
Ikke ha det synlig men pakk det i pose eller sekk. Full forståelse for at folk blir urolig om en på bussen sitter med et våpenfutteral.
Hadde noen kommet inn på bussen med et våpen-futteral så hadde jeg blitt ekstremt skeptisk....

Hadde ikke turt å sitte med ryggen til. Da hadde jeg blitt nødt til å gå av.

Glad jeg ikke bor i usa jeg ass...
Bare del våpenet og stapp det i en sekk.
Stropp det på ryggen og spør hva faen folk glaner så jævlig på mens du tar etter geværet. Så får du være i fred en stund
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Stropp det på ryggen og spør hva faen folk glaner så jævlig på mens du tar etter geværet.
Så får du være i fred en stund
Vis hele sitatet...
du tuller sikkert, men hvorfor skulle man vært så jævlig mot andre?
Surr det inn i noen klær eller slikt, og pakk det inn i en svart avfallsekk. Eller hvis du har en gitarbag, så funker det perfekt hvis ikke luftgeværet blir for langt.

Eller bare bruk et vanlig våpenfutteral, det er fullt lovlig, selv om jeg godt kan forstå at folk kan bli noe skeptisk dersom noen setter seg på bussen med et slikt, hadde nok blitt det selv også, men dette er nok litt avhengig av hvor du bor.
Ikke vis det til noen, våpenfutteral er gull. Sånn ut ifra hvor du bor så kan det hende du får et møte med politi som vil sjekke. Ikke ha noe kuler i geværet under frakt.

Er det knekk gevær kan du gjerne åpne det men ikke «lade» fylle opp med luft…


Er det co2 gevær skal du ikke ha patron i våpenet. Punktert eller ikke punktert. Enklere sagt; det skal ikke være under trykk under noen omstendigheter under frakt.

Ellers er det rimelig fritt fram.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Gitarbag/bassbag avhengig av lengde. Mer behagelig å bære også!
Noen luftgevær er ganske kraftige men uansett er det ikke samme kategori
som tyngre rifler med kuler og krutt. Min anbefaling er å pakke det godt inn
men så åpent at de du reiser med kan vurdere om det er spesialbagasje
eller sannsynligvis under personlig ansvar som medbrakt. Og drive å
gjemme det bort kan føre til mer komplikasjoner enn et luftgevær er verdt.
God turnering, og husk å sikte litt på siden av senter .!.
Sist endret av herognå; 13. september 2023 kl. 07:58.