Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4063
Jeg har snust i rundt 3-4 år, og bruker ca. 3 dager på en boks. Grunnene til at jeg vil slutter er at gleden har forsvunnet, før var snus på måte godteri, mens nå må jeg bare ha det for å ikke få abstinenssymptomer. Jeg misliker også å være avhengig av noe, og det at jeg "må" få tak i snus. Og så koster det jo en del penger.
Det som har vært positivt med snusen er at jeg ikke lenger spiser godteri eller chips, og har sluttet å drikke Cola.
Så hva vil være den beste måten og slutte? Cold Turkey? Gradvis kutte ned på inntaket? Noe jeg kan spise/tygge på som hjelper?
Det går jo å trappe ned, men da blir du veldig veldig glad i de 2 snus du får om dagen, så de blir veldig vanskelige å gi slipp på.

Vil egentlig anbefale deg å gå cold turkey. Jævlig en stund, så går det over.
Det lurer jeg også på, hvor lenger varer abstinenssymptomene? Hørt at de tre første dagene skal være værst, men utover det vet jeg ikke så mye om det. Lengste jeg har vært uten snus er vel litt over en dag siden jeg begynte fast ^^
Tror nok de tre dagene er værst ja, skal visst nok gi seg en del etter det.

Har selv gått en dag uten i ny og ne når jeg har vært blakk, da er det rett før jeg klatrer på veggene, men det trenger ikke være like vansklig hvis man er innstilt på å slutte.
Sist endret av RainbowDash; 9. mai 2012 kl. 13:36.
Har det samme selv, bare snust i 2 år da. Har et par tips, kjøp en boks du ikke har hått før, gleden kan komme tilbake. Og hvis du er smart så slutter du, gå på teknikkmagasinet og kjøp sånn snus uten nikkotin. i en boks skal det være 24 snus der 15 av de er uten nikkotin, og denne boksen skal holde i i 3 dager. Gjør dette i ca 1 mnd. Deretter skal en boks holde ut i 1 uke, da med likt inhold av nikotinfri snus og de med nikkotin. etter 2 uker med dette så går du rett til kun nikotin fri i en uke.

Da du har klart deg denne uka så kjøper du masse tyggis som du kan tygge på og ha under leppa. Kjenner flere som har sluttet på denne måten
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Har du noengang prøvd Baccoff? Det er porsjonsnus uten nikotin eller tobakk. Jeg bruker det selv og er storfornøyd, anbefaler lakrissmaken
Såvidt jeg vet fins det ikke noe sted som selger nikotinfri snus i Harstad. Ikke det at jeg noen gang har sjekka. Men metoden din hørest ganske effektiv ut FellowMellow.
Man kan også beggyne med og kjøpe en snus man hater.

Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Såvidt jeg vet fins det ikke noe sted som selger nikotinfri snus i Harstad. Ikke det at jeg noen gang har sjekka. Men metoden din hørest ganske effektiv ut FellowMellow.
Vis hele sitatet...
Prøv teknikkmagasinet
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Man kan også beggyne med og kjøpe en snus man hater.



Prøv teknikkmagasinet
Vis hele sitatet...
Er det lovlig å bestille nikotinfri snus fra nettet?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har en fin metode som fungerer som nedtrapping for min del: Når du skal til å ta en prell, sier du til deg selv "Jeg kan vente noen minutter til". Utsett den så lenge du har lyst, jeg pleier rundt 30 min.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Ting som hjelper for meg er:
- Ha endel bokser rundt pulten. For når jeg ikke ser noen og vet jeg er tom så tenker jeg med en gang "Må kjøpe snus asap!" Men hvis du har et par ekle snuser som smaker piss så vil det friste mindre
- Nicorette 4mg tyggi. 2stykk, bak deg en pris av dem å stikk den under leppa. Denne kan du ha i i 4-5 timer før du spytter den ut
- Alltid ha noe å drikke å spise tilgjengelig. F.eks vann/cola og gulrøtter/jordbær/druer osv.

Har snust like lenge som deg og har ca likt forbruk. Jeg merker ikke noe som helst abstinenser om jeg går en stund uten snus. Utenom at lippa roper etter snus og munnen vil ha noe å holde på med. Dette forsvinner raskt etter en matbit.

Andre ting som kan fungere om du vil trappe kraftig ned er å si til deg selv at du må vente. Tenk hvor mye herligere det er med snus på full mage iforhold til tom mage. Tenk den ekle safta renne ned i magen når den er tom. Dette fører til at du sitter 1-2 timer lengre på pc'en og venter til middag, og deretter tar du deg en velfortjent.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Prøv å gjøre det umulig for deg selv å få tak i? 3 dagers hælvette, så går det bedre..
Korte mål. Si til deg selv at du ikke skal snuse før dagen etter. Så fortsetter du sånn, etter hvert vil det bli viktigere for deg å opprettholde "streaken" fremfor å ta en snus.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
jepp som noen her sier, erstatt det med noe som du kan spise på/drikke for å okkupere deg med noe annet.
prøv å ta deg en kopp kaffe når du får nikotin sug, kanskje det kan hjelpe :P
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Såvidt jeg vet fins det ikke noe sted som selger nikotinfri snus i Harstad. Ikke det at jeg noen gang har sjekka. Men metoden din hørest ganske effektiv ut FellowMellow.
Vis hele sitatet...
De fleste daglivarebutikker selger Onico som er snus uten tobakk og nikotin.
Gjør som meg, jeg tar en dag fri for snus, så feirer jeg 1-dag'ern med å bake meg en god en.
Har snust i 2 år og har prøvd gjentagende ganger å slutte uten hell, men den gangen jeg holdt meg unna snusen lengst var da jeg og en venn bestemte oss for å slutte sammen. Dette funka greit helt til en venn kom hjem fra Sverige og solgte billig snus.
Tips:

- Du må ville slutte.
- Si til venner at du vil at dem ikke skal bomme til deg.
- Ikke ta med snusboksen på skolen (om du går på skole)
- Si til folk at de ikke skal kjøpe for deg, selv om du spør (om du er under 18)
- Belønn deg selv med noe annet enn snus
- Slutte sammen med noen
Kjøp den verste snusen du vet om og snus den i en periode, svelg en snus for så og prøve og kaste opp osv osv.

Vist du har negative opplevelser med snus blir du lei snus generelt, er mye lettere da.
Jeg blir 18 om fire dager, så får sjekke ut Onicoen. Jeg er relativt lat, så jeg tror ikke det blir noe problem å ikke kjøpe snus. Men på den andre siden har jeg aldri testet ut viljestyrken min på den måten, så jeg aner ikke. Ugh.
Og de tre dagene med helvete dere snakker om, hvor ille er de egentlig?
Sist endret av I_Like_Canon; 9. mai 2012 kl. 17:05. Grunn: Glemte noen detaljer.
Reis til utlandet, jeg var bortreist i 1mnd. Ingen tilgang til snus, røykte noe sigg, men ikke det samme. Når jeg kom hjem fra Norge holdt jeg fast ved å ikke snuse. Har hatt ca 5 snus de siste 2 mnd. Imponerende for en som snuste 1 boks porsjon om dagen før. Jeg røyker vanligvis en 10pk hvis jeg er ute i helgen. Skal prøve å slutte med det etterhvert.

Det var ikke sjans i havet for meg å slutte når jeg hadde så lett tilgang på snus som man har hvis man bor i nærheten av en hvilken som helst kiosk eller butikk.
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
jepp som noen her sier, erstatt det med noe som du kan spise på/drikke for å okkupere deg med noe annet.
prøv å ta deg en kopp kaffe når du får nikotin sug, kanskje det kan hjelpe :P
Vis hele sitatet...
vet ikke om du snuser selv, men svært mange som snuser elsker kombinasjonen snus + kaffe.. det å drikke kaffe minner deg derfor om å snuse og er ikke en god idè.. Da jeg prøvde å slutte med snus etter 9 år, måtte jeg også slutte å drikke kaffe på grunn av nettopp dette.. Og det skulle bli min undergang..

Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Jeg blir 18 om fire dager, så får sjekke ut Onicoen. Jeg er relativt lat, så jeg tror ikke det blir noe problem å ikke kjøpe snus. Men på den andre siden har jeg aldri testet ut viljestyrken min på den måten, så jeg aner ikke. Ugh.
Og de tre dagene med helvete dere snakker om, hvor ille er de egentlig?
Vis hele sitatet...
Sier helvete deg noe ?..
Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Hvordan slutte å snuse?
Vis hele sitatet...
du kutter ut snus fra kostholdet ditt.
men gjør noe annet ubehagelig samtidig, som f.eks begynn å trene, hiv deg på diett, begynn med narkotika. Slik at kroppen din ikke får tid til å begynne å savne snus..

Jeg slutta cold turkey etter 4 år.

Slutta å snuse
Begynte å trene
Begynte på diett
Har nå snust fast i ca 4 år. Har ved gjentatte annledninger prøvd å slutte, men det som tipper det hele for meg er at jeg ser andre tar snus foran meg. Dette kan være personer jeg ikke engang kjenner.

Snuser fortsatt

Trener ikke, stikk motsatt egentlig. Er en rimlig lat jævel
Spiser ikke sunt
Burde egentlig ta meg sammen, men det må skje etter evt fullført skolegang.
Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Jeg blir 18 om fire dager, så får sjekke ut Onicoen. Jeg er relativt lat, så jeg tror ikke det blir noe problem å ikke kjøpe snus. Men på den andre siden har jeg aldri testet ut viljestyrken min på den måten, så jeg aner ikke. Ugh.
Og de tre dagene med helvete dere snakker om, hvor ille er de egentlig?
Vis hele sitatet...
Slik jeg opplevde det, føltes det ut som om jeg hadde alt for mye energi, men ikke fikk brukt den. Var stressa og fikk fort vondt i hodet. Selv om det ikke høres digg ut så må det jo være bedre med dette i noen dager og slutte helt med snusen.

Lykke til!
Sitat av I_Like_Canon Vis innlegg
Jeg blir 18 om fire dager, så får sjekke ut Onicoen. Jeg er relativt lat, så jeg tror ikke det blir noe problem å ikke kjøpe snus. Men på den andre siden har jeg aldri testet ut viljestyrken min på den måten, så jeg aner ikke. Ugh.
Og de tre dagene med helvete dere snakker om, hvor ille er de egentlig?
Vis hele sitatet...
Jeg får utrolig lyst på snus (såklart) og får veldig veldig kort lunte, så er lurt å advare folk at om du er forbanna er det ikke på grunn av de.