Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4120
Hei!

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å ta med seg flyttelass til utlandet? Det som vil være mest nødvendig for min del, er å få med seg en stasjonær pc. Jeg må selv ta fly selvfølgelig.

Hva vil være mitt beste alternativ?

Ta ut de mest vitale delene, som er mulig å få med seg i håndbagasje, som cpu, gpu osv. og kjøpe resten nytt?

Vil det være billigere å sende hele greia i posten? Hva er sjansen for at dette blir ødelagt før det kommer frem?

Eller vil det være andre løsninger som er bedre?
Spørsmålet er hvilket utland du skal flytte til? For er det dyrere der å kjøpe ny enn den i Norge så er det greit å ta den med seg. Men om du skal flytte langt så er det kanskje bedre å vurdere å kjøpe en ny der. Og heller ha med en extern harddisk med det innholdet du kan savne.

Pakker du alt skikkelig inn så burde det som regel gå greit i posten. Jeg har sendt utrolig mye rart til Filippinene. Inkludert brudebildet av mine foreldre i ramme og glass. Det kom fram helt greit det.

Skal du frakte møbler og lignende så kan du trygt sende pc'n i kontainer sammen med møblene. Så dette blir spørsmål om behov.
Awesome
Trådstarter
Det er evn. til Irland, hva prisene ligger på der har jeg ingen anelse om. Om det blir, så blir ikke noe møbler tatt med, så container utgår da selvfølgelig.

Vil det være problematisk å få med seg pc-deler som håndbagasje på fly?
Om du er skikkelig uheldig.... "OH SHIT; KJØLEPASTA PÅ PROSESSOREN, TROR VI MÅ TA DENNE HER ALTSÅ, KAN JO VÆRE SPRENGSTOFF"
Jeg bodde i Wales i ett år, og vi kjørte tingene mine ned med bil. Har du mulighet til dette?
Kjøp møbler der nedw, ta md pcn i kofferten. Tipper du ska studer der? Drit i å ta altmulig ned... Hver ferie tar du med en stor ting...
Sitat av kaktusen Vis innlegg
Kjøp møbler der nedw, ta md pcn i kofferten. Tipper du ska studer der? Drit i å ta altmulig ned... Hver ferie tar du med en stor ting...
Vis hele sitatet...
og når du til slutt skal flytte hjem så sitter du med et enormt lass og stort problem :-). Neida, det går an å planlegge seg ut av det også.

Ville forøvrig også sjekket hva det koster å sende den i posten, da har du den antageligvis ikke fra dag én. Det er dog bedre enn å fly med et tonn bagasje.
Jeg har fløyet GB til Norge en del ganger med stasjonær datamaskin (heldigvis er de dagene over) - da alltid som innsjekket bagasje. Aldri vært et problem. Et par ganger sendt som spesialbagasje (fordi de etter sigende skal få litt bedre behandling) og et par ganger bare i en bag pakket inn i klær osv.

Alltid gått bra.
Send den med bagasjen i flyet og tegn en "flytteforsikring" der du har dine forsikringer. Går pc`en i stykker under transport så har du jo dekning for dette, evt sjekk om reiseforsikringen din dekker den (må helt sikkert ta noen forhåndsregler som god innpakning, merket koffert osv).
Awesome
Trådstarter
Takk for tips alle sammen!

Sitat av lefsaker Vis innlegg
Jeg bodde i Wales i ett år, og vi kjørte tingene mine ned med bil. Har du mulighet til dette?
Vis hele sitatet...
Nei, det er desverre utelukket.

Sitat av kaktusen Vis innlegg
Kjøp møbler der nedw, ta md pcn i kofferten. Tipper du ska studer der? Drit i å ta altmulig ned... Hver ferie tar du med en stor ting...
Vis hele sitatet...
Skal ikke studere, men jobbe. Eneste jeg planlegger og ta med er klær o.l, samt det som er mulig av pc-utstyr.
Sist endret av Volch0k; 12. januar 2012 kl. 21:42.