Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1650
Nei ikke sånn til datanettverk.
det jeg har bruk for er en sak som gjør at jeg kan bytte mellom 2 datamaskiner, men fortsatt bruke samme skjerm, tastaur, mus, høytalere(må ikke)....

noen som vet hva noe sånt enten heter, eller hvor jeg kan få tak i noe sånt?

meite
Better than thou.
Du får ikke en som du kan bruke på alle de forskjellige. Du kan derimot kjøpe en for hver enkel ting.
Clahs Ohlson har noe saker.. jeg er egentlig på jakt etter det samme selv, så hvis du kommer over noe bra som funker så si gjerne ifra =)
du får enten en manuell eller en elektronisk switch, den elektroniske er langt dyrere, men også tryggere.

Clas Ohloson har disse, men også flere.

32-1248:
Mus-, tastatur- og monitoromkobler, 2-veis, for PS/2 / HD15F-kontakt. Manuell omkobler for mus, tastatur og monitor. Utstyrt med 3 kontakter HD15F for monitor, 3 kontakter PS/2 for mus og 3 kontakter PS/2 for ...

32-2860:
Elektronisk mus, tastatur & monitoromkobler, 2-veis for PS/2 & HD15F tilkobling. Elektronisk omkobling av mus, tastatur og monitor, noe som muliggjør en langt sikrere omkobling mellom datamaskinene. Med 2 x HD15M

[COLOR=red]link » [/COLOR]http://www.clasohlson.no/shop/store/...33642#N0q1q3q7
Komplett har også switchboks for å dele to maskiner/en skjerm. Det som er kjipern er at kabler er _dyrt_!!
Originally posted by LurveLeif
Komplett har også switchboks for å dele to maskiner/en skjerm. Det som er kjipern er at kabler er _dyrt_!!
Vis hele sitatet...
Har du en ca. pris?
Latsabb! Hvor langt er det fra nFF til Komplett på webben

Men siden jeg er i det snille hjørnet idag:

Focus Automatisk switch 2-1 (2PC-->1skjerm) 1198,- (ca...)
Kabelsett 2meter pr stk (må ha to seff....) 231,- (ca...)

Så man kan omtrent kjøpe mus, tastatur og skjerm ekstra for den prisen der. Men det tar jo rimelig mye mindre plass da...

Vet ikke prisen på Clas, men det er sikkert billigere. Og dårligere.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
depich du er en engel! takker!
nå var det en manuell jeg så etter, for jeg har støtt på de automatiske og de var... uhm.. ossen skal man si det... vell de så ikke ut som de tålte å dette på gulvet...

meite
Jeg har prøvd den manuelle på Clas Ohlson, og likte ikke kvaliteten på bildet som kom ut.

Kan hende det var pga kablene som var dårlige skjermet... men jeg kan ikke anbefale den.
Leverte den tilbake forresten.

Sitter med en Raritan Switchman på jobben nå, og den er helt kurant. Kablene koster ganske mye ja.

Vi fikk den vel gjennom Tech.no.
Jeg bruker en Manhattan data transfer switch, som tar skjerm, mus og tastatur, og har støtte for opptil fire dataer. Jeg er stort sett fornøyd med den, selv om det ikke funker å bruke mus på to maskiner med den.