Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 10281
Skal til Thailand i sommerferien i 1 uke, og lurer på om noen kan si meg sånn ca hvor mye penger jeg behøver for å ha det godt én uke der nede.
Blir der i 1 uke, og kommer for det meste å ligge på stranda og gå ut på kvelden, men har ingen planer om å bruke spesielt mye penger der.

Muligens 2-3 utflukter, slik som dykking med tank, bungejump etc.
Kommer til å være i Phuket eller Pattaya.

Penger til Fly, hotell og frokost skal ikke regnes med.

Ta i betraktning at jeg er en fattig 19-åring.
Sist endret av cam100; 2. mai 2012 kl. 16:03.
Du skal til svindyre plasser, så for å ha nok til horer og sprit burde du ha med ca. 30 tusen kroner.
Phuket og Pattaya er ikke Thailand. Dra et sted hvor du faktisk kan oppleve Thailand istedet for... den ødeleggende effekten massiv turisme kan ha pa et sted.
Sitat av Picard Vis innlegg
Phuket og Pattaya er ikke Thailand.
Vis hele sitatet...
Joda, både Phuket og Pattaya er i Thailand.
Trådstarter
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Du skal til svindyre plasser, så for å ha nok til horer og sprit burde du ha med ca. 30 tusen kroner.
Vis hele sitatet...
Svindyre plasser? På grunn av de mange turistene skjønner jeg prisene går opp, men det er vel betraktelig billigere i Thailand for mat,sprit og horer. Har dessuten ikke planer om å kjøpe meg eskorte hver dag heller.
30 tusen er langt over mitt budsjett,skal bare være der én uke og kommer til å ta det rolig med pengene.

EDIT: Jeg drar ikke for å oppleve kultur.
Sist endret av cam100; 2. mai 2012 kl. 16:18.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Joda, både Phuket og Pattaya er i Thailand.
Vis hele sitatet...
Det er vel heller ment som at det ikke er mye likt lenger. Og det pga at de har blir gjort om til massive turist steder. Han mener vel heller at man burde dra til et annet sted i landet hvor man faktisk kan oppleve kulturen.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Du skal til svindyre plasser, så for å ha nok til horer og sprit burde du ha med ca. 30 tusen kroner.
Vis hele sitatet...
30k på en uke?! Hells.. Jeg klarte meg fint med 10k på 15 dager. Og dette inkludert utflukter til Phi-Phi og div. andre plasser fra Phuket. Og dette var med grei shoppingspree og en god del festing i tillegg.
Om du tar med deg 10k skal det holde lenge.
Trådstarter
Sitat av Magisk Vis innlegg
30k på en uke?! Hells.. Jeg klarte meg fint med 10k på 15 dager. Og dette inkludert utflukter til Phi-Phi og div. andre plasser fra Phuket. Og dette var med grei shoppingspree og en god del festing i tillegg.
Om du tar med deg 10k skal det holde lenge.
Vis hele sitatet...
Tror du at jeg får det greit med 5-6k i lommepenger, det hadde vært nydelig, for jeg har egentlig ikke mer å bruke.
Regn med ca 1000 kr dagen så klarer du deg fint =)
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av cam100 Vis innlegg
Tror du at jeg får det greit med 5-6k i lommepenger, det hadde vært nydelig, for jeg har egentlig ikke mer å bruke.
Vis hele sitatet...
Så lenge du bare skal chille på stranda og kanskje ta en dag med fest, så klarer du deg nok med 5-6k. Bare spis på litt mer "lokale" sjapper, så er det ikke så dyrt. Ikke kjøp importstuff, ta med egen solkrem (slikt koster litt mer der) og ikke la deg lokke av bargirls.
Sitat av cam100 Vis innlegg
Tror du at jeg får det greit med 5-6k i lommepenger, det hadde vært nydelig, for jeg har egentlig ikke mer å bruke.
Vis hele sitatet...
Hvis du er der for varme, sprit, horer og barer saa er det vel et greit sted saa jeg skal ikke si noe mer paa det.

Ja, absolutt. Bare ikke gaa "crazy" fordi det er saa billig der og handle masse dritt du ikke har raad til saa skal det holde heeelt fint. En dagsbudsjetter er tingen mens du er der.
Det halvåret jeg bodde i Vietnam kom jeg jævlig langt med 400 i uka. Skal du ha horer og stuff vil jeg anbefale deg og minst dobble dette. Skal du ikke ha horer og stuff, men bare ligge på stranda og slikt kan du regne ca 100 til hotel i døgnet, pluss 10 kroner til 3 brus på stranda, 10-20 kroner til lunch, 20-25 kroner til middag, 15 spenn til øl (anbefaler å kjøpe draught beer, som er øl som ikke kom igjennom kvalitetskontrollen. Smaker fortsatt fint). Om du ikke vil drikke "dårlig" øl kan du tredobble dette.
Ta med deg 5-6k og et mastercard i tilfelle du klarer å kjøpe deg ei thai jente i fylla og ikke har nok penger å bla opp etterpå. Dumt å havne på kanten med thai mafia visst nok....
Uansett om du ikke skal kjøpe bitches n hos, så er MasterCard på tur en god idè uansett.
Vil bare minne trådstarter på at Phuket og Pattaya er på hver sin side av landet, men like skitne. Det finnes uendelig mange steder i Thailand som er bedre enn disse to plassene. Jeg var i Phuket en dag og jeg skal aldri tilbake. Til sammenligning bodde jeg på Khao Lak i to uker og i sentrum av Bangkok i 4 uker, begge steder var helt fantastiske. Nå er ikke Bangkok et sted å reise for en uke, og jeg vil nesten gå så langt å si at det ikke er verdt minst 12 timer flytur for en ukes ferie, men det er jo opp til trådstarter.

Jeg brukte vel en hundrings om dagen for mat og drikke, men det går fort litt mer når man er ute å drikker. Det er relativt dyrt med import-øl i forhold til lokalt. Det finnes ikke gode drinker å oppdrive i hele Thailand, de bruker rett og slett for mye sprit. Hvis du reiser dit på grunn av billig sprit og horer så finner du begge deler over hele Thailand, det er ikke noe som er unikt for Pattaya og Phuket.

Hvis du virkelig vil nyte livet så booker du deg live-aboard eller bungalow på Similan Islands. Da kan du snorke og dykke hver dag i helt ufattelige omgivelser. Men du skal reise ned dit mens det meste av nasjonalparker er stengt, og da er det ikke mye å oppleve der som du ikke kan få utenfor kysten av Europa midt på sommeren.
Sitat av Paa9 Vis innlegg
Det halvåret jeg bodde i Vietnam kom jeg jævlig langt med 400 i uka. Skal du ha horer og stuff vil jeg anbefale deg og minst dobble dette. Skal du ikke ha horer og stuff, men bare ligge på stranda og slikt kan du regne ca 100 til hotel i døgnet, pluss 10 kroner til 3 brus på stranda, 10-20 kroner til lunch, 20-25 kroner til middag, 15 spenn til øl (anbefaler å kjøpe draught beer, som er øl som ikke kom igjennom kvalitetskontrollen. Smaker fortsatt fint). Om du ikke vil drikke "dårlig" øl kan du tredobble dette.
Vis hele sitatet...
Random sted i Vietnam er noe ganske annet enn Phuket/Pattaya.
Var 2 uker i Krabi, brukte ca 4 - 5 tusen kroner, men da var jeg å dykket i 4 dager, 3 utflukter, en del festing, massasje og shopping.
Reiser selv til Thailand i sommer, 15 dager på Koh Samui. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke, men tar med meg 25.000 kr ned iallefall. Hotell og fly er da betalt på forhånd God tur
Reiser til Thailand 20 juni. Skal være der i 4 uker. Tar med 15.000kr å bruke der nede. Skal innom: Bangkok, Chang Mai, Chang Rai, Laos, Burma, Golden Triangel, Pattaya, Koh Chang og Kambodsja. Gleder meg noe sykt!
Kan regne ut budsjettet utifra hvor mange sucky sucky 50 dollah du er ute etter. Hvis det er ingen klarer du deg lenge på 5000-6000,-.
Fyren har ferie i en uke der nede, blir jo noe helt anderledes enn når folk bor der i mnd`vis.

Pattaya er billigere enn Phuket både i hotell,drikke,mat pluss du slipper og fly, kun en 1,5 time taxi tur.
Areca lodge er et fantastisk hotell der.
Men hold deg unna vannscootermafiaen, MANGE blir lurt av dem hver dag.

Phuket er også bra, men på en annen måte.. mer familie-turisme her, og dermed mer utflukter og ting å finne på.
Men drikke,hotell er dyrere og byen stenger tidligere pattaya.
Føler og at det mer mas ifra damene i barene at du må kjøpe drinker til dem.

Er det fest du skal, er pattaya plassen.
Forbruk er forskjellig fra folk til folk men 1000 kr dagen er mer enn nok ink. damer.
Send PM hvis du lurer på noe.
Dagsbudsjett:
  • Lunsj og middag: 50 kr
  • Pils: 200 kr
  • Thaijente (hel natt): 400 kr
  • Ymse fritidsaktiviteter, taxi etc.: 200 kr

Sum: 850 kr

Med et lite forbehold om at det er et par år siden jeg sist var der nede.
Sist endret av El-Zorro; 2. mai 2012 kl. 20:08. Grunn: addisjon, schmaddisjon
400 for ei thaijente en hel natt?

Høres ut som Thailand blir et tilskudd i rekken over feriesteder jeg snart skal besøke
men hvis du "bare" har 6000 kroner å kunne ha med, hvorfor tar du ikke bare med disse? Så får du se hva du bruker
Sitat av fletchy Vis innlegg
400 for ei thaijente en hel natt?

Høres ut som Thailand blir et tilskudd i rekken over feriesteder jeg snart skal besøke
Vis hele sitatet...
Hvis jeg forteller deg at mesteparten er "menn", er tanken noe mer avstøtende? Har lest litt av hvert her på forumet om folk som har leid med seg "thaidamer" hjem og så har det vist seg at de ikke er damer i det hele tatt.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvis jeg forteller deg at mesteparten er "menn", er tanken noe mer avstøtende? Har lest litt av hvert her på forumet om folk som har leid med seg "thaidamer" hjem og så har det vist seg at de ikke er damer i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
haha

Hadde jo vært litt av en opplevelse det Hvis man spør om de er en ladyboy på forhånd da? ^^
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Har lest litt av hvert her på forumet om folk som har leid med seg "thaidamer" hjem og så har det vist seg at de ikke er damer i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Myter, myter, og atter myter. Dette med guttejenter er blåst helt ut av proporsjoner. Det er vanskelig å gjøre feil dersom du går til en normal bar, for å si det mildt.

Sitat av fletchy Vis innlegg
400 for ei thaijente en hel natt?
Vis hele sitatet...
I følge kameratene mine som har prøvd dette: Ca 150 kr for "short time" (~1 time), ca det dobbelte for "long time" (hele natta). I tillegg kommer litt i betaling til baren og litt i taxipenger hjem, altså omtrent 400 til sammen.
Sist endret av El-Zorro; 2. mai 2012 kl. 20:48.
Sitat av gibbe Vis innlegg
F
Men hold deg unna vannscootermafiaen, MANGE blir lurt av dem hver dag.
Vis hele sitatet...
Hva er det?
OF: Herregud, mange patetiske her. Vært eneste innlegg innebæres av booze and hoes, er ikke sikkert det han er ute etter vet dere. Les hva han skal.
Er det bare meg som syns det er kvalmt å lese denne tråden? Hvor ufattelig harry er det ikke å komme fra kirsebæret på kaka og kjøpe andre mennesker fra bunnen av kaka?

Prostitusjon er et resultat av fattigdom. Utnytter man fattigdom er man et forkastelig møkkamenneske.

Og ja, jeg driver moralpreken, for det er mange her som faen meg trenger det.
Sist endret av bendiks; 2. mai 2012 kl. 21:26.
Når jeg dro, regnet jeg 1000kr dagen.

Men det viktigste er at du har MASTERCARD, fordi ting kan skje.
Husk penger til søte shemales.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Husk penger til søte shemales.
Vis hele sitatet...
HEHEHEHEH!

Åssså mårru huske på å ta "grepet" før du drar med deg guttejenta hjem!
1000kr dagen, husk at en stor prosent av jentene der består av h.i.v og andre lumske kjønnsykdommer, så pakk den godt inn i plastikk!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av bendiks Vis innlegg
Er det bare meg som syns det er kvalmt å lese denne tråden? Hvor ufattelig harry er det ikke å komme fra kirsebæret på kaka og kjøpe andre mennesker fra bunnen av kaka?

Prostitusjon er et resultat av fattigdom. Utnytter man fattigdom er man et forkastelig møkkamenneske.

Og ja, jeg driver moralpreken, for det er mange her som faen meg trenger det.
Vis hele sitatet...
Bedre at det er med en nordmann enn med en fyr med aids som kan finne på å slå henne ihjel. Hun kommer til å prostituere seg ut uansett.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva er det?
Vis hele sitatet...
Vannscootermafiaen er ulumske thaigutter som kan finne på å lure deg om du leier fra de. Viktig å lese over hva du skriver under på når du skal leie en, dette gjelder egentlig alt av kjøretøy der nede. Sjekk over vannscooteren før du hopper på og bli enige med de du leier av iht. riper/skader og lignende. En god del folk som blir robba av slikt.
På Patong Beach ble vi venner med de som driver utleie der og festa med de ofte under ferien, det er ganske greit.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Bedre at det er med en nordmann enn med en fyr med aids som kan finne på å slå henne ihjel. Hun kommer til å prostituere seg ut uansett.
Vis hele sitatet...
Kan ikke nordmenn ha Aids? Og finne på å slå noen ihjel? Hvem tenker du kan gjøre det, isåfall?

Selvsagt selger ikke jentene sex om det ikke er marked for det. Argumentet har ingen verdi i en etisk debatt som bendiks oppfordrer til.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Kan ikke nordmenn ha Aids? Og finne på å slå noen ihjel? Hvem tenker du kan gjøre det, isåfall?

Selvsagt selger ikke jentene sex om det ikke er marked for det. Argumentet har ingen verdi i en etisk debatt som bendiks oppfordrer til.
Vis hele sitatet...
Tror du disse jentene hadde solgt sex dersom de hadde mulighet til annet arbeid? Hele familier er avhengig av inntektene fra denne bransjen, og uten prostitusjon så hadde mange rett og slett ikke klart å mate seg og sine. Vi kan godt snakke etikk, men sannheten er at prostitusjon er ett nødvendig onde som sikrer overlevelsen til mange mennesker.
Sist endret av caperno; 3. mai 2012 kl. 08:49.
Sitat av caperno Vis innlegg
Tror du disse jentene hadde solgt sex dersom de hadde mulighet til annet arbeid? Hele familier er avhengig av inntektene fra denne bransjen, og uten prostitusjon så hadde mange rett og slett ikke klart å mate seg og sine. Vi kan godt snakke etikk, men sannheten er at prostitusjon er ett nødvendig onde som sikrer overlevelsen til mange mennesker.
Vis hele sitatet...
Dermed kan vi konkludere med at det er moralsk forkastelig å ikke kjøpe thaidamer i thailand?
Myntenheten er baht.

Jeg klarer meg med 20-25 000,- nok i pattaya.
Sitat av caperno Vis innlegg
Tror du disse jentene hadde solgt sex dersom de hadde mulighet til annet arbeid? Hele familier er avhengig av inntektene fra denne bransjen, og uten prostitusjon så hadde mange rett og slett ikke klart å mate seg og sine. Vi kan godt snakke etikk, men sannheten er at prostitusjon er ett nødvendig onde som sikrer overlevelsen til mange mennesker.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det hadde solgt sex uansett, siden det er såpass mye å tjene på det. Men igjen, om de ikke har noen å selge sex til må de vel finne andre måter å brødfø sine på?

Men hva er det du argumenterer for/mot egentlig? Ser ikke helt relevansen med innlegget ditt om det er etikken man skal diskutere. Selvsagt er jeg klar over at det er en utopi med en verden uten prostitusjon o.l., hvis det var det du ville få fram. Jeg synes likevel det er viktig med prinsipper.
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Dermed kan vi konkludere med at det er moralsk forkastelig å ikke kjøpe thaidamer i thailand?
Vis hele sitatet...
Slutt å tull.

Sitat av apocalypse Vis innlegg
Jeg tror det hadde solgt sex uansett, siden det er såpass mye å tjene på det. Men igjen, om de ikke har noen å selge sex til må de vel finne andre måter å brødfø sine på?

Men hva er det du argumenterer for/mot egentlig? Ser ikke helt relevansen med innlegget ditt om det er etikken man skal diskutere. Selvsagt er jeg klar over at det er en utopi med en verden uten prostitusjon o.l., hvis det var det du ville få fram. Jeg synes likevel det er viktig med prinsipper.
Vis hele sitatet...
Andre måter å brødfø sine på? Det er ikke nødvendigvis så enkelt som det er sagt. Ellers så treffer du veldig bra - det var akkurat det jeg ville frem til. Hvilke prinsipper tenker du forresten på?
Sitat av caperno Vis innlegg
Andre måter å brødfø sine på? Det er ikke nødvendigvis så enkelt som det er sagt. Ellers så treffer du veldig bra - det var akkurat det jeg ville frem til. Hvilke prinsipper tenker du forresten på?
Vis hele sitatet...
Ikke tror jeg det er enkelt! Langt ifra. Men bransjen er, imho, svært lite utviklende for landet og er en svært kortsiktig løsning på alle sett og vis.

Det jeg reagerer på hos mange er ansvarsfraskrivelsen når de kjøper sex i f.eks. Thailand. Folk burde jo tenke over det bendiks sier:

Sitat av bendiks Vis innlegg
..komme fra kirsebæret på kaka og kjøpe andre mennesker fra bunnen av kaka?

Prostitusjon er et resultat av fattigdom. Utnytter man fattigdom er man et forkastelig møkkamenneske
Vis hele sitatet...
Da mener ikke jeg det holder å si: 'Sånn er det.'. Eller 'De velger det selv.'. Man får være voksen nok til ihvertfall innrømme ovenfor seg selv hva man tar del i og hva man støtter. Prinsipper knyttet til dette var det jeg tenkte på.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Ikke tror jeg det er enkelt! Langt ifra. Men bransjen er, imho, svært lite utviklende for landet og er en svært kortsiktig løsning på alle sett og vis.

Det jeg reagerer på hos mange er ansvarsfraskrivelsen når de kjøper sex i f.eks. Thailand. Folk burde jo tenke over det bendiks sier:

Da mener ikke jeg det holder å si: 'Sånn er det.'. Eller 'De velger det selv.'. Man får være voksen nok til ihvertfall innrømme ovenfor seg selv hva man tar del i og hva man støtter. Prinsipper knyttet til dette var det jeg tenkte på.
Vis hele sitatet...
Argumentene dine hadde vært gode dersom det gjaldt menneskehandling og personer tvungen ut i prostitusjon. Dersom man selv velger yrket, enten fordi man ikke finner annet arbeid, eller fordi man liker å selge sex, så er det vel ikke det samme? Jeg er dritt lei av at denne industrien, sammen med narkoindustrien, blir uglesett og sett på som moralsk forkastelig av de som aldri har vært borti noen av delene, men som sitter der på sin høye hest og vet best. Igjen; prostitusjon er ett nødvendig onde, og mange av motstanderene kan like godt være ærlige og si at de ikke har satt seg objektivt inn i saken, men heller lar seg styre av moral og fordommer. Om ikke annet så er det prinsippene og behovene til de prostituerte man skal lytte til, og ikke vi som sitter her i godstolen med feit bankkonto.
Sist endret av caperno; 3. mai 2012 kl. 11:54.
Sitat av caperno Vis innlegg
Argumentene dine hadde vært gode dersom det gjaldt menneskehandling og personer tvungen ut i prostitusjon. Dersom man selv velger yrket, enten fordi man ikke finner annet arbeid, eller fordi man liker å selge sex, så er det vel ikke det samme? Jeg er dritt lei av at denne industrien, sammen med narkoindustrien, blir uglesett og sett på som moralsk forkastelig av de som aldri har vært borti noen av delene, men som sitter der på sin høye hest og vet best. Igjen; prostitusjon er ett nødvendig onde, og mange av motstanderene kan like godt være ærlige og si at de ikke har satt seg objektivt inn i saken, men heller lar seg styre av moral og fordommer. Om ikke annet så er det prinsippene og behovene til de prostituerte man skal lytte til, og ikke vi som sitter her i godstolen med feit bankkonto.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg i utgangspunktet er imot prostitusjon. Selvfølgelig burde ethvert menneske få bestemme over egen kropp og velger man å selge sex er vel det greit nok. Det jeg reagerer på er at Nordmenn drar til Thailand (o.l.) på sex-shopping og lukker øynene for hva de faktisk tar del i og hvordan industrien der fungerer. Jeg sier altså ikke at sexkjøp eller -salg i utgangspunktet er feil, men man må kunne tenkte litt lenger enn som så. Slik som det er idag, er jo prostitusjon en nødvendighet for veldig mange. Men om man må finne andre alternativer kan det på lang sikt være svært positivt.

På samme måte burde man tenke på hva som skjer når du gir en tigger en 20-kroning. Når man gir ulandshjelp. Når man kjøper cannabis. Når man kjøper biff. Alt.

Poenget mitt er egentlig ikke å være noen dommer - folk skal få ha forskjellige oppfatninger - men jeg blir oppgitt over at folk ikke engang virker å sjenke sine handlinger en fornuftig tanke. Det gjelder også sexkjøp i Thailand.
uansett å reise til thailand for å kjøpe og utnytte jenter er bare næsty, er nok av babes som er villige gratis på byen i norge!
Du kan leve luxus for 2000 bath per dag dvs 350 kr.

Kom nettopp hjem fra thailand og hadde et budsjett på 500 bath per dag etter betalt bungalow...da var jeg er i 5 uker..går helt fint hvis du ikke har mer og bare skal hygge deg på stranda

Gled deg, Thailand er et fantastisk land Glad i å fest? Sjekk ut teknofestene i dypeste jungelen
Sist endret av Ekstase; 3. mai 2012 kl. 13:12.
Skjønner ikke at det er mulig og bruke så mye penger som noen av dere sier dere gjør der nede... Kunne fint klart meg på 1000kr på en uke. Mindre og... Ekstase er jo den eneste med sunt pengeforbruk. 350kr dagen høres jo normalt ut... Da har man jo rikelig med penger...
Sitat av caperno Vis innlegg
Tror du disse jentene hadde solgt sex dersom de hadde mulighet til annet arbeid? Hele familier er avhengig av inntektene fra denne bransjen, og uten prostitusjon så hadde mange rett og slett ikke klart å mate seg og sine. Vi kan godt snakke etikk, men sannheten er at prostitusjon er ett nødvendig onde som sikrer overlevelsen til mange mennesker.
Vis hele sitatet...
De trenger ikke å selge seg.Det er plenty med jobber i Thailand,men mindre lønn så jentene velger heller å jobbe i en bar og håpe å treffe en rik farang.

Uansett hva du gjør der så ikke lei vannscooter der.

Prostitusjon er faktisk ulovlig i Thailand