Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 546
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg har et Canon XL2 videokamera med en Focus Enhancements FS-5 opptaker og en Transvideo Rainbow II monitor. Jeg tenker å få lagd en grei batteriløsning for å kunne drive alle tre med samme batteri. Det finnes løsninger med gold mount eller v-mount batterier, men slikt utstyr koster gjerne en formue.

Jeg har heller tenkt å bruke et 18V Makita-batteri, da man får kopier meget billig fra Kina.

Kameraet skal ha 7.2V inn, her går det sikkert fint med 7V.

Opptakeren skal ha 11-18V inn. Et fulladet 18V-batteri nærmer seg nok 20V så her må spenningen ned litt.

Monitoren skal ha 10-36V inn, så den kan jeg nok drive rett fra batteriet.

Så - hvordan løser jeg dette enklest mulig? Man får jo enkle buck-convertere nesten kastet etter seg på eBay, men jeg vil ha en mer pålitelig løsning, det er ganske følsom elektronikk det er snakk om.

Har funnet denne modulen her: https://no.mouser.com/ProductDetail/...2BH9Lojg%3D%3D

Tenker den gjør susen, og eksempelkretsen fra Traco ser helt kurant ut. Lurer likevel på om det er noen av dere som har noen andre gode løsninger på lager? Hadde det ikke vært for at kameraet skal ha 7.2V så hadde det nok vært lettere å finne en kurant løsning på dette.
Er det relativt greit å få tak i billader til disse duppedittene dine?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Trådstarter
Det tror jeg ikke er så enkelt, det er jo ikke ting som er i salg i dag akkurat.

Det er jo forholdsvis enkelt å få hekta det hele sammen med overganger hit og dit, men jeg vil ha noe kompakt og enkelt, siden jeg skal drasse det med meg når jeg filmer.
Biltema har 12v lithium batterier til motorsykkel og sånn til en grei pris, små og lett å flytte på, god garanti og kjappere en kinagreiene.

https://www.biltema.no/bil---mc/bilb...tiumbatterier/