Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 11249
elevatormusician
sorrY's Avatar
Ja, sånn tenker jeg akkurat nå. Fra fredag til lørdag ble det noen striper pepper. Igjen. Nå har kroppen, etter noen dager på sofaen med overspising og dårlige tv-serier, endelig blitt nogenlunde igjen.
Så kommer det evige dritet. Imorgen har jeg avtalt å bli med noen kompiser ut. Jeg VEIT at de er streite og at det ikke kommer til å bli noen som helst spørsmål om hverken det ene eller det andre bortsett fra shotter og flatfyll. Og jeg ELSKER å feste sånn.
Men når den siste halvtimen kommer, og byen begynner å stenge og folk skal hjem eller på nach melder den sinnsyke trangen seg.. "Jeg vil jo ikke stoppe nå.."

Er det noen som (selvfølgelig er det det) opplever det likedan? Eller som evnt kanskje har noen tips til å unngå den sinnsyke trangen til å fortsette festen? Jeg veit jo at jeg kan holde meg unna drikkinga, men det er jo kjedelig det også.. Hvor lenge vil det ta før jeg kan ta meg en pils igjen om jeg tester en heelt nykter periode på alt av rusmidler? Har tatt pepper sporadisk i noen år, men aldri over flere dager og aldri i armen.

Ikke ha amfetamin tilgjengelig. Kvitt deg med det du har.
Er mange som opplever det slik. Alkohol tar dømmekraften din og kaster den i søpla. Det er jo derfor ingen tidligere rusavhengige kan drikke alkohol, ikke at du har vært det altså.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg koser meg ute en til to ganger i uka, men noen ganger (kanskje 1 gang i mnden) ramler jeg utpå å drar på nach med feil folk. Det ender ALLTID i samme tralte med moro fram til 10-11 på morgenen etter, også et helvete i 1-2 dager. Jeg fatter bare ikke hva det er som skjer med hjernen når man er så jævla innstilt på å drite i noe annet enn alkohol på forhånd, men så plutselig, på slutten av kvelden kommer den evinnelige trangen til å fortsette fordi det er KJEDELIG å gi seg.

Dumme hjerne.
Finnmarking
Kan du ikke fortsette ut på formiddagen med bare alkohol? Vi tar som regel ikke kveld før i 8-9 tiden morgenen etter når vi setter igang(vi setter igang hver helg), og da bælmer vi kun sprit og øl.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=253463

Dere kan dele litt erfaringer; mye samme problematikk

Lykke til! Når du "spontant" faller for fristelsen er det et varselstegn...
Sitat av sorrY Vis innlegg
Vel, jeg koser meg ute en til to ganger i uka, men noen ganger (kanskje 1 gang i mnden) ramler jeg utpå å drar på nach med feil folk. Det ender ALLTID i samme tralte med moro fram til 10-11 på morgenen etter, også et helvete i 1-2 dager. Jeg fatter bare ikke hva det er som skjer med hjernen når man er så jævla innstilt på å drite i noe annet enn alkohol på forhånd, men så plutselig, på slutten av kvelden kommer den evinnelige trangen til å fortsette fordi det er KJEDELIG å gi seg.

Dumme hjerne.
Vis hele sitatet...
Been there, done that. Svaret på problemet er skremmende enkelt: Slutt å drikk.
"MEN! Jeg liker jo så godt å festeee!!!". Da må du ta konsekvensene av å feste. Så enkelt er det.

edit: Amfetamin er latterlig skadelig for psyke og fysikk, så det går en liten stund uten nevneverdige problemer (Jeg tenker på langtidseffekter av hard festing), så sitter du enda dypere i det.

Ikke tråkk i egen dritt. Det lønner seg ikke på sikt.
Sist endret av zhpongl; 17. august 2013 kl. 00:03.
Min anbefaling blir at du tenker langsiktig.

Du skriver selv du er svak for rusen.

Tror du selv det egentlig og faktisk er en god idè å gå ut på byen i morgen? Vil dine venner fremdeles være dine venner om du ikke blir med dem? Vil du, på sikt, utvikle bedre vaner hvis du går ut på byen i morgen? Vil du si det er den eneste måten å belønne deg på i livet, med en tur ut på byen?

Spør deg selv disse spørsmålene noen ganger og svar ærlig. Det koster ikke penger heller.
Sist endret av Taurean; 17. august 2013 kl. 00:06.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Min anbefaling blir at du tenker langsiktig.

Du skriver selv du er svak for rusen.

Tror du selv det egentlig og faktisk er en god idè å gå ut på byen i morgen? Vil dine venner fremdeles være dine venner om du ikke blir med dem? Vil du, på sikt, utvikle bedre vaner hvis du går ut på byen i morgen? Vil du si det er den eneste måten å belønne deg på i livet, med en tur ut på byen?

Spør deg selv disse spørsmålene noen ganger og svar ærlig. Det koster ikke penger heller.
Vis hele sitatet...
Helt gratis. Det er både vondt og vanskelig å være ærlig med seg selv - spesielt om man helst ikke vil være ærlig. For meg virker det som om TS har et begynnende (om ikke allerede?) rusproblem.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Helt gratis. Det er både vondt og vanskelig å være ærlig med seg selv - spesielt om man helst ikke vil være ærlig. For meg virker det som om TS har et begynnende (om ikke allerede?) rusproblem.
Vis hele sitatet...
Det som gir meg håp er at han ber om hjelp. Han ønsker egentlig ikke å bruke rus.

Det betyr at han har en følelse av at han ikke vil ta rus. Han må lære seg til å lytte til DEN følelsen, og ikke den umiddelbare følelsen av å innta rus. På sikt, som du skrev i forrige innlegg, vil den følelsen av å ikke innta rus føles bedre enn den man får av å innta rus over lang tid.

Og ja, det er spesielt vanskelig å være ærlig med seg selv -når man ikke vet bedre-.

Jeg kan også dele med TS at jeg har prøvd amfetamin selv, dog bare et par ganger, og jeg har blitt skremt fra videre bruk fordi jeg følte jeg mistet min egen personlighet. Det tok to uker før jeg følte jeg "fant" meg selv igjen.
Sist endret av Taurean; 17. august 2013 kl. 00:15.
speed er til hverdagsliv og jobb,yter bedre da.
I helgen slapper man av og overspiser iskrem.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Du sier selv at du ikke har kontroll, så jeg støtter han over som sier at du bare skal kvitte deg med det.

Hvis du er avhengig av noe så må du bare holde det borte fra deg mens suget ikke er der og kaste det bort siden du vet at du kommer til å skyte når suget er der.

Hilsen gutt som liker mat. (Vet det ikke er det samme but still.)
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
speed er til hverdagsliv og jobb,yter bedre da.
I helgen slapper man av og overspiser iskrem.
Vis hele sitatet...

http://cdn.ebaumsworld.com/picture/jimboburnsy/MethAmphetamine.png

Samt et par dyre turer til tannlegen etterhvert Hvis man ikke allerede har brukt det opp
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
speed er til hverdagsliv og jobb,yter bedre da.
I helgen slapper man av og overspiser iskrem.
Vis hele sitatet...
"Speed får meg til å funke bedre" er en like selvfølgelg tanke for speedfreaker som "det var ikke et fly som traff pentagon 9/11" er for stonere.

Når de er oppi det selv mener dem alle andre er idioter, men merkelig nok forsvinner illusjonen samtidig som missbruket.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
"Speed får meg til å funke bedre" er en like selvfølgelg tanke for speedfreaker som "det var ikke et fly som traff pentagon 9/11" er for stonere.

Når de er oppi det selv mener dem alle andre er idioter, men merkelig nok forsvinner illusjonen samtidig som missbruket.
Vis hele sitatet...
Nå generaliserer du ganske kraftig, men forstår hva du mener. Jeg vil der i mot si meg uenig. Jeg bruker (ikke misbruker) cannabis, jeg tror også at 9/11 var en 'falsk' og planlagt aksjon fra USA.
Alle som virkelig har tatt en nærmere titt på dette PERSONLIG vil komme til samme konklusjon, når du ser alle fakta og hører på (nøytrale) mennesker som var der. Det er faktisk ingen diskusjon..
Jeg vet kanskje ikke hvordan 'stonere' tenker, ettersom jeg ikke misbruker det på denne måten. Det skal også sies at jeg tenkte på denne måten før jeg begynte å røyke.


Et lite argument for å røyke:
Det virker som om man stopper å røyke weed, så stopper man å tenke. I hvert fall på den måten som man gjør når man røyker.. Jeg pleier personlig å få faaar mer ut av tankene mine, når jeg røyker, enn når jeg ikke gjør det.
Men det er kanskje ikke det vi diskuterer..
Det er også stor forskjell på et stoff som får deg til å tenke anerledes og speed / dårlig sammenligning var vel poenget mitt.
Sist endret av PsycoactiveSubs; 17. august 2013 kl. 06:31.
Sitat av PsycoactiveSubs Vis innlegg
Nå generaliserer du ganske kraftig, men forstår hva du mener. Jeg vil der i mot si meg uenig. Jeg bruker (ikke misbruker) cannabis, jeg tror også at 9/11 var en 'falsk' og planlagt aksjon fra USA.
Alle som virkelig har tatt en nærmere titt på dette PERSONLIG vil komme til samme konklusjon, når du ser alle fakta og hører på (nøytrale) mennesker som var der. Det er faktisk ingen diskusjon..
Jeg vet kanskje ikke hvordan 'stonere' tenker, ettersom jeg ikke misbruker det på denne måten. Det skal også sies at jeg tenkte på denne måten før jeg begynte å røyke.


Et lite argument for å røyke:
Det virker som om man stopper å røyke weed, så stopper man å tenke. I hvert fall på den måten som man gjør når man røyker.. Jeg pleier personlig å få faaar mer ut av tankene mine, når jeg røyker, enn når jeg ikke gjør det.
Men det er kanskje ikke det vi diskuterer..
Det er også stor forskjell på et stoff som får deg til å tenke anerledes og speed / dårlig sammenligning var vel poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis weed som har gjort deg til den du er, men det har neppe hjulpet. Å påstå at alle som gjør litt Research vil mene det samme som deg om 9/11.. tja... God bedring.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Det er ikke nødvendigvis weed som har gjort deg til den du er, men det har neppe hjulpet. Å påstå at alle som gjør litt Research vil mene det samme som deg om 9/11.. tja... God bedring.
Vis hele sitatet...
Vel, har du gjort research på det?
Sitat av PsycoactiveSubs Vis innlegg
Vel, har du gjort research på det?
Vis hele sitatet...
Kom deg til _helvette_ ut av tråden! TS skriver om et seriøst problem han har også skal du begynne og ta opp paranoid dritt du har fått for deg når du har vært stein? Skjerp deg!


Om topic:

Jeg har slitt litt med samme problem ts og jeg sluttet å drikke. Jeg holdt meg 100% nykter i 3/4 mnd. Jeg her også helt sluttet å drikke/feste med de kompisene som holder på i helgene.

En annen ting som også kan hjelpe er og ikke drikke deg så drita når du først er ute på byen!

Uansett lykke til Ts.
Sist endret av zitare; 17. august 2013 kl. 09:19.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Du sier selv at du ikke har kontroll, så jeg støtter han over som sier at du bare skal kvitte deg med det.

Hvis du er avhengig av noe så må du bare holde det borte fra deg mens suget ikke er der og kaste det bort siden du vet at du kommer til å skyte når suget er der.

Hilsen gutt som liker mat. (Vet det ikke er det samme but still.)
Vis hele sitatet...
Lillegutt som tror at pepper kun er forbeholdt junkier og annet pakk.
Lærere,tømrere,kokker,byrådmsmedlemmer,stortingsrepresentant er,etc med mer bruker pepper på daglig basis.På jobb.I det skjulte.
Skriver av egen erfaring og det som hjelper meg:

Når du er avhengig av rus skal du ikke kvitte deg med det, du må erstatte det med noe annet.
Ta en skikkelig lang pause og tenk over hva du liker, hva du vil i livet ditt og hva du står med akkurat nå.
Har du en jobb? Har du barn? En hund? Liker du å reise? Tegning, musikk, konserter?

Når du finner ut av det lag et tankekart. Skriv det du har/ønsker deg i midten og skriv deretter det du trenger for å beholde eller oppnå ønsket ditt. Deretter kan du gjøre det samme med rusen. Skriv amfetamin i midten og alt du får ut av rusen, hva du mister og hvordan du føler deg etterpå.

Jeg var avhengig av minus i hele fjor. Så etter en dramatisk episode med mine foreldre stilte jeg meg selv et valg, familien eller rusen. Jeg valgte selvfølgelig familien min, og begynte etterhvert å bygge meg opp igjen med blant annet jobb.

Jeg fikk meg jobb innenfor renhold, jeg fikk samboer, vi hadde hund en liten periode, jeg ble gravid og jeg begynte å se at det går ann å være lykkelig uten å trykke i seg stoff hele tiden.

Jeg vet at alle klarer det, du må bare finne andre verdier i livet ditt som du erstatter rusen med. Når du finner noe som gjør deg lykkelig vil man automatisk jobbe for å få mer av det, og da blir det ialefall enklere å gi slipp på speeden. Se hva du har akkurat nå, i dag, og begynn å klatre deg opp der i fra. Alle begynner en plass, du må bare ikke gi opp på veien til målet ditt!
Sist endret av Wonderland; 17. august 2013 kl. 12:49.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
"Speed får meg til å funke bedre" er en like selvfølgelg tanke for speedfreaker som "det var ikke et fly som traff pentagon 9/11" er for stonere.

Når de er oppi det selv mener dem alle andre er idioter, men merkelig nok forsvinner illusjonen samtidig som missbruket.
Vis hele sitatet...
Fiffig det der :P

Jeg har ingen erfaring med speed, men opplever det på samme måten når jeg har drukket og kvelden er over - Jeg vil jo ikke slutte.. Fiks en joint! Uansett hvor bestemt jeg er på forhånd så klarer jeg å rettferdiggjøre det meste når jeg er full..
Dra ut med noen "kompiser" som respekterer valget ditt om å slutte, og ikke indirekte frister deg.

EDIT: Missforstod litt her. Det du kanskje kan gjøre i fremtiden, er jo å si i fra på forhånd at de må snakke med deg om det når du føler "suget"? Liksom hjelpe deg over på andre tanker, og minne deg på hvor dumt det er?
Sist endret av Bruskork1; 17. august 2013 kl. 13:40.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Trådstarter
Wow!

Takk for god respons folkens!
Kvelden endte med en lang prat med en god kompis, som jeg rett og slett la alle kortene på bordet for.

For å gjøre en lang historie kort så ser det ut til at jeg skal prøve å holde meg vekke fra alt som har med rusmidler å gjøre en god stund framover! Faresignalene, og konsekvensene ble tydeliggjort for meg (jeg var pinlig klar over det selv egentlig også), så jeg får bare prøve.

Ha en fin uke folkens!
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Lillegutt som tror at pepper kun er forbeholdt junkier og annet pakk.
Lærere,tømrere,kokker,byrådmsmedlemmer,stortingsrepresentant er,etc med mer bruker pepper på daglig basis.På jobb.I det skjulte.
Vis hele sitatet...
Du har dine teorier du...
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av tgod Vis innlegg
Du har dine teorier du...
Vis hele sitatet...
Teorier? Fullt oppegående mennesker bruker uppers for å komme seg gjennom jobbdagen. Det er jo ikke en "teori", det er jo velkjent! Forretningsmenn med millionlønn som tar kokain, snekkere som peiser amfetamin og lignende. Hard sannhet.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Teorier? Fullt oppegående mennesker bruker uppers for å komme seg gjennom jobbdagen.
Vis hele sitatet...
Er man virkelig oppegående når man må bruke pepper som et middel for å komme gjennom hverdagen?

Man kan fremstå som det, men er man virkelig så oppegående? hmmmmm
Sist endret av Mofse; 18. august 2013 kl. 19:12.
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Lillegutt som tror at pepper kun er forbeholdt junkier og annet pakk.
Lærere,tømrere,kokker,byrådmsmedlemmer,stortingsrepresentant er,etc med mer bruker pepper på daglig basis.På jobb.I det skjulte.
Vis hele sitatet...
Og kokain er utbredt blandt fiffen...

Om en ikke klarer jobben sin uten å måtte ruse seg er det på tide å finne seg en annen jobb. Om du personlig er veldig glad i pepper... be my guest, men for meg virker det som om du driver å glorifiserer det...
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Teorier? Fullt oppegående mennesker bruker uppers for å komme seg gjennom jobbdagen. Det er jo ikke en "teori", det er jo velkjent! Forretningsmenn med millionlønn som tar kokain, snekkere som peiser amfetamin og lignende. Hard sannhet.
Vis hele sitatet...
Først og fremst trenger ikke oppegående mennesker dop for å komme seg gjennom en arbeidsdag.

Når det er sagt så har jeg aldri lagt min tvil på at mange av landets innbyggere som bruker dop på daglig basis har en form for jobb, men det er morsomt at han måtte legge det frem som normalt at stortingsrepresentanter snoker rundt og sniffer amfetamin i arbeidstiden.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Mofse Vis innlegg
Er man virkelig oppegående når man må bruke pepper som et middel for å komme gjennom hverdagen?

Man kan fremstå som det, men er man virkelig så oppegående? hmmmmm
Vis hele sitatet...
Nja, er jo tonnevis med folk som ikke klarer seg uten koffein gjennom arbeidsdagen. Amfetamin i små doser er jo ikke så veldig mye verre enn det vil jeg tro, selv om det er mye skadeligere.

Så jo, de kan nok være svært oppegående og vil kanskje ty til ekstreme midler for å gjøre en god jobb. Akkurat som at noen tar steroider for trening.

Sitat av tgod Vis innlegg
Når det er sagt så har jeg aldri lagt min tvil på at mange av landets innbyggere som bruker dop på daglig basis har en form for jobb, men det er morsomt at han måtte legge det frem som normalt at stortingsrepresentanter snoker rundt og sniffer amfetamin i arbeidstiden.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det umulig at stortingsrepresentanter sniffer amfetamin i arbeidstiden? De er jo vanlige mennesker de også, og jeg kan garantere deg at flere stortingsrepresentanter har vært ruset på amfetamin i arbeidstiden iløpet av de siste 100 årene.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor er det umulig at stortingsrepresentanter sniffer amfetamin i arbeidstiden? De er jo vanlige mennesker de også, og jeg kan garantere deg at flere stortingsrepresentanter har vært ruset på amfetamin i arbeidstiden iløpet av de siste 100 årene.
Vis hele sitatet...
Vanligvis gidder jeg ikke engang å svare folk som snur helt rundt på ting jeg sier, men jeg har aldri sagt at det er umulig.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Skeetonez
Amfetamin i små doser er jo ikke så veldig mye verre enn det vil jeg tro, selv om det er mye skadeligere.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette utsagnet? Hvordan er det ikke mye verre, samtidig som det er mye skadeligere?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Olympic Vis innlegg
Kan du utdype dette utsagnet? Hvordan er det ikke mye verre, samtidig som det er mye skadeligere?
Vis hele sitatet...
En liten dose amfetamin fungerer vel bare oppkvikkende som jeg har forstått. På samme måte som at et par pils ikke gjør deg dritings, men heller bare litt avslappet. Poenget er ihvertfall at man kan sikkert fungere helt fint, og ikke være spesielt "ruset" om man tar små doser amfetamin.

De som går på ritalin feks går jo ikke rundt megaspeeda, nettopp fordi dosene ikke er nok til å gi de kraftig rus.

Poenget mitt var bare ruseffekten. Stoffet er jo åpenbart mye verre, men en liten dose amfetamin trenger ikke å være så mye verre enn et par kopper kaffe rusmessig.
Sist endret av Dongerino; 18. august 2013 kl. 22:00.
Vist du ikke har fått nok etter en hel kveld med festing så synes jeg du burde begynne å prioritere litt andre ting her i livet..
Sist endret av theskiesareblue; 18. august 2013 kl. 22:15.
Funfact:

Metamfetamin er et alternativ til Ritalin (methylfenidat) som brukes blant annet i USA.

Det farligste med amfetamin er at du lurer kroppen til å tro at den er våken og opplagt når den egentlig er trøtt og sliten. Til slutt vil hjerna bikke over i søvn og gi delirium som igjen kan føre til langvarig psykose. Det har noen uheldige bivirkninger ellers og (null matlyst, nedsatt spyttproduksjon etc.) men i små mengder og kontrollert bruk er det ikke spesielt farlig.

Misforstå meg rett, det ER veldig skadelig for misbrukere, men det brukes også som medisin.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Nja, er jo tonnevis med folk som ikke klarer seg uten koffein gjennom arbeidsdagen. Amfetamin i små doser er jo ikke så veldig mye verre enn det vil jeg tro, selv om det er mye skadeligere.
Vis hele sitatet...
Hva menes med dette? Snakker du egentlig imot det du påstår i samme setning?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Hva menes med dette? Snakker du egentlig imot det du påstår i samme setning?
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i posten like etter mente jeg ruseffekten. En lav dose amfetamin vil jeg tro kan sammenlignes med en moderat dose koffein. Eksempel på dette er folk som spiser ritalin for å studere osv, de blir våkne og fokusert men føler ikke særlig rus.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
En liten dose amfetamin fungerer vel bare oppkvikkende som jeg har forstått. På samme måte som at et par pils ikke gjør deg dritings, men heller bare litt avslappet. Poenget er ihvertfall at man kan sikkert fungere helt fint, og ikke være spesielt "ruset" om man tar små doser amfetamin.

De som går på ritalin feks går jo ikke rundt megaspeeda, nettopp fordi dosene ikke er nok til å gi de kraftig rus.

Poenget mitt var bare ruseffekten. Stoffet er jo åpenbart mye verre, men en liten dose amfetamin trenger ikke å være så mye verre enn et par kopper kaffe rusmessig.
Vis hele sitatet...
Kommer vel ann på hvor potent den er. Finnes speed du ikke trenger mye av for å gå våken lenge.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Så jo, de kan nok være svært oppegående og vil kanskje ty til ekstreme midler for å gjøre en god jobb. Akkurat som at noen tar steroider for trening.
Vis hele sitatet...
Dette blir som å si at man er en god idrettsutøver når man må dope seg for å oppnå gode resultater.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Som jeg sa i posten like etter mente jeg ruseffekten. En lav dose amfetamin vil jeg tro kan sammenlignes med en moderat dose koffein. Eksempel på dette er folk som spiser ritalin for å studere osv, de blir våkne og fokusert men føler ikke særlig rus.
Vis hele sitatet...
Det er greit at du tror det kan sammenlignes med en moderat dose koffein. Nå skal det sies at eksempelet ditt på at folk som spiser ritalin for å prestere bedre i skolesammenheng ikke har noe med saken å gjøre, da ritalin IKKE er amfetamin. Ja, jeg vet hva ritalin er, men det er fortsatt ikke amfetamin.

Uansett, så er det en ganske drøy påstand, så uten å linke til kilder som viser at skadevirkningene av lave doser koffein kontra lave doser ren amfetamin, gjort av seriøs forskning som tar mange faktorer i betraktning, blir det noe tynt.
Sist endret av zhpongl; 19. august 2013 kl. 11:28.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Mofse Vis innlegg
Dette blir som å si at man er en god idrettsutøver når man må dope seg for å oppnå gode resultater.

Vis hele sitatet...
I praksis blir man jo bedre enn alle andre som ikke doper seg. Om man så har kreft og bare en testikkel. Helt til du blir busta da
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Kommer vel ann på hvor potent den er. Finnes speed du ikke trenger mye av for å gå våken lenge.
Vis hele sitatet...
Nå er det dog snakk om såpass lave doser at man bare får en liten oppkvikker. Med andre ord at man tar enda mindre av stoffet hvis den er potent.

Sitat av Mofse Vis innlegg
Dette blir som å si at man er en god idrettsutøver når man må dope seg for å oppnå gode resultater.
Vis hele sitatet...
Ja? Man blir jo en fysisk god idrettsutøver av det, det er jo ingenting som skjuler det. Hadde man blitt en dårligere idrettsutøver av å dope seg så hadde det jo ikke vært vits å gjøre det. Han her sier det ganske bra.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
I praksis blir man jo bedre enn alle andre som ikke doper seg. Om man så har kreft og bare en testikkel. Helt til du blir busta da
Vis hele sitatet...
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Det er greit at du tror det kan sammenlignes med en moderat dose koffein. Nå skal det sies at eksempelet ditt på at folk som spiser ritalin for å prestere bedre i skolesammenheng ikke har noe med saken å gjøre, da ritalin IKKE er amfetamin. Ja, jeg vet hva ritalin er, men det er fortsatt ikke amfetamin.
Vis hele sitatet...
Det finnes da folk som tar amfetamin istedenfor ritalin i små doser for å studere også. De jeg kjenner som gjør det sier at de blir våken nok til å studere lengre, litt fokusert men føler lite "rus". Hva med ren amfetamin som de kan få fra legen i USA osv? Plenty med folk som tar det i sammenheng med jobb og skole, er vel et ganske stort problem der.

Sitat av zhpongl Vis innlegg
Uansett, så er det en ganske drøy påstand, så uten å linke til kilder som viser at skadevirkningene av lave doser koffein kontra lave doser ren amfetamin, gjort av seriøs forskning som tar mange faktorer i betraktning, blir det noe tynt.
Vis hele sitatet...
Dette hadde ingenting med skadevirkninger å gjøre, men ruseffekten til stoffet.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Det er greit at du tror det kan sammenlignes med en moderat dose koffein. Nå skal det sies at eksempelet ditt på at folk som spiser ritalin for å prestere bedre i skolesammenheng ikke har noe med saken å gjøre, da ritalin IKKE er amfetamin. Ja, jeg vet hva ritalin er, men det er fortsatt ikke amfetamin.
Vis hele sitatet...
http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/59123

Selv om metylfenidat og amfetamin er strukturelt forskjellige, har de temmelig lik effekt på atferd og konsentrasjonsevne.
Virkningsmekanismen for metylfenidat antas primært å være blokade av reopptak av dopamin fra den synaptiske spalte, men også reopptak av noradrenalin hemmes. Den sentralstimulerende effekten av amfetamin antas å skyldes en økning av dopamin i striatum, men i tillegg til blokkering av reopptak av dopamin og noradrenalin i den synaptiske spalten frigjøres en økt mengde av dopamin og noradrenalin direkte i den synaptiske spalten. Amfetamin er tilgjengelig både i en racemisk og en rent høyredreiende form, deksamfetamin. Effekten av den høyredreiende isomeren antas å være ca. det dobbelte av den venstredreiende levoformen.
Vis hele sitatet...
Fun fact: metamfetamin er et alternativ til metylfenidat som f.eks brukes i USA.
Sitat av tgod Vis innlegg
Først og fremst trenger ikke oppegående mennesker dop for å komme seg gjennom en arbeidsdag.

Når det er sagt så har jeg aldri lagt min tvil på at mange av landets innbyggere som bruker dop på daglig basis har en form for jobb, men det er morsomt at han måtte legge det frem som normalt at stortingsrepresentanter snoker rundt og sniffer amfetamin i arbeidstiden.
Vis hele sitatet...
Vi skal ikke lengre enn til i fjor, der to stortingsrepresentanter ble tatt for narkotikabruk. Og som vi vet, er det bare et fåtall av de som bruker som faktisk blir tatt for det. Ser på det som meget sannsynlig at det finnes stortingspolitikere som er rusa mens de er på jobb.

http://www.nationen.no/2012/09/03/ny...otika/7632776/
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6479774.ece
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av PsycoactiveSubs Vis innlegg
Nå generaliserer du ganske kraftig, men forstår hva du mener. Jeg vil der i mot si meg uenig. Jeg bruker (ikke misbruker) cannabis, jeg tror også at 9/11 var en 'falsk' og planlagt aksjon fra USA.
Alle som virkelig har tatt en nærmere titt på dette PERSONLIG vil komme til samme konklusjon, når du ser alle fakta og hører på (nøytrale) mennesker som var der. Det er faktisk ingen diskusjon..
Jeg vet kanskje ikke hvordan 'stonere' tenker, ettersom jeg ikke misbruker det på denne måten. Det skal også sies at jeg tenkte på denne måten før jeg begynte å røyke.
Vis hele sitatet...
Takk for at du understreker argumentet mitt, uten at jeg vil avspore tråden
Kan ha noen av de samme tendensene.. er litt kjedelig! Men jeg har ikke planer om å slutte akkurat nå heller, men anyways! Skal du klare og la være må du ikke ha det tilgjengelig tror jeg, og ikke være med andre enn venner som er streite :-)
Det hjelper alltid, for da vet man at man ikke kan. Og la vær og dra på nach, drikk heller kanskje litt mindre så du blir trøtt og vil hjem? Og fokuser på alle de negative tingene ved pepper haha
Hvordan går det med trådstarter? Har det blitt framgang? Husk at å ryke på en miss er ikke fullstendig nederlag. Det er hvor mye du kutter ut som er indikasjon på fremgang...
elevatormusician
sorrY's Avatar
Trådstarter
Hei alle!

Takk for all respons! Trådstarter greier seg overkommelig bra. Har vært ute en gang etter nevnte episode, og da endte det på nach, med litt feile folk. Men jeg orker ikke gi opp pga det. Jeg har fortsatt like lyst, om ikke mere, til og la det ligge. Og til de som antydet at jeg allerede har et rusproblem, så er svaret ja. Jeg er jævla glad i å drikke.

Det å sitte på kaffe og bare drikke et par og snakke om "vanlige" ting, tenner meg noe voldsomt på å kyle nedpå med sprit. Så det er vel noe mere komplekst enn bare speeden.
Nå er det over en uke siden sist fest, så jeg satser på at den gode trenden (hehe.. ja. ei uke) holder seg!

Dette er vanskelig skit, det er helt sikkert!
Sitat av sorrY Vis innlegg
Det å sitte på kaffe og bare drikke et par og snakke om "vanlige" ting, tenner meg noe voldsomt på å kyle nedpå med sprit. Så det er vel noe mere komplekst enn bare speeden.
Nå er det over en uke siden sist fest, så jeg satser på at den gode trenden (hehe.. ja. ei uke) holder seg!
Vis hele sitatet...
At du selv beskriver ditt eget problem er et stort skritt på fremgang. Det er svært positivt. Du vet at du har nå evnen til å gjøre noe med det?

Jeg tror det er det sosiale du "tenner" på, for å bruke det ordet. Det kan være likedan for meg selv. I godt lag, glemmer man bort selvkontrollen og disiplinen, og spesielt morgendagen.

Da er det viktig å "åpne hjernen" litt og tenke seg om. Tenk langsiktig. Det finnes så mange muligheter til å lære seg noe nytt, mestre ting, mennesker som IKKE har rusproblemer. Hva lærer du egentlig på disse festene du er på? Det du lærer av andre mennesker, husker du antageligvis ingenting av. Og inspirasjonen til å fortsette på nye tanker av mennesker du møter på fest, blir ofte døyvet ned av fyllesjuken dagen(e) etterpå, når dagliglivet møter en.

Løsningen ligger på et dypere plan. Det nytter ikke bare å forandre adferden. Du må forandre grunninnstillingen din.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Trådstarter
@Taurean : Du min gode venn, er et veldig fornuftig menneske!

Det går fortsatt bra, og jeg har lagt på meg 4 kg. Topp!

Heller feit og glad, enn tynn og deprimert!
Sitat av sorrY Vis innlegg
Hei alle!

Takk for all respons! Trådstarter greier seg overkommelig bra. Har vært ute en gang etter nevnte episode, og da endte det på nach, med litt feile folk. Men jeg orker ikke gi opp pga det. Jeg har fortsatt like lyst, om ikke mere, til og la det ligge. Og til de som antydet at jeg allerede har et rusproblem, så er svaret ja. Jeg er jævla glad i å drikke.

Det å sitte på kaffe og bare drikke et par og snakke om "vanlige" ting, tenner meg noe voldsomt på å kyle nedpå med sprit. Så det er vel noe mere komplekst enn bare speeden.
Nå er det over en uke siden sist fest, så jeg satser på at den gode trenden (hehe.. ja. ei uke) holder seg!

Dette er vanskelig skit, det er helt sikkert!
Vis hele sitatet...
Veldig fort gjort å ende på et slikt nach, selv blir jeg litt slik at jeg føler jeg like så greit kan dra den helt ut når jeg først er i gang. Det er for deprimerende og gi seg.. Men er du alikevell glad i alkohol så dra avgårde (hyttetur, til en annen by etc.) hvor det vil være vrient og få tilgang på annet også ta det derfra, vanskelig og gi opp både speed og alkohol samtidig.