Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4833
Nå i dag da jeg skule sjekke avisen oppdaget jeg til min store forskrekkelse og sinne denne saken http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l#.T5lvSTdhic0

Hva synes dere freaks?
Jeg mener at det så lenger er ok for begge parter så kan purken holde munn og heller drive og etterforske de virkelige sakene.

Her har vi ran,drap,narko og voldtekter så ikke blir fulgt opp? Men bruke noen tusen kr og en jurist og to på dette her ?

Synes at Russen burde fått kose seg at purken burde holde seg langt inni h..... vekke (unnskyld utrykke men)
Hvis personene som ble "kidnappet" hadde anmeldt saken, måtte politiet tatt saken seriøst - men så lenge de ser på det som en morsom seanse, klarer jeg faktisk ikke forsvare ressursbruken. Russen burde allikevel skjerpe seg noe...
Herregud. Dette burde jo ikke være en sak? Russ som har gjort skøyerstreker mot bekjente, uten at noen har noe større problem med det, uten at noen ønsker noen innblanding, og så skal plutselig politiet blandes inn? Bortkastede ressurser.
Jeg synes ikke dette er greit... Dersom jentene ikke er med på det!

Disse jentene syntes bare dette var gøy, og da kan politiet bare holde seg langt unna! Dette har de ikke noe med, og dette har de ingen grunn til å sløse ressurser på... De gjør på en måte ikke jobben sin i det hele tatt i denne situasjonen.
Dette er jo vanlig i russetiden, er enig med deg.

''Vi hadde det bare løye'' dårlig oversettelse fra rogaland dialekt?
Politiet driter på draget.

De har ingen sak lenger med mindre offrene anmelder de.

Men syntes det er greit at politiet reagerer, viser at de følger med og får resten til å tenke seg om 2 ganger før de finner på lurt igjen.
Så lenge de er med på dette selv skjønner jeg ikke hvorfor noen skal legge seg opp i det.

Men en annen ting er når de ikke er med på det, så tar ofte russ å gjør liknende ting.
Ser ut som mange tror at loven ikke gjelder for de, og at de kan gjøre som de vil med en gang de får på seg den rød buksa.
Er selv russ i år, bare sier at noen drar den litt for langt.

Men ja, skjønner ikke hvordan de kan ta tak i dette når det er frivillig.
Sist endret av RainbowDash; 26. april 2012 kl. 18:11.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Akkurat denne saken burde ikke etterforskes siden jente var med på det men hele saken er usmakelig mener jeg og russen burde skjerpe seg.
Kanskje dette er en tankevekker.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Synes russen bare blir mer og mer patetisk for hvert år som går.
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Synes russen bare blir mer og mer patetisk for hvert år som går.
Vis hele sitatet...
Er helt enig, men synes det blir for gale av Politiet og anmelde dem pga noe de gjorde så var godkjent av begge parter. Bruke ressurser og penger på en slik sak

Synes dette bare blir og vase vekk skattepengene våres på helt feil måte.
Greit nok at russen skal kose seg, men da jeg så filmsnutten fikk jeg syke flashbacks til August Underground Mordrum og annet sadistisk materiale. Så overhodet ikke bra ut. Selvom stygge drittunger har på seg røde bukser og lue, betyr ikke det at man kan driver å herse rundt så mye de vil.
Skulle tro man var litt mere voksen når man var ferdig med vgs.
Ser ikke helt problemet, dersom jentene var med på det. Når det er sagt, så hadde blitt et helvete dersom jeg hadde blitt utsatt for noe sånn.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Dumt spørsmål; men hva i helvete betyr "løye"? Gøy?
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Dumt spørsmål; men hva i helvete betyr "løye"? Gøy?
Vis hele sitatet...
ja. titegn.
Haha, synes dette så veldig morro ut jeg. ser ikke noe galt i dette med mindre de hadde skadet dem eller de ikke har vert med på det.

Dette er helt bak mål, politiet bør skjerpe seg og ta tak i det som er viktig. Skal man ikke ha det morro lenger? de bør kansje vaske opp etter seg og slippe løs jentene.

Hvis jeg skal drepe noen skal jeg be noen om og teipe fast noen jenter i en benk og dynke dem med egg og mel så kansje jeg slipper at politiet bryr seg om meg
Husk at det ikke er sikkert disse jentene synes dette var like ålreit som de sier. Det er ikke nødvendigvis lett for én eller flere av dem å si ifra at de ikke likte det når alle andre bare så på det som gøy.
Problemet er at politiet ikke tror på at jentene var med på det. Er jo sosialt selvmord for jentene å si noe annet enn at de var med på det.
Var vel senest i går ei stakkars jente blei sendt på legevakta for å sjekke om hu hadde brukket ribbein etter et ufrivillig møte med stavanger-russen.
Frister og starte med "russe-raiding" og gi russen en liten smak av sin egen medisin.

Årets russetips; husk reservedekk i kongeparken(1 er somregel 3 for lite).
Sitat av Bemu Vis innlegg
Var vel senest i går ei stakkars jente blei sendt på legevakta for å sjekke om hu hadde brukket ribbein etter et ufrivillig møte med stavanger-russen.
Frister og starte med "russe-raiding" og gi russen en liten smak av sin egen medisin.

Årets russetips; husk reservedekk i kongeparken(1 er somregel 3 for lite).
Vis hele sitatet...
wait a minute... driver de og punkterer bildekk?!?!?! hva i helvette har skjedd med russen?
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bemu Vis innlegg
Var vel senest i går ei stakkars jente blei sendt på legevakta for å sjekke om hu hadde brukket ribbein etter et ufrivillig møte med stavanger-russen.
Frister og starte med "russe-raiding" og gi russen en liten smak av sin egen medisin.

Årets russetips; husk reservedekk i kongeparken(1 er somregel 3 for lite).
Vis hele sitatet...
Har du fått med deg disse ??? http://www.youtube.com/watch?v=l7cf7RucrrM
Disse har tatt tipset ditt
Personlig mener jeg disse gikk langt over streken, men hvis jentene oppriktig talt synes dette var "løye", så skjønner jeg ikke hvorfor Politiet vil ta opp sak. På en annen side så er det en del som har skjedd i år som er mye verre enn dette! De bør heller ha en holdningskampanje eller noe slikt for russen, samt et møte for lærere og ansvarlige, for å sette klare grenser for russen, fordi det er mye dritt som har skjedd dette året.
Nå er jeg ganske heldig da, men det er mange som har fått kjipe russetider og skoleår pga. russen i år, så dere som hadde en problemfri tid på VGS og som russ skal være fornøyde.
Happy Buddha
Sitat av insertnamehere Vis innlegg
Skulle tro man var litt mere voksen når man var ferdig med vgs.
Vis hele sitatet...
Du er ikke voksen før du tør å leke barnslig
Dette viser nok en gang at prioriteringene til det norske politi er helt på jordet >_> snakk om å bruke tida fornuftig du...!
Sist endret av Kimstah; 26. april 2012 kl. 22:59.
Blir veldig provosert av meningsløse drittsaker. Er de for late til å gjøre noe ordentlig arbeid? ja.
Dette er en av de mange grunnene for at jeg ikke liker purken.
Er det ulovlig å binde fast hverandre og kline klissete mat på kroppene sine?
Ser ut som jeg og samboeren må finne ny helge-aktivitet.
Sitat av Bemu Vis innlegg
Omvendt
Vis hele sitatet...
Hvem faen punkterer dekkene på bilene til russen?!? ærlig talt... greit at ikke alle liker russen men det må da være grenser...

Sitat av Freestyler Vis innlegg
Blir veldig provosert av meningsløse drittsaker. Er de for late til å gjøre noe ordentlig arbeid? ja.
Vis hele sitatet...
de kan vertfall ikke komme med ''vi har ikke nokk ressusjer tilgjengelig til og etterforske saken, desverre'' lenger. de kunne heller ha brukt pengene på voldtekts saker synes jeg...

Sitat av iSkurk Vis innlegg
Dette er en av de mange grunnene for at jeg ikke liker purken.
Vis hele sitatet...
jeg har nå mistet all respekt for purken, så jeg er veldig enig med deg.
Har ikke lest alle kommentarene og dette er svar til trådstarters første post.

Det er bra at politiet starter etterforskning på eget iniativ. Dette begrunner jeg med at det faktisk var politiet selv som hjalp jentene løs, og de oppfattet ikke denne situasjoen som humoristisk.

En annen ting som er bra er at dette skal etterforskes. Hvor mange tror du ikke lyver til politiet eller ikke snakker om noe siden de føler seg truet eller kjenner personen(e) godt?
Dersom man faktisk leser artikkelen, ser man følgende:

Ironisk nok var det en sivil politimann som hjalp de fastteipede jentene i Sørmarka med å komme seg løs. Han pratet med jentene og oppfattet ikke at jentene selv syntes dette var morsomt. Politiet ønsker nå å snakke med jentene.

- Jentene sier selv at de synes dette var morsomt. Endrer dette noe?

- Det negative med disse sakene er at de ofte kjenner hverandre og ikke tør å anmelde saken. Etterforskningen vil vise om jentene syntes dette var morsomt eller ikke, sier leder for ordensseksjonen, Jane Kristine Bakken.


Med andre ord, kan det jo tenkes at det er mer til historien enn selve overskriften. Det er kun en måte å finne ut av det på og det er å innlede en etterforskning.
Takk til dåttkom som ser ut til å faktisk ha lest mer enn overskriften.
Det får være grenser, når jeg var russ brukte vi vannballonger/pistoler å hadde vannkrig, og festet når det passet seg.

Mange av russen idag fortjener virkelig å få kutta opp dekkene sine med den oppførselen de har.
Bra at politiet bruker litt av skattepengene våre på dette, andre som ser dette på youtube blir kanskje innspirert til å gjøre det samme med noen som ikke syns det er "gøy".
Aftenposten følger opp med:
- Jentene har sagt de var med på leken?

-Ja, De motsatte seg ikke å bli kidnappet. Men også de syns det gikk litt langt. Man kan nok få inntrykk av at dette var litt mer ubehagelig enn de har gitt uttrykk for i media, sier Johansen.


De sier andre ting i avhør enn det de sier i media.
Sitat av dåttkom Vis innlegg
Dersom man faktisk leser artikkelen, ser man følgende:

Ironisk nok var det en sivil politimann som hjalp de fastteipede jentene i Sørmarka med å komme seg løs. Han pratet med jentene og oppfattet ikke at jentene selv syntes dette var morsomt. Politiet ønsker nå å snakke med jentene.

- Jentene sier selv at de synes dette var morsomt. Endrer dette noe?

- Det negative med disse sakene er at de ofte kjenner hverandre og ikke tør å anmelde saken. Etterforskningen vil vise om jentene syntes dette var morsomt eller ikke, sier leder for ordensseksjonen, Jane Kristine Bakken.


Med andre ord, kan det jo tenkes at det er mer til historien enn selve overskriften. Det er kun en måte å finne ut av det på og det er å innlede en etterforskning.
Vis hele sitatet...
Du gjør lurt i å lese litt mer enn overskriften. De fleste gjør seg opp en mening etter å lest ingressen. Da får de gjerne et grunnlag til å klage på ressursbruk noe som gjør dagen lysere for enkelte.
Kvalitetspoeng til deg!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
I tillegg til at politiet vil forsvare disse jente på grunnlag av at politiet selv mener seansen gikk for langt, kan etterforskningen til politiet også ha en preventiv effekt. I forfjor i Stavanger var der en stygg russehendelse, da en jente ble skutt i øyet utenfor Hetland VGS på Mariero. Ryktet gikk at det var anti-russ som skjøt fra en "sivil bil," det er likefullt en skade satt i sammenheng med russefeiringen.

Jeg forstår politiet i Stavanger veldig godt om de vil være synligere i år.

VG.no: Etterforsker voldtekt av 14-åring. Semi off-topic.