Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1619
Hva er greieste reiseruta til Belfast fra Norge? Kan ikke ta fly, da jeg skal ha med bil. Bor på Østlandet, men har ikke problemer med å kjøre en del mil fram til første fergeleie. Legg gjerne med linker til fergene og priser hvis mulig

Vil forresten ha så lite venstrekjøring som mulig.
Tja. Minst mulig venstrekjøring sier du? Da tenker jeg; Ferge fra Larvik til Hirtshals. Så kjører du til Nederland og tar ferga fra Ljmuden til Newcastle. Så kjører du bare tvers igjenom England og tar ferga over til Belfast.

Slik som dette
Trådstarter
Sitat av trauMa Vis innlegg
Tja. Minst mulig venstrekjøring sier du? Da tenker jeg; Ferge fra Larvik til Hirtshals. Så kjører du til Nederland og tar ferga fra Ljmuden til Newcastle. Så kjører du bare tvers igjenom England og tar ferga over til Belfast.

Slik som dette
Vis hele sitatet...
Mye venstrekjøring gjennom England da. Går ikke ferge fra Newcastle/Liverpool e.l til Belfast eller et sted i nærheten?
Sitat av børre Vis innlegg
Mye venstrekjøring gjennom England da. Går ikke ferge fra Newcastle/Liverpool e.l til Belfast eller et sted i nærheten?
Vis hele sitatet...
Mye motorvei, og det krever strengt talt ikke mye ekstra konsentrasjon. Generelt sett går det ganske fort å bli vant til å kjøre på venstre side. Kjørte bil på venstre side, (hørerattet bil dog) for første gang i Uganda i fjor. Gikk overraskende greit. Forøvrig så har nobels et godt poeng.
eventuelt så kan du ta ferje fra esbjerg på vestkysten av danmark til harwich dfds som har den ruten.
Og så kjør til liverpool og fjerje til belfast, mer venstrekjøring enn ruten til trauma
Går ferje fra liverpool til belfast ja, den tar vel i overkant av åtte timer.
Dritdyrt for fergebillett til UK.
En kompis tok bilen ombård på en fraktebåt fra telemark til UK. Tror han betalte ca 6K. Og det var ca halv pris på de vanlige bilfergene.

Om du jakter legal bol så dra sydover. Det du betaler for båt alene dekker jo hele kuren din pluss mengder av biff, kylling og ris. Drit i å ta med bil og reis heller med 500 kroners fly.
Du blir fort vant til venstrekjøring. Har bodd i Skottland i noen korte perioder. Ikke noe pes å kjøre, spør du meg.
Ta fly og lei bil, det blir ganske sikkert mye billigere. Eller hadde du tenkt å tansportere en masse stæsj?
Sitat av trauMa Vis innlegg
Mye motorvei, og det krever strengt talt ikke mye ekstra konsentrasjon. Generelt sett går det ganske fort å bli vant til å kjøre på venstre side. Kjørte bil på venstre side, (hørerattet bil dog) for første gang i Uganda i fjor. Gikk overraskende greit. Forøvrig så har nobels et godt poeng.
Vis hele sitatet...
Kan godt hende at man blir vant til det fort. Er vel mest at jeg er nervøs fordi jeg ikke har gjort det før.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Dritdyrt for fergebillett til UK.
En kompis tok bilen ombård på en fraktebåt fra telemark til UK. Tror han betalte ca 6K. Og det var ca halv pris på de vanlige bilfergene.

Om du jakter legal bol så dra sydover. Det du betaler for båt alene dekker jo hele kuren din pluss mengder av biff, kylling og ris. Drit i å ta med bil og reis heller med 500 kroners fly.
Vis hele sitatet...
Skal hente en veteranbil, så sydover er utelukket- da dette er en bil det ikke akkuratt går tretten av på dusinet
Ferge med bil fra Esbjerg til Harwich tur retur koster litt over 5000kr. Vi kjørte med ekstra lang bil og stor henger.
Aner ikke priser på UK til Irland.
Sitat av børre Vis innlegg

Skal hente en veteranbil, så sydover er utelukket- da dette er en bil det ikke akkuratt går tretten av på dusinet
Vis hele sitatet...
Jeg har vist vært svimmel når jeg svarte i tråden din, blandet vist den med en annen tråd