Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1007
Hei, jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet. Jeg har tv, men ingen kanaler. Det er kabel fra parabol'en på huset inn på stua. Jeg vet svært lite om parabol og håper noen kan fortelle meg hva slags utstyr trenger jeg, merke, pris, o.l.

Jeg vet at jeg trenger en turner, men hvilken? Trenger jeg abbonnement?

Er ikke så viktig til å begynne med hva slags kanaler jeg skal ha, bare jeg får noen norske-kanaler å se på.

Etterhvert bygger jeg vel på med en pakke fra viasat eller andre for å få flere kanaler.

Håper noen kan anbefale en alright turner til meg, og ellers hva slags utstyr jeg trenger.

MVH
A.T
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
For og se NRK, TV2 og Tv Norge trenger du vel enda bare en valig antenne. Plugg den i tven din, vips har du litt og se på. Om du skal se parabol, trenger du en tuner og kort. Nå er jeg usikker på kodesystemene, men mener og huske at de er værre og knekke nå, enn noen sinne. Så da er vel valget og kjøpe seg Ett kort fra ViaSat, der du får en viss mengde kanaler. Kall det ett abonement
Ellers anbefaling av tuner har jeg ikke snøring på, men du vil jo kunne kjøpe en slik for 1kr om du skal kjøpe deg en ViaSat pakke.
Hvorfor ikke ringe til en kundeservice som har med det å gjøre?

*EDIT: endret fra "deg" til "det"
Trådstarter
7 0
Sitat av Magisk
magisk
Vis hele sitatet...
Takker for svar. nyttig har lest på forumet om denne dreambox'en. Er det bare å kjøpe en sånn på f.eks qxl.no, få den i posten og koble på tv'n, for så å programere inn programmene (som da blir helt gratis) ?
Trådstarter
7 0
Sitat av Cinamon
Hvorfor ikke ringe til en kundeservice som har med deg å gjøre?
Vis hele sitatet...
Joda, men de er ute etter å selge pakker for noen hundre kroner i måneden. Det jeg sitter å vurderer i skrivende stund nå er om jeg skal gå for en start-pakke for 1kr eller invistere i en dreambox
Sitat av Magisk
For og se NRK, TV2 og Tv Norge trenger du vel enda bare en valig antenne.
Vis hele sitatet...
Det spørs hvor han bor, hvis han bor i rundt Tr.heim, så får han bare NRK og TV2 ved å plugge i ei lita antenne..
Trådstarter
7 0
Sitat av mopplest
Det spørs hvor han bor, hvis han bor i rundt Tr.heim, så får han bare NRK og TV2 ved å plugge i ei lita antenne..
Vis hele sitatet...
bor i tr.heim ja