Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7764
....fikk jeg og mine venner alltid høre fra lærere, bekjente, av folk som ga oss 'narkoforedrag' på skolen og flere andre.
Det var altså før, nå er det en stund siden jeg har fått høre nettopp "pass drinken din".

Sist gang jeg hørte det var når jeg var i russetiden, kaaanskje også litt ved senere anledninger - men det er nå et par år siden.
Og det var spesielt folk fra LOKALmiljøet som sa det.
Jeg er oppvokst på et lite sted - ikke kjempelite, men sammenliknet med "dere byfolk" er stedet lite og ganske så langt inn i skogen, og miljøet er innesluttet.

Jeg har siden jeg flyttet hjemmefra vært ute i flere norske byer, og aldri helt lagt mye merke til "pass drinken din"/"du må holde på drinken din - noen kan putte noe i den".
Folk passer på drinkene sine ja, men gjerne legger den ifra seg når de ikke har bruk for den der og da..

Så jeg lurer, på generell basis:

-- er det noe hold i det å passe på drinken?!

-- Er det virkelig fare for at noen putter noe der, deres erfaring?!

-- Så hva hvis noen putter noe, hva kan være farlig, vil det ikke oppløses/fortynnes?!

-- Eller er det bare bygdesnakk der man overdriver?!
Sist endret av aeon_illuminate; 5. desember 2011 kl. 20:24.
Er nok noe overdrevet ja, men det skader da ikke å passe litt på? Finnes noen syke folk der ute.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Like what bamsegutt; ecstasy-pille i ølen for eksempel?? DÈT kan ikke være det verste i verden, men for den som ikke vet, så ja kanskje...
Sist endret av aeon_illuminate; 5. desember 2011 kl. 20:25.
En jeg kjenner fikk avføringsmiddel i drinken, når de var på date. siden døren inn til badet var ødelagt å ikke lukket seg. så latet hun som ikke noe. hun trodde hun bare tilfeldigvis var dårlig i magen. Det går galt, å i buksen.
Mannen er forståelsefull å lar hun dusje og låne klær. når hun står i dusjen kommer mannen inn med boner.


Han hadde en avføringsfetisje

Så ikke ta lett på å ikke passe på drinken!
Den historien ble kortet ned endel..
Tatt i betraktning hvor mange som drikker hver helg og hvor ofte du hører om folk som har fått noe i drikken tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for at noen skal slippe noe oppi den.. Men du vet jo aldri.. Kanskje det er en gammel dame som roofier deg neste gang du er på byen.
I Norge er det vel ikke akkurat kjempe farlig, men i utlandet bør du passe mer på.

Alle har jo hørt om de som våkner opp dagen etterpå med sy sting på siden
Sjansen for å få full utviklet ADIS er vel heller ikke så stor, men jeg ville fortsatt anbefalt at du alltids bruker reinfrakk på junior.
er det noe hold i det å passe på drinken?!
- ja det er det, man vet aldri hva noen kan putte oppi den. Selv om noen kanskje overdriver rundt det, er det bedre og holde seg på den sikre siden.

Er det virkelig fare for at noen putter noe der, deres erfaring?!
- Det kan være en fare for det, samtidig som det ikke trenger det i det hele tatt. Dette blir vel helt tilfeldig med hvor du drikker/hvilke personer som er på samme sted/intensjonene til de som er rundt deg/dere.

Så hva hvis noen putter noe, hva kan være farlig, vil det ikke oppløses/fortynnes?!
- Når man aldri kan vite hva noen putter oppi drinken, kan det gi reaksjoner som kan bli veldig farlige for deg selv og andre. Hvordan vet du hvordan du reagerer om noen putter f.eks en ecsasy pille i drinken din, uten at du vet det?

Eller er det bare bygdesnakk der man overdriver?!
- Mange kan overdrive, men ta det heller på alvor enn å drite helt i det. Som sagt, mye bedre å være på den sikre siden, enn å ende opp voldtatt, ranet osv..
Men selfølgelig alt blir nesten hva,hvis,om,men. Helt tilfeldig iforhold til hvem som er på samme sted. Intensjonene deres. Det finnes selvfølgelig sykinger der ute..
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Like what bamsegutt; ecstasy-pille i ølen for eksempel?? DÈT kan ikke være det verste i verden, men for den som ikke vet, så ja kanskje...
Vis hele sitatet...
Eventuelt Rohypnol, som har skjedd med ei venninne av meg. Ikke akkurat en fin opplevelse =/

Ikke koster det deg å be noen passe på drinken din heller mens du er på do eller danser. Jeg har fått fratsjelt mye øl og drinker på byen; så om man ikke er redd for drugs, så er vel det en god grunn til å passe på den ^^
Sist endret av etse; 5. desember 2011 kl. 20:40.
Husker morra mi advarte meg hele tia mot det der. Men som flere freaksa sier, jeg har aldri opplevd at dette har skjedd i nærheten, uansett hvor. Det eneste er i utlandet, spesielt mot jenter, der bartendere tar mer alkohol eller en form for dop i drinken for å drope de ned..
Det er vel heller skjeldent folk raver rundt på uteplasser og stapper ubevoktede glass full av knark..

Men OM du skulle være så uheldig å få noe i drinken din synes jeg du i allefall kan ha anstendighet nok til å betale for deg før du forlater åstedet.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Bor på bygda, å her fikk en vennine av meg fikk noe snacks i drinken da hun var 14. Lite sannsynlig på bygda, men det kan skje.
Sitat av TobNor Vis innlegg
En jeg kjenner fikk avføringsmiddel i drinken, når de var på date. siden døren inn til badet var ødelagt å ikke lukket seg. så latet hun som ikke noe. hun trodde hun bare tilfeldigvis var dårlig i magen. Det går galt, å i buksen.
Mannen er forståelsefull å lar hun dusje og låne klær. når hun står i dusjen kommer mannen inn med boner.


Han hadde en avføringsfetisje

Så ikke ta lett på å ikke passe på drinken!
Den historien ble kortet ned endel..
Vis hele sitatet...
Hahaha, fy faen så sykt
Vel , ville du ha sløst bort din dyre "xxxpille" til en helt tilfeldig person "just for the funzies" ? Er nok ikke så mange som tenker sånn som det gitt :-/
Sist endret av Smile; 5. desember 2011 kl. 20:53.
Litt idioti å sette dop i drikken til andre Hvorfor ikke ta det selv eller selge?
På en festival ifjor fikk ei i reisefølget mitt noe i drikka. Hun satt på hjørnet av campen, og hadde et glass med vin å hånda hele tiden. Han satt det aldri fra seg. Hun blacka, mista evnen til å snakke skikkelig, skalv og dehydrerte utrolig fort. Har fortsatt ikke funnet ut hva det var. Skummel opplevelse!
Date Rape Drugs
Finnes syke stalkers
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Hahaha, fy faen så sykt
Vis hele sitatet...
ja, søsteren min fortalte det 30min før jeg skrev det :P
Det skjedde med veninnen hennes for 1 år siden
Sitat av McLovin Vis innlegg
På en festival ifjor fikk ei i reisefølget mitt noe i drikka. Hun satt på hjørnet av campen, og hadde et glass med vin å hånda hele tiden. Han satt det aldri fra seg. Hun blacka, mista evnen til å snakke skikkelig, skalv og dehydrerte utrolig fort. Har fortsatt ikke funnet ut hva det var. Skummel opplevelse!
Vis hele sitatet...
Jeg kan tørre å gjette på at det er ethanol. Pass på det er skumle saker.

Har hørt om flere som sier de har blitt dopa på byen, og symptomene deres er nesten alltid: Blacket ut, oppførte seg som tulling, miste kontroll, kvalmhet osv. Noe som jo passer utrolig bra med alkohol, men folk flest flyr rett til tanken om andre rusmiddler fordi de plutselig tålte litt mindre alkohol en dag.
Sist endret av Membranplan; 5. desember 2011 kl. 21:42.
Jeg tror denne greia er blitt overdrevent noe sinnsykt.. Ingen gidder vel å sløse bort dopet sitt. Dessuten, roofies hjelper ikke så mye hvis man sitter med dama på en pub med 100 andre?
klart er det lurt å ikke ta mot drink fra ukjente folk på byen, du har ingen garanti for at noen ikke har puttet noe i den.
Det er alltid en fare for at noen putter noe i drinken din, når du ikke passer på den.
Om det er farlig kommer helt an på hva og hvor mye som puttes i drinken.
Nei det er ikke bygdesnakk der man overdriver, det er høyst reelt, det er skrevet om dette mange danger i media.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Jeg kan tørre å gjette på at det er ethanol. Pass på det er skumle saker.

Har hørt om flere som sier de har blitt dopa på byen, og symptomene deres er nesten alltid: Blacket ut, oppførte seg som tulling, miste kontroll, kvalmhet osv. Noe som jo passer utrolig bra med alkohol, men folk flest flyr rett til tanken om andre rusmiddler fordi de plutselig tålte litt mindre alkohol en dag.
Vis hele sitatet...
Hun drakk kun vin denne dagen her, og hun gikk ifra å være lettere brisen til bevistløs på 20 minutter. På et glass.
Her er forresten en sak: :https://trollheimsporten.custompubli...53-152122.html

Er mange lignende saker, men gidder ikke å leite.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hun drakk kun vin denne dagen her, og hun gikk ifra å være lettere brisen til bevistløs på 20 minutter. På et glass.
Vis hele sitatet...

Nærmest bevistløs, var det der skulle stå
Sist endret av McLovin; 5. desember 2011 kl. 22:01.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg tror denne greia er blitt overdrevent noe sinnsykt.. Ingen gidder vel å sløse bort dopet sitt. Dessuten, roofies hjelper ikke så mye hvis man sitter med dama på en pub med 100 andre?
Vis hele sitatet...
Når folk blir dopet på byen er som oftest motivet forsøk på voldekt eller ran. Psykopaten som har lagt shitten i drinken venter til offeret ikke lenger kan kontrollere sin egen kropp eller drar sjanglende ut av utestedet for å praie taxi.

Alltid lurt å dra ut med venner som kan passe på hverandre. Haha.. føler meg som en bekymret gammel krok.
Ville ikke stolt på alt og alle, men står ikke å tenker tre gange på hvor jeg setter drikka før jeg skal gjøre noe. Har selv fått inntak av piller/rusmiddel uten å vite det.

Første gangen va på et lokale som ble ulåvelig utleigt til en kompis som arrangerte storstas/fyllefest. Jeg satt ifra meg drikka idet jeg måtte ta en telefon med fadern som var uvitende om drikkingen min på den tiden. Etter sammtalen måtte jeg lete litt etter drikka, men fant den rimelig kjapt (da snakker vi på under 15sec). Tingen med det var at den ikke stod på samme plass som jeg satte den ifra meg, dermed har noen vært bortpå og fingret litt. Jeg tenkte ikke over dette noe serlig, så jeg drakk da opp og hygget meg. Neste jeg husker var at jeg lå grinende inne på en sofa med to karer som passet på meg. Det neste jeg merket var at jeg hadde store smerter i mage til høyre nyre området, som om jeg hadde drukket lava eller syre. Plutselig våknet jeg igjen, etter å ha gått sirka to kilometer helt alene, uten å vite det selv. Jeg ringte opp en kompis og fikk meg husly for natten, var foresten bitende kulde og godt med snøv.

Den andre gangen husket jeg ikke så mye, men jeg og en vennine ble nedopet.. Jeg gjikk inn i et form for fokusmode, der jeg tenkte bare på en ting og ikke noe annet (å ta vare på henne, selv om jeg var helt på tur selv). Plutselig satt vi ute, hun oppå fanget mitt idet jeg holdt rundt magen hennes og mummlet. Derretter la vi henne inn på et rom alene (fikk litt hjelp) der jeg sto utenfor døra i X-anntal minutter før jeg plutselig fikk en kar oppi annsiktet som skallet meg ned. Rett på legevakta å sy tre sting i panna før jeg ble kjørt hjem av en venn. Jeg var i en form for dvalemodus der jeg var konsentrert som bare fy, men likevell ikke tenkte noe serlig.. bare var konsentrert..

Noen som vet hva "gjerningspillen" bak dette kan være?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Å måtte passe på drinken sin strengt tatt kun kvinner (men blir realistisk sett ikke voldtatt2), og er mer en overdrevet myte enn noe annet. For all del, det hender at noen begår voldtekt assistert med dop. I Storbritannia ble det gjort noen forsøk på å få et tall på blant annet hvor utbredt dop blir brukt i voldtektsaker. Det viste seg at, blant de 1014 voldtektsakene som ble gjennomgått, hadde kun 2% fått i seg et narkotikum de selv ikke ville innrømme å ha tatt.1 I tillegg kan jeg legge til at de fleste voldtas av mennesker de allerede ha et forhold til.2

Jeg jobber på et utested, med nattklubb. Jeg kan bare gi et tips til alle som er redd for å bli voldtatt:
Ikke være så redd for om noen skal putte noe graps i drinken din, pass heller på hvor mye du putter i deg selv. Krev litt selvdisiplin av deg selv.

1
2 Side 84-85
Det er en glemmesak at noen putter knips i drinken til noen de skal rane/voldta.Det er vell heller ghb og diverse benzoer som blir brukt.Meen dette skjer såpass sjeldent,ikke noe jeg hadde vært redd for på byen.
Sitat av TobNor Vis innlegg
En jeg kjenner fikk avføringsmiddel i drinken, når de var på date. siden døren inn til badet var ødelagt å ikke lukket seg. så latet hun som ikke noe. hun trodde hun bare tilfeldigvis var dårlig i magen. Det går galt, å i buksen.
Mannen er forståelsefull å lar hun dusje og låne klær. når hun står i dusjen kommer mannen inn med boner.


Han hadde en avføringsfetisje

Så ikke ta lett på å ikke passe på drinken!
Den historien ble kortet ned endel..
Vis hele sitatet...

Hva faen? syk jævel da, stakkars jente
jeg ville passet ENNÅ bedre på drinken min på en liten lukket fest med fremmede folk enn på byen....
å putte noe i drinken er vel mere aktuelt for de som er ute etter noe.... å utnytte seg av deg. Få deg til å slukkne så det er fritt frem

De fleste der ute gidder jo ikke kaste bort penger og div drugs på en tilfeldig person på byen som de med STOR sannsynlighet ikke finner igjen 5 minutter etterpå

Selvfølgelig så setter du ikke fra deg drinken din på et bord for å gå å danse... Selv har jeg vert mest redd for hva som har blitt gjort med den mens du er borte :P som fks, spyttet i den, har noen andre drukket av den, eller har noen helt rester av annet i den... hehehe det får meg til å miste lysta hvertfall hahaha.

men jeg tror det er mest skremselspropaganda, og ikke minst en grei unnskyldning å ha på lager for de som pluttselig tåler litt mindre og blacker ut. så er det lett å si - jeg må ha fått noe i drinken i går! :P
Dette sjedde ei venninne av meg nå nylig. Hun var på et utested, fikk en drink spandert av en rett så trivelig kar.
Drakk den, pratet litt med fyren, han forsvant, hun ble jævlig dårlig.
Hun tok kontakt med vaktene å meldte fra om at hun kanskje hadde blitt dopet, de tok kontakt med legevakta og fikk noen til å kjøre hun ut.

Politiet fortalte når hun forklarte hva som hadde sjedd at det er som regel sånn det skjer.
Noen spanderer, eller putter noe i drinken. Jenta går ut å tar seg frisk luft, fordi hun føler seg jævlig. Og da kommer det gjerne en hyggelig kar å skal kjøre hun hjem, eller spandere taxi.

Jenter burde hveffal passe på drinken sin.
kommer helt ann på hva som blir døtta i drinken min neida:P hmm jeg er ikke så påpasselig med det.. drikker stort sett opp drikka mi eller tar den med dit jeg går skal jeg danse drikker jeg opp før jeg går og danser

hvis noen vil sløse bort cash på og dytte hyppere/blå valium/knips elns i drikka mi noe av det som sansyneligvis er det enkleste for og ruse noen ufrivelig så må de jo gjerne gjøre det har venner som passer på meg om noe slikt skulle skje og ting går skeis
Sist endret av mr-martinss; 5. desember 2011 kl. 23:46.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det er en glemmesak at noen putter knips i drinken til noen de skal rane/voldta.Det er vell heller ghb og diverse benzoer som blir brukt.Meen dette skjer såpass sjeldent,ikke noe jeg hadde vært redd for på byen.
Vis hele sitatet...
Det skjer ikke så ofte, men det skjer.
Derfor er det svært lurt å passe på drinken sin på byen. Det koster deg ikke mange kalorier og du slipper å bli dopet.
Sist endret av Spelly; 5. desember 2011 kl. 23:53.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det er en glemmesak at noen putter knips i drinken til noen de skal rane/voldta.Det er vell heller ghb og diverse benzoer som blir brukt.Meen dette skjer såpass sjeldent,ikke noe jeg hadde vært redd for på byen.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg brukte ecstasy som fremste eksempel, var fordi da jeg gikk på ungdomsskolen for 6-8 år siden, så var ecstasy DÈT STORE, og dèt farlige.
Det var på begynnelsen av 2000tallet, og da var vel ecstasy rett etter 90tallet i stort fokus.

Men nå vet vi selvfølgelig at den er en av de minst farlige blant flere ulovlige stimulanter.
Da trodde jo jeg som så mange andre at du blir sprø og komplett føkka i huet etter ecstasy, og at man bare sloss, danser, knuller, blir gal you name it..

Men rett etter fikk man høre om ghb/gbl og mange inkl meg trodde dengang at det var som E, bare 15X verre og fører til p-syyyke mennesker.
Nå vet vi at den er beroligende og likner alkohol bare enda sterkere, og kan være mer "taktisk" mtp bruk til å dope ned vilkårlige folk.
________________

Generelt vil jeg si det som jeg tenker jeg fått med meg etter å ha lest svarene.. Det trenger ikke å være livsfarlig å legge ifra seg drinken, spes ikke for menn - vanligvis gir folk faen i etterlatte drinker, - allikevel forsiktighet - spes (fysisk små/usikre) jenter!


________________

Jeg har selv ikke hatt mange episoder der jeg er blitt direkte ræva etter drikke - men har blitt det engang på folkehøskole etter å ha drukket rom. Vet nå ikke om det var rommen eller noe tillsatt?!
Sist endret av aeon_illuminate; 6. desember 2011 kl. 00:10.
I løpet av den tiden jeg gikk på folkehøgskole var det et tilfelle der ei venninne fikk noe rart oppi drinken sin. Hun ble helt hvit i ansiktet, spydde som en gris og klarte ikke gå selv. Usikker på om hun drakk fra en annen sin drink eller lot sin egen stå ubevoktet, det skal jeg ikke si sikkert. Noen andre fra skolen reiste hjem med henne i taxi, og dagen etterpå var hun så godt som god igjen. Dette var på et utested med 18års aldersgrense i Stavanger.

Skal sies at det var noen fra skolen som var ute hver eneste helg, og dette var det eneste tilfellet der noen fikk noe mystisk i glasset sitt.. Så det skjer, men sjeldent. Jeg har i alle fall begynt å passe litt mer på etter den hendelsen.
Har selv vært borti 3 episoder hvor dette har skjedd. To av episodene var på private fester, mens den siste var på et utested. Alle tre gangene var det jenter som fikk noe i drinken. Skal også nevnes at alle disse jentene er rimelig pene, så formålet til "doperen" mener jeg selv var ganske åpenbart

Alle jentene ble hentet med ambulanse. Hun ene havnet i koma, mens en annen ble lagt i kunstig koma. Så jeg vil absolutt si at det er hold i disse "ryktene".
I ettertid har det forresten blitt sagt at dette var GHB, men det skal jeg ikke si med sikkerhet.

Så spesielt dere jenter: Pass på drinken deres. Dette skjer faktisk.
Alt som er rus er også sjelden rent. Du vet aldri akkurat hva du får i deg. Det kan være ting du virkelig ikke tåler, kan få varige mèn.

Sjøl om jeg er en slask av en mann som ikke mange kvinnfolk vil ha, så passer tilogmed jeg godt på pilsen\drinken ^^ Er 90% sikker på at jeg fikk noe i drinken en kveld for 2 år sida. Ble småaggressiv og bråkete noe jeg aldri blir i fylla. Var historier i avisen om andre som hadde oppført seg likedan utenfor samme utested.

Fester aleine\med venner = Ikke farlig. På by'n\med masse ukjente = Pass på\ikke gå fra\drikk opp før du pisser
Sitat av Plane4D Vis innlegg
Neste jeg husker var at jeg lå grinende inne på en sofa med to karer som passet på meg. Plutselig våknet jeg igjen, etter å ha gått sirka to kilometer helt alene, uten å vite det selv. Jeg ringte opp en kompis og fikk meg husly for natten, var foresten bitende kulde og godt med snøv.
Plutselig satt vi ute, hun oppå fanget mitt idet jeg holdt rundt magen hennes og mummlet. Derretter la vi henne inn på et rom alene (fikk litt hjelp) der jeg sto utenfor døra i X-anntal minutter før jeg plutselig fikk en kar oppi annsiktet som skallet meg ned.
Vis hele sitatet...
Høres ut som helt normale effekter av alkohol, hvorfor tror du at dette skal være noe annet?

Sitat av Kjeee Vis innlegg
Hun ble helt hvit i ansiktet, spydde som en gris og klarte ikke gå selv.
Vis hele sitatet...
Dette også, skjer jo akkurat det samme med hundrevis av personer hver helg i Norge. Hvorfor skal dette være effekten av noe annet enn alkohol?
Jeg og en kompis stod på et utested hvor vi kjente bartenderen. I baren sto det to pils som en kar hadde kjøpt men ikke hadde drukket. Kompisen vår i baren sa at vi bare kunne ta dem da det virket som han karen hadde tatt turen. Jeg og kompisen min lar pilsene stå og går å tar oss en røyk, etter røyken drikker vi pilsene og tusler videre. Dette var kveldens 3 øl og det siste vi begge husker. Dette var fredags kveld.

Jeg våknet søndags ettermiddag på sofaen hjemme og ringte kompisen min som og nettop hadde våknet. Ingen av oss kunne gjøre rede for det siste halvannet døgnet.

Har sett filmer og bilder av oss på byen den kvelden, og vi var i fyr og flamme. Med en oppførsel jeg ikke kjenner igjen.

Sier ikke at alle på holde på drinken sin med en jernhånd eller at dette skjer ofte. Nevner bare dette som en liten påminnelse på at slikt skjer, man kan være uheldig om man ikke er obs.
Hvor er disse fantastiske uteplassene med gratis dop?

Men i all nøkternhet. Med tanke på hvor mange menn og kvinner som drikker seg sanseløs hver helg hadde jeg ikke gidda å kaste bort penger på dop engang. Vi klarer helt fint å drikke oss uansvarlig på egen hånd.
IRC entusiast
dach's Avatar
En kamerat av meg fikk ett eller annet i pilsen sin i Amsterdam, han begynte å kjenne seg merkelig på utestedet og varslet personen har gikk sammen med, de gikk tilbake til hotellet og på veien ble kameraten min mer og mer "på tryne", han hadde heller ikke drukket så mye. Når de kom inn på hotellet og nesten framme ved rommet måtte han krabbe inn samtidig som han fikk hjelp av personen har var sammen med. Han sjekket aldri opp i hva han fikk i seg, og historien endte godt.
Sitat av dach Vis innlegg
En kamerat av meg fikk ett eller annet i pilsen sin i Amsterdam, han begynte å kjenne seg merkelig på utestedet og varslet personen har gikk sammen med, de gikk tilbake til hotellet og på veien ble kameraten min mer og mer "på tryne", han hadde heller ikke drukket så mye. Når de kom inn på hotellet og nesten framme ved rommet måtte han krabbe inn samtidig som han fikk hjelp av personen har var sammen med. Han sjekket aldri opp i hva han fikk i seg, og historien endte godt.
Vis hele sitatet...
Er svært lett å undervurdere virkningen av alkohol. Dagsform og andre faktorer spiller nesten like mye rolle som det du faktisk drikker.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av dach Vis innlegg
En kamerat av meg fikk ett eller annet i pilsen sin i Amsterdam, han begynte å kjenne seg merkelig på utestedet og varslet personen har gikk sammen med, de gikk tilbake til hotellet og på veien ble kameraten min mer og mer "på tryne", han hadde heller ikke drukket så mye. Når de kom inn på hotellet og nesten framme ved rommet måtte han krabbe inn samtidig som han fikk hjelp av personen har var sammen med. Han sjekket aldri opp i hva han fikk i seg, og historien endte godt.
Vis hele sitatet...
Sitat av murloc Vis innlegg
Er svært lett å undervurdere virkningen av alkohol. Dagsform og andre faktorer spiller nesten like mye rolle som det du faktisk drikker.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker samme tanken som Murloc når jeg leser denne historien. Ser ingen grunn for at noen skulle lure kompisen din med noenting som helst. Vedkommende som isåfall skal ha brukt penger og tatt en risiko for å putte noe i drinken til kompisen din, har jo ingenting å tjene på dette.

Det behøver ikke å ha vært tilfellet i din historie, men i flere historier hvor folk hevder å ha fått noe i drinken sin, tror jeg rett og slett bare de gjorde noe dumt / drakk mer en dem burde ha gjort. Siden legger de skylden på noe merkelig i drinken, dette er med på å underbygge myten om club-drugs. I den grad det er en myte, som nevnt tidligere hender det i noen få tilfeller.
Jeg la fra meg sekken min med en 2-3 desiliter vodka og noen bokser Burn.
Når jeg kom tilbake var det fyllt opp to kopper med Burn og vodka som ingen hadde drukket av, folk er rare i fylla.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Tatt i betraktning hvor mange som drikker hver helg og hvor ofte du hører om folk som har fått noe i drikken tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for at noen skal slippe noe oppi den.. Men du vet jo aldri.. Kanskje det er en gammel dame som roofier deg neste gang du er på byen.
Vis hele sitatet...
Better safe than sorry. Hvis noen går til det steget å "forgifte"/spike drinken din, vil det meste de kan finne på antakelig gjøre deg sorry nok.

Følg med på drinken, du. Det trenger ikke være noen ekstremt utpreget risiko, men det skader ikke å holde et øye åpent.
Det har vært studier på dette ved et engelsk sykehus. Av ca 100 stykker som hevdet de var blitt "spiked" viste det seg at ingen av påvirket av noen kjente narkotikum.

Men selvsagt skjer det, dog andelen av reelle tilfeller er forsvinnende lien ifht antallet "rapporterte". På sykehuset beskriver man at man har fått blackout og oppført seg idiot, og får til svar at det stemmer fint med opplevelsen av å bli dopet. De unnlater forøvrig å nevne at symptomene er helt identiske med alkoholforgiftning. Har hørt venninner få "verifisert" at de har blitt dopet uten å avlegge en jævla prøve.

I tillegg, HVORDAN skal man gjøre dette? Hva hjelper det å hive rohypnol i drinken til en jente på et utested? Vente til hun faller om, så spørre en av dørvakene om han gidder hjelpe bære henne opp i kåken din?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det har vært studier på dette ved et engelsk sykehus. Av ca 100 stykker som hevdet de var blitt "spiked" viste det seg at ingen av påvirket av noen kjente narkotikum.

Men selvsagt skjer det, dog andelen av reelle tilfeller er forsvinnende lien ifht antallet "rapporterte". På sykehuset beskriver man at man har fått blackout og oppført seg idiot, og får til svar at det stemmer fint med opplevelsen av å bli dopet. De unnlater forøvrig å nevne at symptomene er helt identiske med alkoholforgiftning. Har hørt venninner få "verifisert" at de har blitt dopet uten å avlegge en jævla prøve.

I tillegg, HVORDAN skal man gjøre dette? Hva hjelper det å hive rohypnol i drinken til en jente på et utested? Vente til hun faller om, så spørre en av dørvakene om han gidder hjelpe bære henne opp i kåken din?
Vis hele sitatet...
så vidt jeg vet blir man vel helt bananas av og blande rohypnol med alkohol? hehe.. men ser poenget dit :P tror det er mer alkohol som skilles slike blackouts enn folk som går og slenger godsaker i drinkene til folk :P
Jeg tror ikke at dette er noe som skjer veldig ofte men at det skjer, det vet jeg da jeg selv har fått noe i drinken min.

Jeg gikk ble plutselig utrolig svimmel og måtte støtte meg til veggen, en av vaktene på utestedet så dette og kastet meg ut og idet han dyttet meg ut av døra på utestedet gikk jeg rett i bakken og det begynte og "skumme" ut av kjeften på meg. Våknet opp på sykehuset dagen etter og legene der hadde funnet 4 forskjelige narkotiske stoffer i kroppen min.

et par dager etter når jeg snakket med politiet sa de at dette var noe som skjedde veldig sjeldent men at de som gjorde det ofte gjorde det for om drugsa var bra og eventuelt hvordan de fungerte sammen med alkohol osv..

Så pass på drinken din uansett om du er gutt eller jente. Det kommer sikkert aldri til og skje deg, men det kan..
Kompisene mine mener noen hadde putta roofies i blandevannet. Alle 4 drakk, og ble helt på trynet og husker ingenting. Men det de mener er beviset, er at en som ikke drakk alkohol, men bare blandevann, ble like ille. Selv tror jeg lite at de fikk noe men.