Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 801
Vel, det er strøm til HK, alle komponenter sitter ordentlig, pcen starter ikke.
starter heller ikke ved å trekke ut powerbutton eller hva det heter, å kun sette noe metall mellom de 2 pinsa.

Kanskje prosessor som har tatt kveld?

jeg er ikke ekspert så trenger litt noobvenlig guide



=)
Sist endret av Sixpounder; 15. juni 2011 kl. 07:57.
Definer starter ikke. Får du ikke bootet, eller er det absolutt ikke liv i maskinen? Ved sistnevnte får ikke maskinen din strøm, ergo prøv med ny PSU.
Mulig powerknappen er defekt?
Prøv å ta ut kontaktene som er koblet til selve kabinettet på PC'n og kortslutt pinnene som tilsvarer power.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Definer starter ikke. Får du ikke bootet, eller er det absolutt ikke liv i maskinen? Ved sistnevnte får ikke maskinen din strøm, ergo prøv med ny PSU.
Vis hele sitatet...
den døde. ingen boot, ingenting. LED på HK lyser, betyr ikke det at den får strøm?

men kan stikke å hente ny power supply soonish.

Sitat av Oneblo Vis innlegg
Mulig powerknappen er defekt?
Prøv å ta ut kontaktene som er koblet til selve kabinettet på PC'n og kortslutt pinnene som tilsvarer power.
Vis hele sitatet...

Sitat av Sixpounder Vis innlegg
starter heller ikke ved å trekke ut powerbutton eller hva det heter, å kun sette noe metall mellom de 2 pinsa.
Vis hele sitatet...
Skal et HK kunne starte alene? tok ut cpu,gpu å alt untatt hdd, å den startet fremdeles ikke. Men HK LED lyser. :< jeg skjønner ikke bæret.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
den døde. ingen boot, ingenting. LED på HK lyser, betyr ikke det at den får strøm?

men kan stikke å hente ny power supply soonish.






Skal et HK kunne starte alene? tok ut cpu,gpu å alt untatt hdd, å den startet fremdeles ikke. Men HK LED lyser. :< jeg skjønner ikke bæret.
Vis hele sitatet...
Beklager, man blir treg med 36 søvnløse timer.

Til TS: Ta ut alt man ikke behøver for å starte en PC og prøv deg ut derifra.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Beklager, man blir treg med 36 søvnløse timer.

Til TS: Ta ut alt man ikke behøver for å starte en PC og prøv deg ut derifra.
Vis hele sitatet...
no worrie=)

gjorde det. skal hente nytt hk cpu å psu snart for å kombinere litt. kanskje jeg kommer fram til noe.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
no worrie=)

gjorde det. skal hente nytt hk cpu å psu snart for å kombinere litt. kanskje jeg kommer fram til noe.
Vis hele sitatet...
Hadde du prøvd å bare starte PSU alene?
Her er en video for å teste om PSU'en faktisk kan starte:
http://www.youtube.com/watch?v=5FWXgQSokF4
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zaim Vis innlegg
Hadde du prøvd å bare starte PSU alene?
Her er en video for å teste om PSU'en faktisk kan starte:
http://www.youtube.com/watch?v=5FWXgQSokF4
Vis hele sitatet...
yaaa! psuen har gått til helvette ifølge den videoen. ikke ser den ut i måneskinn heller, full av kattehår å greier.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
yaaa! psuen har gått til helvette ifølge den videoen. ikke ser den ut i måneskinn heller, full av kattehår å greier.
Vis hele sitatet...
Da er det vel på tide å bytte, evt. er det garantisak ?
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Da er det vel på tide å bytte, evt. er det garantisak ?
Vis hele sitatet...
ja på tide. ingen garantisak, den har sikkert tillhørt oldefaren min.
Derfor er det smart å sjekke/teste gamle datadeler før man skal bruke de i et nytt system. Dette gjelder spesielt strømforsyninger som er slitte og og mest sansynlig gir for lite strøm eller er ustabile.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
but yea, oppe å kjører igjen med midlertidig psu på noe å 350w.
må kjøpe ny anyways. Takk for hjelpa <3


Sitat av Wilyes Vis innlegg
Derfor er det smart å sjekke/teste gamle datadeler før man skal bruke de i et nytt system. Dette gjelder spesielt strømforsyninger som er slitte og og mest sansynlig gir for lite strøm eller er ustabile.
Vis hele sitatet...
Skal jeg huske til nestegang=)
Sist endret av Sixpounder; 15. juni 2011 kl. 14:35.