Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1171
Jeg gikk til PPT på barneskolen 80 tallet. Jeg er fryktelig nysgjerrig på hva de skrev om meg og om den jeg gikk til hadde kommentarer om meg og min oppførsel, og om vedkommende hadde mistanke om at ting ikke var som de skulle.

Dette er vel så lenge siden at det er tapt?
Sitat av Schizotyp Vis innlegg
Jeg gikk til PPT på barneskolen 80 tallet. Jeg er fryktelig nysgjerrig på hva de skrev om meg og om den jeg gikk til hadde kommentarer om meg og min oppførsel, og om vedkommende hadde mistanke om at ting ikke var som de skulle.

Dette er vel så lenge siden at det er tapt?
Vis hele sitatet...
Jeg henta ut papirer fra BUP/PPT som er fra siste halvdel av 90-tallet for noen år siden. Jeg tror nok de finnes en plass. Hør med Bup eller PPT (om det eksisterer enda da).
Right on!
Sitat av Schizotyp Vis innlegg
Right on!
Vis hele sitatet...
La meg gi deg en heads-up, det kan være lurt å la vær. Jeg kan ikke lese papirene da blir jeg rett og slett syk. Du må regne med at det kan være både feil info og antagelser som de kan basere veldig mye på å som ikke nødvendigvis er heldig. Har du mistanke om det anbefaler jeg sterk å la være.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av NokErNok Vis innlegg
La meg gi deg en heads-up, det kan være lurt å la vær. Jeg kan ikke lese papirene da blir jeg rett og slett syk. Du må regne med at det kan være både feil info og antagelser som de kan basere veldig mye på å som ikke nødvendigvis er heldig. Har du mistanke om det anbefaler jeg sterk å la være.
Vis hele sitatet...
Det er nok sant, jeg vet at veldig mye som er skrevet om meg og det som FORTSATT blir skrevet om meg av barnevernet og familiehjelp er forvridd og mye er nok smørt ekstra på og noe til og med usant

Men jeg tror det finnes en lov som sier at dokumenter skal bli slettet etter 6 år, tror jeg ække helt sikker
Sist endret av 1Rapper; 20. november 2023 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Det er nok sant, jeg vet at veldig mye som er skrevet om meg og det som FORTSATT blir skrevet om meg av barnevernet og familiehjelp er forvridd og mye er nok smørt ekstra på og noe til og med usant

Men jeg tror det finnes en lov som sier at dokumenter skal bli slettet etter 6 år, tror jeg ække helt sikker
Vis hele sitatet...
Nei det blir nok ikke slettet etter 6 år. Dette hadde gitt problemer for folk skm eventuelt skal søke uføretrygd. Der må man kanskje dokumentere langt tilbake i tid alt ettersom hva man søker ufør for.
Jeg har tross alt henta ut 20 år gamle papirer fra psykiatri.
Sist endret av NokErNok; 20. november 2023 kl. 01:10.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Oja, tenkte ikke på ting som uføretrygd
Ta kontakt med helse sør,øst,nord,vest og be om å få tilsendt journal + papirer fra ppt og bup. Gjorde dette selv tidligere i år og det kan ta noe tid siden dette må lokaliseres, kopieres og sendes.

Papirene jeg etterspurte var fra siste halvdel av 90-tallet.
Karaktererpapirene lagres vel et sted til evig tid? Skulle da bare mangle.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av atom Vis innlegg
Ta kontakt med helse sør,øst,nord,vest og be om å få tilsendt journal + papirer fra ppt og bup. Gjorde dette selv tidligere i år og det kan ta noe tid siden dette må lokaliseres, kopieres og sendes.

Papirene jeg etterspurte var fra siste halvdel av 90-tallet.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det for ungdommer nå til dags?
Jeg tror kommunene lagrer dokumenter i 10 år, så blir alt sendt til fjernarkiv hvor det blir liggende til dommedags morgen. Helt teknisk hvordan det fungerer tror jeg er ulikt kommune/fylkesnivå.

Overgangen til elektroniske dokumenter og skanning har sikkert gjort det enklere siden jeg lurte på dette sist.

https://www.arkivverket.no/for-arkiv...fylkeskommuner
Kult brukernavn, vi er en sjelden forekomst! Lykke til med oppdagelsesferden!
Sitat av NokErNok Vis innlegg
La meg gi deg en heads-up, det kan være lurt å la vær. Jeg kan ikke lese papirene da blir jeg rett og slett syk. Du må regne med at det kan være både feil info og antagelser som de kan basere veldig mye på å som ikke nødvendigvis er heldig. Har du mistanke om det anbefaler jeg sterk å la være.
Vis hele sitatet...
Takk. Ja det er noe jeg har tenkt på. Men jeg føler at dette er puslebiter som jeg må få på plass.



Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Kult brukernavn, vi er en sjelden forekomst! Lykke til med oppdagelsesferden!
Vis hele sitatet...
Takk bro