Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3125
Heisann, skal til Russland om ikke så altfor lenge... og kom plutselig til å tenke på om jeg kan bruke mobilen min der, har triband på telefonen, men kun kontantkort, funker dette i utlandet, eller er det bare abonoment som funker der?
er nesten sikker på at du kan bruke kontakt kort der, før var det ikke sånn men nå trur jeg det er blitt sånn.
Joda, saa lenge du har penger paa kortet burde det gaa fint. Jeg og en kompis befinner oss i Moskva for oeyeblikket og kan bruke mobilen her.
blir vel ganske dyrt vis noen skal svare?? men du snackpack har dem snus i moskva??
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av SnackPack
Joda, saa lenge du har penger paa kortet burde det gaa fint. Jeg og en kompis befinner oss i Moskva for oeyeblikket og kan bruke mobilen her.
Vis hele sitatet...
Ahhh, nice... Skal til St, Petersburg jeg da.. hehe

tror de ikke har snus i Russland, mener det forbudt i alle land bortsett fr ai norge og sverige..
Tror ikke de i norge betaler ekstra for aa ta imot samtaler fra russland, men skal ikke si for sikkert.

Har bare vaert her i en dag og har derfor ikke giddet aa lete ennaa. En russisk kompis av meg i Norge mente de solgte det her paa Ikea. Tok med meg en strut fra Gardermoen jeg, for sikkerhets skyld

Btw, st. Petersburg er dritfint. Men man foeler seg noe amputert naar man ikke snakker saa godt russisk. Snakker du russisk forresten ?
Sist endret av AntonSR; 31. august 2007 kl. 17:59.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av SnackPack
Tror ikke de i norge betaler ekstra for aa ta imot samtaler fra russland, men skal ikke si for sikkert.

Har bare vaert her i en dag og har derfor ikke giddet aa lete ennaa. En russisk kompis av meg i Norge mente de solgte det her paa Ikea. Tok med meg en strut fra Gardermoen jeg, for sikkerhets skyld

Btw, st. Petersburg er dritfint. Men man foeler seg noe amputert naar man ikke snakker saa godt russisk. Snakker du russisk forresten ?
Vis hele sitatet...
nope språk ekke helt min ting ass... kan greit engelsk, men tviler på at er så utbredt i St, Petersburg, gleder meg til Russland ass:P

en annen ting, åssen er det med strøm i Russland, er det vanlig 220 volt stikkkontakter?, kom til å tenke på det nå hehe
Smarteste er vel å kjøpe en kontantkort i Russland og bruke det til å motta/ringe med. Da vil jeg tro at du minst halverer mobilutgiftene der.
Hvilket mobilselskap har du kontantkort fra? Sjekk websidene til aktuelle selskap. F.eks www.netcom.no eller www.telenor.no/mobil så finner du priser og oversikt over hvilke land man kan bruke kontantkort i.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av moridin
Hvilket mobilselskap har du kontantkort fra? Sjekk websidene til aktuelle selskap. F.eks www.netcom.no eller www.telenor.no/mobil så finner du priser og oversikt over hvilke land man kan bruke kontantkort i.
Vis hele sitatet...
oki, den er grei, takk skal du ha. tenkte ikke på det i det hele tatt jeg hehe... Fikk litt noia når jeg plutselig muligens ikke kunne bruke mobil i over en uke hehe....
har telenor btw. og fant priser..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjøp deg et russisk kontantkort. Det koster lite, og gjer det billigere å ringe. Å bruke norsk mobilabbonement/kontantkort i utlandet er for å sei det forsiktig dyrt.
Sitat av vidarlo
Kjøp deg et russisk kontantkort. Det koster lite, og gjer det billigere å ringe. Å bruke norsk mobilabbonement/kontantkort i utlandet er for å sei det forsiktig dyrt.
Vis hele sitatet...
hmm, så jeg kan kjøpe ett telenor kontant kort i russland?`er det det du mener ? :P
Nei, du kjøper et simkort i russland som du setter inn i mobilen og ringer med.
Sitat av steinarlima
Nei, du kjøper et simkort i russland som du setter inn i mobilen og ringer med.
Vis hele sitatet...

Kan norske folk gjøre det i utlandet? Hvordan er det med å vise leg i land som Russland og Polen ogsånn?
Ja, det har gått fint i flere land jeg har prøvd i hvert fall. Tror ikke du trenger tenke så mye på legg og sånt, tror det holder at du sier du er norsk.
Sitat av steinarlima
Ja, det har gått fint i flere land jeg har prøvd i hvert fall. Tror ikke du trenger tenke så mye på legg og sånt, tror det holder at du sier du er norsk.
Vis hele sitatet...
Så da kan man registrere med falskt navn?
Hvorfor vil du det? Vet ikke om du trenger registrere noe navn engang. I Kenya f.eks var det bare å kjøpe et simkort i en butikk og stappe det inni i telefonen,
St. Petersburg er en by med over en million innbyggere, NOEN snakker Engelsk. Paa hoteller og slikt finner du folk som snakker litt Engelsk, men i butikker og slikt er det nok mest Russisk det gaar i.
Sitat av SnackPack
St. Petersburg er en by med over en million innbyggere, NOEN snakker Engelsk. Paa hoteller og slikt finner du folk som snakker litt Engelsk, men i butikker og slikt er det nok mest Russisk det gaar i.
Vis hele sitatet...
oki, takk for informasjoen:P glder meg til å dra til St. Petersburg... skal bli nice.. =)