Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 5765
Når jeg kommer hjem fra skolen eller jobb setter jeg meg ned foran dataen for å spille litt, jeg synes det er avslappende, men mine foreldre mener jeg er spillegal fordi det er det eneste jeg gjør mener de. Men hvis jeg hadde sittet foran tven hadde de ikke reagert like sterkt... Og de mener det er ekstra gale fordi det er krigsspill. Men hvor går grensen til spillegalskap?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Når du prioriterer spill framfor viktigere ting, da er du spillegal. Enkelt og greit.
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Når jeg kommer hjem fra skolen eller jobb setter jeg meg ned foran dataen for å spille litt, jeg synes det er avslappende, men mine foreldre mener jeg er spillegal fordi det er det eneste jeg gjør mener de. Men hvis jeg hadde sittet foran tven hadde de ikke reagert like sterkt... Og de mener det er ekstra gale fordi det er krigsspill. Men hvor går grensen til spillegalskap?
Vis hele sitatet...
Mulig å utdype litt mer for å øke sjansen for å få noen fornuftige svar eller? :P Hva er f.eks "sette seg ned og spille litt"? Lyver foreldrene dine når de sier at du spiller hele tiden..? Kan du bli direkte provosert eller aggresiv når spillet ikke går din vei? Har du andre interesser enn å spille? Etc...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
du har et prblem når spilling går utover skole og jobb, en enkel måte og finne ut om du har et problem er og selv bestemme deg for og ta en uke uten pc, klarer du dette kan du si at du ikke har noe problem, men merker du at det blir tungt og du har et savn har du et problem, for best mulig effekt bør du ha pc'en tilgjengelig, slik at det kun er viljestyrke som styrer om du sitter på pc'en eller ikke.
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Når jeg kommer hjem fra skolen eller jobb setter jeg meg ned foran dataen for å spille litt, jeg synes det er avslappende, men mine foreldre mener jeg er spillegal fordi det er det eneste jeg gjør mener de. Men hvis jeg hadde sittet foran tven hadde de ikke reagert like sterkt... Og de mener det er ekstra gale fordi det er krigsspill. Men hvor går grensen til spillegalskap?
Vis hele sitatet...
Foreldre er helt på tuppa når det kommer til spill ofte. Selv jobber jeg og går på skole, så dagene er stort sett ganske fylt opp, men når jeg er hjemme er det krise at det er PC'n som blir brukt. Jeg har kommet frem til at: Jeg jobber, jeg går på skole, jeg bruker fritiden på spill, fordi det har jeg lyst til, stfu gtfo, jeg blir ikke breivik av det
erlend456's Avatar
Trådstarter
Jeg er på skolen til halv fire hver dag ca, tirsdag og torsdag er jeg på jobb rett etter skolen fram til 20.00, da setter jeg meg ned når jeg kommer hjem isteden for å sette meg foran tven, etter en halvtime eller litt lengre får jeg som regel beskjeden at data er det eneste som står i hodet på meg....

Mandag, onsdag og fredag er jeg på trening, får kanskje tid til å gå på dataen litt hvis jeg ikke har lekser. Velger data foran tv igjen.
Man er spillegal når man ikke innser det selv.
Jeg mener man ikke er spillegal selvom man spiller heledagen, så lenge man ikke har noe man skulle ha gjort.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
du har et prblem når spilling går utover skole og jobb, en enkel måte og finne ut om du har et problem er og selv bestemme deg for og ta en uke uten pc, klarer du dette kan du si at du ikke har noe problem, men merker du at det blir tungt og du har et savn har du et problem, for best mulig effekt bør du ha pc'en tilgjengelig, slik at det kun er viljestyrke som styrer om du sitter på pc'en eller ikke.
Vis hele sitatet...
Var i lillehammer en uke uten internet, hadde laptop med, men brukte den kun til å se film ene dagen med kjæresten min. Ellers lå jeg på gruppe med en gjeng som hadde med seg prosjektor og Xbox, eg var nesten aldri på hytten vår. men hos min kjærestes sin. Måtte selvfølgelig sove i egen hytte da
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Man er spillegal når man ikke innser det selv.
Vis hele sitatet...
jeg hadde mistanke om at jeg kunne ha et problem, og tokk kontakt med kyndige personer, som sa det jeg sa i mitt tidligere innlegg, og jeg har ikke et problem, men sitter på pc'en mye av tiden, og synets dette er gøy.
Og tar en uke vekk fra pc i ny og ne, og det er egentlig skikkelig deilig og ikke sitte på pc også
Shooting expert
BrageP's Avatar
Man har et problem når spillingen begynner å få negative konsekvenser for deg. Leste en nederlandsk studie, som foreslo å ikke behandle "gaming" på samme måte som folk som gambler for mye o.l. Det viste seg at de fleste som spilte for mye dataspill hadde sosiale problemer, og at gamingen var en (dårlig) erstatning.

Når de fikk et bedre sosialt liv, avtok interessen for spilling.
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Man er spillegal når man ikke innser det selv.
Vis hele sitatet...
Så hvis man innser det selv er man ikke spillegal?
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Man er spillegal når man ikke innser det selv.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg spiller dataspill mellom en halvtime og en time om dagen. Jeg mener selv at jeg ikke er spillegal, men etter din definisjon er jeg jo det?
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Så hvis man innser det selv er man ikke spillegal?
Vis hele sitatet...
Det stemmer
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Det stemmer
Vis hele sitatet...
Totally makes sense.
Hvist du tror du er spillgal, er du ikke. hvis du ikke tror du er spillegal, er du.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Så jeg er spille gal da som prøver å forsvare meg når min mor sier jeg er spille gal som setter meg ned for å spille isteden for å se på tv? Hvordan kan jeg da forsvare meg, hvis jeg infomøte det får jo hun det akkuratt som hun vil og det ender med at jeg aldri kan slå på data når je er hjemme? Men tv er greit? Det er jo en skjerm det også...
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Det stemmer
Vis hele sitatet...
Nemlig.

De som oppsöker hjelp for spilleavhengighet gjör det for moro skyld?
erlend456's Avatar
Trådstarter
Så det er en tapt sak uansett hva jeg gjør...?
jeg sitter lett 6-7 timer om dagen forran pc'en og spiller. Om noen spørr om jeg vil bli med på fest så sier jeg ja, kino så sier jeg ja osv.. jeg har ikke mye å gjøre på hverdagene så jeg sitter og spiller. Når kjærsten min eller min mor sier at jeg spiller mye så spørr jeg dem bare hvor mye de ser på tv, da de sitter å ser like mye på det som jeg spiller pc.

Det kommer ikke ann på hva du gjør og hvor mange timer du gjør det, er du en oppegående person som går på jobb/skole å har et normalt sosialt liv er du ikke spilleavhengig.

Agressiv kan vel alle bli av spill ? om jeg dør u skyrim fordi jeg gjorde en dum feil kan jeg bli forbanna.. men er man spillegal fordiom ?

er man fotballgal om man blir sur fordi laget de heier på taper? e
erlend456's Avatar
Trådstarter
Så jeg er over grensen for spillegal?
For å finne ut om man er "spillegal" må man først definere spillegal.
Om man definerer det, er det lett å vite om man er det eller ikke.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
du har et prblem når spilling går utover skole og jobb, en enkel måte og finne ut om du har et problem er og selv bestemme deg for og ta en uke uten pc, klarer du dette kan du si at du ikke har noe problem, men merker du at det blir tungt og du har et savn har du et problem, for best mulig effekt bør du ha pc'en tilgjengelig, slik at det kun er viljestyrke som styrer om du sitter på pc'en eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hmm... Jeg personlig har sittet uten pc i hele dag pga familie bursdag osv. Kjenner jeg har lyst til å stikke innom og se hva som skjer her i verden/freak etc. Vil det da definere meg som datagal/spillegal? Jeg bruker gjerne x-antall timer daglig på pcen... Og når jeg er uten, har jeg lyst til å dette innom etter noen timer. Men jeg får ikke dette til å stå i konteksten med å være avhengig, aka "spillegal". Dette er jo en av mine store hobbyer / lidenskaper. Hvem har ikke lyst til å drive med hobbyen si så ofte som mulig ? Kan hende jeg faktisk er så spillegal at jeg skriver dette i ren "galskap" og fornektelse men...

Beklager litt knotete innlegg men skriver på en jævlig iPad av mangel på noe bedre... Familien er eple skadet...

Edit : lol! Trodde jeg skrev mye, brukte en evighet på å Skrive dette på ipaden... Så for meg den veggen med tekst, men var knapt nok et avsnitt... Touch er ikke tingen å skrive mye på i lengden hvertfall!
Sist endret av CHillZoNE; 21. april 2012 kl. 01:22.
ABB (titegn)
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Jeg er på skolen til halv fire hver dag ca, tirsdag og torsdag er jeg på jobb rett etter skolen fram til 20.00, da setter jeg meg ned når jeg kommer hjem isteden for å sette meg foran tven, etter en halvtime eller litt lengre får jeg som regel beskjeden at data er det eneste som står i hodet på meg....

Mandag, onsdag og fredag er jeg på trening, får kanskje tid til å gå på dataen litt hvis jeg ikke har lekser. Velger data foran tv igjen.
Vis hele sitatet...
Om dette er tilfelet ville jeg ikke kalt deg spillegal. En person som er spillegal spiller gjerne flere timer om dagen, og har ikke lyst til å gjøre annet. Som meg, f.eks.

Sitat av Androyd Vis innlegg
ABB (titegn)
Vis hele sitatet...
Mener du at han er spillegal? Jeg er ingen ekspert, men jeg tror ikke han er spillegal, bare gal.
Sist endret av Eplekjekk; 21. april 2012 kl. 01:30.
Å være spillegal er ikke noe binært. Men er ikke enten eller. Det er ulike grader, noen har en svak grad av spillavhengighet - mens andre har en større grad av spilleavhengighet. Så spørsmålet blir ikke så enkelt.

Personlig definerer jeg en person som spillegal hvis han tenker på spill når han ikke spiller. F.eks. når man er på skolen eller jobb. Kanskje ikke hele tiden, men innimellom. Men dette er da i en svak grad - og heller ikke et problem. Altså ingenting å bekymre seg over.

Videre har man stor grad av spillavhengighet - hvor man prioriterer spill over viktige ting. Og velger å heller bruke tiden på å spille enn å jobbe (skole eller arbeidsplass). Da er det et stort problem.

Man har også mange grader i mellom her, f.eks. at man fint klarer å jobbe med skole og komme segp å jobb - men man prioriterer spill ovenfor å være sosial med venner.

- Dette var bare noen få eksempler på å vise at det ikke er så enkelt og binært som folk sier. Man kan ikke bare si "Når er man spillegal?" - for da er svaret mitt; nesten alle gutter i dag er spillegale. Det er mye mer relevant å spørre: "Når blir dataspill et problem?"
erlend456's Avatar
Trådstarter
Vil dere definere meg som spillegal?
Jeg ville ikke definere deg som spillegal, du har ett liv utenom, du går på trening, er ute med venner etc. Som spillegal jobber du (kanskje ikke) kommer hjem, og gamer i 8 timer -> legger deg -> game/jobb.

Blir du rastløs uten å game?

Kan jeg spørre hvor gammel du er, vanlig blant foreldre å si "du er spillegal"
erlend456's Avatar
Trådstarter
Fyller 18 i august...
Med bakgrunn i hva du skriver virker det ikke som at du er "spillegal" eller at spillingen har blitt et problem, du har som sagt et sosialt liv, trener og går på skolen - samtidig som du egentlig spiller ganske lite hver dag.

Egentlig så tror jeg at det heller ligger hos foreldrene dine som muligens innehar negative holdninger og dårlige assosiasjoner rundt spill, og ikke evner å se på det som en vanlig hobby. Dette med bakgrunn av at de aksepter at du ser på TV over lengre tid, mens det ikke er aksept for at du er på datamaskinen i en halv time.

Dog hvis du føler deg rastløs og/eller aggressiv når du ikke har muligheten til å spille og derav rett og slett må spille for å "fungere" slik at dette igjen går ut over sosiale forhold, jobb, skole o.l så er dette det jeg anser som spilleavhengighet.

Egentlig ganske naturlig at foreldre assosierer spill med noe negativt med tanke på all den negative mediaomtalen spill får, spill blandes alltid inn i grove forbrytelser når gjerningspersonen har spilt voldelige spill, på lik linje med store deler av befolkningen
Sist endret av Tnh; 21. april 2012 kl. 03:00.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Er for eksmepel på hytten nå, uten tilgang til spill, føler meg ikke rastløs eller noe sterk trang til å spille. Har sittet og sett på film da, og svart av og til her på freak. Tv titting har jeg gjort med foreldre nå. Og freak.no har blitt gjort på iPhone. Men jeg kan anse meg selv som ikke spillegal, så lenge jeg ikke føler trang og rastløshet for det. Og ikke sitter i unormalt lenge med spilling som mer en 1-2 timer dagen ca? Sitter som regel 1 time de gangene jeg får tid, noen ekstra timer på lørdager kanskje.
Så hva er forskjellen på "spillegal" og "spillavhengig" ?
Why so serious?
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Jeg er på skolen til halv fire hver dag ca, tirsdag og torsdag er jeg på jobb rett etter skolen fram til 20.00, da setter jeg meg ned når jeg kommer hjem isteden for å sette meg foran tven, etter en halvtime eller litt lengre får jeg som regel beskjeden at data er det eneste som står i hodet på meg....

Mandag, onsdag og fredag er jeg på trening, får kanskje tid til å gå på dataen litt hvis jeg ikke har lekser. Velger data foran tv igjen.
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene!
Det er umulig for oss å si hvorvidt du har et problem eller ikke. Dataspill er ett helt ok tidsfordriv på linje med fotografi og frimerkesamling. For noen er det også en idrett. Dersom du synes at du har for lite tid i livet ditt til ting du vil gjøre kan du prøve å slutte å spille en liten tid, bare for å se hva du da velger å fylle tiden med. Om dette er konstruktive ting kan du kanskje vurdere å slutte. Om du heller fyller tiden din med tv-serier eller annen asosial atferd har du kanskje for få venner elns. Igjen vanskelig å si noe om herfra.

Når det kommer til dette med voldsspill er det nok slik at noen ytterst få blir negativt påvirket av dette. Selvsagt kunne de også ha blitt påvirket av voldsfilmer ol. Dette er egentlig ikke noe jeg kan noe om, men om du tar deg god tid til å lete på internett finner du nok mange lovende studier å fremstille for foreldrene dine.

Dette innlegget baserer seg på egne erfaringer gjennom en oppvekst med mye dataspill.
Sist endret av brunost; 21. april 2012 kl. 03:26.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Sitat av brunost Vis innlegg
Det er umulig for oss å si hvorvidt du har et problem eller ikke. Dataspill er ett helt ok tidsfordriv på linje med fotografi og frimerkesamling. For noen er det også en idrett. Dersom du synes at du har for lite tid i livet ditt til ting du vil gjøre kan du prøve å slutte å spille en liten tid, bare for å se hva du da velger å fylle tiden med. Om dette er konstruktive ting kan du kanskje vurdere å slutte. Om du heller fyller tiden din med tv-serier eller annen asosial atferd har du kanskje for få venner elns. Igjen vanskelig å si noe om herfra.

Når det kommer til dette med voldsspill er det nok slik at noen ytterst få blir negativt påvirket av dette. Selvsagt kunne de også ha blitt påvirket av voldsfilmer ol. Dette er egentlig ikke noe jeg kan noe om, men om du tar deg god tid til å lete på internett finner du nok mange lovende studier å fremstille for foreldrene dine.

Dette innlegget baserer seg på egne erfaringer gjennom en oppvekst med mye dataspill.
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke er noen å være eller at jeg ikke har jobb eller skole som jeg må få gjort går tiden til tv, data helst. Kunne lest, men har null interresse for bøker, leser hjemme pc blader, ellers er det nyheter på nett det går i, innenfor data, og allmen nyheter. Er så ofte jeg kan med kjæresten min, for det er noe jeg setter høyest.
Er ikke begrepet "spillegalskap" noe media som oftest bruker når det kommer til hasardspill (lykkespill)? Når det kommer til diverse lykkespill så er det jo en kjent sak at mennesker greier å ruinere seg og sine i en kombinasjon av overdrevent spill og uflaks. I den sammenheng føler jeg det ikke er belegg for å overføre det til andre som spiller data- og tv-spill kun for underholdningsverdien og ofte også det sosiale aspektet. At foreldre kan kalle barna sine "spillegale" er likevel ikke så unaturlig. Har nok blitt omtalt som det selv under oppveksten, men det skyldes sannsynligvis at "gaming" til nå har vært en aktivitet som dagens foreldre ikke er vant med i fra sin egen oppvekst. Går man lenger tilbake ble ungdom omtalt som satanister og lignende av de eldre, fordi de var tilhengere av visse band og artister. For ikke å snakke om hvor stigmatiserende selve ordet "galskap" er, og ABB-saken gjør ikke det noe bedre.

Men det skal sies at jo mer tid man bruker på spill (eller noe som helst annet), jo mindre tid bruker du på noe annet. Med andre ord så er det veldig relativt hvorvidt overdreven spilling har en negativ effekt på livet ditt eller ikke. Selv har jeg brukt majoriteten av fritiden min i ungdomstiden på datamaskinen, uten at det har hatt særlig negative konsekvenser for utdanning eller sosialt liv. Men hverdagen min ville nok sett drastisk annerledes ut om den tiden var brukt på noe annet, uten at jeg angrer på det.

Poenget mitt er at hva gjelder hvor mye tid du bruker på å spille, avhenger av dine egne prioriteringer. Når det er sagt så vil nok alle anbefale å sette utdanning og/eller jobb foran spilling, det samme gjelder ditt sosiale liv. Men du kjenner din egen livssituasjon best, så det er jo til sist dine valg (refererer til trådstarter her). Syns uansett at man kan droppe begrepet "spillegalskap", hvertfall i denne sammenhengen.
Hvis du ikke juger, og det er som du skriver at det ikke blir så mye som et par timer om dagen en gang, er det ikke spillegalskap.

Det er bare sunt å spille -litt-. Bra hjernetrim, dessuten er det bedre å gjøre noe selv enn å la tv'en tenke for deg, ikke sant. Si det til foreldra dine. Det blir det samme som å løse sudoku eller kryssord .. ikke akkurat likt, men du skjønner poenget.

Det er spillegalskap når du sitter oppe for lenge om natten og det begynner å gå utover livet ditt negativt. Da må du bare kutte det ut, det spiser opp tiden.
Sist endret av Taurean; 21. april 2012 kl. 09:12.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du ikke juger, og det er som du skriver at det ikke blir så mye som et par timer om dagen en gang, er det ikke spillegalskap.

Det er bare sunt å spille -litt-. Bra hjernetrim, dessuten er det bedre å gjøre noe selv enn å la tv'en tenke for deg, ikke sant. Si det til foreldra dine. Det blir det samme som å løse sudoku eller kryssord .. ikke akkurat likt, men du skjønner poenget.

Det er spillegalskap når du sitter oppe for lenge om natten og det begynner å gå utover livet ditt negativt. Da må du bare kutte det ut, det spiser opp tiden.
Vis hele sitatet...
Okei, takker for alle svar det går no ikke negativt utover livet mitt
hvis du møter på Jobb, skole og trening er du vel ikke spillegal. en spillegal er vel en som prioriterer å spille foran utdanning, jobb og trening.

Ser ut til at du bare spiller når du har litt døtid. du burde sette deg ned og forklare foreldrene dine at du heller vil spille istede for å se tv.
Jeg vil ikke kalle det spillegal, men spillavhengig. Man kan også være hekta. Husker at på ungdomsskolen var jeg spillavhengig av WoW. Mye av dagene spilte man. Som oftest snakket vi bare wowrelaterte ting på fritiden med venner.

Husker at jeg nesten ikke klarte å se en film ferdig engang før man hoppet rett på dataen og spilte igjen. Det gikk ut over skole og karakterer siden man spilte istedet for å gjøre lekser eller lese til prøver.

Husker en sommer der man spilte hele natten med venner. Så dro vi ut og snakket om wow. Vi planla hva vi skulle gjøre osv, så dro vi hjem og spilte videre hele natten.

Jeg spiller enda wow, men ikke så mye som før. Når man først spiller wow, kan man gjerne spille et par timer. Men det suget etter å spille er ikke der mer, noe jeg er glad for.
Når du ikke tenker på annet en spilling når du driver med noe, om det er en aktivitet ute eller med venner kan du kalle deg avhengig som er et annet or for spillegal.
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Man er spillegal når man ikke innser det selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har en venn som er spillegal, velger bort ting "irl" for å spille, han er fullt klar over det selv men han får ikke gjort noe med det. Ergo du tar feil
Ok Bako123 har tatt feil, nok om det. men trådstarter skulle vel egentlig få mer oppmerksomhet.

Spør foreldra om hvor mye du sitter, (deres mening) om dem sier 5-6 timer tar de feil hvis du har ikke juger. men om 2 timer det er liksom lite for noen men 2 timer er bare ikke akseptabelt og kalle spillegal.
Så om man tror man er spillegal så er man ikke spillegal men da er du ikke spillegal så du er spillegal?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Når du slutter å spise.
Eg var spillegal, Eg satt i hjemme og raidet i World of warcraft og fant på unnskyldninger etc for å ikkje gå ut å treffe venner. Eg slutta med treniga og satt heller å spillte, eg var totalt hekta på WOW. Kom ikkje til middag før lenge etterpå den var kalde. E mista kjæresten min, og det var eg som gjorde det slutt for å få meirt tid til spillet. (sjukt, ja og eg vviste da)

Men eg lot det heldivis aldri gå ut over skole livet og jobb ettervert som eg fikk det. Men det var netter eg kun hadde 2-3 timer søvn og så gjekk på jobb.

Dette er noe som eg vill kalle spillegalskap.

Husker ein film eg såg på youtube om ein kar som har lagd ein film om livet sitt og spillavhengighet. Korleis han mista allle vennene sine og kun raidet for å få disse idiotiske (lilla) (epic) (WTF) mislykka tinga inne i spillet. Eg som han følte han det var status å ha det bedre itema enn andre. Akuratt det sammme som dreiv meg og i det spillet. Væra bedre enn andre.

etter 6 år i spillet for min del, klarte eg å rive emg vekk i frå det. og eg hadde det tungt med å bygge og kretsen min etterpå. Venner, familie etc.

Nå Sitter eg fortsatt ein del på pc, men det er pga eg synest det er bedre for meg enn tv. For eksempel, lager eg middag kvar dag. (bur for meg sjølv nå) Går ut med venner når eg har tid til det. Og eg inviterer og venner med ut. ikkje berre dei som må dra meg ut. Så om du vill sitte på pcen noen timer før seng istade fopr på sjå på 21.00 nyhetene som far din sikkert ser eller Hotel cæsar som kanskje mora di ser så kan du ikkje klandres som spillegal.

Personli, synest det er meir socialt å snakke med noen i ein ingame chat enn å sjå på hotel cæsar der ein ikkje får noe nytt ut av.
Sist endret av gondron; 23. april 2012 kl. 14:11.
Vil si at man er avhengig når man prioriterer spilling fremfor sosialt liv, altså venner, familie osv.
Jeg sitter lett over 4 timer dagen bak skjermen, men om noen ber meg om å hjelpe til eller ta en pause gjør jeg det. Kan også helt glemme av Pc'en og sitte noen timer bak TV'en når jeg er syk (for eksempel i dag). Det går egentlig ikke så mye i spilling som mamma og pappa tror. Selv om du sitter mye bak Pc'en så betyr det ikke at du spiller mye.
Sist endret av Mkvarner; 23. april 2012 kl. 14:33.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hmm... Jeg personlig har sittet uten pc i hele dag pga familie bursdag osv. Kjenner jeg har lyst til å stikke innom og se hva som skjer her i verden/freak etc. Vil det da definere meg som datagal/spillegal? Jeg bruker gjerne x-antall timer daglig på pcen... Og når jeg er uten, har jeg lyst til å dette innom etter noen timer. Men jeg får ikke dette til å stå i konteksten med å være avhengig, aka "spillegal". Dette er jo en av mine store hobbyer / lidenskaper. Hvem har ikke lyst til å drive med hobbyen si så ofte som mulig ? Kan hende jeg faktisk er så spillegal at jeg skriver dette i ren "galskap" og fornektelse men...

Beklager litt knotete innlegg men skriver på en jævlig iPad av mangel på noe bedre... Familien er eple skadet...

Edit : lol! Trodde jeg skrev mye, brukte en evighet på å Skrive dette på ipaden... Så for meg den veggen med tekst, men var knapt nok et avsnitt... Touch er ikke tingen å skrive mye på i lengden hvertfall!
Vis hele sitatet...
Ingen som vill påpeke/diskutere på dette altså?
Du har fått freak syndromet. Den eneste løsninga er å sperre deg inne på et rom og tvinge deg til å se på MLP.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tror Paradise hotell er værre... og en mere grusom straff!