Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4227
Selskapene som selger automatiske/berøringsfrie såpedispensere reklamerer for at det er mer hygienisk i og med at man vil slippe bakterier på såpedispenseren sin. Men når er det man tar i en helt normal såpedispenser? Jo. Det er når man skal ha såpe på hendene og deretter vaske dem rene.

Er det noe jeg ikke har skjønt med logikken bak dette produktet?

http://www.toffing.no/produkt-bilder/5582-0.jpg

Jeg har forresten ikke peiling på hvorfor jeg har valgt å grave dypere i noe så ubetydelig.
Sist endret av tgod; 30. oktober 2013 kl. 23:02.
Såpe =/= desinfisering.

Gjør bare det lille ekstra for å hjelpe med hygiene.
Prøver virkelig hardt på å få frem en løsning på at denne oppfinnelsen er lur, men nei. Hater automatiske ting som vasker også jeg, enten så er de kukkvarme eller rett og slett helt feil temperatur, så slår de seg av og på så random. 2013, hva er dette?
Med disse dispenserne er det umulig å ta en fornuftig dose såpe, men en blir nødt til å bade hendene i såpe. Gjett om såpeprodusentene gnir seg i hendene?
Det er ingen logikk bak dette produktet... Tjene penger vøtt..

Jeg gravde meg btw dypt inn i en ubetydelig sak for et par dager sia. Hvor ordet konvolutt kommer fra, det er jo et jævlig rart ord. konvo, konvoi? lutt? som i instrumentet? faen.. etter mye googling og oversetting til andre språk (nesten alle språk har har totalt forskjellige ord for det). "vol", "vel", og den slags variasjoner gikk igjen. Fant ut at det stammer fra latin, og betyr å pakke/rulle inn noe. Ble skuffa. -_- Hadde håpa det var en eller annen eldgammel språkmann som bare bestemte seg for å kødde og mindrape med en eller annen tosk 2000 år senere. Det hadde isåfall fungert.

Sorry 'bout that ^

Ville bare dele historien. Takk
tgod's Avatar
Trådstarter
Sitat av vamvam Vis innlegg
Prøver virkelig hardt på å få frem en løsning på at denne oppfinnelsen er lur, men nei. Hater automatiske ting som vasker også jeg, enten så er de kukkvarme eller rett og slett helt feil temperatur, så slår de seg av og på så random. 2013, hva er dette?
Vis hele sitatet...
Nei. Det hender ikke.
Poenge er vel at hver gang du presser på toppen av en vanlig såpe legger du ifra deg mye bakterier. Ergo samler det seg opp en stor bakterieflora som overføres til hendene dine hver gang du tar på den. Såpe fjerner bare en liten prosentandel av bakteriene i forhold til feks håndsprit. Med en automatisk dispenser får du ikke denne floraen på hendene den hver gang du skal vaske deg. Ergo har du mindre bakterier etter å ha vasket hendene enn du har når du bruker en manuell dispenser.
"Kukkvarm" .. der måtte jeg le.

Men jeg syns dette med automatisk dispenser er suverent. Man tenker ikke på at når man vasker hendene etter å ha tørka seg i rassen, så skrur man på vannet, ergo man overfører bakterier der. Jeg er nøye med å ikke bruke samme hånd, men jeg er sikker på at det er mange som gir blanke i det der. Og når man skrur av vannet igjen, da får man jo bakterier med seg igjen.

Helt supert.

Men denne hånddesinfiseringen har jeg ikke helt skjønt. Man må vel isåfall bruke det -etter- man har vasket hendene? Eller blir jo all møka og skitten igjen på henda?
Sist endret av Taurean; 30. oktober 2013 kl. 23:27.
Sprit bruker jeg ofte i min jobb. Man vasker først av seg eventuelt skit og søl så spritet man etterpå. Dette fjerner 99% av bakteriene. Om det ikke er søl og du feks bare har trykket på mobilen din (som er full av bakterier fordi du surfer på den mens du driter) så er det bare å sprite uten håndvask.
tgod's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dasset Vis innlegg
Poenge er vel at hver gang du presser på toppen av en vanlig såpe legger du ifra deg mye bakterier. Ergo samler det seg opp en stor bakterieflora som overføres til hendene dine hver gang du tar på den. Såpe fjerner bare en liten prosentandel av bakteriene i forhold til feks håndsprit. Med en automatisk dispenser får du ikke denne floraen på hendene den hver gang du skal vaske deg. Ergo har du mindre bakterier etter å ha vasket hendene enn du har når du bruker en manuell dispenser.
Vis hele sitatet...
Så man har farlige bakterier på hendene etter man har vasket hendene i såpe fra en "gammeldags" såpedispenser? Er det noe jeg absolutt aldri har tenkt på før så er det at jeg ikke må røre noe det kan være mye bakterier på rett før jeg skal vaske henda.

Sitat av Taurean Vis innlegg
"Kukkvarm" .. der måtte jeg le.

Men jeg syns dette med automatisk dispenser er suverent. Man tenker ikke på at når man vasker hendene etter å ha tørka seg i rassen, så skrur man på vannet, ergo man overfører bakterier der. Jeg er nøye med å ikke bruke samme hånd, men jeg er sikker på at det er mange som gir blanke i det der. Og når man skrur av vannet igjen, da får man jo bakterier med seg igjen.

Helt supert.

Men denne hånddesinfiseringen har jeg ikke helt skjønt. Man må vel isåfall bruke det -etter- man har vasket hendene? Eller blir jo all møka og skitten igjen på henda?
Vis hele sitatet...
En automatisk såpedispenser løser absolutt ingen problemer med bakterier på vannkrana.

Sitat av Dasset Vis innlegg
Sprit bruker jeg ofte i min jobb. Man vasker først av seg eventuelt skit og søl så spritet man etterpå. Dette fjerner 99% av bakteriene. Om det ikke er søl og du feks bare har trykket på mobilen din (som er full av bakterier fordi du surfer på den mens du driter) så er det bare å sprite uten håndvask.
Vis hele sitatet...
Jeg også, men her er det snakk om en som sikler utav seg helt vanlig såpe.
En ting jeg alltid gjør når jeg skal ut av offentlige toalett, er å bruke albuen til å åpne døra med, og må jeg ta i den, griper jeg selveste døra et stykke over eller under håndtaket.

Sykt mange som ikke vasker hendene etter dassbesøk. Spesielt på offentlige toalett.
Sitat av MicroWar Vis innlegg
En ting jeg alltid gjør når jeg skal ut av offentlige toalett, er å bruke albuen til å åpne døra med, og må jeg ta i den, griper jeg selveste døra et stykke over eller under håndtaket.

Sykt mange som ikke vasker hendene etter dassbesøk. Spesielt på offentlige toalett.
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk flinkere til å vaske hendene på offentlige toalett enn hjemme alene
Sitat av Dasset Vis innlegg
Sprit bruker jeg ofte i min jobb. Man vasker først av seg eventuelt skit og søl så spritet man etterpå. Dette fjerner 99% av bakteriene. Om det ikke er søl og du feks bare har trykket på mobilen din (som er full av bakterier fordi du surfer på den mens du driter) så er det bare å sprite uten håndvask.
Vis hele sitatet...
Hvordan visste du at jeg surfer når jeg driter? Internettet nå til dags. Dem såpedisoenserene er bare for å selge mer såpe.
Bakterier flest, er helt ufarlige! Og meste av denne frykten er overdrevet, hvis du ikke lider av AIDS, er gammel og skjør, går på cellegiftkur, mottar transplantasjon av beinmarg og andre sykdommer eller behandlinger, som nedsetter immunforsvaret betraktelig. Normal det verste som skjer, er ei kule med rennarumpe og kanskje et studie av porselen. Men de aller fleste av bakteriene er totalt ufarlige. Og vi overlever ikke uten bakterier! Når det gjelder antall celler, så er vi 90% bakterier og 10% menneske. Og i magesekken har vi 1-2% saltsyre, som dreper det meste av liv, som kommer inn.

Jeg har selv jobbet i fjøs, og har til dags dato ikke opplevd ubehag, etter kontakt med bakterier, av dette! Og jeg kjenner mange, som også ikke har merket noe av dette. Der jeg og mange andre bl.a. p.g.a. støv fra kumøkk, har opplevd tett nese, så vi har pustet med munnen, og fått gallesmak i kjeften. Gjett hva det kommer av? Og jeg har til dags dato ikke merket noe ubehag av dette!

Og har dere tenkt over hva yoghurt består av? Nettopp melk og bakterier. Milliarder av bakterier/ml. Så et såpestykke holder lenge hjemme!
Har aldri nevnt farlige bakterier. Er mange tester ute på nett om dere googler. Mye bakterier samler seg oppå en såpedispenser ja. Fordi du har dem på hendene når du trykker på den. Disse samler seg opp over tid.

Farlig og farlig kan diskuteres, mange blir faktisk syke av enkelte bakterier som andre igjen er resistente mot
Jeg har lært meg og entre offentlige toaletter med kun å bruke fotene og albuene (bortsett fra når jeg fysisk må tørke meg i ræva med TP). Føler meg som en jævla ninja hver gang jeg slår på vasken med fotene!